Ivaols hjemmekino - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 719
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mange takk Skrotnisse! Da vet jeg hva jeg kan forvente.

Venter nå bare i spenning på tilbakemelding om cd spilleren før receiveren eventuelt kan legges ut for salg.

Har vel egentlig bestemt meg for at det blir ny receiver. Tanken på ny projektor har svirret noen dager nå, men jeg tror min neste projektor skal være mer klargjort for 2.35:1 så da må jeg nok vente en generasjon eller to før prisen matcher lommeboka.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det 3900'en da Ivan?:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en 3900 ja Tanken på Z7 har streifet men siden jeg har egen effektforsterker til frontene trenger jeg ikke de ekstra kreftene Z7 har. Har heller ikke bruk for de andre mulighetene så med tanke på pris ble valget enkelt.

Når det gjelder 3900 mot 1900 fant jeg til slutt ut på oversikten til hjemmekino.no at 3900 blant annet har mulighet for å velge hz samt Q verdi på tre eq-bånd i bassen. 1900 har også tre bånd (samme med 1800), men en kan ikke velge hz og Q verdi noe som er essensielt for å få kalibrert helt nøyaktig.

Nå må selvfølgelig cd spilleren og 1800 selges før jeg slenger ræva helt i taket.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Når det gjelder 3900 mot 1900 fant jeg til slutt ut på oversikten til hjemmekino.no at 3900 blant annet har mulighet for å velge hz samt Q verdi på tre eq-bånd i bassen. 1900 har også tre bånd (samme med 1800), men en kan ikke velge hz og Q verdi noe som er essensielt for å få kalibrert helt nøyaktig.
    Stemmer. Disse instillingene reddet bassen hos meg. Måtte tune ganske mye opp rundt 50-60 og 100-120 Hz og ned rundt 30Hz.
    Uten denne PEQ funksjonen så kunne jeg bare ha sagt god natt. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig nye bilder lagt ut som viser demping og blendingsløsning av rommet. Se link i signatur nederst.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare bedre og bedre dette

Har du laget dvd-hyllene selv? Eller har du kjøpt dem, isåfall hvor?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er størelsen på rommet ditt? (l x b)?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for det vetting

Kan nok ikke skryte på meg å ha lagd BD hyllene selv. Den ene broren min og en kamerat jobber som møbbelsnekkere, de har lagd en hver.

Måtte frem med målebåndet for å se hvor stort rommet er. Kom frem til 6 meter bredt og 7 meter langt. En del av rommet er smalere pga en trapp som kommer opp og et lite kott.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noen fine hyller ihvertfall. Har lyst på noen slike selv

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har fulgt med litt i det siste har fått med seg at jeg har noen penger til overs etter litt hifi salg, og at jeg har grublet på hva disse skal brukes til. Penger til overs må selvsagt brukes der det gir mest mulig moro! Etter å ha fundert på alt fra ny linse til kameraet, via projektor til ny receiver var plutselig valget soleklart. Kameraet brukes ikke så ofte, ny projektor av ønsket kvalitet er alt for dyrt når jeg tross alt er fornøyd, og ny receiver tror jeg ikke vil gi et megaløft når jeg allerede har en sprek 2008 modell.

Valget ble nye bakhøyttalere, nærmere bestemt Swans 2.3R:

Product information:Swans 2.3R

Dette er bakhøyttalerene i samme serie som senteren 2.3C, den er jeg allerede grisefornøyd med! Roger på Soundwave var ikke i tvil når jeg spurte hva han anbefalte av skikkelige bakhøyttalere som matcher resten av oppsettet mitt og jeg var ikke vanskelig å overtale.

De nye stolthetene som kompletterer Swans oppsettet kommer til onsdag. Da blir det en lang interessant kveld der jeg skal gjøre et dypdykk i forskjellene mellom ordinære og bipole bakhøyttalere.

Moro

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for sist. Ble så overveldet over demoen hos deg at jeg selv har bestilt F2.2F nå.. Gleder meg.
    Tror ikke det er dumt valg å bytte bakhøytalerene. Er vel det som mangler mest. (Hva er prisen på disse 2.3? Kunne tenke meg de samme selv). Hva er forskjellen på 2.2 og 2.3...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for sist! Hyggelig at du likte hva du hørte.

Gratulerer med et glimrende valg

2.2R og 2.3R er to veldig forskjellige høyttalere både i konstruksjon, bestykning og pris.

2.2R er en "vanlig" to veis høyttalerkonstruksjon med en 6" og en diskant og har en pris på 7990,-

Product information:Swans F2.2R

2.3R er en bipol konstruksjon med dobble 6", fire bånddiskanter og 2 domediskanter pr høyttaler, den tåler svært mye og koster 20900,- Dette er som nevnt bakhøyttalerene i samme serie som 2.3C.

Product information:Swans 2.3R

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der Gromme bakhøytalere det der! Sto valget mellom de og noen andre? Har selv sett litt på Swans F5R og Swans 2.3R.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle ha Swans i samme finish som frontene og senteren, 2.3R passer veldig bra i så måte med integrerte diskanter i motsetning til å ha de på toppen som f.eks. F5R. De skulle være mest mulig lydmessig integrert, igjen er 2.3R det klare valget siden de er i samme serie som 2.3C. Videre skulle de gi meg et klart løft fra de jeg har fra før lydmessig, ha mye bedre evne til å spre lyden, tåle masse juling og ikke gi meg flere tanker om å trenge å bytte

Roger på Soundwave anbefalte disse, både han og Flageborg har de. Han mente det var det beste valget tatt i betraktning mitt øvrige utstyr.

Gleder meg vilt til å prøve disse! Har ofte sittet og ergret meg fordi det skjer for lite i bakkanalene. Dette varierer selvsagt kraftig fra film til film, men jeg forventer likevel mer. Synes jeg allerede har en veldig bra surround følelse, forventer også at denne skal bli enda mer uttalt pga bipolar prinsipp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har fulgt ivrig med denne tråden. Holder selv på med hjemmekino prosjekt i kjelleren og tenker nå på demping av akustikken i rommet.

Har du kjøpt RX-V3900, Ivalos?

Jeg bestilte på surround.no i går. De oppgir veiledende pris til 14.950,- men
    skriver "kontakt oss på mail for ett godt tilbud".

Jeg fikk min for 13.490,-! Bare ett tips!

:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Gratulerer med et antagelig svært godt kjøp!

Det ble nye bakhøyttalere i stedet for ny receiver. Har allerede en RX-V1800 og er svært fornøyd med denne. Tror ikke det er stor nok forskjell fra min modell til 3900 til å forsvare mellomlegget. Dette er basert på hva jeg leser i tester (lite forskjell fra 1800 til 1900, Hjemmekino) og på spesifikasjoner, har altså ikke prøvd.

Viktig for meg å bruke pengene der jeg tror jeg får mest moro

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye bakhøytalere!
    Du måtte jo sefølgelig bestille "værstingene", det kribler litt her nå 8)

Når får du de?

Synd bakveggen min er freda

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk

De kommer i morra.

Angående værstingene var akkurat det ikke planlagt. Ble mye dyrere enn jeg hadde tenkt men når en først får tenningen er det ingen vei tilbake he he. Skal legge ut inntrykk så fort jeg får mulighet.

Edit: hvem har fredet bakveggen din?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet Swans 2.3R i går

Finishen er som alltid upåklagelig, innpakningen solid, høyttalerene hviler i hver sin hvite tøypose og det følger med hvite hansker for silkemyk behandling av det sorte gullet. Gir en litt merkelig følelse å svinse rundt med hvite hansker, men nok om det.

Høyttalerene er mer kompakte enn jeg hadde forestilt meg, spesielt i dybderetningen. Når det i tillegg er avrundede kanter ender en opp med en høyttaler som ikke ruver mye, selv om de er over 60 cm brede. På undersiden er det 4 skruer, regner med dette er hull for skikkelig å få feste til et stativ. Pga formen og vekten (13.6 kg) på 2.3R må det inn kraftigere stativer etterhvert. Bilder ble nedprioritert i gårsdagens iver men vil komme.

Mine tidligere bakhøyttalere Patos Basic 110 fungerte bra der de sto rundt en meter bak sweetspot, så jeg plasserte Swansene samme sted og vinklet de litt inn.

Tid for nivåjustering. Siden Swansene har samme følsomhet (88db) og litt høyere motstand (8 ohm mot Patos 6 ohm) regnet jeg med de trengte samme gain i receiveren. Det stemte ikke. Med Swansene kunne jeg skru ned hele 3db på bakhøyttalerene. Renger med dette skulle tilsi at Swansene er en relativt grei last for receiveren. Med Patos var kalibreringslyden mye tynnere/lysere enn frontene og senteren. Swans 2.3R høres lik ut.

I det siste har Celine Dion - A New Day: Live in Las Vegas ofte snurret i BD spilleren. Om en liker dama eller ei, to ting er uomtvistelig, hun synger klokkeklart live og lyden på plata er det beste jeg har hørt i min hjemmekino. Første sporet setter standarden. Hun entrer scenen og publikum klapper vilt i samtlige kanaler. Jeg sitter midt i moroa og klappingen er i like stor grad tilstede på sidene (selv om jeg ikke har høyttalere der) som bak. I tillegg har klappingen samme klangen rundt meg. Moro

Etter denne oppløftende starten forstatte jeg med filmklipp fra Transporter, Ironman og Hellboy II. Samme forskjellen hele veien. Når det først skjer noe bak er det med høyere realisme klangmessig og jeg blir dratt mer inn i handlingen fordi jeg ikke sitter med følelsen av surround men bokstavelig talt midt i begivenhetens sentrum.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols

Hentet Swans 2.3R i går

Finishen er som alltid upåklagelig,

der de sto rundt en meter bak sweetspot, så jeg plasserte Swansene samme sted og vinklet de litt inn.
    Gratulerer !

Finishen er i en egen klasse, ytelsen kommer på toppen

Prøv å plassere 2.3R proporsjonalt med avstanden til frontene - eller enda lenger unna.
    Jeg har vinklet mine slik at ytterbaffelen spiller rett framover, det gir elementene på "innsiden" en ypperlig toe-in.
    Med bakhøyttalere av 2.3Rs kaliber - får man opplevelsen av 7.1

Side 4 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •