Ivaols hjemmekino - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 36 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 719
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Gratulerer så mye, venter spent på flere inlegg og ikke minst:

BILDER!!!!!!!!!!!!!

BTW: Grattis med små også!
    Mange takk

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Gratulerer så mye med Swans

Jeg gleder meg til å se litt bilder, å høre om dine første lytteinntrykk. Det blir også spennende å høre om hvordan Doxaen din gjør jobben på disse beistene.
    Jeg gleder meg til å få tid til å teste skikkelig en kveld! Inntrykk vil bli lagt ut så fort jeg har noe vettugt å komme med og førsteinntrykket har lagt seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Takk for begge gratulasjonene

Det holder faktisk med 2 stk i en Flageborg konfigurasjon (er ikke smart nok til å tenke ut slikt selv ). I stereo får strømforsyningene i hver Doxa forsyne hver sin fronthøyttaler. Den ledige kanalen på en av Doxaene kobles til senteren og driver denne ved film. Voila så har en Doxa lyd på alle tre kanalene forran
    hmm, må si at jeg ikke var helt med der men jeg håper at du har en halvtime eller to på lørdags ettermiddag så jeg kan komme innom å høre litt som vi snakket om?
    har veldig lyst å høre på diskanten og mellomtonen på f2.2
    (bassen har jeg stor tro på at vil oppfylle mine krav uansett) hvis du ikke allerede har sendt de ut av rommet for å gjøre plass til f1.1 da

(edit: rettet fra søndag til lørdag)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mistahjan
    hmm, må si at jeg ikke var helt med der men jeg håper at du har en halvtime eller to på lørdags ettermiddag så jeg kan komme innom å høre litt som vi snakket om?
    har veldig lyst å høre på diskanten og mellomtonen på f2.2
    (bassen har jeg stor tro på at vil oppfylle mine krav uansett) hvis du ikke allerede har sendt de ut av rommet for å gjøre plass til f1.1 da

(edit: rettet fra søndag til lørdag)
    Var nok litt dårlig forklart. Det kobles en Doxa til hver front, en bruker da kun en høyttalerterminal på hver Doxa siden det kun kobles til en høyttaler. Siden en har en kanal ledig pr Doxa brukes den ene av disse til å koble senteren. Ved film vil da den ene Doxaen drive en front pluss senteren, og den andre Doxaen driver kun en front. Du får da Doxa lyd i alle tre frontkanalene

Lørdag ettermiddag passer fremdeles fint.

F2.2F står i naborommet så de plasserer vi på innsiden av F1.1F. Blir stående greit nok der til å få et godt inntrykk av høyttaleren.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nok litt dårlig forklart. Det kobles en Doxa til hver front, en bruker da kun en høyttalerterminal på hver Doxa siden det kun kobles til en høyttaler. Siden en har en kanal ledig pr Doxa brukes den ene av disse til å koble senteren. Ved film vil da den ene Doxaen drive en front pluss senteren, og den andre Doxaen driver kun en front. Du får da Doxa lyd i alle tre frontkanalene

Lørdag ettermiddag passer fremdeles fint.

F2.2F står i naborommet så de plasserer vi på innsiden av F1.1F. Blir stående greit nok der til å få et godt inntrykk av høyttaleren.
    Det er akkurat hva jeg har gjort med mine 2 Doxa 73. Bortsett fra senterløsningen, der har jeg koblet på en Doxa Signature 140.
    Funker som fjell det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, det var det jeg trodde

Fantastisk! Tror ikke det blir så veldig mye ut av det siden jeg har 4 stykker med meg som ikke deler samme gleden over hifi som meg :P men vi er i kristiansand i 17-17:30 tiden

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mistahjan
    Aha, det var det jeg trodde

Fantastisk! Tror ikke det blir så veldig mye ut av det siden jeg har 4 stykker med meg som ikke deler samme gleden over hifi som meg :P men vi er i kristiansand i 17-17:30 tiden
    Da skal jeg plassere F2.2F så godt som mulig så det er klart til du kommer i fem tiden.

Synd hvis du ikke rekker en liten filmdemo.......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal no alltids prøve å overtale de, kommer ann på kor mange du tør å invitere opp på loftet :P men ville vært tøft om eg fikkk høre de på film, og gjerne sammen med svs

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde for å illustrere størrelsesforskjellen mellom fra venstre SVS PC-13 Ultra, Swans F1.1F og SwansF2.2F

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dæven... det var svære saker :-P grattis med enda råere oppsett :-)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde for å illustrere størrelsesforskjellen mellom fra venstre SVS PC-13 Ultra, Swans F1.1F og SwansF2.2F
    Det her vekker minner! F2.2F var om jeg ikke husker helt feil marginalt større enn arrayene som sto hos meg og de ruvet godt i stua med tanke på sin kraftige design, men når vi ankom Roger sitt lager og så alle trekassene vi måtte laste på hengeren, kom hjem og satt opp høytalerne gispet jeg over hvor monstrumentale de faktisk her.

Gratulerer nok en gang med ett par fantastiske høytalere. Gleder meg til å høre dine betraktninger rundt de. Mine var - og er fortsatt - fullstendig euforiske
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

He he, og så jeg som syns F2.2 er SVÆRE her hjemme! Blir jo bare bokhylle høytaler i forhold!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dæven!

Hva gjør den centern på høykant!?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt

Syntes F2.2F var svære saker!

Gratulerer så mye med nye Swans

Det ble godlyd i kinoen med Emotivaen jeg hentet, passet bra til Klipsch, veldig fornøyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    dæven... det var svære saker :-P grattis med enda råere oppsett :-)
    Mange takk Det verste er at bildene ikke får fram hele sannheten, noe en innser når en sitter i sweetspot og bokstavelig talt ser opp på høyttalerene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det her vekker minner! F2.2F var om jeg ikke husker helt feil marginalt større enn arrayene som sto hos meg og de ruvet godt i stua med tanke på sin kraftige design, men når vi ankom Roger sitt lager og så alle trekassene vi måtte laste på hengeren, kom hjem og satt opp høytalerne gispet jeg over hvor monstrumentale de faktisk her.

Gratulerer nok en gang med ett par fantastiske høytalere. Gleder meg til å høre dine betraktninger rundt de. Mine var - og er fortsatt - fullstendig euforiske
    En føler virkelig en får valutta for pengene!

Ikke lenge før jeg rabler ned noen ord om inntrykkene så langt. Av erfaring har jeg lært at det lønner seg å gi førsteinntrykkene tid til å roe seg for å være mest mulig edruelig i sine uttalelser. Lett å la seg rive med når en får noe nytt he he.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    OI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

He he, og så jeg som syns F2.2 er SVÆRE her hjemme! Blir jo bare bokhylle høytaler i forhold!
    F2.2F ser litt små ut ved siden av ja he he. Noen betraktninger angående F1.1F VS F2.2F lydmessig kommer snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Dæven!

Hva gjør den centern på høykant!?
    He he. Det er neste litt vemodig å se en gang så kraftige PC 13-Ultra og Swans 2.3C krympe til "normal" størrelse ved siden av F1.1F

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig irriterende å sitte her med små, puslete Swans-høyttalere. Tror jeg må spare til 2.3BF. 1940mm høyde og 846mm bredde lar seg jo høre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvin
    Det var da voldsomt

Syntes F2.2F var svære saker!

Gratulerer så mye med nye Swans

Det ble godlyd i kinoen med Emotivaen jeg hentet, passet bra til Klipsch, veldig fornøyd!
    Godt å høre du ble fornøyd. Jeg angrer faktisk litt he he. Dynamikken i senterhøyttaleren forsvant helt når Emotiva XPA-3 ble bært ut døra. Yamaha RX-V1800 er ikke i nærheten av å skape det samme trøkket og dynamikken! Har tydeligvis blitt vant til de ekstra kreftene og overskuddet for jeg husker ikke det var så stor forskjell... Får se litt positivt på det. Mulig det trigger lysten til noen ekstravakter for å få inn en Doxa Modell 73 så raskt som mulig.

Side 12 av 36 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •