Ivaols hjemmekino - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 36 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 719
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet tidlig på året ekstern effekt til senteren. Den gang konkluderte jeg med at det var forskjell, kunne blant annet spille høyere med like behagelig lyd, men følte ikke det var verdt prisen.

Alle filmer som sees her i huset avspilles på høyest mulig nivå, dvs rett under volumet der dialog blir ubehagelig. Det er sett mange (!!!) filmer siden jeg testet ekstern effekt til senteren, og nå sitter jeg med et ønske om å kunne spille litt høyere.

Hadde jeg hatt råd ville det garantert stått et par Doxa Modell 73 til i racket, for samspillet med Swans høyttalerene er suverent! Siden vi kjøpte nytt hus i fjor og jeg ikke tjener som en oljearbeider kokte valget ned til effekt fra Emotiva. Etter litt fram og tilbake ble det ganske fort bestemt at XPA-3 burde ha mer enn nok krefter til å drive senteren og bakkanalene fra 80hz og oppover. De har tross alt frem til nå vært drevet svært bra av Yamaha RX-V1800. Emotiva XPA-3 ble derfor bestilt i dag. Håper de ikke er utsolgt!

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Ivan! Det funker sikker knall! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Grattis Ivan! Det funker sikker knall! :-D
    Satser på det ja Blir uansett kvitt den lett hvis det skulle vise seg å være skivebom, men det tror jeg ikke.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du får en fin oppgradering for den relativt lave kostnaden der. Er selv meget fornøyd med hva emotiva disker opp med til prisen. Du kan jo teste den på front også og kanskje skrive noen ord om forskjellene du opplever?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Tror nok du får en fin oppgradering for den relativt lave kostnaden der. Er selv meget fornøyd med hva emotiva disker opp med til prisen. Du kan jo teste den på front også og kanskje skrive noen ord om forskjellene du opplever?
    En sammenligning mot Doxa kommer jeg nok til å ta etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva XPA-3 kom i går

3*200 ekte Watt høres! Koblet den til senteren og bakhøyttalerene, korrigerte volumet slik at de igjen spilte like høyt som frontene, kjørte en autokalibrering og slengte inn en konsert BD.

I forhold til før kan jeg spille minst 6db høyere (alt jeg fikk testet i går) med bedre kontroll, bedre lyd, mindre anstrengt/forvrengning og bedre oppløsning.

En vellykket oppgradering og for 5000 kroner et kjøp jeg er svært fornøyd med.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter lang tid, ihvertfall i hjemmekinosammenheng, uten oppgraderinger er Yamaha RX-V1800 solgt. Vært svært fornøyd med denne receiveren både til musikk og film, men nå ønsker jeg flere muligheter. Tenker da spesielt på manuell EQ i bassområdet. I tillegg har jeg nå eksterne forsterkere til samtlige kanaler så en ren prosessor står høyt på ønskelisten.

Har fått lest litt og kommet opp med noen kandidater.

ONKYO PR-SC5507 9.2 AV-forforsterker er den heteste kandidaten for øyeblikket. Det er tre minus med denne der de to siste helst må i boks før jeg kjøper.

Høy pris er første, men forhåpentligvis ikke sammenlignet med hva en får.

Nummer to gjelder for nesten alle receivere/prosessorer på markedet nå, de mangler HDMI 1.4. Lest rykter om at Onkyo kanskje starter med å levere HDMI 1.4 til alle sine receivere fra april. Vet selvsagt ikke om dette stemmer, men venter gladelig en måned hvis det skulle være tilfelle. Kjøper ikke en så dyr sak uten å være fremtidsrettet.

Det siste minuset er mangel på manuell tweaking av bassområdet. Her går det rykter om at Audyssey MultEQ™ XT som følger med nå skal erstattes av PRO versjonen. Det jeg spesifikt ønsker er mulighet for å legge manuell EQ av bassen på resultatet av romkorrigeringen.

Andre kandidater er receivere fra Yamaha. Vet at RX-V3900 har mulighet til manuell EQ av bassen oppå romkorrigeringen. Hvilken av de nye modellene som har dette vet jeg ikke, men tar en telefon til en forhandler i morra. Trenger ikke effektdelen så en rimeligst mulig receiver med samme prosessor som sine eldre søsken er å foretrekke. Finner jeg en "rimelig" receiver som har det jeg trenger er ikke HDMI 1.4 så nøye, da har jeg råd til ny når dette blir hott

Noen som har flere kandidater jeg bør få med meg? Harman Kardon får mye bra kritikk spesielt på film for tiden, men receiveren/prosessoren skal også brukes mye til musikk så jeg er skeptisk... Kanskje uten grunn. Pioneer har jeg heller aldri hørt hjemme ei heller Denon.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra LSound i dag og hverken 1065 eller 2065 fra Yamaha har samme mulighetene som 3900 med tanke på manuell korrigering av bassen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-SR608 får HDMI 1.4, men om den har manuell justering av EQ i bassområdet vet jeg ikke....

Onkyo TX-SR608 - 7.2-Channel Home Theater Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en onkyo prepro på hifisentralen til ca 11k inkl frakt!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Onkyo TX-SR608 får HDMI 1.4, men om den har manuell justering av EQ i bassområdet vet jeg ikke....

Onkyo TX-SR608 - 7.2-Channel Home Theater Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products
    Skal lese meg opp på denne for å se om det kan være en kandidat.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Ligger en onkyo prepro på hifisentralen til ca 11k inkl frakt!
    Jeg ringte forhandleren. Problemet er at PR-SC886 kun har en subutgang. 5507 har to utganger med individuell kalibrering av hver kanal noe som er et must for meg.

Mange takk for link og et godt forsøk!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet frem til at manuell tweaking i etterkant ikke er et must hvis bare romkorreksjonen gjør en god nok jobb med utflating av frekvensresponsen. Dette åpner litt flere muligheter. Det som er et must er at romkorrigeringen tar seg av to suber individuelt og korrigererer lavt i frekvens.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Har kommet frem til at manuell tweaking i etterkant ikke er et must hvis bare romkorreksjonen gjør en god nok jobb med utflating av frekvensresponsen. Dette åpner litt flere muligheter. Det som er et must er at romkorrigeringen tar seg av to suber individuelt og korrigererer lavt i frekvens.
    Hvorfor ikke bare bruke en ekstern boks fra f.eks. velodyne eller svs. Disse kan jo koble opp både 2 og fler sub'er. Tror også de korrigerer separat. Det negative er jo at de koster litt i sammenligning med de reciverne du kikker på.

Men stusser litt over at du syntes 20k er mye for en prossor. Det er en komponent som ikke bør undervurderes. Spesielt ikke om du skal bruke den til musikk i stereo. Les testen av denne i siste hjemmekino. De var i allefall ikke i tvil.

Uansett, lykke til med valget.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvorfor ikke bare bruke en ekstern boks fra f.eks. velodyne eller svs. Disse kan jo koble opp både 2 og fler sub'er. Tror også de korrigerer separat. Det negative er jo at de koster litt i sammenligning med de reciverne du kikker på.

Men stusser litt over at du syntes 20k er mye for en prossor. Det er en komponent som ikke bør undervurderes. Spesielt ikke om du skal bruke den til musikk i stereo. Les testen av denne i siste hjemmekino. De var i allefall ikke i tvil.

Uansett, lykke til med valget.

Geir Arne
    SVS AS-EQ1 har jeg vurdert siden før den kom på markedet he he. Synes nyprisen er altfor dyr i forhold til hva den gjør, spesielt når receivere fra Onkyo og Denon tilbyr dette til ikke så mange tusenlappene ekstra, og da med syv kanaler effekt osv inkludert. Denne ser jeg også for meg vil droppe radikalt i pris når enda flere receivere tilbyr det den gjør til en enda rimeligere penge. Nå er det heller ikke utelukkende i bass området jeg ønsker forbedring. Hele romkorrigeringen med måling i flere punkt samt enda bedre DAC osv er ønskelig. Bruker også receiveren mye til musikk så det hadde vært gøy å høre hva en enda dyrere sak kan utrette der.

Det er ikke det at 20 tusen er så mye for en prosessor når en ser på hva konkurrentene koster, det er heller det at 20 tusen er mye penger... Foreløpig står Onkyoen som første valg. Abonnerer på Hjemmekino så jeg har finlest testen. Stod vel strengt tatt ikke så mye i den annet en det en kan lese seg til i spesifikasjonene, men de mente jo den var uten konkuranse prisen tatt i betraktning. Det største hinderet akkurat nå er mangelen på HDMI 1.4. Er svært lite lysten på å bruke over 17000 på en prosessor rett før 1.4 standarden kommer på det meste av utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En brukt Denon 4310 kan være et alternativ. Den har ikke individuell kalibrering av to suber men Flageborg bruker Denon med stort hell på samme effekt og høyttalere som meg (tidligere ihverfall, han har oppgradert en smule på høyttalersiden he he). Får jeg tak i en brukt er det heller ikke så stor økonomisk belastning å skulle selge og kjøpe nytt hvis jeg bare må ha HDMI 1.4 etterhvert.

Noen som har en ca oversikt på når de ulike merkene kommer med nye modeller?

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ivan!

Tenkte kanskje denne kunne vært noe for deg...

FINN.no - Mulighetenes marked

(er det her inne du bruker all tida di?? Trodde all tida gikk til ekstravakter...)

Du må stikke innom RTG SSK en dag...

Stian

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, takk for link, flott og nymoderne den der Stian

Bruker nok mer tid her enn ekstravakter på psyk. Skulle vært motsatt så hadde jeg kanskje hatt råd til alt jeg har lyst på...

Skal stikke innom en dag!

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0