Zulu - Back to scratch. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 133 av 133
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått kjøpt et par Blue Sky 6.5 til. Nå mangler det bare veggstativer som skal bestilles fra USA.

Jeg må også få tak i en elektriker som skal sette opp fire strømkontakter i taket. En til hver surround-høyttaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min hjemmekino snart en saga blott. Skal flytte ut av reiret og fikse meg leilighet i en kjeller. Da blir det kombinert stue og hjemmekino.

Det dreier seg altså om en vinkelstue.
    Det er allerede panel på stueveggene. Taket blir doble gipsplater opphengt i lydbøyler. Jeg har ikke bestemt meg for fargevalg enda. Det eneste jeg vet er at jeg ikke kan bruke alt for mørke farger da det er minimalt med vinduer i stua.

Angående elektronikk så blir jeg beholde det meste. Det som blir skviset ut er den gamle projektoren (på tide vil nok mange mene) og lerretet blir byttet ut med et som er nedtrekkbart. Desverre så ser det ut som jeg må selge min Meridian G68, og istedet kjøpe en noe billigere prosessor. Dette for å få frigjort midler til flatskjerm, ny projektor og lerret.

Kanskje jeg kommer med noen bilder av byggefremdriften her på forumet.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var synd Zulu, men eg reknar du kjem sterkt igjen snart..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har savnet dine erfaringer en stund. Hold oss oppdatert på ditt nye prosjekt.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det noe med planene dine da Zulu?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Skjer det noe med planene dine da Zulu?
    Har akkurat flyttet inn i den nye leiligheten. Eneste jeg har fått gjort er å koble opp anlegget. Ellers er det ikke gjort en eneste ting med tanke på oppgraderinger av anlegget.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestandig morro med noen bilder

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zulu
    Har akkurat flyttet inn i den nye leiligheten. Eneste jeg har fått gjort er å koble opp anlegget. Ellers er det ikke gjort en eneste ting med tanke på oppgraderinger av anlegget.
    Har du mistet internetttilkoblingen også, siden du ikke har vært her på over et år Zulu?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Har du mistet internetttilkoblingen også, siden du ikke har vært her på over et år Zulu?
    Neida. Jeg har fortsatt internett-tilkobling. Grunnen til at jeg ikke har vært innom AV-forum noe særlig de siste to åra er at interessen for hjemmekino har ligget død, (Er det mulig da? ). Det at interessen uteble førte også til at jeg solgte alt av det utstyret jeg hadde. Noe jeg angrer som ei bikkje på i dag.

Ting er dog i ferd med å snu. Abstinensene etter bra lyd og bilde ble for sterke for meg. Jeg må rett og slett ha bra lyd og bilde igjen. En hjemmekino/hi-fi enusiast kan aldri bli kurert :-D.

Nå om dagen ser jeg og kona etter nytt husrom. Leigligheten vår er for liten for en to-barns familie. En annen ting, vel så viktig for en AV-entusiast, er at det ikke er plass til et skikkelig stereoanlegg/hjemmekino her . Man må jo ha plass til det.

Det vi ser etter er en enebolig med plass til hele familien samt AV-utstyr. Med muligheter for hjemmekino, eventuellt med muligheter for påbygging av kinorom.

Tanken er at jeg skal ta utgangspunkt i et dedikert 2-kanals hi-fi anlegg med laptop + DAC som avspiller/kilde. For så senere å bygge det ut til surround. Men med tid og stunder så har jeg et dedikert rom i tankene. Et rom hvor jeg og kona uforstyrret kan sitte og høre på musikk/se på film.

Første komponentene jeg har tenkt å kjøpe er en HP Pavilion dv9687eo laptop, en bra DAC, en integrert rørforsterker og ett par Klipsch RF5. Jeg har hørt Klipsch en rekke ganger på diverse messer gjennom årene uten å ha blitt overbevist av lyden (for skarp lyd). Men etter å ha lest en rekke tråder om dette merket på hifisentralen av folk som har veldig god erfaring med Klipsch og rørforsterkere, har jeg veldig lyst til å prøve. I og med at økonomien er litt tynnslitt om dagen velger jeg å gå for second-hand. Dog til en viss grad.

Det er hvertfall slik ståa er på det nuværende tidspunkt, så får vi se hva det blir til.

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lyst på en lytt av RF-63 og Copland, dog ikke rør, så er det bare å sende en PM. Definitivt en kombo som ikke gir skarp lyd. Bor på Lena så avstanden skulle vel være overkommelig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake, Zulu. Hvilken DAC og rørforsterker vurderer du?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Tiger.

Angående DAC så er det flere kandidater jeg vurderer. Jeg kan ramse opp Electrocompaniet ECD1, DP-DAC 8.0, Stello DA220 mk. 2, Audio Note, PS Audio DAC 3 + diverse andre DAC'er, både nye og litt eldre. De som peker seg ut er de jeg har nent med navn ovenfor. Jeg har lest en del om de DAC'ene beregnet for studioer/proffbruk som får så mye skryt på diverse fora. Tenker da på Benchmark, RME, Grace osv. Men lydmessig tror jeg ikke disse passer meg, i tillegg så ligner de ikke grisen.

Når det gjelder rørforsterker så er tanken min å få tak i en integrert forsterker med nok effekt til å kunne drive Klipsch RF5 med bra kontroll. Eneste kravet er at forsterkeren må ha fjernkontroll. Det er en rekke merker/modeller jeg kunne tenke meg å prøve. Jeg kan ramse opp Rogue Cronus, Rogue Tempest, Copland, Consonance M800SE, Cary, Antique Sound Labs, Nordic Ming Da, Ayon Audio osv. Kunne også tenkt meg å prøve en hybridforsterker, f.eks fra Pathos.

Alt er foreløpig på planleggings-stadiet. Første prioritet er å finne et egnet hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Har du lyst på en lytt av RF-63 og Copland, dog ikke rør, så er det bare å sende en PM. Definitivt en kombo som ikke gir skarp lyd. Bor på Lena så avstanden skulle vel være overkommelig.
    Takk for tilbudet. Det kunne jo vært interessant å tatt en lytt etterhvert. Er bare 6-7 minutt unna det så.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •