dancemainia`s Hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dancemainia`s Hjemmekino

Utstyrsliste

Høyttalere:
    Klipsch rf-82
    Klipsch rc-62
    Jbl E-30

Eletkronikk:
    Yamaha rx-v1700
    Vincent sp-331
    Playstation3
    Panasonic th-42px80

Kabler
    Clas Ohlson hdmi kabler
    Xindak ac-02 signalkabel
    2xElfa skjermet strømkabler/Clas ohslon støpsel
    3xBiltema 2,5mm2/delvis forsølvet/eagle bananplugger
    Biltema standard

Diverse:
    Radioshack lydtryksmåler
    Rockwool 50mm akusitkkplater(fjernet pga plassmangel)
    Infinity mediabenk

Tidligere utstyr
    Qln artech 12
    Rotel rc-972
    Yamaha rx-v661
    Embla tine monoblokker
    Alto mac 2,4 pa-forsterker
    Yamaha dvd-s657

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet ut det at jeg hører egentlig mye mer på mussik en det jeg ser på film og spiller tv-spill. Så jeg er nå mer sugen på og heller satse på stereo, da jeg bryr meg mer om lydkvalitet en surround

Det jeg da har da har tenkt på er å kvitte meg med yamahaen samt center og bakhøyttalere å beholde vincenten og rf-82. Jeg har da tenkt på en vincent sa-31 forforsterker, et lite ankepunkt mot denne er at den ikke har fjernkontorl så en annen forforsterker som kan passe er også av interesse, er åpen for forslag både brukt og nytt

Jeg skal også ha en dac isteden for cd-spiller, her trenger jeg forslag, er viktig at den passer klipsch rf-82, både brukt og nytt

Det jeg også har bestemt meg for og også gå til anskaffelse av en behringer deq2496 digital equalizer å koble til digitalt mellom kilde og dac. Jeg har sett at de går billig på ebay så jeg lurer på om denne kan gå på både 120 og 230v

setter pris på innspill

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i samme situasjon som deg for et år siden. Gikk fra hjemmekino til stereo. angrer ikke et sekund:-D Er enig i planene dine, behold vincenten og rf-82. har samme forsterker selv;-) Jeg vurderte selv og kjøpe en SA-31, men som du sier den har ikke fjernis. Tror jeg heller skal gå for en SA-T1.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norum
    Var i samme situasjon som deg for et år siden. Gikk fra hjemmekino til stereo. angrer ikke et sekund:-D Er enig i planene dine, behold vincenten og rf-82. har samme forsterker selv;-) Jeg vurderte selv og kjøpe en SA-31, men som du sier den har ikke fjernis. Tror jeg heller skal gå for en SA-T1.
    Lekkert oppsett du har foresten

Ja det er noe hark at den ikke har FJERNIS Hadde vert digg me SA-T1 men den er så fobasket mye dyrere og ligger langt over mitt budsjett

jegg har tenkt litt på
    parsound nc-2100, er hverfall nummer 1 når det gjelder fungsjonalitet, vist jeg
    en gang vil ha surround igjen.

Har også sett på xindak xa3200mkII, den er rørbasert og hvirker ganske spennende
    Audiofoni AS

har også sett på storebroren, da jeg har mulighet til og få den billig, men den er dog ikke rørbasert, så xa3200mkII frister egentlig mest

Hvordan syns du foresten beresford dacen din fungererer?, hvilken lydsignatur har den? Den er jo ganske billig og hadde jo passet mitt budsjett glimrende
    men er nervøs for at den ikke vil passe til mine klipsch:-?

Er det noen som har erfaring med cambridge dacmagic? tror derre den kunne passet til klipsch?

Når jeg tenker meg om hadde egentlig det beste for meg hvert og testet ut forskjelige produkter for og finne ut hva som passer best

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Lekkert oppsett du har foresten

Ja det er noe hark at den ikke har FJERNIS Hadde vert digg me SA-T1 men den er så fobasket mye dyrere og ligger langt over mitt budsjett

jegg har tenkt litt på
    parsound nc-2100, er hverfall nummer 1 når det gjelder fungsjonalitet, vist jeg
    en gang vil ha surround igjen.

Har også sett på xindak xa3200mkII, den er rørbasert og hvirker ganske spennende
    Audiofoni AS

har også sett på storebroren, da jeg har mulighet til og få den billig, men den er dog ikke rørbasert, så xa3200mkII frister egentlig mest

Hvordan syns du foresten beresford dacen din fungererer?, hvilken lydsignatur har den? Den er jo ganske billig og hadde jo passet mitt budsjett glimrende
    men er nervøs for at den ikke vil passe til mine klipsch:-?

Er det noen som har erfaring med cambridge dacmagic? tror derre den kunne passet til klipsch?

Når jeg tenker meg om hadde egentlig det beste for meg hvert og testet ut forskjelige produkter for og finne ut hva som passer best
    Takk for det

SA-T1 koster en del mer en 31 ja, men jeg tror den er verdt det;-) Nc 2100 tror jeg ikke er intet dumt valg, har selv ikke hørt den, men hvordan den matcher seg meg vincent er uvisst fra min side.

Jeg er mektig imponert over beresforden. Skulle ikke tror den kostet meg 1200kroner. Nå har jeg fått kar til å modde den litt om, og det resulterte en meget forbedring i bass. Jeg er forferdelig dårlig til å forklare lydsignaturer osv, men jeg vil si den har en mørk klang. Bruker den som preamp og den gjør en glimrende jobb som det også:-D . Hvordan cambridge dacen er vet jeg ikke, men den har jo fått skryt overalt Eneste som er litt dumt med den er at man ikke kan bruke den som preamp, ellers skulle jeg kjøpt den også og testet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke blitt mye søvn i natt, har lugget å grublet halve natta.
    Jeg har funnet ut det at ps3 min ikke mikser lfe signalet in i frontkanalene når jeg kun kan ta imot 2channale lpcm Dette er noe hærk og det blir ganske sløvt på film

Jeg har derfor bestemt meg for og beholde surroundoppsetet. løsningen vil da heller bli å få intrigret et stereoppsett i surroundsystemet. Men da må jeg først spare opp litt cash, da jeg ikke har råd til dette for øyeblikket, det vil også komme en sub før dette. Men jeg har bestemt meg for det at jeg skal ha et komplett 5.1 surroundoppsett plus et intrigret stereosystem innen sommeren

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •