Ivaols hjemmekino - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 36 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 719
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så da blir det jul i stua alikevel, jeg var ikke veldig optimistisk på dine vegne en stund her. :-D

Vi venter på bilder...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Så da blir det jul i stua alikevel, jeg var ikke veldig optimistisk på dine vegne en stund her. :-D

Vi venter på bilder...
    Jeg har aldri tvilt på at høyttalerene skulle komme, spørsmålet har bare vært når...

De kan hentes mandag. Fortollingen gikk selvsagt ikke i boks på fredag he he.

Kommer til å bruke en del tid på plassering, ryker sikkert fort en uke siden jeg kun har etter syv kveldstid å bruke. Bilder og lytteinntrykk kommer selvsagt, men jeg skal prøve å ikke komme med for kvikke konklusjoner skrevet i lykkerus over endelig å ha et par feite høyttalere i hus igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes!!!!!!!!!!!!!!

Legacy Focus HD ble slitt opp i tredje etasje i går Nærmere 90 kg pr høyttaler opp en kronglete trapp frister ikke til gjentagelse!

De ser bedre ut enn på bilde, litt mindre harry he he. Finishen er fin, jeg valgte standard i lyst tre. Det er store høyttalere, massive i fremtoningen både i høyden og bredden, men de er ikke så dype som resten av dimensjonene skulle tilsi. De to bassportene på baksiden er små.

Plasserte de der de to forrige høyttalerene fungerte best. Kommer til å eksperimentere litt med vinkling, men ellers tror jeg at plasseringen ikke vil bli mye forskjellig fra der de står nå.

Lytteinntrykk vil jeg komme tilbake til. Må gi de en uke eller to for å danne meg et mer stabilt inntrykk enn det jeg får etter kun en kveld.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Yes!!!!!!!!!!!!!!

Legacy Focus HD ble slitt opp i tredje etasje i går Nærmere 90 kg pr høyttaler opp en kronglete trapp frister ikke til gjentagelse!

De ser bedre ut enn på bilde, litt mindre harry he he. Finishen er fin, jeg valgte standard i lyst tre. Det er store høyttalere, massive i fremtoningen både i høyden og bredden, men de er ikke så dype som resten av dimensjonene skulle tilsi. De to bassportene på baksiden er små.

Plasserte de der de to forrige høyttalerene fungerte best. Kommer til å eksperimentere litt med vinkling, men ellers tror jeg at plasseringen ikke vil bli mye forskjellig fra der de står nå.

Lytteinntrykk vil jeg komme tilbake til. Må gi de en uke eller to for å danne meg et mer stabilt inntrykk enn det jeg får etter kun en kveld.

Bilder ?

Sett X-files... hva er det de sier... " Tror det ikke før en ser det " eller noe sånt

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Støtter denne, vi vil se bilder av herlighetene ivaols!

Grattis forresten!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!

De ser spenstige ut.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice finish... må virkelig jobbe med visualiseringen her...

Grattis

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, jeg innser at dette er svært elendig av meg! For sent å begynne nå men lover bilder i morra kveld! Kan ikke ha noe av at folk tror jeg faker nye høyttalere

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen hastebilder av Legacy Focus HD:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice :-)

Nakenbilder da ? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Nice :-)

Nakenbilder da ? :-D
    He he, nakenbilder hadde jeg helt glemt. Skal få tatt noen etterhvert. Problemet har vært at jeg snaut har fått tid til å lytte, så bilder har blitt nedprioritert når jeg har hatt ledige stunder.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette, jeg følger med.

God Jul

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd Focus

Heisann !
    Ser at du har kjøpt deg Legacy HD Focus. Disse har jeg også i mitt oppsett. Har hatt de nå snart i 2 år. Kjempe høytalere vil jeg si. Prøv en Parasound Halo på de ! :-) Doxa er også bra, men Parasound Halo spiller med mer dynamikk ! Men det er jo min mening da :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lazyman
    Heisann !
    Ser at du har kjøpt deg Legacy HD Focus. Disse har jeg også i mitt oppsett. Har hatt de nå snart i 2 år. Kjempe høytalere vil jeg si. Prøv en Parasound Halo på de ! :-) Doxa er også bra, men Parasound Halo spiller med mer dynamikk ! Men det er jo min mening da :-D
    Hei, bare nyskjerrig, men hva slags Doxa har du testet på høytalerne dine?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lazyman
    Heisann !
    Hei. Er svært fornøyd med Legacy Focus HD! Jeg lurer også på hvilken Doxa du har testet med de? Bruker selv Modell 62.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en liten tilbakemelding på lyden. De har spilt kontinuerlig nesten en uke. Har fått testet med en del film og forskjellig musikk.

Det enkleste når en skal beskrive noe er å sammenligne med hva en har hatt før. De forrige høyttalerene var Swans F1.1F, og Legacy Focus HD vil derfor sammenlignes mot de.

Legacy har virkelig innfridd forventningene mine med Focus HD. I forhold til Swans F1.1F, som var alt for store for rommet mitt, er bassen veldig mye mer definert og stram. De spiller ikke dypere enn F1.1F i mitt rom (har målt), men det virker slik siden bassen er så lett å følge. Trøkket når jeg drar på f.eks Tool, Infected Mushroom, Ozzy osv er mer enn tilfredsstillende. Fast og kontant lyd fra dobble 12 tommere.

Mellomtone og diskant er også svært mye bedre i mitt rom enn tidligere. Mer detaljer, overhodet ingen skarphet og mer naturlig lyd. De måler også bedre oppover i frekvens enn tidligere høyttalere. Har etter kun kort tid fått veldig sansen for klangen i disse høyttalerene!

Negativt: høyttalerene har en oppgitt følsomhet på nesten 96 db. Jeg hadde derfor forventet at jeg kunne gå litt ned på volumknotten for samme lydtrykk som før. Merker ikke så stor forskjell som jeg hadde forventet, har faktisk ofte samme volum på den passive preen som før. Mulig jeg har hatt litt feil forventninger til akkurat dette?

Samlet sett er jeg svært fornøyd med lydkvaliteten og trøkket i disse høyttalerene. De spiller helt nydelig på rolig musikk med fin oppløsning, og trøkker skikkelig når det trengs med fast og kontant bass. De som er interessert i en demo er hjertelig velkommen til Kristiansand!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte inntrykk! Dette skulle jeg likt å høre en dag. Du har jo en Anthem jeg kunne tenke meg å lagt øre til også. Har du for moroskyld prøvd denne som pre?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Flotte inntrykk! Dette skulle jeg likt å høre en dag. Du har jo en Anthem jeg kunne tenke meg å lagt øre til også. Har du for moroskyld prøvd denne som pre?
    Har vekslet mye mellom passiv pre og Anthem med romkorreksjon. Anthem fungerer veldig bra, til en del musikk er jeg faktisk usikker på hva jeg foretrekker så bra er den... Vet ikke hvor langt unna Kristiansand du bor, men det er bare å ta turen så skal du få hørt på alt og danne deg egen mening.

Side 25 av 36 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •