Ivaols hjemmekino - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 36 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 719
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du skal ha trøkk oppover er jeg faktisk ikke så sikker på om Rythmik er drømmesuben. Den er veldig god og kontrollert på de lavere frekvenser, og spiller flatt ned til 15 Hz, men ser man på frekvensplottet begynner den å falle allerede ved 80 Hz. Så de er kanskje ikke egnet til å gi brystkassetrøkket.

Jeg har også en Miller & Kreisel sub som spiller helt rått til å være såpass liten, så jeg har stor tro på de nye subene til Ken Kreisel.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Elemental Design selges ikke lenger av Midgard. Dette må kjøpes direkte fra produsent såvidt jeg vet.
    Geir Arne
    Takk for oppdateringen!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hvis du skal ha trøkk oppover er jeg faktisk ikke så sikker på om Rythmik er drømmesuben. Den er veldig god og kontrollert på de lavere frekvenser, og spiller flatt ned til 15 Hz, men ser man på frekvensplottet begynner den å falle allerede ved 80 Hz. Så de er kanskje ikke egnet til å gi brystkassetrøkket.

Jeg har også en Miller & Kreisel sub som spiller helt rått til å være såpass liten, så jeg har stor tro på de nye subene til Ken Kreisel.
    Sitter med inntrykket etter å ha lest på utenlandske forum at Rythmik skal være veldig bra til musikk, men jeg ser poenget ditt når jeg ser på frekvensplottet.

Tok en tlf til lsound i dag og de nye Ken Kreisel subene hørtes unektelig spennende ut! I tillegg er det en stor fordel med seriøs norsk forhandler som bor innen rimelig kjøreavstand! Gøy å høre at du har gode erfaringer med tidligere suber fra den kanten. Aberet her er prisen og lite erfaringer å lese. På den andre siden er det retur og pengene tilbake garanti hos lsound hvis jeg ikke blir fornøyd.

SVS Pc13-Ultraene ble solgt allerede i kveld og blir hentet i morra. Det gikk fortere enn jeg hadde forventet he he.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rythmik-en som B3nd1k har er faktisk min gamle kasse som jeg ikke trengte lenger etter å ha bygget om til portet kasse, og som han kjøpte amp og element til. Den spiller helt utrolig bra på musikk, utrolig kontant, kontrollert og dypt (ikke minst). Og selvsagt spiller den fint på film men har nok ikke den råtass-kapasiteten som dine gamle SVS-er har. Konstruktøren til Rythmik har heller ikke dette som noe designmål, så det er jo en ærlig sak I et mindre rom blir selvsagt saken en annen, da tror jeg nok den klarer jobben svært godt.

Den portede kassa jeg har nå, FV15-klone, spiller med større pondus enn den lukkede F15, og klarer fint å sette kinoen i bevegelse med rett plassering. Et par slike vil nok fungere svært bra, men du får fremdeles ikke brøstkassetrøkket siden de også ruller av ved ca 80 Hz. Skulle du helt tilfeldig være i nærheten, så får du ta en tur innom og lytte litt

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne, og Sunfire har jo noen rytmiske subwoofere. Er ikke det noe å tenke på?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Velodyne, og Sunfire har jo noen rytmiske subwoofere. Er ikke det noe å tenke på?
    A.
    Etter å ha lest anmeldelsen av Velodyne DD18+ virker det ekstremt fristende, men prisen på veiledende 55 000 er alt for høy. Jeg nevnte det for kona og hun sa hun kom til å slå meg hvis jeg kjøpte den...

Har du erfaring med de litt mindre modellene fra Velodyne? SPL 1200, DD10+, DD12+? Suben må kunne holde følge med frontene mine som har dobble tolv tommere i bassen, med tanke på lydtrykk.

Sunfire har jeg ikke lest noe særlig om. Skal sjekke det ut! Er det en spesiell modell derfra du anbefaler?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Paradigm Sub 15?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kampanjepris på Sunfire True Subwoofer EQ 12 nå hos bassbrothers.no. Satt ned fra 25 000 til 18 000.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Noen som har erfaringer med Paradigm Sub 15?
    Har kun lest gode ting om denne. En på HFS har 4 slike og er storfornøyd. Det ser ut til å være en fornuftig konstruksjon. Og prisen er relativt snill. Men jeg har ikke hørt den selv ennå.

Kampanjepris på Sunfire True Subwoofer EQ 12 nå hos bassbrothers.no. Satt ned fra 25 000 til 18 000.
    Har hørt denne i et oppsett, men den imponerte ikke med annet enn å være liten.

En sub jeg virkelig har fått smaken for i det siste er B&W DB1, men den er kanskje litt over budsjett?

Geir Arne

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest anmeldelsen av Velodyne DD18+ virker det ekstremt fristende, men prisen på veiledende 55 000 er alt for høy. Jeg nevnte det for kona og hun sa hun kom til å slå meg hvis jeg kjøpte den...

Har du erfaring med de litt mindre modellene fra Velodyne? SPL 1200, DD10+, DD12+? Suben må kunne holde følge med frontene mine som har dobble tolv tommere i bassen, med tanke på lydtrykk. Noe mindre en 12" fra Velodyne ville jeg ikke gått for iom du har 12" i frontene dine.

Sunfire har jeg ikke lest noe særlig om. Skal sjekke det ut! Er det en spesiell modell derfra du anbefaler?

DD 12 har jeg hørt, og den sammenlignet med klipsch RT12 D virker ikke riktig så hurtig eller ikke like mye punch som RT 12, men til gjengjeld virker den til å ha noe mere skyv i bunn. Romkoreksjon til DD 12 tok de verste rom resonanter og skapte en relativt fin kurve.

Sunfire T EQ 12 hørte jeg på et demo rom, og jeg ble imponert over de musikkalse evnene den hadde. Meget hurtig og detaljert men den går ikke ned mot 20 hz slik som de ovennevnte subwooferene gjør.

Nesten som om man må velge mellom to goder, og prioritere den ene framfor den andre.

A.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne denne ha vært noe? JTR Speakers*|* Orbit Shifter LF
    Finner mye info hvis du googler. Er dyr og stor, men skal visstnok være værsting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ivan!

Bruker du subbene til musikk eller er det helst film de brukes til?

Er det sistnevnte så hadde jeg aldri byttet ultra ut.. Bang for bucks!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Har kun lest gode ting om denne. En på HFS har 4 slike og er storfornøyd. Det ser ut til å være en fornuftig konstruksjon. Og prisen er relativt snill. Men jeg har ikke hørt den selv ennå.

Har hørt denne i et oppsett, men den imponerte ikke med annet enn å være liten.

En sub jeg virkelig har fått smaken for i det siste er B&W DB1, men den er kanskje litt over budsjett?

Geir Arne
    Paradigm kan altså være et alternativ, men blir dyrt hvis en må opp i fire for å bli fornøyd

B&W DB1 trodde jeg var dyrere, men den sniker seg akkurat innenfor budsjett. Skal sette meg mer inn i denne!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    DD 12 har jeg hørt, og den sammenlignet med klipsch RT12 D virker ikke riktig så hurtig eller ikke like mye punch som RT 12, men til gjengjeld virker den til å ha noe mere skyv i bunn. Romkoreksjon til DD 12 tok de verste rom resonanter og skapte en relativt fin kurve.

Sunfire T EQ 12 hørte jeg på et demo rom, og jeg ble imponert over de musikkalse evnene den hadde. Meget hurtig og detaljert men den går ikke ned mot 20 hz slik som de ovennevnte subwooferene gjør.

Nesten som om man må velge mellom to goder, og prioritere den ene framfor den andre.

A.
    Takk for tilbakemelding!

Nå har jeg i lengre tid prioritert dypbassen og ønsker nå mer oppover i frekvens. Jeg regner med å miste litt av trykket nederst, men håper å bli totalt sett mer fornøyd. SUnfire T EQ 12 høres likevel ut i fra dine beskrivelser som at den faller litt gjennom i forhold til konkurentene.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL Array 1500 spiller vanvittig bra både til film og musikk men dog relativt høyt priset med mindre man kommer over brukt.

Tror ikke du behøver 4 stk Paradigm suber for å få anstendig lydnivå, det er alltid noen som vil ha litt ekstra å gå på så to stk holder nok for de aller fleste! Jeg har ihvertfall tro på ett par Sub 15 utifra det lille jeg har hørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Kunne denne ha vært noe? JTR Speakers*|* Orbit Shifter LF
    Finner mye info hvis du googler. Er dyr og stor, men skal visstnok være værsting.
    Et skikkelig beist he he! Skal lese litt mer om den, men det koster nok en del å få fraktet og momset dette inn til Norge... Vet du om noen som har kjøpt en i Norge?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du erfaring med de litt mindre modellene fra Velodyne? SPL 1200, DD10+, DD12+? Suben må kunne holde følge med frontene mine som har dobble tolv tommere i bassen, med tanke på lydtrykk.

SPL-1200 Ultra er ganske nær den gamle DD12 lydmessig. DD12+ er i en helt annen liga enn dem begge har jeg blitt fortalt av en med god erfaring med de tre.

Flere på avsforum har vel også skrevet at SPL Ultra kan trykke mer enn gamle DD, men at DD fremdeles hadde noe bedre romkorreksjon. Ergo ble den gamle DD-serien ganske overpriset i forhold.

Har selv en SPL-1200 Ultra i et mellomstort og dårlig akkustisk L-rom (og i et langt mer beskjedent oppsett en deg for øvrig) hvor jeg sitter i "blindsona" for bass. Men trykk mangler det ikke på, og den holder helt klart følge med de små 5.25"-erne mine. Da har jeg også bare én. Om der er en Soundgarden en plass nær/i Flekkerøy kan du kanskje få prøvelytte/hjemlån? Hva som blir best av to stk SPL-1200 Ultra og en stk. DD12+ blir jo også noe å tenke på. Her burde vel Soundgarden ha noen kloke innspill.

Jeg har ikke hørt Swans selv, men en SPL Ultra burde vel kunne tilføre/avlaste noe i dypet tenker jeg.

Sa forresten kona di noe om hvor hardt, og antall ganger, hun kom til å slå?

Et skikkelig beist he he! Skal lese litt mer om den, men det koster nok en del å få fraktet og momset dette inn til Norge... Vet du om noen som har kjøpt en i Norge?
    Frakt innad USA + Sjøfrakt hit + moms burde vel likevel holde seg under ca 30.000kr? Ser de skriver $4000 i retail og $3000 direkte fra fabrikk, spørs vel bare om de selger over nett fra fabrikken, eller kun ved opphenting.
    (Ligger en review ute på avsforum.)

Den ser heftig ut, og er heftig spekket. Utseende ser vel ganske rent "filmsub-aktig" ut, men skinnet kan vel bedra

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hei Ivan!

Bruker du subbene til musikk eller er det helst film de brukes til?

Er det sistnevnte så hadde jeg aldri byttet ultra ut.. Bang for bucks!
    Hei.

PC13-Ultra har blitt brukt utelukkende til film fordi front høyttalerene alene har klart seg bedre til musikk. Håpet er å finne en eller to suber med lydkvalitet som gjør at jeg også vil bruke de til musikk.

Trøkk i bunn pr krone er SVS vanskelige å slå, helt enig i det!

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, men ingen jeg kjenner til. Burde vel ikke lande på så mye over 30K med frakt og mva. Er jo kjipt hvis missfornøyd eller reklamasjon når subben har den vekt og størrelse, samt må over dammen..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    JBL Array 1500 spiller vanvittig bra både til film og musikk men dog relativt høyt priset med mindre man kommer over brukt.

Tror ikke du behøver 4 stk Paradigm suber for å få anstendig lydnivå, det er alltid noen som vil ha litt ekstra å gå på så to stk holder nok for de aller fleste! Jeg har ihvertfall tro på ett par Sub 15 utifra det lille jeg har hørt.
    Takk for innspill!

Ut i fra spec så burde det holde med to stk Paradigm Sub 15. Skal lese mer om denne også.

JBL Array 1500 til 40 000 blir for dyrt nytt ihvertfall. Har en Soundgarden butikk i Kristiansand 15min fra der jeg bor så jeg kan ta en prat med de.

Side 27 av 36 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •