Ivaols hjemmekino - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 36 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 719
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hvis ikke får man potensielt en overlapp mellom cut off og delefrekvens?
    Det er akkurat det jeg gjør i mitt rom.

Hvis både sub og fronter har en problemer i sammme frekvensomåde f.eks. rundt deling så kan det være et forsøk å kjøre overlapp for å få totalen opp.

Dette må selvfølgelig veies opp lydmessig og om man foretrekker det.
    Det kan fort bli grøtete men hvis man tester med forskjellig delefrekvenser og eventuelt EQ i området så kan det fungere.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, cut off oppover?

Jeg mener Anthem har en mulighet til å velge cut off så lenge frontene står som large, stemmer det? Det jeg anbefalte tidligere var å ha front som small og la subene kun jobbe derifra og ned. Hvis ikke får man potensielt en overlapp mellom cut off og delefrekvens?

Har du bilder av menyene? Slik at vi som ikke har Anthem skjønner noe? :P

Geir Arne
    Se post 592 på side 30 i denne tråden og det siste bildet for en oversikt over hva ARC fant mest hensiktsmessig. Frontene ble av ARC satt til smal. Forstår jeg deg rett så skulle jeg i tillegg til å sette frontene til 100hz også ha satt subene til 100hz?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Hei!

Jeg lukte veldig beskrivelsen din av subene, veldig spennende!

Det er mulig jeg har spurt dette allerede, men husker ikke. Er det mulig å spørre om totalprisen for disse flotte subene?
    Ble rimeligere enn jeg hadde beregnet, havnet på 29 500 inkludert frakt, moms og toll for begge subene.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Se post 592 på side 30 i denne tråden og det siste bildet for en oversikt over hva ARC fant mest hensiktsmessig. Frontene ble av ARC satt til smal. Forstår jeg deg rett så skulle jeg i tillegg til å sette frontene til 100hz også ha satt subene til 100hz?
    Ja det var det jeg mente. Men jeg er meget usikker på hva Anthemen gjør slik du har det nå, så jeg aner ikke om det har noen effekt.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Det er akkurat det jeg gjør i mitt rom.

Hvis både sub og fronter har en problemer i sammme frekvensomåde f.eks. rundt deling så kan det være et forsøk å kjøre overlapp for å få totalen opp.

Dette må selvfølgelig veies opp lydmessig og om man foretrekker det.
    Det kan fort bli grøtete men hvis man tester med forskjellig delefrekvenser og eventuelt EQ i området så kan det fungere.
    Det er ikke alltid det blir bedre selv om man har dobbelt opp. Man må prøve i hvert enkelt tilfelle. Jeg pleier som regel å la den enheten som har minst problemer i et gitt område å opperere alene, men det er nok ingen fasit.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alltid det blir bedre selv om man har dobbelt opp. Man må prøve i hvert enkelt tilfelle. Jeg pleier som regel å la den enheten som har minst problemer i et gitt område å opperere alene, men det er nok ingen fasit.

Geir Arne
    Jepp, enig der.

Det er det jeg prøver å si at det må testes og vurderes om det er en løsning som er "levelig".

Ser på målingene at både fronter og sub har problemer rundt 70Hz målt hver for seg.
    Da skal det litt knot til for å få bukt med problemene.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal også teste en setting med frontene og subene delt på 100hz, så får jeg se om det blir enda en kveld med eksperimentering der jeg ender opp med utgangspunktet he he.
    Som sagt så gjort, det er testet men resultatet som ARC foreslår med frontene til 60hz og subene helt opp til 120hz har desidert best bass! Det eneste jeg fremdeles synes høres bedre ut på musikk er å la ARC korrigere kun opp til 1000hz i stedet for helt opp til 5000hz. Til film fungerer det best opp til 5000hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting å meddele fra tredje etasje for tiden. Vi fikk ei skjønn jente 27.04 som ikke er helt fornøyd på kveldstid, så kveldene går med til byssing, bæring på skuldra, kjøring i vogn o.l. Kjenner jeg savner både film og musikk, men vi må først gjennom en periode med grining før jeg atter en gang kan slappe av i hjemmekinoen med god samvittighet. Arnold sa det så treffende:

"I'll be back"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med et av livets mirakler

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig Ivan! Men det er ei fantastisk tid da!

Fikk selv ei nydelig prinesesse i februar, så kjenner til det
    Har deres litt kolikk eller?

Begynner å gå seg til her nå, selv om kveldene blir rimelig korte, passer seg greit med tv serier da, en times film tid på mor og far før natta..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du opplever at hun har kolikk, så send meg en PM.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye herfra! Litt på etterskudd, men bedre sent enn aldri

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Gratulerer så mye med et av livets mirakler
    Takk for det

Vi lurte på om hun kunne ha kolikk uke to og tre etter fødselen så vi tok henne med til en kiropraktor. Hun er bedre nå og vi tror ikke det er kolikk lengre Om årsaken til at hun er bedre er behandlingene eller at systemet har stabilisert seg vet vi ikke. Takk for omtanke!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Kjedelig Ivan! Men det er ei fantastisk tid da!

Fikk selv ei nydelig prinesesse i februar, så kjenner til det
    Har deres litt kolikk eller?

Begynner å gå seg til her nå, selv om kveldene blir rimelig korte, passer seg greit med tv serier da, en times film tid på mor og far før natta..
    Litt kjedelig men mest gøy Fordelen er at en vet det er et begrenset tidsrom i den store sammenheng. Gratulerer selv veldig på etterskudd! TV serier er et godt tips, jeg får klemt inn en episode med Heroes av og til

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Gratulerer så mye herfra! Litt på etterskudd, men bedre sent enn aldri
    Mange takk for det

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stusset på at ARC gjorde såpass lite korreksjon i bassen, men tenkte ikke så veldig over det. Har ikke hørt SubMersive med riktig korreksjon så visste ikke hva jeg gikk glipp av. Fikk nyss her på forumet at firmware 50.23 som jeg tok i bruk da den kom, har en glitch som medfører at bakkanalene og subene ikke blir korrigert. ARC softwaren som ligger i PCén gjør alt riktig, men receiveren har rett og slett ikke gjort korreksjonene som er overført. Fikk betaversjon av Anthem i går av firmware 50.24 og dette ble andre boller både lydmessig og målemessig!!! En skikkelig oppstramming og endelig får jeg høre hvordan en lukket konstruksjon kan låte...

Grønn kurve v.50.23, lilla kurve den nye korrigerte 50.24, 1/12 glatting:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott!

Den var mildt sagt litt annerledes.

Geir Arne

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stusset på at ARC gjorde såpass lite korreksjon i bassen, men tenkte ikke så veldig over det. Har ikke hørt SubMersive med riktig korreksjon så visste ikke hva jeg gikk glipp av. Fikk nyss her på forumet at firmware 50.23 som jeg tok i bruk da den kom, har en glitch som medfører at bakkanalene og subene ikke blir korrigert. ARC softwaren som ligger i PCén gjør alt riktig, men receiveren har rett og slett ikke gjort korreksjonene som er overført. Fikk betaversjon av Anthem i går av firmware 50.24 og dette ble andre boller både lydmessig og målemessig!!! En skikkelig oppstramming og endelig får jeg høre hvordan en lukket konstruksjon kan låte...

Grønn kurve v.50.23, lilla kurve den nye korrigerte 50.24, 1/12 glatting:
    Hvordan går det med subbene dine? Har du fått testet dem noe mer?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så aktiv på forumet for tida, noe som henger mest sammen med at jeg fremdeles er fornøyd med komponentene, men lydinteressen er absolutt tilstede. Hver gang jeg setter meg ned og ser film eller hører på musikk slår det meg at jeg digger den myke men oppløste og kraftfulle lyden fra Doxa, fremdeles! Langtidsfornøyd har jeg aldri vært før

Erkjennelsen er sterkere enn noen gang, jeg har svært lyst på en Doxa til å drive senteren men har ikke råd. Det er en tøff verden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, long time no see. Jeg dukket også plutselig opp på forumet etter å ha vært fraværende lenge, men så en dag var jeg tilbake, og pengene begynte å fly igjen...

Side 33 av 36 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •