Ivaols hjemmekino - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 36 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 719
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hvorfor reise ut av fylket? Fra øya til Kvadraturen er det et hopp og et lakk.....
    Si ifra, jeg blir gjerne med til HFK, Soudgarden og Maxwell
    Jeg tenkte at de ikke har lytterom på HFK i Kristiansand med 802D klar for demo, i tillegg til at de to lytterommene de har ikke vil yte mange høyttalere rettferdighet... Derfor Grimstad.

Trond på Maxwell holder på å ordne med lytting av Legacy Focus HD hos en privatperson på Hånes for meg. Trond var hjemme hos meg for noen uker siden i et Doxa ærend. Han hørte hvilken lyd jeg hadde med Swans F1.1F, og jeg forklarte hvor jeg ville videre. Etter det var hans anbefaling ut i fra mitt rom, utstyr, prefereanser og budsjett Legacy Focus HD. Jeg har derfor store forhåpninger til denne modellen!

Soundgarden har ikke høyttalere som appelerer til meg.

Takk for tilbudet om å bli med på en lytterunde. Jeg skal si i fra når det blir aktuelt. Har ferie nå så håper på slutten av uken etter en del dugnads jobb er ferdig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    www.elfbi.com :: Voir le sujet - B&W 802 Diamond ... Lady "Di" !

Du får gjøre som du gjorde da du var liten, dvs bare se på bildene.

Dem er bare dritlekre, og spiller dem som dem ser ut så er det frem med tørkepapiret. Har ikke fått hørt de gulvstående HT i 800 serien men tar sjansen så snart den byr seg.
    He he, de er så fine at en trenger aldri spille på de Enig i at de ser bra ut. Har av en eller annen grunn aldri lyttet noe særlig på B&W. En grunn er at de interessante modellene har vært langt utenfor rekkevidde, og ny prisen er fremdeles det. Brukt derimot.... Skal ta en tur til HFK Grimstad hvis de har de til demo.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ombygging har HFK Krsand kun ett lytterom. Men aner ikke om de har "din" høyttaler inne. Enig i at Grimstad har flere rom men om de nå er bedre.......

Pm meg om det blir tur til Maxwell.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok meg en motorsykkel tur på sparket i går til HFK i Grimstad. Fikk høre på den nye versjonen av B&W 802. Dette er ikke en høyttaler for meg. Enkelt og greit

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ivan!

Det ligger et par billige Palladium P 37 på Finn.no!

Hadde dette vært noe?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hei Ivan!

Hadde dette vært noe?
    Nå skal man selvfølgelig være forsiktig med å synse, men for en stund tilbake kjøpte jeg selv p37 som erstatning for f1.1f.

For å gjøre en kort historie enda kortere: de føyk ut av døra rimelig kjapt.

P37 er en fantastisk høytaler med spesifikke spesialområder som går f1.1 en høy gang, men totalt sett er den relativt spe kontra f1.1f så den bør lyttes veldig nøye på før man går til innkjøp (om man allerede har swans sine mastodonter)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Nå skal man selvfølgelig være forsiktig med å synse, men for en stund tilbake kjøpte jeg selv p37 som erstatning for f1.1f.

For å gjøre en kort historie enda kortere: de føyk ut av døra rimelig kjapt.

P37 er en fantastisk høytaler med spesifikke spesialområder som går f1.1 en høy gang, men totalt sett er den relativt spe kontra f1.1f så den bør lyttes veldig nøye på før man går til innkjøp (om man allerede har swans sine mastodonter)
    Sant nok skrotnisse! jeg tenkte egentlig mest på at Ivan mente de næverende muligens var litt store plasseringsmessig( hvis ikke jeg har misforstått da..)

Fundamentet i bunnen bør være ivaretatt av subbene uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hei Ivan!

Hadde dette vært noe?
    Takk for tips! Jeg har dessverre ikke hørt Palladium og nå er de som ligger ute solgt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Tok meg en motorsykkel tur på sparket i går til HFK i Grimstad. Fikk høre på den nye versjonen av B&W 802. Dette er ikke en høyttaler for meg. Enkelt og greit
    Få høre, hva manglet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    For oss som liker lyden av F1.1F nytter det definitivt ikke å gå over til en spe høyttaler!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få høre, hva manglet?
    Av kriteriene jeg lister opp i #401 er det etter min mening kun det musikalske som får godkjent til den prisen ut i fra det jeg hørte i det rommet. Flere forbehold her. I følge en ansatt er det en kraftig dipp i 40-50hz området pga rommet, noe som naturlig nok gir lite punch. Har i etterkant pratet med uavhengige personer jeg stoler på i lyd sammenheng, og de sier de har fått god lyd ut av disse høyttalerene når de har vært hjemme hos kunder. Det er med andre ord, som alltid, mer å gå på med tanke på romintegrasjon. Jeg sitter likevel igjen med følelsen av at høyttalerene blir for tamme for min smak og bruk, men skjønner godt at mange liker lyden B&W varter opp med! Ingen dissing av disse høyttalerene fra min side.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger det klipsch P37 på torget.

Edit: Annonsen ble vist slettet

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Nå ligger det klipsch P37 på torget
    Hvilket torg? Finner nemlig ingen på Finn.no, HFS eller AVTorget jeg....

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe et par gode stativhøyttalere du liker og bygge deg et par sub tårn. Så tuner du subtårnene perfekt til stativhøyttalerne og rommet?

Å høre på bassen til en høyttaler i andre rom er mildt sagt bingo. Kurven varierer gjerne innenfor +/-10db og ofte mer, avrullingen blir helt forskjellig osv. Etterklangstiden i bassen vil også variere mye.
    Rom varier mer enn høyttalere under 200hz. Derfor er det vanskelig for noen å anbefale deg en spesifikk høyttaler som vil fungere godt i ditt rom. Det eneste som med ganske stor sikkerhet kan sies å gi gode resultater i de fleste rom er mange subber godt plassert og tunet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hva med å kjøpe et par gode stativhøyttalere du liker og bygge deg et par sub tårn. Så tuner du subtårnene perfekt til stativhøyttalerne og rommet?
    "Normale" stativhøyttalere evner ikke å spille høyt nok, selv med sub. Det jeg har vurdert i den gaten er Centurion systemet til Midgard Audio. Har ikke hørt dette selv, men får inntrykket at de fleste sier det spiller bra på musikk, men er kanskje ikke førstevalget til musikk. Jeg bruker anlegget til både musikk og film. Skulle gjerne hørt dette men har både sendt mail og ringt begge nr på Midgards hjemmeside uten respons...

Et annet problem er integrasjon mellom satelitt/sub system til musikk bruk. Erfaringsmessig er ikke dette lett å få til skikkelig. Jeg har prøvd flere forskjellige romkorrigeringssystemer (Yamaha, Denon, Onkyo, Anthem, Audiolense) i tillegg til manuell EQ, men pr i dag er ikke dette noe jeg har fått til i musikk sammenheng til tross for mye testing i mitt rom. Ønsker derfor ikke å være avhengig av et romkorrigeringssystem til musikklyttingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Jeg sitter likevel igjen med følelsen av at høyttalerene blir for tamme for min smak og bruk, men skjønner godt at mange liker lyden B&W varter opp med! Ingen dissing av disse høyttalerene fra min side.
    Hmm, det var det jeg hadde en liten mistanke om, blir som med damer, nytter ikke bare med ett pent ytre, de må kunne yte litt også...

Skulle ha likt å sett noen grafer av rommet ditt hvis du har...?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ha likt å sett noen grafer av rommet ditt hvis du har...?
    Mener du frekvensresponskurver av frontene F1.1F? Det så i tilfelle ut som vedlagt under.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn subbene da?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn subbene da?
    Her er en måling som inkluderer subbene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt uvant å lese denne type graf, men takker. Prøver bare å se om det er noen likhetstrekk med rom med skråtak. Har selv en peak på 50 hz...

Hadde jeg bare funnet ut av det forbanna lydkortet som gir meg feedback hele tiden så kunne jeg ha fått forsket mere på rommet mitt.

Side 22 av 36 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •