Ivaols hjemmekino - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 36 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 719
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Blitt litt grubling i det siste angående lyskontroll. Hjemmekinoloftet mitt har hvite vegger og hvitt tak. Det er et relativt stort rom og det står mye komponenter der inne, så jeg tror ikke jeg gidder å flytte på alt og male. I den forbindelse lurer jeg på å henge opp sorte gardiner i skråtaket på begge sider nærmest lerretet for å stoppe de værste refleksjonene. Bruker jeg en løsning med skinner oppe og nede kan gardinet trekkes inn til veggen ved siden av lerretet når jeg kun skal høre på musikk. Noen med andre gode ideer her er det bare å fyre løs
    Fikk en interessant ide fra en som var oppe og kikket i hjemmkinoen min. Han mente det kunne bli stilig å male den biten der jeg hadde tenkt å henge opp gardin. Maler jeg ned til kneveggen slipper jeg å flytte på så mye ting, og det blir rimeligere også. Tror det kan bli kult så det skal prøves. Til uken kjøper jeg inn maling. Noen ide om fargevalg? Matt er vel selvsagt. Grått? Lysebrunt? Hmm...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en interessant ide fra en som var oppe og kikket i hjemmkinoen min. Han mente det kunne bli stilig å male den biten der jeg hadde tenkt å henge opp gardin. Maler jeg ned til kneveggen slipper jeg å flytte på så mye ting, og det blir rimeligere også. Tror det kan bli kult så det skal prøves. Til uken kjøper jeg inn maling. Noen ide om fargevalg? Matt er vel selvsagt. Grått? Lysebrunt? Hmm...
    Hvis du ikke vil male sort ville jeg valgt noe i grått...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Hvis du ikke vil male sort ville jeg valgt noe i grått...
    Mange takk, da blir det noe i grått Får avtale med kona hva "noe" biten blir.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SONY VPL-HW20 SXRD-projektor er bestilt Kommer på lager til avshop 30.09. Har blitt vant til venting denne sommeren så det tar jeg på strak arm. Hadde litt flaks da den ble satt ned 500 kroner fra i går. All monner drar!

Angående maling av rommet mener kona at et grått rom vil bli svært trist, så da feiger jeg ut og går for sorte gardiner løsningen istedet he he. Det blir bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååååå, 0-1 uke igjen til høyttalerene etter planen skal være i hus.

Gardiner til å henge i taket nærmest lerretet er bestilt hos Princess.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående maling av rommet mener kona at et grått rom vil bli svært trist, så da feiger jeg ut og går for sorte gardiner løsningen istedet he he. Det blir bra!
    Samme her....Godt å høre at det er flere av oss "tøffelhelter"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååååå, 0-1 uke igjen til høyttalerene etter planen skal være i hus.
    Føler med deg i disse tider, Hørte du forresten om den båten som fikk problemer i Atlanteren, de måtte dumpe mange containere på havet i forbindelse med ett teknisk problem ombord?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Føler med deg i disse tider, Hørte du forresten om den båten som fikk problemer i Atlanteren, de måtte dumpe mange containere på havet i forbindelse med ett teknisk problem ombord?
    He he, DEN har jeg fått med meg også, vi får håpe de ikke har blitt fiskemat. Kanskje vi snart kan få hiFISH i fiskediskene?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Le av de som lider dere

Får en tlf i morgen med oppdatering for hvor høyttalerene er. Når jeg i tillegg venter på ny projektor begynner det å tære på tålmodigheten!

PS3èn har fått "rød skjerm" problemet. Har resatt den til fabrikkoppsettet, tatt harddisken ut og inn, og stort sett prøvd alle kjerringrådene jeg har lest om på nettet. Ingenting hjelper. Jeg kjøpte den brukt for et par år siden så jeg vet ikke helt med reklamasjon. Får prøve meg på Elkjøp...

I den forbindelse tenkte jeg å kjøpe ny BD spiller selv om jeg sikkert fikser Playstation. Med ny nesten lydløs projektor kan jeg ikke ha en Playstation 3 som den komponenten som bråker mest når jeg ser film. Har nok mest lyst på Sonys toppmodell BDP-S780 til 2200,- inkludert frakt på sony.no. Interessant med den støyreduksjonen som også kommer til sin rett på BD med dårlig bildekvalitet. Litt moro å ha Sony spiller når jeg har kjøpt Sony projektor (og Sony tv nede i stua), uten at det egentlig har noe som helst å si.

Et annet alternativ er Panasonic DMP-BDT210 som jeg kan bare svinge innom hifiklubben i Kristiansand på vei hjem fra jobb og plukke med meg for 1600,- Jeg tipper at jeg ikke ser forskjell på bildekvaliteten fra disse to spillerene til normalt bruk, dvs nye filmer som ikke trenger støyreduksjon.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du malt hos deg enda da? Ta gjerne noen flotte bilder du som har så flott rom, vi liker bilder!

God natt!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Har du malt hos deg enda da? Ta gjerne noen flotte bilder du som har så flott rom, vi liker bilder!

God natt!
    Etter konas ønske blir det ikke maling av hjemmekinoen, men sorte gardiner i skråtaket som kan trekkes frem og tilbake. Bilder kommer garantert når ting begynner å falle på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk melding fra Maxwell HiFi i går om at høyttalerene nesten var ferdig bygd, og skulle sendes snart. Jeg må derfor beregne ytterligere 3-4 uker ventetid på toppen av de 4 ukene jeg allerede har ventet. Har fått forklaring fra forhandler som beklager dette og gir meg tilbud om lånehøyttalere i de neste ukene. Jeg anser meg selv som en rolig sørlending, men dette stiller den rolige biten av meg på prøve...

Får ta en tur innom en dag og se hva han kan tilby. Forsåvidt greit å få låne et par høyttalere, men det er noe stress også. Frem og tilbake til byen, opp og ned 3 etasjer, oppsett og fintuning osv. Blir ikke ro i sjela før Legacy Focus HD er plassert perfekt i rommet!

Jeg har med bakgrunn i dette meldt meg på VM i Venting som i år foregår på Flekkerøya rett utenfor Kristiansand. Regner meg selv som storfavoritt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk melding fra Maxwell HiFi i går om at høyttalerene nesten var ferdig bygd, og skulle sendes snart. Jeg må derfor beregne ytterligere 3-4 uker ventetid på toppen av de 4 ukene jeg allerede har ventet. Har fått forklaring fra forhandler som beklager dette og gir meg tilbud om lånehøyttalere i de neste ukene. Jeg anser meg selv som en rolig sørlending, men dette stiller den rolige biten av meg på prøve...
    Vet at jeg som nordlending hadde bestått den testen veldig dårlig, ekstremt dårlig. :evil: Må si at dette er slett oppfølging fra forhandleren sin side, og spesielt når det er snakk om dette prissegmentet. Låne høytalere er greit nok, men det er jo fremdeles ikke de høytalerne du skal ha...

Føler med deg Ivaols, jeg skal rive av noen saftige gloser for deg...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her aner jeg konturene av nerver av stål.

Du kan trøste deg med at du kommer til å ha noe rimelig unikt her på berget. Spennende at noen tenker utenfor boksen, og tør å velge uetablerte merker.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppmuntrende ord!

Har enda ikke fått sporingsnummer på høyttalerene så det er ikke sikkert de er sendt fra fabrikk, enda....

Et lyspunkt i hjemmekino tilværelsen ble hentet på posten i dag, Sony HW20 Litt mat i skrotten nå så er det opp i tredje etasje for montering og forhåpentligvis en kraftig oppgradering fra Epson TW700.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er her enda

Siste melding fra forhandler lovte Legacy Focus HD i land slutten av oktober, noe som vil si innen mandag. Jeg satser ikke store summene på at det skjer, men håpet er tilstede.

Har fått lys dempende gardiner på plass i skråtaket nærmest lerretet, og hengt opp Sony HW20 projektoren. Alt er klart til å få fronthøyttalerene i hus!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ulykke på havna i USA hvor høyttalerene mine skulle skipes ut fra har ført til kraftig forsinkelse. De er ventet til et eller annet land i Europa i begynnelsen av kommende uke (det gjenstår å se...). De skal deretter fraktes med landtransport til Norge og fortolles. Jeg tipper 2-3 uker til før høyttalerene står i hjemmekinoen i tredje etasje.

Har spøkt en del i det siste om at det til slutt blir julepresang til meg selv dette her. Nå kan jeg jammen meg få rett hvis ikke lykken snur snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er så rart er at når du endelig har fått høytalerne i hus så er alt dette glemt. Får håpe at de lever opp til forventningene da...

Newcomer satriani sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med forsendelsen? Spent på å høre lytteinntrykk...!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerene kom til forhandler i går ettermiddag, nå gjenstår kun fortolling. Er jeg heldig kan jeg hente de i dag, i værste fall mandag. Blir vel mandag tatt i betraktning at ingenting til nå i prosessen har gått som det skulle he he.

Side 24 av 36 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •