Ivaols hjemmekino - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 36 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36
Viser resultater 701 til 719 av 719
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Kona går på jobb noen døgn nå så der slapp hun billig unna

Hmm, kanskje ikke helt umulig å få til noe provisorisk men dumt hvis det ramler ned på senterhøyttaleren. Skal se om jeg får til noe.
    Helmholtzresonator prosjektet strandet på for lite målbare resultater til at jeg gidder å henge opp rørene. Er ikke i tvil om at dette fungerer, problemet er bare at jeg ikke får plassert de optimalt pga skråtaket. Hadde blant annet ikke forutsett at de skulle komme i veien for lerretet når de hang på skrå i fronten.

Så hva kan gjøres? Dobble tolvtommere i hver fronthøyttaler hjelper selvsagt ikke selv om Legacy Focus HD er de store høyttalerene jeg har hatt som har fungert best i et såpass lite rom (ca 28 kvm men skråtak som tar mye volum). De trøkker sinnsykt, spiller med en fantastisk deilig oppløsning, er lettdrevne og musikalske så salg av disse vil være på mange vis idioti. Men hva med å prøve et par med mindre membraner igjen, noen som kanskje fungerer enda bedre i rommet?

Å vurdere bytte selv om en er fornøyd faller vel inn under en eller annen diagnose?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Huff, ikke si sånt da... Har ikke råd til sånt :-/ hehe
    Hvis en først er blitt fornøyd burde en for egen økonomi sin skyld sperre tilgangen til forum og hifi blad

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en først er blitt fornøyd burde en for egen økonomi sin skyld sperre tilgangen til forum og hifi blad
    He he Det skjer jo aldri

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ivaols]12 uker pappaperm direkte fulgt av 3 uker ferie er på sin andre uke Blitt en del musikk med Doxa Modell 61. Når hun ene sover og hun andre er i barnehagen er det bare å få spurtet opp i tredje etasje, lukke alle dører og nyte!

Du har min sympati! Jeg har sonet ferdig 10 av 12 ukere med dette pappaperm dritte! Det har blitt fint lite musikk kan en si. gleder meg til og komme tilbake til jobb da jeg endelig kan sove ut til kl 6:20 om måren i stedet for og stå opp i 4-5 tida!

Det er nesten som om jeg vurderer og klipp strengen bare for og slippe dette igjen:-)

Du er muligens heldigere, eller mer dreven enn meg, men for meg og ha en kid som sover et par timer ifra kl 5 om måren til kl 18 om kvelden, er for meg ingen drømme situasjon..Det er 12-13 LAAANGE timer...

uansett spennende anlegg du har gående her, kjekt at det går stortsett rette veien!

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, det kan bli litt lite søvn og være hektisk til tider men jeg vil ikke vært foruten. Nå slipper jeg ihvertfall å gå på jobb når dagen starter fem. I tillegg så jobber kona turnus og er hjemme ei uke om gangen og da er det jo ren luksus å være to voksne hjemme

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helmholtzresonator prosjektet strandet på for lite målbare resultater til at jeg gidder å henge opp rørene. Er ikke i tvil om at dette fungerer, problemet er bare at jeg ikke får plassert de optimalt pga skråtaket. Hadde blant annet ikke forutsett at de skulle komme i veien for lerretet når de hang på skrå i fronten.

Så hva kan gjøres? Dobble tolvtommere i hver fronthøyttaler hjelper selvsagt ikke selv om Legacy Focus HD er de store høyttalerene jeg har hatt som har fungert best i et såpass lite rom (ca 28 kvm men skråtak som tar mye volum). De trøkker sinnsykt, spiller med en fantastisk deilig oppløsning, er lettdrevne og musikalske så salg av disse vil være på mange vis idioti. Men hva med å prøve et par med mindre membraner igjen, noen som kanskje fungerer enda bedre i rommet?

Å vurdere bytte selv om en er fornøyd faller vel inn under en eller annen diagnose?
    Har du slått fra deg å prøve med EQ i problemområdet da ?

Det sammen med et par bassfeller gjorde susen for min del hvertfall :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Har du slått fra deg å prøve med EQ i problemområdet da ?

Det sammen med et par bassfeller gjorde susen for min del hvertfall :-)
    Via receiver med romkorreksjon så fungerer det veldig bra! Fordelen med ditt forslag er at en kan bruke en stereo pre og få EQ i det digiale domenet før pre. Jeg har tidligere prøvd lignende løsning via pc uten suksess, ble fryktelig tamt, men dette er jo en annen boks. Skal ha forslaget i bakhodet

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Via receiver med romkorreksjon så fungerer det veldig bra! Fordelen med ditt forslag er at en kan bruke en stereo pre og få EQ i det digiale domenet før pre. Jeg har tidligere prøvd lignende løsning via pc uten suksess, ble fryktelig tamt, men dette er jo en annen boks. Skal ha forslaget i bakhodet
    Det blir ikke "tamt" med denne løsningen .
    Synes du man det blir litt tynt i bassen , kan man enten aktivere en ferdig housekurve funksjon i flere trinn , eller man kan gjøre det hele totalt manuelt med 16 bånds PEQ.

Synes selv at å totalt jevne ut min 45-55hz peak blir litt tamt , så jeg tar bare "skalken" av den:wink:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det ikke no "fokus" på lyden ?

Eller har du helt mista "fokus" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det ikke no "fokus" på lyden ?

Eller har du helt mista "fokus" ?
    Focus har fokus på lyden, om jeg har mistet mitt fokus gjenstår å se

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Legacy Focus HD ute for salg noen dager og det har gitt meg konstant dårlig magefølelse. De er trukket tilbake og blir ikke solgt!!!

I alle år har jeg lett etter høyttalere med deilig musikalsk klang blandet med høy oppløsning og masse trøkk, det beskriver Legacy Focus HD og da blir det idiotisk å selge de for å teste gresset på den andre siden.

Jeg har også likt svært godt å styre alt via receiver med romkorreksjon og suber til både film og musikk. Det kommer jeg til å fortsette med så da er ikke toppene i bassen noe problem, Anthems RK ordner opp

Det har også gått mer og mer opp for meg hvordan jeg bruker hjemmekinoen. Forholdet film/musikk er minst 90/10 i favør film. Tanken om å prioritere effekt i flere kanaler og nedprioritere stereobiten virker derfor fornuftig. Dette handler i bunn og grunn om å stikke fingeren i jorden og innse hva som betyr mest og hva som er gøyest.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 kanalers effekt er ikke så dumt

Selv bare en effekt til Center ville friske opp filmlyden betraktelig

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye planer ?

Ser du er av Doxa vogna ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye planer ?

Ser du er av Doxa vogna ?
    Ja for så vidt. Årsaken ligger i mine tidligere poster og i annonsen. Har alltid vært tilhenger av å bruke pengene der det er gøyest, og ganske lenge nå har det vært surround. Hører max en sang eller to så er det på med en film. Blitt litt mer musikk i det siste men det er fordi jeg har mer tid i pappaperm Litt vemodig å selge når jeg endelig har kommet i mål på musikkbiten, men siden målet har forandret seg måtte jeg stikke fingeren i jorda og innse realiteten. 90/10 i favør film er nok i virkeligheten nærmere 95/5 vil jeg tro.

Men når det er sagt, jeg er ikke i tvil om hvilken stereo forsterker jeg vil anbefale til de som spør for å si det sånn! Doxa Modell 61 er helt rå og skulle jeg få solgt den og angre på sikt så er det ingen lov som hindrer meg i å kjøpe en til

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Får ca 1,5 74 for en 61 da...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe og si om de nye høytalerne enda ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    veldig pent.de svans er råe

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er tilbake hos Doxa Savner også avforum så jeg prøver meg litt her igjen og får se om det fremdeles er liv her. Starter med å legge ut noen inntrykk av Doxa 8.2 Junior.

Har hatt Doxa 8.2 Junior siden 22.desember. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne med å beskrive de for det er så mange parameter de briljerer på.

Bassen er den beste jeg har hørt med milevis margin. Det er definisjonen og karakteren som imponerer mest og gjør at dype toner ikke blir for svulstige men høres naturlig ut. I tillegg ruller de ikke av før 20hz (målt i mitt rom), det er moro

Dynamikken er helt på topp. Skarptromme er et godt eksempel på et instrument som høres langt mer ekte ut enn jeg tidligere har hørt.

De er lettdrevne og det ser ut til at den oppgitte følsomheten på 94.5db ikke er skryt. For eksempel i forhold til Swans F2.2 måler jeg de 6db høyere i følsomhet.

Den totale klangen vil jeg også betegne som det mest naturlige jeg har hørt og dette er viktig for å bli fornøyd i det lange løp. Dette tror jeg også er noe av det som gjør de så engasjerende. Så langt er jeg svært imponert over lydkvaliteten fra Doxa 8.2 Junior!

Eksperimenterer ellers litt med Doxa kabler for moro skyld selv om jeg ikke er noen kabel entusiast.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å lese tidligere poster jeg har skrevet. Har ikke brukt receiver med romkorreksjon på lenge. Har hatt Cary Audio Cinema 12 prosessor over ett år og denne er en lydmessig vinner til både musikk og film. Bruker en ATI AT3005 effektforsterker til å drive moroa. Har fremdeles to stk Seaton Sound Submersives men kan være jeg skal prøve andre veier på sub fronten etterhvert.

Swans 2.3C fungerer fremdeles som senter. Denne er helt rå men klanglig sett kan det være den selges hvis Doxa noen gang skulle hoste opp en skikkelig senter.

Sikler på 4K projektor men det blir en del sparing før det er aktuelt.

Side 36 av 36 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •