Ivaols hjemmekino - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 36 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 719
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Grattis med ny effekt! Bruker doxa på min swans center og det fungerer helt ypperlig, doxaen er det eneste som faktisk blir stående okke som!
    Takk for det

Alltid gøy å høre andre som har gode erfaringer med produktkombinasjoner en har kjøpt.

Nå håper jeg fyren som kjøpte Coda CS300 blir like fornøyd som jeg! Han skulle bruke den på Gradient høyttalere og med Coda pre så det burde bli helt rått!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xo

Hei
    Grattis med nye effekter, ble det en betydelig endring mot det du hadde?

Hva slags deling har du endt opp med å sette for F2.2F og 2.3C?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk! Endringen er betydelig her ja. Doxa 73 og Swans er en himmelsk match som jeg varmt kan anbefale. Gått noen dager nå med mye musikk og jeg er veldig imponert over lydkvaliteten. Har flere ganger ytret til venner at Swans blir stående fordi jeg er så fornøyd. De lo selvsagt av meg for noen bytter er de vant til, men nå har de stått i ca 2 år og jeg sier det samme fremdeles... Den samme følelsen har jeg med Doxa Modell 73, denne blir stående!

Jeg bruker konsekvent 80 hz deling til front, senter og bakhøyttalerene.

Har du fått sving på sakene?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det begynner virkelig å bli sving på sakene.Driver med litt innspilling og tester ut litt forskjellige låter med alle 3 som large.
    Har kjørt en kalibreringsrunde med godt resultat, men gjør det på nytt igjen til helga

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komboen Doxa passiv pre 012, Doxa 73 og Swans fortsetter å imponere! Noen uker er gått og jeg er fremdeles mer fornøyd for hver gang jeg setter meg ned for å nyte musikk. I forholdt til tidligere nyter jeg musikken nå, i tillegg til lyden og lydbildet, kraften...

Denne lyden kan jeg leve svært godt med, og kilden er fremdeles Sony S350 BD spiller. Har ikke fått testet med ekstern DAC enda og gleder meg svært til Doxa kommer med sin nye i løpet av året!

Ser ut til at dette ikke blir en voldsom byttetråd fremover. Lyden er funnet. Kun småting som DAC og subkalibreringsdings skal testes, men alt det grunnleggende sitter allerede. Hva mer kan en egentlig ønske seg i denne hobbyen enn å finne roen med musikk og film?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo i luken! Etter en lang sommerferie følte jeg det var på tide med en liten oppdatering.

Været i sommer har vært i favør filmkvelder, dessverre. Film kan vi se de andre av årets 10 måneder, men sånn er det nå engang å bo i Norge. Skal uansett ikke klage, jeg lider tross alt ingen nød i husets dedikerte hjemmekino og hifi rom

På utstyrsfronten har det stått helt stille siden innkjøpet av Doxa produktene. Pengene har stort sett gått til film og det er sånn jeg vil ha det! På tross av at jeg er svært fornøyd med lyden til både film og musikk hender det likevel at vi lydnerder vil ha mer... Jeg har siklet en stund over trådløs overføring av musikk, men den gamle stasjonære bråkete PCèn som står i hjemmekinoen har ikke lagt forholdene til rette for den slags. Da vi kjøpte oss bærbar i sommer med 500GB lagringsplass gikk det plutselig et lys opp for meg, jeg er klar for trådløst!

Helga etter kom Squeezebox Duet på tilbud til 1795,- på Elkjøp og jeg slo til. Holder i skrivende stund på å rippe samtlige CDèr over i FLAC format og regner med Skvisboksen kan hentes på posten i morra. Gleder meg til å "oppdage" cd samlingen på nytt

Dette vil jeg kalle en både fornuftig og uungåelig oppgradering. I tillegg satser jeg på enda bedre lyd i og med at Squeezeboksen vil erstatte Sony BDP-S350 som musikkformidler. Forhåpentligvis i høst/vinter vil det også komme inn en løsning som løfter lyden fra Squeezeboksen til nye høyder, men dette kommer jeg tilbake til når det blir aktuelt.

Har fremdeles lyst å prøve SVS AS-EQ1 men synes fremdeles prisen er for stiv. 6990 kroner er mange BD!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er ganske enkelt, vil jeg få nytte av presence høyttalere festet rett over panelene bak frontene? De vil være ca på linje med frontene, pga skråtaket har jeg ikke mulighet for bredere plassering enn frontene.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei tror jeg.. Men du kan jo teste ut for å være sikker da.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar og bilder!

Hmm, får ikke plassert de som illustrert ut til siden, men får hengt de høyere enn frontene og i bildets øvre kant. Ville være rart hvis dette ikke får løftet lyden, om enn ikke helt optimalt...

Du har rett, jeg får bare teste. Har noen små høyttalere i stueanlegget som jeg kan prøve med, men litt styr for det skal festes. Finner vel ut av noe provisorisk uten å måtte skru i veggen.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Spørsmålet er ganske enkelt, vil jeg få nytte av presence høyttalere festet rett over panelene bak frontene?
    Du bør heller gå for en løsning med en 2.3C til - over lerretet

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Konge :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er det faktisk plass til så ikke gi meg slike dyre ideer he he

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint brudebilde i avisen i dag Ivan.

Grattis!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Fint brudebilde i avisen i dag Ivan.

Grattis!!!!
    Takk for det

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg tidligere hadde PS3 ble den solgt fordi jeg ikke spilte mer, den bråkte mye, det stod ikke HD i displayet til receiveren siden den kun sendte PCM (ja jeg vet det er tullete) og fordi jeg fremdeles kunne få det jeg gav for den. Spillinteressen dukket plutselig opp igjen og jeg slo til på en helgetilbud hos Elkjøp på PS3 Slim. Denne hører jeg ikke under avspilling av film og den kan sende ut lyden i bitstream. Spørsmålet ble derfor om det er forskjell i bildekvaliteten på PS3 Slim og Sony BDP-S350. Brukte Transformers BD og vekslet mellom de to avspillerene. Har dessverre ikke to eksemplarer av Transformers eller andre BD, så det gikk to-tre minutter mellom byttene. Via Epson TW700 klarte jeg kort og greit ikke å se forskjell. Selger derfor BD spilleren. Når det er sagt lurer jeg på om det er noe å hente i BD bildekvalitet på PS3 Slim VS f.eks. den nye Sony BDP-S760. Mulig det blir en dyrere og bedre(?) stand alone BD spiller etterhvert.

Fikk endelig testet Yamahas mye omtalte presence funksjon. Plasserte konas Dali Concept 1 så langt utenfor frontene som fysisk mulig (ca 30cm), koblet opp og kjørte auto kalibrering. Ved hjelp av dialog lift kunne lyden løftes, men selv med denne satt til 0 likte jeg ikke den prosesserte lyden. Svitsjet frem og tilbake uten å se i displayet og hver gang jeg bestemte meg for hvilken som var best viste det seg å være HD lyden uten presence. Nå skal det sies at dialog lift virket, men hos meg er ikke dette nødvendig da lyden synes å komme fra lerretet og ikke under. Blir ihvertfall i denne omgang ingen presence på meg, men gøy å teste!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gjøre meg en tjeneste og sjekke om du hører forskjell når ps3 slim sender lyd som bitstream vs pcm? All forum lesningen har en tendens til å gjøre meg usikker.

Har forøvrig lest mye på avsforum de siste dagene, mange mener at det er 2 program på s760 som gjør denne modellen til hva den er. HD Reality Enhancer og Super Bit Mapping, selv tittet jeg på noen screenshots, men kunne ikke se forskjellen - jeg bruker en 1080p 24" lcd monitor.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke i morra med nivåjustering mellom bitstream og pcm.

Som jeg skrev i s760 tråden er mitt inntrykk av de testene jeg har lest at forskjellen på BD bildet er forsvinnende liten mellom spillerene. Det en får igjen for å legge ekstra penger i en BD spiller er bedre analogutganger og bedre bildebehandling av SD signaler. Dette blir klart presisert i flere av dem. Jeg ser ikke på DVD lenger og bruker ikke BD spilleren som CD spiller så dette er ikke noe jeg gidder å bruke penger på.

Om det skulle vise seg å være forskjell i bildekvaliteten er jeg med årene kommet dithen at jeg ikke betaler tusenvis av kroner for en forskjell en må lete med lupe for å finne. Da sparer jeg heller til en ny projektor som virkelig gir valutta for pengene.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Nei tror jeg.. Men du kan jo teste ut for å være sikker da.

Nå er vel det her yamaha's presence system er det ikke?
    Dolby inbiller jeg meg viste opsett der de skulle ha presence ht direkte over main ht..

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Swans

Flott oppsett du har Ivaols.
    Liker Swans godt selv.

Titt gjerne innom min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...c-5-plass.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Kan du gjøre meg en tjeneste og sjekke om du hører forskjell når ps3 slim sender lyd som bitstream vs pcm? All forum lesningen har en tendens til å gjøre meg usikker.
    Tok en kjapp nivåsjekk med Radioshack lydtrykksmåler og det så ut til at nivået var likt mellom PCM og Datastrøm.

Brukte Cash sin musikk i begynnelsen av Flight Of The Phoenix til å evaluere med. Klarte ikke å høre forskjell.

Side 7 av 36 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •