Tore's kino - mye nytt på gang!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tore's kino - mye nytt på gang!

Min gamle kino er "revet", og ny er under bygging. En del nytt utstyr er bestilt:
    B&W 803D - Cherry (Front)
    B&W HTM2D - Cherry (Front)
    Rotel RB-1091 og RB-1092 skal brukes til å drive disse 3 beistene.

Videre på ønskelisten står 2 stk. SVS PC-13 Ultra

Har også bestilt noen billige bipolare presenshøyttalere slik at jeg får et komplett 11.2 oppsett med min Yamaha DSP-Z11. Det eneste jeg ikke er sikker på er hva jeg skal ha som bakhøyttalere, som midlertidig løsning så vurderer jeg å bruke 1 par B&W 703 Cherry (de gamle frontene mine). Men mest sansynlig ønsker jeg noe jeg kan henge direkte på veggene.

På bildesiden er det også endringer på gang. Grunnet litt smalere og lavere rom (lydisolering spiser plass!!) så må jeg desverre erstatte mitt gamle 150" store 16:9 duk med en 125" stor 2.35 duk.. Snufs.. Blir surt å måtte gå ned i bilde, men lyden (og muligheten til å spille høyt) blir jo vesentlig bedre med 15 cm lydisolasjon.. Planen er å satse på en buet duk for den ekstra kioneffekten, for ikke å snakke om at jeg har en 2.35 linse som faktisk vil kunne få rettet opp litt av geometriproblemene med en slik bue duk!

Prosjektøren blir forøvrig den samme gamle Sony VPL-VW60, må prøve å leve med den i ett år til. Satser på julegave til meg selv når den tid kommer..

Størrelsen på rommet er: 5,3meter langt og 4,4 meter bredt. Høyden blir enten 2,35m eller 2,44m. Litt usikker på om jeg skal legge ekstra lydisolerende gulv..

Ellers går det stort sett i HD DVD og Blu-Ray på bildefronten.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Classe 2200 som effektforsterker til B&W 803Derne? Bedre valg enn Rotel 1092?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 803D og Rotel RB-1092+1091 er ankommet, en kammerat har også gått til det skrittet å anskaffe seg B&W 802D (bare for å terge meg, selvfølgelig! )

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    803og 802 i samme vennekrets er rimelig priviligert Du har en utrolig utstyrsliste og jeg gleder meg til å se bilder8)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    803og 802 i samme vennekrets er rimelig priviligert Du har en utrolig utstyrsliste og jeg gleder meg til å se bilder8)
    Hehe.. 803erne står for øyeblikket til pynt oppe hos kammeraten min til jeg får ferdig kinorommet mitt. Kanskje det blir ferdig til påske. Egentlig litt frustrerende, jeg syntes 803Deren var utrolig fine når de sto ved siden av CDM9 (gamle 703). Men når de ble stående ved siden av 802D så ble de plutselig litt.. puslete.. <grumbles>

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr!

Ikke helt ulikt mitt Pga begrenset plass bakerst i rommet bruker jeg 2 stk B&W DS3 som bakhøyttalere og synes det fungerer meget bra i kombinasjon med 803 og HTM2. Vurderer å kjøpe et par til slik at jeg får 7.1 oppsett.

Kjører alle mine høyttalere på Denon 4308 som forforsterker og NAD M25 som effekt. Funker helt supert hos meg

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Ikke helt ulikt mitt Pga begrenset plass bakerst i rommet bruker jeg 2 stk B&W DS3 som bakhøyttalere og synes det fungerer meget bra i kombinasjon med 803 og HTM2. Vurderer å kjøpe et par til slik at jeg får 7.1 oppsett.

Kjører alle mine høyttalere på Denon 4308 som forforsterker og NAD M25 som effekt. Funker helt supert hos meg
    NAD M25 har fått mye skryt, er vel 7 effektforsterkere i den? Bruker du biamping da, eller? Har jo DS3 jeg også, men de bruker jeg som presence front høyttalere.. Synes dem blir litt puslete som bak/sidehøyttalere. Kunne tenkt meg DS7, men de gikk ut av produksjon, så da ble det SCMS.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, M25en har 7 kanaler på 160w hver og holder høyttalerne i et fast grep

Har vurdert å prøve bi-amping på frontene, men ikke kommet så langt ennå...

Skulle gjerne hatt SCMS som bakhøyttalere, men prisen har så langt gjort at jeg har prioritert frontrekka..

2 stk SVS PC-13 Ultra vil nok gjøre susen ja. Byttet nylig ut min SVS SB12 mot en SVS PB12-Plus av den nye typen og DÆ.... for en forskjell og for en trykk det ble i bassen. Skulle gjerne hatt en til

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Ja, M25en har 7 kanaler på 160w hver og holder høyttalerne i et fast grep

Har vurdert å prøve bi-amping på frontene, men ikke kommet så langt ennå...

Skulle gjerne hatt SCMS som bakhøyttalere, men prisen har så langt gjort at jeg har prioritert frontrekka..

2 stk SVS PC-13 Ultra vil nok gjøre susen ja. Byttet nylig ut min SVS SB12 mot en SVS PB12-Plus av den nye typen og DÆ.... for en forskjell og for en trykk det ble i bassen. Skulle gjerne hatt en til
    Hehe, ble iallefall veldig fornøyd med de Ultra høyttalerne ja. Det eneste jeg har å utsette på rommet nå er at det er litt "dødt", må nok til med litt mer demping. Teppe på gulvet er nok ikke nok, har tenkt å lage noen rommer for å dempe førsterefleksjonen, samt få festet noe rart i taket..

SCMSene kommer vel i posten "plutselig" nå, da blir iallefall kinoen komplett på lydfronten. Mangler den buete duken, tar "uendelig" lang tid å få den 3,3 meter Dreamscreen duken jeg har siklet etter.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yttervegg

Her kan en se ytterveggene samt lyddøra. Det skal legges isolasjon der, samt bygges en ekstra vegg som sikrer at jeg kan ha gjester inne på "gjestestuen" som er vegg i vegg til kinoen uten at jeg blir plaget av unødvendig høy lyd. Legg forøvrig merke til at jeg har bygd et ekstra gulv basert på Nivell sitt lydgulvsystem, lydskruer gjør at gulved "flyter" oppå det gamle gulvet. To lag gips i vegger og tak hjelper godt på også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •