Ja, jeg er jo da gal og må ha alt, men har ikke råd, så mitt opplegg er et kompromiss mellom ønske og pris.

I etasje 2 har jeg nå kastet ut mitt 5.1 system og handlet Philips stereohøyttalere med lite basselement, som da står til min gaming-pc der jeg også behandler større filer, og rekoder til diverse formater. Jeg spiller på en 24" Benq HD2400 lcd-skjerm med lav pris og svært ujevnt baklys.

I stuen, altså etasje 1, har jeg nå fått inn en veggfestet Samsung 40"786 led-lcd omgitt av Logitech Z-5450 surround med trådløse bakhøyttalere, og naturligvis digitalboks for en rekke hd-kanaler. (som kommer og går, da signalet ikke akkurat er stabilt).

I kjelleren altså etasje -1, har jeg kastet ut mine JBL 260.6+1 høyttalere og min Pioneer 915 receiver, og satt inn en Yamaha RXV663 HD receiver, Qln 8 og 5 høyttalere i et 7.1 system, der B&W 610 uttgjør sub.

Jeg gav 4200 for 5.0 systemet fra Qln og solgte JBL for 1500 til kamerat. Mellomlegg på 2700 for 5 høyttalere er greit nok.

Jeg har også bygget en mediacenterpc med et 4670 ati kort der jeg endelig har fått til 7.1 pcm i 24/192 ut via hdmi til receiver, og har Xbox 360 hddvd-addon tilkoblet pcen. Videre har jeg en Xbox360 elite, en Playstation 3, og en Panasonic BD30 bluray spiller, alt koblet til en dreamscreen hdmi switch,

og bilde kjøres på et dreamscreen 92" grey-lerret fra en Benq 8720 projektor.

Jeg har selv klippet opp og sydd meg sorte panelgardiner og dekket veggene med disse, og har en ok myk sofa med to "paller" foran, samt selvsagt et Pepsi- minikjøleskap til kort-vei-til-drikke.

Kablene er forøvrig levert av Qed og Van den Hul.

Bilder kommer når prosjektet er ferdigstilt!