Ivaols hjemmekino - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 36 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 719
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Utrolig irriterende å sitte her med små, puslete Swans-høyttalere. Tror jeg må spare til 2.3BF. 1940mm høyde og 846mm bredde lar seg jo høre.
    Takk og pris at rommets skråtak nå setter en fysisk stopp for større høyttalere hos meg. Det nytter ikke å drømme engang. Nå blir derimot målet å få tynet mest mulig moro ut av disse, det er gøy

Har du plass til 2.3BF så kjør på Hellnoob!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteinntrykket har lagt seg og her er noen tanker rundt kvalitetene til Swans F1.1 sammenlignet med F2.2.

Swans F1.1 er en høyttaler på 1.75m, veier 116 kg pr høyttaler, er bestykket med fire 11" bass, en 6" mellomtone, to diskanter og koster veiledende 65 000,- F2.2 er 1.34m høy, veier 64.5 kg pr høyttaler, er bestykket med to 9" bass, en 5" mellomtone, en diskant og koster veiledende 35 000,- Stor forskjell i både pris og størrelse!

Jeg begynner med det åpenlyse. En trenger ikke være Nobelpris vinner i kvantefysikk for å skjønne at F1.1 sine fire 11" trøkker mer enn F2.2 sine dobble 9". Når F1.1 i tillegg er dobbelt så stor og oppgitt til å takle 1200W i 8ohm blir matchen egentlig litt urettferdig. F1.1 har en uanstrengt spillestil fra frekvens bunn til topp. F2.2 sparker likevel svært godt fra seg, dette er noe flere av de som har vært her på besøk har påpeket, men i mitt rom spiller F1.1 tightere i de nedre oktaver og det er flere nyanser i basstonene.

Beveger vi oss oppover til mellomtone og diskantområdet fortsetter den litt forskjellige spillestilen mellom disse to høyttalerene, eller litt forskjellige klangen om du vil. Frekvensene gjengitt av mellomtonen til F1.1 er litt mer tilbaketrukket enn F2.2, samtidig som det ikke skorter på oppløsning og detaljer. Jeg tror at dette er noe av grunnen til at F1.1 har et dypere lydbilde enn F2.2 både når de stod på samme sted og når de ble trukket lengre ut fra bakvegg. Dame stemmer som f.eks Norah Jones, Lisa Ekdahl og Celine Dion er lengre bak i lydbildet med F1.1 der de med F2.2 stod litt større og mer dominerende lengre fram. Heftige gitar riff blir likevel gjengitt med det stinget de trenger via F1.1. Klangen er tilbaketrukket i de frekvensområdene som ofte stikker seg frem, men klarer likevel lekende lett å gjengi tøffe lyder som de skal. Jeg er imponert!

Det som skiller F1.1 fra alle høyttalere jeg har hørt er den uanstrengte spillestilen. Overskuddet minner meg litt om bra og høy konsert lyd som ikke blir anstrengende fordi en ikke presser utstyret. Klangen er på en måte litt mer live i ordets beste betydning.

En stk Doxa Modell 73 holder etter min mening til F2.2. Det vil si at den har kontroll på nær maks volum og en føler at både høyttaler og forsterker gir seg sammen. For å nærme seg potensialet F1.1 innehar holder det dessverre ikke med en... Det er så mye mer å gå på selv når volumhjulet nærmer seg klokka seks at en ekstra Modell 73 står på ønskelista så fort jeg klarer å skrape sammen de nødvendige midlene. F1.1 virker ikke å være tyngre å drive enn F2.2, de tåler bare så fryktelig mye mer. Spilte 109db på Infected Mushrooms I`m The Supervisor med volumhjulet ca på klokka 5 på Doxas passive pre. Det bor mer i høyttaleren...

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Førsteinntrykket har lagt seg og jeg er klar for tanker rundt kvalitetene til Swans F1.1 sammenlignet med F2.2.

Swans F1.1 er en høyttaler på 1.75m, veier 116 kg pr høyttaler, er bestykket med fire 11" bass, en 6" mellomtone, to diskanter og koster veiledende 65 000,- F2.2 er 1.34m høy, veier 64.5 kg pr høyttaler, er bestykket med to 9" bass, en 5" mellomtone, en diskant og koster veiledende 35 000,- Stor forskjell i både pris og størrelse!

Jeg begynner med det åpenlyse. En trenger ikke være Nobelpris vinner i kvantefysikk for å skjønne at F1.1 sine fire 11" trøkker mer enn F2.2 sine dobble 9". Når F1.1 i tillegg er dobbelt så stor og oppgitt til å takle 1200W i 8ohm blir matchen egentlig litt urettferdig. F1.1 har en uanstrengt spillestil fra frekvens bunn til topp. F2.2 sparker likevel svært godt fra seg, dette er noe flere av de som har vært her på besøk har påpeket, men i mitt rom spiller F1.1 tightere i de nedre oktaver og det er flere nyanser i basstonene.

Beveger vi oss oppover til mellomtone og diskantområdet fortsetter den litt forskjellige spillestilen mellom disse to høyttalerene, eller litt forskjellige klangen om du vil. Frekvensene gjengitt av mellomtonen til F1.1 er litt mer tilbaketrukket enn F2.2, samtidig som det ikke skorter på oppløsning og detaljer. Jeg tror at dette er noe av grunnen til at F1.1 har et dypere lydbilde enn F2.2 både når de stod på samme sted og når de ble trukket lengre ut fra bakvegg. Dame stemmer som f.eks Norah Jones, Lisa Ekdahl og Celine Dion er lengre bak i lydbildet med F1.1 der de med F2.2 stod litt større og mer dominerende lengre fram. Heftige gitar riff blir likevel gjengitt med det stinget de trenger via F1.1. Klangen er tilbaketrukket i de frekvensområdene som ofte stikker seg frem, men klarer likevel lekende lett å gjengi tøffe lyder som de skal. Jeg er imponert!

Det som skiller F1.1 fra alle høyttalere jeg har hørt er den uanstrengte spillestilen. Overskuddet minner meg litt om bra og høy konsert lyd som ikke blir anstrengende fordi en ikke presser utstyret. Klangen er på en måte litt mer live i ordets beste betydning.

En stk Doxa Modell 73 holder etter min mening til F2.2. Det vil si at den har kontroll på nær maks volum og en føler at både høyttaler og forsterker gir seg sammen. For å nærme seg potensialet F1.1 innehar holder det dessverre ikke med en... Det er så mye mer å gå på selv når volumhjulet nærmer seg klokka seks at en ekstra Modell 73 står på ønskelista så fort jeg klarer å skrape sammen de nødvendige midlene. F1.1 virker ikke å være tyngre å drive enn F2.2, de tåler bare så fryktelig mye mer. Spilte 109db på Infected Mushrooms I`m The Supervisor med volumhjulet ca på klokka 5 på Doxas passive pre. Det bor mer i høyttaleren...
    Glimrende skrevet og en flott sammenligning!
    Jeg konstaterer at du har noe jeg vil ha og jeg har noe du vil ha!

He he!

Grattis nok engang med fantastiske høyttalere!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle likt å høre F1.1F, høres virkelig ut som dette er en høyttaler som leverer tight og massiv bass. Tilbaketrukken mellomtone er ikke noe jeg vanligvis syntes er et pluss, men det vanskelig å si noe om uten å ha hørt på helheten til en høyttaler. Grattis med rått anlegg, mer effekt er nok helt klart et must her.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Skulle likt å høre F1.1F, høres virkelig ut som dette er en høyttaler som leverer tight og massiv bass. Tilbaketrukken mellomtone er ikke noe jeg vanligvis syntes er et pluss, men det vanskelig å si noe om uten å ha hørt på helheten til en høyttaler. Grattis med rått anlegg, mer effekt er nok helt klart et must her.
    Vanskelig å skrive presist, og enda vanskeligere for en leser å tolke hva jeg skriver som jeg mener det... Jeg opplever mellomtonen litt tilbaketrukken på de frekvensene som kan stikke seg litt fram, eller rett og slett bedre etter min smak, men den er samtidig frempå når den skal være det. Pose og sekk

Umulig å si om du liker høyttaleren på forhånd, derfor er du og andre som er interessert selvsagt hjertelig velkommen til en lytt! Kontakt på PM hvis det er av interesse og lar seg gjennomføre

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde for å illustrere størrelsesforskjellen mellom fra venstre SVS PC-13 Ultra, Swans F1.1F og SwansF2.2F
    Å du store.... :-D Og jeg som syntes 2.2 var svære da vi var hjemme hos deg. Dette var jo enormt!

Gratulerer med nye Og ikke minst med det nye diskantelementet

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å skrive presist, og enda vanskeligere for en leser å tolke hva jeg skriver som jeg mener det... Jeg opplever mellomtonen litt tilbaketrukken på de frekvensene som kan stikke seg litt fram, eller rett og slett bedre etter min smak, men den er samtidig frempå når den skal være det. Pose og sekk

Umulig å si om du liker høyttaleren på forhånd, derfor er du og andre som er interessert selvsagt hjertelig velkommen til en lytt! Kontakt på PM hvis det er av interesse og lar seg gjennomføre
    Ja det skjønner jeg :-D Vi beskriver lydopplevelsene våre forskjellig alle mann, slik er det bare. Tilbaketrukken for deg betyr kanskje at den ikke er overdreven eller forstyrrende, mens når jeg sier det vil det si at ting som skulle vært mer fremtredene og tydeligere plassert forsvinner i litt for mye i lydbildet.
    Pose og sekk er jo det vi alle ønnsker så at du har funnet det i F1.1 er jo helt topp! En demo hadde vært svært morro. Skal ta kontakt om det skulle bli tid noen gang. Igjen kos deg med det som for mange forblir en drøm!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Å du store.... :-D Og jeg som syntes 2.2 var svære da vi var hjemme hos deg. Dette var jo enormt!

Gratulerer med nye Og ikke minst med det nye diskantelementet
    Takk for det

Det nye "diskantelementet" er heldigvis stort sett ørevennlig utenom når det får for mye strøm, for lite strøm, strøm for sent eller setter strømmen i delefilteret

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Glimrende skrevet og en flott sammenligning!
    Jeg konstaterer at du har noe jeg vil ha og jeg har noe du vil ha!

He he!

Grattis nok engang med fantastiske høyttalere!
    He he, sånn vil det vel alltid være, vi blir ikke helt fornøyd og det er alltid noe andre har som en kunne tenkt seg selv.

To stk Modell 73 på F2.2 må være en rå opplevelse!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har startet bildetakningen men gikk tom for batteri he he. Legger inn nye bilder her og i Min Hjemmekino i løpet av dagen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par bilder av Swans F1.1F i min hjemmekino.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde for å illustrere størrelsesforskjellen mellom fra venstre SVS PC-13 Ultra, Swans F1.1F og SwansF2.2F
    Nå vet jeg hvilket bilde jeg skal vise fruen om F2.2F og PC13Ultra skal handles inn..

8)

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig så ultraene og centeren veldig små ut!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, sånn vil det vel alltid være, vi blir ikke helt fornøyd og det er alltid noe andre har som en kunne tenkt seg selv.

To stk Modell 73 på F2.2 må være en rå opplevelse!
    Jo takk, det funker det! For å si det sånn............

Men jeg kjenner kjevene fyller seg med sikkel når jeg ser hva du har kjøpt. Dog så er det fullstendig uaktuelt før jeg finner en plass å ha de. Les da hus.

Når det er på plass, så er F1.1 en fryktelig aktuell kandidat å parre Doxaene med!

Inntil da så får jeg følge med her og suge i meg inntrykk!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye høyttalere er ikke det eneste som testes for tiden. Flageborg var så vennlig og lånte meg en Denon 4810, en hel måned...

Audysseys 8 punkts måling fungerer veldig bra for surround opplevelsen. Størrelsen på lydbildet, nøyaktigheten i plasseringen og følelsen av i enda større grad å sitte midt i begivenhetene er VELDIG imponerende. I tillegg driver den senteren og bakhøyttalerene MYE bedre enn Yamaha RX-V1800 klarer. Selve lydkvaliteten til film og musikk på BD er også mange hakk over det jeg tidligere har hørt. Ligger ann til å bli Denon i neste runde her i gården!

Spørsmålet blir om en stk Doxa Modell 73 eller en ny Denon receiver kommer først når pengene er spart. Vanskelig å gå tilbake i kvalitet når en først har fått smaken. Yamaha RX-V1800 faller igjennom både på krefter, lydkvalitet og surround opplevelse sammenlignet mot Denon 4810. I og med at jeg uansett skal ha en ekstra Doxa vil det ikke bli nødvendig å gå for den nye 4811 med tanke på kreftene. Så vidt jeg kan se er det kreftene og antall kanaler som er hovedargumentet for å gå fra 4311 til 4811. Flere kanaler er det ikke plass til her. Den nye 4311 virker derfor som den mest aktuelle kandidaten. Kan ikke gå lengre ned i modell rekken for jeg vil ha med meg Audysseys heftigste romkorreksjon. Argumentene for å kjøpe en ekstra Doxa før ny receiver er mer krefter til frontene ved stereolytting og i tillegg til senteren ved film. Mulig dette kan forlenge livet til Yamaha RX-V1800 en periode. Det beste ville være å få tak i en ekstra Doxa for test....

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du store!

Det er ikke helt enkelt å vise på bilder hvor store disse beista egentlig er, men disse er store - veldig store.

La igjen Burson AB-160 og Benchmark DAC-1 (som ligger oppe på center til høyre, burson på benken) så får vi se om de faller i smak.

Dette var rett og slett enormt. Til minne over Jeff Porcaro (Jeff Porcaro - Wikipedia, the free encyclopedia) så ble Toto / Rosanna spilt. Leonard Cohen / Tower of Song. George Michael / My Baby Just Cares for Me. Eva Cassidy / Oh, Had I A Golden Thread. Michael Jackson / Speed Demon.

Dette låt stort, luftig, trøkk i bånn og bryst. Helt utrolig at det er så mye kraft i den DOXA ampen.

Med bilde så er det enda mer moro 8) Kjørte gjennom høydepunter av David Foster konserten (Hit Man) med bla Michael Buble, Josh Groban og Brian McKnight.

Amazon.com: Hit Man: David Foster And Friends [Blu-ray]: David…

Jeg har aldri sittet så godt i en konsertsal før.

Noen raske bilder til:

Og vi runder av i beste av-forum stil :-D

Det er rart å komme hjem og lure på hvor i alle dager bassen har blitt av...

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt rått. Fylt opp til taket8)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Sinnsykt rått. Fylt opp til taket8)
    Nå kan det jo spilles så taket letter.... 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for flotte bilder mteinum!!! Ikke noe tvil om at en vidvinkel linse har noe for seg når en tar bilder i små lokaler, og når fotografen i tillegg vet hva han gjør blir det bra

Interessant å prøve litt nytt! Har ferie nå så komponentene jeg låner av mteinum skal få mange runder med musikk. Spesielt den Benchmarken har jeg vært nysgjerrig på siden jeg leste review av den for flere år siden. Hvor stor forskjell det er hos meg mellom dacèn i Squeezebox VS Benchmark skal jeg prøve å stadfeste i løpet av de kommende dagene. Moro

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rå lekkert