Ivaols hjemmekino - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 36 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 719
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Takk for link! Ser ut som en habil selger men betalingssystemet Moneybookers kjenner jeg ikke til. Har du handlet der og brukt det selv?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Hmm, ja, den brukte com port 3 hver gang. Har lest en del på avsforums Anthem MRX tråd og det anbefales kun den fra Keyspan. På den andre siden ser det ikke ut som de har prøvd så mye forskjellig...
    Hvis alt ser ut til å fungere greit med installasjonen så kan du teste om comporten fungerer med å bruke en 12 volts LED, stikk bena til LED inn på pinne 2 og 5. Fyr opp ett terminalprogram og send noe data, feks at du skriver noe i kommandofeltet, da skal LED blinke. Billigste RS232 testeren du får tak i

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hvis alt ser ut til å fungere greit med installasjonen så kan du teste om comporten fungerer med å bruke en 12 volts LED, stikk bena til LED inn på pinne 2 og 5. Fyr opp ett terminalprogram og send noe data, feks at du skriver noe i kommandofeltet, da skal LED blinke. Billigste RS232 testeren du får tak i
    He he. Fikk overgangen til å fungere på oppdatering av receiveren, mao er det liv, men den finner ikke receiveren når en skal prøve RK...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Fikk overgangen til å fungere på oppdatering av receiveren, mao er det liv, men den finner ikke receiveren når en skal prøve RK...
    Pussig...funker, funker inte... Høres nesten ut som den ikke får en kommando, men det fungerer på den stasjonære maskinen?

Tror jeg ville ha prøvd ett annet adapter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Pussig...funker, funker inte... Høres nesten ut som den ikke får en kommando, men det fungerer på den stasjonære maskinen?

Tror jeg ville ha prøvd ett annet adapter.
    Ja det er noe rare greier. Fungerer på alt utenom ARC.

Det kjipe er at Keyspan adapteret som er anbefalt som stabilt koster 400 kroner å få inn til gammle furet værbitt. Siden det fungerer på den stasjonære som nå har fått fast tilholdssted bak sofaen klar til dyst tror jeg ikke jeg gidder å legge ut 400.

Sett bort i fra tilkoblingsproblemet kan jeg virkelig anbefale receiveren! Jeg digger lyden!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden til film sitter endelig som den skal med kombinasjonen Doxa, Swans og Anthem. Siden det viktigste for meg er på plass er det på tide å fikse min hjemmekinos desidert svakeste punkt; bildet!

Epson TW-700 trenger virkelig å bli byttet ut med noe nytt. Dette vil ikke skje med en gang, jeg ser for meg et kjøp over sommeren når nye modeller kommer på markedet, men ting har gått fortere i svingene enn jeg har regnet med tidligere Spørsmålet er som vanlig hva det blir og hvor mye penger jeg skal legge i det. Har tenkt lenge at Epson 4400 virker som en god kandidat der en får mye for pengene samtidig som det er en solid oppgradering fra TW-700. Så vidt jeg har fått med meg er det ikke noen vektige grunner for å gå for 5500 i stedet. Så har vi de nye modellene fra Epson som kommer inn til sommeren samt JVC DLA-X3. Spennende saker, men priset en del over mitt (foreløpige?) budsjett.

Sparingen er i gang og ingenting er bestemt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Da er den bestilt

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den bestilt
    Me 2, sammen med I'm the supervisor.

Jeg kan forøvrig anbefale TW4400. Den oppleves som en oppgradering fra BenQ W10000, samtidig som jeg fikk Frame Interpolation.

Og når både lyd og bilde sitter, bruker en pengene på film & musikk istf. hardware, og tiden på å se og lytte istf. hardwarejakt og tweaking :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Me 2, sammen med I'm the supervisor.

Jeg kan forøvrig anbefale TW4400. Den oppleves som en oppgradering fra BenQ W10000, samtidig som jeg fikk Frame Interpolation.

Og når både lyd og bilde sitter, bruker en pengene på film & musikk istf. hardware, og tiden på å se og lytte istf. hardwarejakt og tweaking :-)
    Høres bra ut med TW4400! TW700 er så gammel nå at jeg forventer en kraftig oppgradering når den bli byttet.

Det evige målet er jo å bli så fornøyd at en kun bruker pengene på film og musikk, samtidig så er jo jakten moro den og

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg saumfart avforum, lest tester og kommet frem til at SONY VPL-HW20 må være et enda bedre valg til min hjemmekino enn Epson TW-4400. Årsaken er at jeg har lyse vegger, tak og gulv, og 106" grått lerret. Med Sonyen sin høye kontrast og kraftige lysstyrke skulle det bli gull.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som skrevet fem innlegg over jeg er svært så fornøyd med lyden til film for tiden.

Lyden i stereo er enda bedre, men jeg har begynt å sysle litt med tanken på hvordan mine mastodonter Swans F1.1 ville oppføre seg med aktiv deling. Har lest at Midgard Audio har levert DEQX til disse høyttalerene. Noen som har hørt det? Var det en suksess?

Når jeg er inne på DEQX synes jeg det virker svært interessant. Så vidt jeg forstår er det kun under oppsettet en må ha pc koblet til, stemmer det? Har allerede en mic med kalibreringsfil. Trenger da bare en ekstra forsterker til bassen, vil i tilfelle bruke Doxa Modell 62 på mellomtone/diskant.

Er det noen som vet hva jeg må gjøre med Swans F1.1 for å dele de aktivt? Trenger jeg i det hele tatt å modde høyttaleren siden den er moduloppbygd med egne terminaler for diskant/mellomtone og bass?

Må til bunns i disse spørsmålene før jeg går videre.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er jo å ikke ha passive komponenter mellom forsterker og elementer, også gjøres delingen på signalnivå. Skal du gjøre den "ekte" aktiv må du med andre ord ha 4 forsterkere/kanaler til hver høyttaler, også må delefiltrene tas ut/kobles rundt...

Hvor stor gevinst dette gir er avhengig av delefilteret man erstatter, men de aktive høyttalere jeg har hørt er ihvertfall svært potente

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Poenget er jo å ikke ha passive komponenter mellom forsterker og elementer, også gjøres delingen på signalnivå. Skal du gjøre den "ekte" aktiv må du med andre ord ha 4 forsterkere/kanaler til hver høyttaler, også må delefiltrene tas ut/kobles rundt...

Hvor stor gevinst dette gir er avhengig av delefilteret man erstatter, men de aktive høyttalere jeg har hørt er ihvertfall svært potente
    "Ekte" aktiv høres i første omgang litt voldsomt ut. Er ikke kompetent til å fikle inni høyttaleren. Spørsmålet er om det er mulig å gjøre det halvveis sånn som jeg skisserte i forrige post.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg forstår da tenker du å bruke en kanal til mellomtone/diskant modulen, også en kanal til bassmodulene. Også koble det opp via DEQX.

Siden de passive delefiltrene i Swansa da er med i signalkjeden får du i praksis biampede høyttalere med romkorreksjon.

Resultatet av dette kommer ann på hvor bra Doxaen takler å drive Swansa på egenhånd. Med ekstra forsterker ligger jo potensialet for mer headroom. Hva romkorreksjon angår kommer resultatet ann på hvor bra DEQX er i forrhold til andre løsninger du har prøvd...

Summert høres dette ut som en relativt kostbar endring som trolig ikke vil gi forbedring som står til prisen, men det er naturligvis spekulasjon

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Såvidt jeg forstår da tenker du å bruke en kanal til mellomtone/diskant modulen, også en kanal til bassmodulene. Også koble det opp via DEQX.

Siden de passive delefiltrene i Swansa da er med i signalkjeden får du i praksis biampede høyttalere med romkorreksjon.

Resultatet av dette kommer ann på hvor bra Doxaen takler å drive Swansa på egenhånd. Med ekstra forsterker ligger jo potensialet for mer headroom. Hva romkorreksjon angår kommer resultatet ann på hvor bra DEQX er i forrhold til andre løsninger du har prøvd...

Summert høres dette ut som en relativt kostbar endring som trolig ikke vil gi forbedring som står til prisen, men det er naturligvis spekulasjon
    Du forstår det riktig. Jeg antar du har rett i siste avsnitt, dette koster antagelig mer enn det vil smake... Siden jeg har prøvd litt forskjellig RK til musikk uten å bli fornøyd er det risikabelt å bruke såpass mye penger på enda ett RK system. Doxaen drar Swansene svært bra alene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noe rare greier. Fungerer på alt utenom ARC.

Det kjipe er at Keyspan adapteret som er anbefalt som stabilt koster 400 kroner å få inn til gammle furet værbitt. Siden det fungerer på den stasjonære som nå har fått fast tilholdssted bak sofaen klar til dyst tror jeg ikke jeg gidder å legge ut 400.
    Like greit å holde seg til det Anthem anbefaler
    Du får Keyspan (USA-19HS) for rundt $30 på eBay. De har den på Dustin også, da for 339,-. Jeg bestilte min derfra, men får den selvfølgelig ikke før etter Påske. Lånte derfor eksemplaret til Resonans for å unngå å stresse, så kan jeg få kjørt i gang en seanse med MRX700 som står og venter.

Her er svaret fra Anthem på hvorfor de har gått for serial i steden for USB:
    USB cable limit is 12 feet due to the bandwidth, and some equipment rooms are several times that away from the listening room.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de Amerikanerene har store rom Noe dritt er det uansett. Når receiveren uansett har USB innganger burde en kunne velge å oppdatere via disse eller via seriell porten.

Har du fått kjørt Rk og lyttet til resultatet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de Amerikanerene har store rom Noe dritt er det uansett. Når receiveren uansett har USB innganger burde en kunne velge å oppdatere via disse eller via seriell porten.

Har du fått kjørt Rk og lyttet til resultatet?
    Nei, ikke ennå. Begynner å bli utolmodig.
    Holder på med den siste delen av "oppussing" av rommet. Hadde håpet å bli ferdig med det siste malingstrøket for ett par dager siden, men ting tar tid.

Litt frustrerende når alle de 10 år gamle komponentene fra forrige kino er lagt på hyllen og nytt er handlet inn, etter mange vurderinger. I tillegg skal det trekkes nye kabler ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jobben for tiden, og jeg skulle sjekke hva slags USB til RS232 adapter vi hadde, desverre er det bare "no name" adapter vi har her.

Beste adaptret jeg noensinne har vært borti hadde lys for trafikk, en enkel seriell port, kostet 10 pund i UK, fungerte bestandig. Men desverre husker jeg ikke navnet på dette heller. :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt i orden Zebby!

Er forsåvidt ferdig med kalibreringen der jeg trenger pc. Men, jeg vet hvordan det er. Plutselig vil jeg teste et eller annet eller flytte på noe så er jeg i gang igjen. Blir nok til at jeg kjøper adapteret til slutt så jeg kan bruke den bærbare.

Side 20 av 36 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •