Ivaols hjemmekino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 719
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Black Magic signalkablene er solgt. Ønsker å kjøpe nye som passer på lengden for å få ryddet opp bak racket. Kablene må ha greie/solide plugger (rca), helst være skjermet pga mye strømkabler, og koste lite. Er en av de som ikke hører forskjell på kabler så prisen må være lav, men betaler gjerne noen tiere ekstra for design og kvalitet.

Har sett på de som selges på Biltema. De kan fåes ned i 50cm lengde og oppover. De på Clas Ohlson fåes minimum 1 meter så de går ut. Noen som har andre forslag på rimelige solide kabler?
    Hva er rimelig? ViaBlue-rimelig eller XTZ-billig?
    XTZ Stereokabel 1 meter

Sound Planet - Lyd og bilde på første klasse...
    Pris pr.par på ViaBlue.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Eltek har noen billige greie kabler som holder god kvalitet.
    Mange takk! Elteks Dynabel high-end (he he) signalkabler så ut til å holde svært høy kvalitet, fire ganger skjermet og relativt rimelige. Noe for meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenskrieg: hva som er billig burde jeg ha spesifisert. Jeg synes XTZ kabelen du linket til er litt for dyr...

Men mange takk for linker

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Hei, og takk for i går!

Var meget hyggelig, og interessant å høre hvor bra Swansene dine spilte.
    Må bare få jobbet litt til hjemme hos meg selv så kan du ta deg en tur.
    Ble sent i går....kunne jo ikke la disse demoskivene vi fikk ligge til pynt når jeg kom hjem, så jeg er litt trøtt på jobben i dag kan man si..:-D
    Takk for i går til deg og Flageborg!

Jeg hadde det veldig hyggelig og fikk til og med lært litt. Veldig interessant å prøve forskjellig utstyr der en har mulighet for korte overbytter og nivåjustering.

Moro å prate om det en opplever av forskjeller uten at en nødvendigvis må diskutere hva som er best. Svært fruktbart å sammenligne sine egne opplevelser!

Skjønner godt at du ble sittende til de små timer og lytte på platene fra Flageborg. Han hadde med seg utrolig mye bra musikk med FET lyd

Er klar for å kommer inn når du føler anlegget yter etter kravene dine! Kommer gjerne inn før også hvis du vil ha litt felles tanke, flytte og målevirksomhet i sub området

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo

Hei
    Lurte bare på om du var villig i å holde en liten demo for meg( og kansje en kamerat) . Er på jakt etter nye høytalere Og da virker swans meget spennende... Kan jo sende meg en pm. (Borge78@hotmail.com).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har PM borge78. En demo får vi alltid ordnet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jakten avsluttet etter ekstern effekt til senteren. Er så fornøyd med hvordan Yamaha 1800 drar senteren og bakhøyttalerene fra 80 hz og opp at jeg ikke koster på meg noe hvis ikke det tilfeldigvis dukker opp noe rimelig og strømsterkt på brukten.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekte meg litt med PEQ en på Yamahaen i dag. Har av en eller annen tullete grunn ikke tenkt på at en også kan justere frekvenser høyere oppe enn i sub området. Økningen jeg har i nivå fra 1000-2000 hz lot seg enkelt flate ut. Førsteinntrykket av lyden er bra, både til surround musikk og stereo musikk. I morgen blir det nok en gang test av Parasound 2100 mot Yamaha 1800, denne gangen blodtrimmet med manuell PEQ. Må receiveren nok en gang bite i gresset eller har den blitt skrudd inn til å bli en likeverdig stereoformidler?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Da er en peq trimmet Yamaha testet opp mot Parasound 2100. For å gjøre en lang historie kort spiller fremdeles Parasounden bedre. Men, forskjellen er ikke så stor lengre at det for meg rettferdigjør å beholde den. Jeg hører ikke nok på musikk, tipper forholdet er 90/10 i favør film...

Har derfor lagt ut både Parasound NC 2100 og BlueNote Koala Mini for salg. En liten æra er over.

Blir sittende igjen med litt penger som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til enda. Luksusproblem jeg ikke er vant til he he. Tenker de blir plassert på en sparekonto merket receiver eller projektor.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig sak og innse at prisen ikke rettferdiggjør ytelsen

Oppgradering til fks 3900 så vil du jo ha mye større muligheter i forhold til Ypao nå som du først er igang med peq.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Oppgradering til fks 3900 så vil du jo ha mye større muligheter i forhold til Ypao nå som du først er igang med peq.
    Tanken har mer enn streifet meg...

Er det ikke samme mulighet med 1900?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken har mer enn streifet meg...

Er det ikke samme mulighet med 1900?
    Har aldri prøvd 3xxx serien, men mener Dag Johansen har skrevet noe om det i romkorreksjons tråden at det ikke er like mye innstillingsmuligheter i 1xxx serien som i de større versjonene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg skrøt også av mulighetene en har med 3900 etter at han hadde vært hos Dag Johansen. Jeg har stilt samme spørsmål i den offisielle 1900/3900 tråden men ikke fått svar om en også har samme mulighetene med 1900. 3900 virker uansett fristende men nå skal jeg ikke forsnakke meg her.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sittende igjen med litt penger som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til enda. Luksusproblem jeg ikke er vant til he he. Tenker de blir plassert på en sparekonto merket receiver eller projektor.
    Du som er så glad i film og heller mer mot flerkanalsanlegg i forhold til musikkdelen, Ivan..

Når du har sett min JVC projektor i forhold til din så tror jeg kanskje jeg vet hva du kommer til å spare til..hehe:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fort bli dyrt å gå på besøk til entusiaster som har bedre utstyr... Er fornøyd med projektoren, men har aldri sett en i de dyrere prisklasser. Skarpheten og fargegjengivelsen liker jeg svært godt på min Epson 700. Ser jo at det er en del å gå på i mørke sener men får lett med meg hva som skjer og det plager meg ikke. Mulig vi må la projektoren være avslått når jeg entrer hjemmekinoen din he he

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ender opp med at alt utstyr må være avslått under demoer så oppgraderingstrangen ikke blir for stor

"Vil du høre litt musikk kanskje", "Nei for guds skyld ha det avslått, visaen tåler ikke mer nå"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Det rimeligste blir da å gå besøk, prate om komponentene i rolige ordelag for at ikke det heller skal friste for mye, og holde en dempet belysning for å ikke bli fristet av finishen.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan jeg legge til at Ivaols ikke har noe å frykte på lyd-delen.

Tror nok jeg kommer noe til kort der. De svære Swansene var snacksne i lyden, skarpere i mellomtonen og med mer dynamikk i forhold til mine, og rommet hans er større, derav bedre stereoperspektiv og mindre resonans fra veggene.

Synd at størrelse på rommet har så stor betydning, men det gjelder jo å få lyden best mulig i det rommet man har til disposisjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC 2100 er allerede solgt og levert, og første skritt mot en ny receiver/projektor er i boks. Har en mulig kjøper på cd spilleren som gir beskjed hva det blir til i dag.

Hva vil være en grei pris å selge Yamaha RX-V1800 for? Nyprisen på 1900 er 10 000 på avshop. Rundt 6000 burde være en grei pris? Receiveren er selvsagt strøken og ca ett år gammel med original embalasje og kvittering.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil være en grei pris å selge Yamaha RX-V1800 for? Nyprisen på 1900 er 10 000 på avshop. Rundt 6000 burde være en grei pris? Receiveren er selvsagt strøken og ca ett år gammel med original embalasje og kvittering.
    De siste ukene har jeg mottatt hendvendelser fra tre personer som har hatt lyst på min 1800, og samtlinge har bydd 6000 kr pluss eventuell frakt. Så jeg tror ikke det er en så gæli pris
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 3 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •