Ivaols hjemmekino - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 36 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 719
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nice, ser ut som seriøse saker. Nesten 50% rabatt er ikke værst. Får håpe det blir match

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Doxastein og Mister Lauvland forlatt øyen. De måtte dessverre ta med seg den siste Doxa kreasjonen.

Dette er en helt annen forsterker enn Modell 73. Modell 73 er veldig bra, som skrevet tidligere den beste jeg har hatt i heimen, frem til nå.

Det jeg var spent på var hvor mye av lydsignaturen jeg hørte hos Doxastein som var et resultat av effektforsterkeren. Heldigvis og ganske overraskende fulgte mye av lydsignaturen med.

Grunnen til at jeg begynte å sniffe etter ny effekt var at det blir litt tendenser til røffe kanter når jeg drar på. Vi spilte vesentlig høyere med den nye modellen uten disse tendensene, overhodet! Mellomtonen og diskanten har et hav av detaljer, det mangler ingenting. Det var akkurat det som imponerte meg hos Doxastein, han spilte musikk med mye informasjon langt oppe i frekvens HØYT uten problemer. Må bemerke at den spiller høyt forvrengningsfritt og musikalsk.

Bassen er også mer kontant og når musikken har pauser stoppes elementene og holdes i en skruestikke. Bemerkelsesverdig kraftig skruestikke.

Blir ikke mer leting etter effekt etter dette besøket. Det eneste jeg funderer over nå er hvordan jeg skal få råd til en nr to til å drive senteren

PS: hvis det overstående virker litt halleluja preget vil jeg bemerke at jeg kunne med god samvittighet og i fullt alvor dradd på med langt flere og sterkere superlativer. Den siste til Doxa er sinnsykt bra!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Nå har Doxastein og Mister Lauvland forlatt øyen. De måtte dessverre ta med seg den siste Doxa kreasjonen.

Dette er en helt annen forsterker enn Modell 73. Modell 73 er veldig bra, som skrevet tidligere den beste jeg har hatt i heimen, frem til nå.

Det jeg var spent på var hvor mye av lydsignaturen jeg hørte hos Doxastein som var et resultat av effektforsterkeren. Heldigvis og ganske overraskende fulgte mye av lydsignaturen med.

Grunnen til at jeg begynte å sniffe etter ny effekt var at det blir litt tendenser til røffe kanter når jeg drar på. Vi spilte vesentlig høyere med den nye modellen uten disse tendensene, overhodet! Mellomtonen og diskanten har et hav av detaljer, det mangler ingenting. Det var akkurat det som imponerte meg hos Doxastein, han spilte musikk med mye informasjon langt oppe i frekvens HØYT uten problemer. Må bemerke at den spiller høyt forvrengningsfritt og musikalsk.

Bassen er også mer kontant og når musikken har pauser stoppes elementene og holdes i en skruestikke. Bemerkelsesverdig kraftig skruestikke.

Blir ikke mer leting etter effekt etter dette besøket. Det eneste jeg funderer over nå er hvordan jeg skal få råd til en nr to til å drive senteren

PS: hvis det overstående virker litt halleluja preget vil jeg bemerke at jeg kunne med god samvittighet og i fullt alvor dradd på med langt flere og sterkere superlativer. Den siste til Doxa er sinnsykt bra!!!
    Dette kan jeg bare skrive under på - står en akkurat maken i stuen min sammen med nettopp Doxa 8-1 Var også redd at det var rommet til doxastein som gjorde mye av lydebilde, men det ble like fantastisk hjemme hos meg. Blir nok aldri byttet ut denne boksen nei

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg funderer over nå er hvordan jeg skal få råd til en nr to til å drive senteren
    Og nummer tre slik at du kan drive frontene med hver sin ;-)

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det satt noe navn på den enda eller? Har den lignende oppbygning som de foregående eller er dette noe helt nytt?
    Mere krefter enn i 73?
    Pris legger denne sikleklossen seg på?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Er det satt noe navn på den enda eller? Har den lignende oppbygning som de foregående eller er dette noe helt nytt?
    Mere krefter enn i 73?
    Mener den skal hete 62. Priser kan vel doxastein komme med tenker jeg.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heter den ikke 73B da? Hvis det har kommet enda en versjon, betyr det tre versjoner på - tja - ett år?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke 73B vi snakker om. 73B er en oppgradering av 73.

Denne modellen er en helt ny forsterker som ikke er i salg enda. Hva den skal hete, hvor mye den skal koste og nøyaktig når den kommer er ikke fastsatt enda, jeg spurte Lauvland i dag.

Doxa Modell 73B vil fremdeles selges når den nye kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Og nummer tre slik at du kan drive frontene med hver sin ;-)
    Denne har bedre kontroll over F1.1 enn Modell 73 har.

Kjøper jeg en til blir det å koble som tidligere beskrevet. Dvs de driver hver sin front ved stereo lytting. Det blir da en ledig kanal pr forsterker. Den ene av disse kanalene står koblet til senter. Ved film vil da den ene drive en front + senter og den andre driver en front.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mere krefter enn i 73?
    Navn er ikke fastsatt.

I følge Lauvland er det noe helt nytt.

Mer krefter enn 73 ja.

Prisen vil vise seg når den kommer.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har bedre kontroll over F1.1 enn Modell 73 har.

Kjøper jeg en til blir det å koble som tidligere beskrevet. Dvs de driver hver sin front ved stereo lytting. Det blir da en ledig kanal pr forsterker. Den ene av disse kanalene står koblet til senter. Ved film vil da den ene drive en front + senter og den andre driver en front.
    Så disse nye er ikke dual-mono?

Newcomer DoxaStein sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig kveld på Øya Ivan - Beklager at jeg måtte ta herligheten tilbaken til min kjeller, men vi skal se hva vi får til .
    Til dere andre det er mulighet til å legge et besøk til sørlandet for å kunne ta en lytt på det neste som kommer. Pris er ikke spikret ennå, men kan vel si så mye at navnet blir Model 62
    Med godlyd hilsen

Stein

It's like beiing there!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så disse nye er ikke dual-mono?
    Skjønner ikke helt spørsmålet ut i fra hva jeg skreiv...? Beklager, har jobbet nattevakt så det sviver kanskje litt tregt

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott lesning og lysten etter å høre mer på dette nye er ikke mindre. Sitter og teller på knappene om jeg skal sette meg i bilen å kjøre til Sørlandet en tur i morgen, ta turen ned til Stein for en titt og en lytt.

Dette virker som spennende saker!

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt spørsmålet ut i fra hva jeg skreiv...? Beklager, har jobbet nattevakt så det sviver kanskje litt tregt
    Når du snakket om å ha 2 forsterkere, der du bruker en kanal til hver av frontene på hver forsterker. Så skulle du ha senter på den ene av dem i surround.
    Doxa M70 har vel 1 trafo til hver kanal. Om dette er tilfelle vil vel bare forsterkeren lever halve strømreserven til fronter?
    Mulig jeg er på viddene her også da men

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du snakket om å ha 2 forsterkere, der du bruker en kanal til hver av frontene på hver forsterker. Så skulle du ha senter på den ene av dem i surround.
    Doxa M70 har vel 1 trafo til hver kanal. Om dette er tilfelle vil vel bare forsterkeren lever halve strømreserven til fronter?
    Mulig jeg er på viddene her også da men
    Jeg tenker at det ikke er så nøye til film om den ene forsterkeren må drive senteren og en front fra 80hz og oppover. Når det er sagt vet jeg ikke om det vil ha noe for seg på Modell 62 å kjøre med en til hver front. Glemte å spør Lauvland om det. Tatt i betraktning kraften og kontrollen skulle det kanskje ikke være nødvendig.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende lesing. Jeg har nettopp kjøpt meg et sett 802N og vil etterhvert begynne å teste ut effekt til disse. Har tidligere eid en Doxa 70 signatur (som jeg aldri skulle ha solgt igjen) og har vært med å testet Mod 73 ved noen anledninger. Doxa er derfor en veldig aktuell kandidat når jeg kommer så langt. Kan 012 kjøres sammen med receiver eller er det en ren 2-kanals pre? Ser du bruker begge deler på samme høyttalere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Kan 012 kjøres sammen med receiver eller er det en ren 2-kanals pre? Ser du bruker begge deler på samme høyttalere
    Det er en ren 2 kanals pre. Jeg setter bare volumet på maks og velger aux inngangen når jeg skal se film, da går signalet rett gjennom.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil vel uansett få en dobbel signalbehandling??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Du vil vel uansett få en dobbel signalbehandling??
    Det er jo en 100% passiv pre, er ikke en gang koblet til strøm, så det eneste den gjør er å redusere signalet fra kilden. Når en ser film og signalet til frontene går gjennom den på maks volum tror jeg ikke en klarer å høre den forskjellen, mao ikke dobbel singalbehandling. Forstod jeg deg rett?

Side 16 av 36 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •