Ivaols hjemmekino - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 36 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 719
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    21.Desember 2010 hadde jeg en skikkelig lyttedag sist ser jeg i tråden her, i dag fikk jeg en ny en he he.

Har for det meste gått i høy lyd i dag med trøkk i bånn og bredt glis hos hifi nerden Doxa Modell 62 holder som vanlig stålkontroll på begivenhetene, det trøkker i bånn, det trøkker i brystkassa og detaljene strømmer uhindret. Føles godt med en dose

Musikk som stort sett fikk audiens i dag: Tool, Infected Mushroom og Shpongle.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ivan, jeg håper du bl.a. fikk med deg låta Avratz med IM? (fra albumet Converting Vegetarians)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ivan, jeg håper du bl.a. fikk med deg låta Avratz med IM? (fra albumet Converting Vegetarians)
    Hørte ikke på den i går. Tok afære og bestilte tre stk album av Infected Mushroom. Akkurat den platen du refererer til er sykt dyr, overalt! 59$ på amazon og 46£ på play så den kjøpte jeg ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten statusoppdatering må til i ny og ne.

Startet i dag pappapermen som skal fordeles utover våren. Blir mye hjemme og det gir gode muligheter for film og musikkopplevelser når den lille snuppa sover Heldigvis er hun to etasjer under meg så det går ann å dra på litt uten at hun våkner.

Satt og nøt musikk i dag via Swans/Doxa komboen. Deilig! Nå har jeg eksperimentert mye med romkorreksjon i det siste men føler fremdeles ikke jeg kommer i mål. Gliset og musikkgleden dukker ikke opp før jeg spiller uten, selv om frekvenskurven går i berg og daler.

Anthem MRX300 er bestilt. Den har samme pre og romkorreksjonsdel som sine eldre søsken, ellers mindre strømforsyning og mangler et par andre ting som jeg ikke bryr meg om. Siden jeg har ekstern effekt på frontene og senter ble MRX300 et enkelt valg. Blir veldig spennende å høre hva Anthem med ARC kan gjøre med kinolyden!!! Har ikke noe forhåpning om at receiveren skal erstatte den passive preén til musikk, men en vet ikke før en har prøvd... Er denne like god som testene skulle tilsi må det bli en stor forbedring! Litt moro å prøve noe som er litt utenfor mainstream, ikke så ofte jeg gjør det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at jeg skal slutte å følge med på tråden din, dette har jeg ikke råd til

Spennende den Anthem saken, selv har jeg kikket litt på Adcom 5x300 wattern, men samtidig så har jeg lyst å se litt nærmere på Parasound A21, og nå er jeg på full fart inn i vinylens verden også... Hvor skal man hente pengene fra? :twisted:

Lov at du skriver utfyllende om RK til Anthem, med skjermbilder, den virker helt genial.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Ser at jeg skal slutte å følge med på tråden din, dette har jeg ikke råd til

Spennende den Anthem saken, selv har jeg kikket litt på Adcom 5x300 wattern, men samtidig så har jeg lyst å se litt nærmere på Parasound A21, og nå er jeg på full fart inn i vinylens verden også... Hvor skal man hente pengene fra? :twisted:

Lov at du skriver utfyllende om RK til Anthem, med skjermbilder, den virker helt genial.
    Skal en slutte å bruke penger på utstyr må en holde seg unna alt av forum og hifi blad!

Adcom ser ut til å gi mye muskler for pengene. Parasound A21 enda mer spennende. Har dessverre aldri fått hørt den. Vinyl klarer jeg uten problem å holde meg laaangt unna he he.

Planen er å legge ut litt inntrykk og sammenligne med Yamaha RX-V1800. Så vidt jeg leser er det en liten læringskurve for å få full oversikt men det tar jeg som en spennende utfordring.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt ventetid på MRX300 så jeg fikk en deal på MRX500 i stedet Kommer til meg i slutten av denne uken. Nice!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!

Satser på at den fungerer bra. Har denne litt i bakhodet selv. Sammen med MCA30.

Du får komme med tilbakemelding når du har testet den.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anthem MRX500 har fått kjørt seg noen dager i hjemmekinoen og det er på tide med noen erfaringer.

Anthems receiver serie må som kjent kobles til pc for å kunne kjøre RK. Dette er forsåvidt helt greit siden alle har pc nå til dags. Det som ikke er greit er at den ikke kommer med usb grensesnitt, men i stedet rs-232 kobling. Hvem i all verdens rike har det??? Problem nr to er at det ikke nytter å kjøpe hvilken som helst overgang, f.eks. på Clas Ohlson. Den virker ikke. Lang historie kort, jeg måtte fyre opp den gammle stasjonære for å få kjørt i gang RK.

Det er noen svært positive egenskaper med Anthems RK (ARC). En kan manuelt bestemme hvor høyt opp i frekvens den skal korrigere. Alternativene spenner seg fra 200-5000hz med default på 5000hz. En kan også selv justere en Room Gain Factor som øker nivået fra 30 til 200hz. ARC finner ditt roms room gain faktor og reduserer ikke bassen nevneverdig i dette området for at ikke resultatet skal bli for tamt. Etter litt eksperimentering med økning av denne som førte til for feit bass, lot jeg den stå der ARC satt den.

Etter å ha prøvd litt forskjellig endte jeg opp med ARC sine settinger til film.

Jeg bruker Doxa Modell 62 til å drive frontene, Anthem MRX500 tar hånd om resten. Lyden fra Anthem er detaljert og oppløst oppover i frekvens. Naturlig fin lyd uten skarpe kanter kombinert med et bra trøkk i bunn. Surround opplevelsen er mange hakk bedre enn yamaha RX-V1800. Lyden fyller virkelig rommet med glimrende plassering i lydbildet. Langt mer naturlig klang enn Yamaha som virker svært rufsete til sammenligning, spesiet oppover i frekvens. Anthem har også laaaangt bedre RK i bassen (ikke så rart siden RX-V1800 ikke korrigerer til 20hz).

Til musikk har jeg foreløpig havnet på korrigering opp til 1000hz og bruker kun frontene. Lar bassen rulle av under 30hz for ikke å booste i dette området. Jeg liker virkelig lyden av Anthem og Doxa i stereo! Her slår den Yamahaen paddeflat! Fordelen med RK er at jeg får redusert noen kraftige topper i bassen. Til tross for det foretrekker jeg lyden via Doxas passive pre på de fleste parameter. Den korrigerte bassen mister attack og naturlighet, evnen til å få en tromme til å høres ekte ut. Samme argumentet gjelder oppover i registeret. Dette gjelder forøvrig alle RK jeg har testet til nå.

Samlet sett er jeg svært fornøyd med lyden fra Anthem! Kjøpte den hovedsakelig pga film. Det at den fungerer svært bra på musikk er en bonus. Kan spille grisehøyt mens det fremdeles er ørevennlig, fullt av detaljer og med en naturlig fin klang

Har lagt ved ARC sine målinger under.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Det er noen svært positive egenskaper med Anthems RK (ARC). En kan manuelt bestemme hvor høyt opp i frekvens den skal korrigere. Alternativene spenner seg fra 200-5000hz med default på 5000hz. En kan også selv justere en Room Gain Factor som øker nivået fra 30 til 200hz. ARC finner ditt roms room gain faktor og reduserer ikke bassen nevneverdig i dette området for at ikke resultatet skal bli for tamt. Etter litt eksperimentering med økning av denne som førte til for feit bass, lot jeg den stå der ARC satt den.

Anthem har også laaaangt bedre RK i bassen (ikke så rart siden RX-V1800 ikke korrigerer til 20hz).
    Flott info.

Men skjønnte ikke helt det med de 2 uthevede linjene. Korrigerer den i bassen eller ikke?

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt sett ville jeg som utgangspunkt satt alle høyttalerene til 80 hz og small. Med ARC så blir det litt anderledes. Har lagt ved ARC sine response cutoffs som de kaller det under.

Response cutoffs er ikke det samme som crossover frekvens. ARC bruker blant annet overlapp mellom høyttalere og sub for å booste daler i stedet for å booste direkte på sub eller høyttaler. Response cutoffs sier heller ikke nødvendigvis noe om hvilke frekvenser som sendes subwoofer når høyttalerene står som small. Response cutoffs er en integrert del av RK til ARC.

Av den grunn har jeg latt alt stå som ARC satt det.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Flott info.

Men skjønnte ikke helt det med de 2 uthevede linjene. Korrigerer den i bassen eller ikke?

Geir Arne
    Hvis du ser på innlegget jeg nettopp la ut så står room gain faktor i mitt rom tett opp mot 4 db. Den korrigerer kun for topper som rager over dette, og en står igjen med en naturlig "pukkel" i frekvensresponsen.

Yamaha RX-V1800 korrigerer i bassen bare ned til 50 hz eller noe sånt (husker ikke helt), mens Anthem korrigerer ned til 20hz.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Kikket på grafene etter jeg postet, og det klarnet litt.

Er cutoff freq rett og slett bare avrullingen til høyttaleren? Blir dette sendt til sub? Hvis ikke er det jo genialt med mindre du har sub som er 2 klasser over syk.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på innlegget jeg nettopp la ut så står room gain faktor i mitt rom tett opp mot 4 db. Den korrigerer kun for topper som rager over dette, og en står igjen med en naturlig "pukkel" i frekvensresponsen.
    Virker som en fornuftig måte å gjøre det på for å ikke drepe for mye dynamikk. 4dB topp er jo ikke såå ille.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Aha. Kikket på grafene etter jeg postet, og det klarnet litt.

Er cutoff freq rett og slett bare avrullingen til høyttaleren? Blir dette sendt til sub? Hvis ikke er det jo genialt med mindre du har sub som er 2 klasser over syk.

Geir Arne
    Response cutoffs er avrulling til høyttalerene, men som jeg skreiv over blir ikke alt dette nødvendigvis sendt til sub. Grunnen er at ARC bruker overlapper aktivt som en del av RK, og en reduserer på den måten daler uten å booste.

Stikker på trening nå. Blitt mye innesitting i det siste

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RS232 interface for RK, hmm, ja ja. Det fungerer i allefall... Jeg skal se når jeg kommer på jobb hva vi har USB til serial som du kan skrive opp handlelisten din. Mye søppel å få kjøpt men ofte når det ikke virker så er det Windows som fucker til med comportene, sjekket du alle comportinnstillinger til Clas Olson adapteret? Noen adapter får aldri samme comport når du plugger dem inn, mens andre igjen er dønn stabile.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte ikke på den i går. Tok afære og bestilte tre stk album av Infected Mushroom. Akkurat den platen du refererer til er sykt dyr, overalt! 59$ på amazon og 46£ på play så den kjøpte jeg ikke...
    hmmm, sjekket noen av disse?

Infected Mushroom - Converting Vegetarians (CD) - Buy at Discogs Marketplace

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    RS232 interface for RK, hmm, ja ja. Det fungerer i allefall... Jeg skal se når jeg kommer på jobb hva vi har USB til serial som du kan skrive opp handlelisten din. Mye søppel å få kjøpt men ofte når det ikke virker så er det Windows som fucker til med comportene, sjekket du alle comportinnstillinger til Clas Olson adapteret? Noen adapter får aldri samme comport når du plugger dem inn, mens andre igjen er dønn stabile.
    Hmm, ja, den brukte com port 3 hver gang. Har lest en del på avsforums Anthem MRX tråd og det anbefales kun den fra Keyspan. På den andre siden ser det ikke ut som de har prøvd så mye forskjellig...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    £10.99 pluss frakt er da ikke så dyrt?

Converting Vegetarians: Infected Mushroom: Amazon.co.uk: Music

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Den har nok blitt lagt ut siden sist jeg sjekket. Er en pre order med release 5. mai i år. Takk for linken, skal kaste meg over den så fort som mulig

Side 19 av 36 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •