NB1`s stuekino..... Dali MS5 i hus - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 86 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1706
    Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du må nedskalere bildene før du legger dem ut i tråden for å slippe å få så inni hampen svære bilder.
    Det kan du gjøre her

Resizr - Free Online Image, Photo, & Pictures Resize, Crop & Editing Software for MySpace

800 x 600 er en passende størrelse;-)

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Du må nedskalere bildene før du legger dem ut i tråden for å slippe å få så inni hampen svære bilder.
    Det kan du gjøre her

Resizr - Free Online Image, Photo, & Pictures Resize, Crop & Editing Software for MySpace

800 x 600 er en passende størrelse;-)
    Jeg fjernet det store bilde nå Det pleier å gå fint men frua har klådd på kameraet:twisted:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis!

Utrolig lekre høyttalere. Hadde makan selv ganske lenge. De må jobbes MYE med for å få ting til å sitte, og de spiller SVÆRT mye bedre med MASSE luft rundt seg, og i store rom. Ikke for å være ufin eller noe, men jeg tror du blir å slite med å få lyden til å sitte slik de står nå.

Personlig synes jeg GS er MYYYYE bedre spesielt i mellomtonen. GS er heller ikke så kresne på plassering som Helicon er. Men du verden for et smykke av en høyttaler:-D Med riktig elektronikk, godt dempet og stort rom, så spiller jo Helicon fantastisk bra. Blir spennende å følge med erfaringene dine fremover.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som kan se utifra dette bildet om det er Mk I,Mk II eller den midt i mellom de 2?

NB1`s stuekino..... Dali MS5 i hus-dali5-jpg

Dette er en MKI, men de gjorde ikke noe med bestykningen på centern før MKII kom så vidt meg bekjent.
    Hvilke fronter er det han bruker?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Vi skal teste mere ,men til nå virker det som om Hellicon 400 er for stor for stua mi. Frontbaffel er nå en meter fra bakvegg og det er det stua mi tillater. Slik det står nå er det for mye bass. Makan til basstunge høyttalere skal du lete lenge etter8)
    Hmmm. Opplevde ikke den tyngden i bassen hos meg, men jeg spiller jo på langs av rommet. Er bassen for dominerende, eller blir den dyp og rumlete i bunnen?
    Først ville jeg innvistert i et sett SoundCare spikes så du blir kvitt forplantning i gulvet. Dette strammer som regel opp bassen endel.
    Det kan også hende at AW250 og Helicon blir litt for mye av det gode når det gjelder dybde i musikken. Hva med å teste Nølle sine JC1 eller Eksu sin Emotiva?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Først ville jeg innvistert i et sett SoundCare spikes så du blir kvitt forplantning i gulvet. Dette strammer som regel opp bassen endel.
    Det kan også hende at AW250 og Helicon blir litt for mye av det gode når det gjelder dybde i musikken. Hva med å teste Nølle sine JC1 eller Eksu sin Emotiva?
    Svært gode poeng Einar. Spikes gjør mye med disse. Av all elektronikk jeg testet på mine, så var erfaringen at elektronikk med mørk eller fyldig lydsignatur var dårlig match. Helicon heller litt mot mørk signatur, så jeg tipper EC ikke er optimalt på disse. Midgard synes jeg funka svært bra, men aller best match var Naim, (testet da med minstemann i klassen) men de små Naim'ene er ikke så strøm og effektsterke, dersom du da ikke vil betale avsindige summer for de litt kraftigere Naim-riggene. Helicon krever mye effekt. Nait 5i klippet ganske fort hvis man dreide litt på volumhjulet, og det har man jo en tendens til å gjøre:-D Helicon er definitivt ikke lettdrevet. Men du verden så gøy det er å lete etter noe som matcher

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vi fått et bilde av Helicon mens det enda er i oppsettet? for mye bass i slike høytalere altså? Det har det vel noe med plasseringen å gjøre, kanskje dra dem et stykke ut fra veggen og se om det hjelper noe. Det kan bli spennende å se hva som skjer med disse, moro å se det faller inn no Dali Highend i Østfold sitt område også.

Selv spiller jeg opp til dans med Ikonene og synes det fungerer bra, rock n roll og high end får jeg ikke til å høre helt sammen, Men de låter nok ganske pent til det meste.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger et bilde i 339 :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger et bilde i 339 :-D
    Aha, nydelige saker altså og de der var rimelig flotte der de stod og blomstret, åssen musikk passer disse herlighetene til ? Er de no god match til Parasound NC serien som jeg har mon tro ? Det med å matche riktig tar evig tid og masse kroner så det er greit å være sikker i sin sak.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC er ganske snill i bunnen, men siden 400 har bunn nok er det kansje bare en fordel. En tight bass er nok viktigere enn dyp bass fra forsterkeren på disse høyttalerene. Kan tenke meg at Bryston 4B SST eller muligens en god gammel Chapter Two kan være gode kandidater her, skjønt nå er jeg på tynn is.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC er ganske snill i bunnen, men siden 400 har bunn nok er det kansje bare en fordel. En tight bass er nok viktigere enn dyp bass fra forsterkeren på disse høyttalerene. Kan tenke meg at Bryston 4B SST eller muligens en gos gammel Chapter Two kan være gode kandidater her, skjønt nå er jeg på tynn is.
    Snill i bunnen altså ? Jeg synes det kommer bra med bass fra denne jeg altså, hadde vært moro å prøvd den engang og du angrer ikke for salget? Hadde nesten begynt å grine når jeg hadde sett disse gått ut døren, men du sitter ikke akkurat med noe dårlig saker hjemme da. Du har vel nesten stagnert med det utstyret du har, state of the art all the way.

Må være deilig å sitte med noe sånt noe og vite at her har jeg så bra lyd at jeg trenger ikke noe bedre, for en eiefølelse det måtte gi men noen er mer ivrig enn andre da.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med snill i bunnen mener jeg sammenlignet med andre forsterkere i samme klasse som f.eks Meridian G56 eller Usher R1.5, men det betyr ikke dårligere. Bare en annen lydsignatur.

For min del er Avanti en av de mest komplette høyttaerene jeg har opplevd innenfor mennesklig prisklasse, og de er nok ikke enkle å danke ut hos meg. Likevel finnes jo oppgraderingsmuligheter her også. Du har jo både Caldera og Kronos.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen er litt rumlete på bunn, men oppover er de innponerende8) Vi skal prøve med mere justering på plasseringen, og kansje et forsterker bytte. Eier glede er en stor ting med Hellicon, sitter nå med en følelse av å ha to Lamborginier parkert i stua.
    Men jeg skal prøve spike tipset ditt Einar, kansje det gjør susen.
    Skulle det ikke gå med stua mi så sitter Hifiplumber bare å gnir seg i hendene:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle det ikke gå med stua mi så sitter Hifiplumber bare å gnir seg i hendene:-D
    He he. Det er det man har kompiser til :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon er en dame som går på rundgang i Østfold om dagen, det gjenstår å se hvem som bruker ho mest og hvem som tar hun for det ho er. Hjemme hos Einar kan vel ikke si at damen ble akkurat velbrukt, men håper virkelig noen kjører og voldtar denne høytalern med power så den kommer av glede.

Nesten litt perverst sett men det er jo litt moro da.

Jonas.... Ta vare på denne konen, ho sparker...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Helicon er en dame som går på rundgang i Østfold om dagen, det gjenstår å se hvem som bruker ho mest og hvem som tar hun for det ho er. Hjemme hos Einar kan vel ikke si at damen ble akkurat velbrukt, men håper virkelig noen kjører og voldtar denne høytalern med power så den kommer av glede.

Nesten litt perverst sett men det er jo litt moro da.

Jonas.... Ta vare på denne konen, ho sparker...
    Hellicon er en høyttaler som vil mye. Jobben nå er å legge arbidsforholdene tilrette:-D Men om de blir her eller ikke, så skal de nok få et godt hjem

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Det er det man har kompiser til :twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellicon er en høyttaler som vil mye. Jobben nå er å legge arbidsforholdene tilrette:-D Men om de blir her eller ikke, så skal de nok få et godt hjem
    Om penga hadde vært der skulle vi nesten stilt opp til kamp, men du vant denne runden men jeg kan komme sterkere tilbake så det er sagt. Jeg håper du kan få glede av denne dama, en høytaler som leverer mye bass må jo være deilig og da kan man bruke en "pingle" forsterker på den.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en MKI, men de gjorde ikke noe med bestykningen på centern før MKII kom så vidt meg bekjent.
    Hvilke fronter er det han bruker?
    Frontene på bildet er Dali 40 SE.Visstnok produsert i 75 eksemplarer og ifølge eieren så eksisterer det 4 par i Norge.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene på bildet er Dali 40 SE.Visstnok produsert i 75 eksemplarer og ifølge eieren så eksisterer det 4 par i Norge.
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/jan%20arild

De lager ikke høyttalere som dette lengre. Imponerende.......
    http://www.dali-online.com/admin/pre...AL_EDITION.pdf
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 18 av 86 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •