Ivaols hjemmekino - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 36 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 719
    Newcomer DoxaStein sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Doxa 62

Hvordan går det på øya Ivan
    Har gravd fram noen gamel doxa 6-2 høytalere som jeg tenkte måtte få luftet seg litt - positivt overrasket, det var ikke slik de spilte før :- )
    Stein

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DoxaStein
    Hvordan går det på øya Ivan
    Har gravd fram noen gamel doxa 6-2 høytalere som jeg tenkte måtte få luftet seg litt - positivt overrasket, det var ikke slik de spilte før :- )
    Stein
    Her går det helt strålende Har hatt en liten heisatur med kompiser til Sardinia men nå er jeg tilbake i gammle furet værbitt klar for musikk og filmopplevelser igjen.

Tviler ikke på at Modell 62 får fram det beste i svært mange høyttalere!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte inntrykk av Doxa Modell 62 er lagt til i Min Hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doxa mod 62. Hvor har du fått tak i den? Er dette fremtiden fra Doxa?
    Har vurdert mod 73, men er 62 såpass mye bedre, slik du beskriver er det vell kansje bare å vente!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Doxa mod 62. Hvor har du fått tak i den? Er dette fremtiden fra Doxa?
    Har vurdert mod 73, men er 62 såpass mye bedre, slik du beskriver er det vell kansje bare å vente!
    Min Modell 62 og de få andre som er ute nå er prototyper av et så og si ferdig produkt. Planene er å starte salget rundt påsken 2011. Jeg synes 62 er svært mye bedre enn 73. Om du skal vente på den i stedet for å kjøpe en 73 nå må du ta stilling til selv

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare bemerke at vi er en del "her sørpå" som nå har hørt Doxa Model 62 og er i sjokk! I sjokk over en fantastiske lydkvalitet som meget sannsynlig blir din siste effektforsterker.

Sjekk gjerne ut Doxa 62 med egne ører, men står over lytteseansen om du ikke har råd til å kjøpe.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si at dere som har fått hørt M62 har lagt lista veldig høyt for oss som kommer etter...

Noen som har hørt noen rykter om prisleie?

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg vil bare bemerke at vi er en del "her sørpå" som nå har hørt Doxa Model 62 og er i sjokk! I sjokk over en fantastiske lydkvalitet som meget sannsynlig blir din siste effektforsterker.
    Det ble også sagt om Model 73...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

doxa 62

Hei Zebby

Etter 73 som er behørlig omtalt i bla Fidelity -så kom 73B med markant forbedring.

Så har Modell 62 kommet i protoversjon - Den baserer seg på ny teknologi og lydmessig låter det flott - Må oppleves. Pris ifølge Lauvland i fastsatt i dette øyeblikk .
    Vil være klar for levering tidlig på nyåret

Velkommen til Sørlandet for en lydopplevelse som jeg tror du vil like

Stein

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Zebby

Etter 73 som er behørlig omtalt i bla Fidelity -så kom 73B med markant forbedring.

Så har Modell 62 kommet i protoversjon - Den baserer seg på ny teknologi og lydmessig låter det flott - Må oppleves. Pris ifølge Lauvland i fastsatt i dette øyeblikk .
    Vil være klar for levering tidlig på nyåret

Velkommen til Sørlandet for en lydopplevelse som jeg tror du vil like

Stein
    Sørlandet er desverre litt for langt unna for meg, men takker uansett for invitasjonen. Slik jeg har forstått det så er 62 helt ulik 73 i oppbygging? Så en oppgradering fra 73 til 62 så er det vel kanskje bare chassiet som kan brukes? Men klart hvis det lønner seg med en ombygging hos Lauvland istedet for å "gi den bort" på bruktbørsen så er det ett alternativ. Det jeg føler som ett lite savn i 73 er litt mere pondus i bassen, ellers er jeg godt fornøyd og kjenner ikke behovet for å oppgradere...enda...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Sørlandet er desverre litt for langt unna for meg, men takker uansett for invitasjonen. Slik jeg har forstått det så er 62 helt ulik 73 i oppbygging? Så en oppgradering fra 73 til 62 så er det vel kanskje bare chassiet som kan brukes? Men klart hvis det lønner seg med en ombygging hos Lauvland istedet for å "gi den bort" på bruktbørsen så er det ett alternativ. Det jeg føler som ett lite savn i 73 er litt mere pondus i bassen, ellers er jeg godt fornøyd og kjenner ikke behovet for å oppgradere...enda...
    Modell 62 er svært svært bra, sånn er det bare

Bor du i Norges nordligere strøk skjønner jeg godt at en tur til Sørlandet blir litt overkill, selv for å høre en forsterker he he.

Modell 62 er som DoxaStein skriver en ny teknologi og vil ikke bli tilbudt som en oppgradering fra 73 eller 73B men selges separat. Når det er sagt så tror jeg ikke du må "gi bort" Modell 73 på bruktbørsen. De er sjeldent til salgs og det burde være fullt mulig å få en god pris for den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i nord ja, er ikke så mange entusiaster her i mitt nærmiljø, ikke som jeg vet om.

Mulig det er nevnt før men hva vil dere si er den største forskjellen på Model 62 til 73? Får jeg mere pondus?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i nord ja, er ikke så mange entusiaster her i mitt nærmiljø, ikke som jeg vet om.

Mulig det er nevnt før men hva vil dere si er den største forskjellen på Model 62 til 73? Får jeg mere pondus?
    Jeg har etterhvert fått testet Modell 73 på flere forskjellige høyttalere, f.eks Swans F2.2F, F1.1F, Patos Lyric 402 og et par høyttalere jeg ikke husker navnet på til Mteinum. I bassen er det et gjennomgående tema at det spiller svært dypt og med bra trøkk eller pondus om du vil. Vil derfor driste meg til å tippe at din mangel på pondus kan ha andre årsaker, av de viktigste er høyttalerene du bruker, rommet de står i, hvor de står og hvor du sitter i forhold til høyttalerene. Type høyttalere og plassering med andre ord.

Jeg opplever ikke at 62 har mer pondus i bassen i forhold til 73, men den har enda bedre kontroll med det resultat at det er lettere å skille informasjon i bassområdet. I mellomtone og diskant området er det etter min mening enda større forskjell i positiv retning med tanke på klanglige egenskaper, informasjon, 3d gjengivelse og fravær av hardhet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Jeg har etterhvert fått testet Modell 73 på flere forskjellige høyttalere, f.eks Swans F2.2F, F1.1F, Patos Lyric 402 og et par høyttalere jeg ikke husker navnet på til Mteinum. I bassen er det et gjennomgående tema at det spiller svært dypt og med bra trøkk eller pondus om du vil. Vil derfor driste meg til å tippe at din mangel på pondus kan ha andre årsaker, av de viktigste er høyttalerene du bruker, rommet de står i, hvor de står og hvor du sitter i forhold til høyttalerene. Type høyttalere og plassering med andre ord.

Jeg opplever ikke at 62 har mer pondus i bassen i forhold til 73, men den har enda bedre kontroll med det resultat at det er lettere å skille informasjon i bassområdet. I mellomtone og diskant området er det etter min mening enda større forskjell i positiv retning med tanke på klanglige egenskaper, informasjon, 3d gjengivelse og fravær av hardhet.
    Interessant, er jammen meg ikke sikker på at jeg blir å investere i Model 62 når jeg ikke får 100% med eksisterende oppsett, i mitt tilfelle så er det Swans F2.2 som det gjelder, og jeg vet det er møkkarom jeg har, føler til og med at PC13Ultra ikke gir meg helt det jeg er ute etter. F2.2 står så langt opp mot bakvegg så de kan, enda savner jeg bass. Skal legge ut noen bilder i kalibreringstråden til Kringlyd så får vi se hva Flageborg kommer med av forslag. Forøvrig så er det ditt gamle oppsett som er malen min når det gjelder høytalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant, er jammen meg ikke sikker på at jeg blir å investere i Model 62 når jeg ikke får 100% med eksisterende oppsett, i mitt tilfelle så er det Swans F2.2 som det gjelder, og jeg vet det er møkkarom jeg har, føler til og med at PC13Ultra ikke gir meg helt det jeg er ute etter. F2.2 står så langt opp mot bakvegg så de kan, enda savner jeg bass. Skal legge ut noen bilder i kalibreringstråden til Kringlyd så får vi se hva Flageborg kommer med av forslag. Forøvrig så er det ditt gamle oppsett som er malen min når det gjelder høytalerne.
    Aha, da kan vi avskrive høyttalerene som grunn til mangel på trøkk. F2.2 har jeg hørt med bra trøkk hos meg, tidligere hos Flageborg og nå hos min bror drevet av en Emotiva XPA-2. Det eneste er hvis du har f.eks store Cerwin Wega høyttalere som referanse på rent brystkassetrøkk vil de komme til kort, men hvilke høyttalere vil ikke det....

Har du mulighet for å flytte på sitteposisjonen? Har du noe å måle frekvensrespons med? F.eks billigløsningen med en radioshack og måleprogrammet Room EQ Wizzard.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ei lita jente på 6 mnd i hus blir det ikke timesvis med musikk så ofte lenger, men får klemt inn noen strofer i ny og ne.

I går hadde jeg en liten time med musikk og det er virkelig balsam for sjelen! Skjønner ikke at det er fysisk mulig å få servert så mye detaljer samtidig som lyden ikke blir hard eller anstrengt. Innspillinger som jeg opplever som i overkant fokusert på det øvre registeret, f.eks platene til Keane, fungerer svært bra. Trøkket og kontrollen i bassen er der samtidig som detaljene strømmer ut. Nice!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ei lita jente på 6 mnd i hus blir det ikke timesvis med musikk så ofte lenger, men får klemt inn noen strofer i ny og ne.

I går hadde jeg en liten time med musikk og det er virkelig balsam for sjelen! Skjønner ikke at det er fysisk mulig å få servert så mye detaljer samtidig som lyden ikke blir hard eller anstrengt. Innspillinger som jeg opplever som i overkant fokusert på det øvre registeret, f.eks platene til Keane, fungerer svært bra. Trøkket og kontrollen i bassen er der samtidig som detaljene strømmer ut. Nice!
    Thank You DOXA Modell 62 Bare fantastisk!!!

Newcomer Raist sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God Jul fra Doxa Nissen

God Jul fra Doxa Nissen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul fra Doxa Nissen
    He he, en Doxa nisse God jul til deg!

Ble et godt år lydmessig dette med Doxa Modell 62 trygt i hus!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, da kan vi avskrive høyttalerene som grunn til mangel på trøkk. F2.2 har jeg hørt med bra trøkk hos meg, tidligere hos Flageborg og nå hos min bror drevet av en Emotiva XPA-2. Det eneste er hvis du har f.eks store Cerwin Wega høyttalere som referanse på rent brystkassetrøkk vil de komme til kort, men hvilke høyttalere vil ikke det....

Har du mulighet for å flytte på sitteposisjonen? Har du noe å måle frekvensrespons med? F.eks billigløsningen med en radioshack og måleprogrammet Room EQ Wizzard.
    La ut noen nye målinger i Kringlydtråden i dag hvis du vil ta en kikk.

Side 18 av 36 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •