Hifi plumber's stuekino..Plumber gir seg med stuekino.Alt selges.Rubbel og bit! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 594
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med din siste ervervelse, HiFi Plumber. Skal si det har skjedd litt av hvert i oppsettet ditt siden den første SVSen du hentet hos meg

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Grattis Hvis du velger Stright eller 2ch stereo kan du gå inn i menyen og sette PEQ til Through. Da har du fysisk skrudd av EQ. Når jeg gjør dette så hører jeg nada forskjell mot pure direct
    Det skal jeg teste.Takk for tipset :-D

Må si jeg er strålende fornøyd med recieveren.Det er nok bare litt jobbing med ht.plassering og prøving/feiling med innstillinger og romkorreksjon som skal til før det sitter som det skal.

Har du fått testet litt mer på din Z7 da?Ser du er knallfornøyd i pure direct,men fått testet film eller?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med din siste ervervelse, HiFi Plumber. Skal si det har skjedd litt av hvert i oppsettet ditt siden den første SVSen du hentet hos meg
    Takk for det:-D

Jo,det har skjedd endel siden dengang kan du si,og etter å ha vært en tur hos Mor10 for ett par dager siden så er det nødt til å skje mer fremover også.Der fikk jeg meg en aha opplevelse over hvor mye rommet egentlig har å si for lyden.Nå må det bare bli dedikert rom for meg også!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut. Det ble Z11 på meg også, får den forhåpentligvis i morgen da jeg leverte Denon 4308 til sin nye eier i dag... Skulle fått den i dag, men den gang ei.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt treg ser jeg. Så ikke tråden din før nå, men det var jaggu på høy tid at den har dukket opp. Vi har jo gått glipp av hele oppussingen av stua deres...... Gøy å se at Z11 gjør jobben

Mnagler noen bilder her.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Litt treg ser jeg. Så ikke tråden din før nå, men det var jaggu på høy tid at den har dukket opp. Vi har jo gått glipp av hele oppussingen av stua deres...... Gøy å se at Z11 gjør jobben

Mnagler noen bilder her.....
    jadajada..er bare litt treig se At oppussingen av stua ikke er spesielt godt dokumentert her er kanskje like greit da oppsettet vil bli flyttet til garasjen etterhvert uansett.Men da skal jeg love å være flinkere til å dokumentere altså.
    Blir nok ikke noen ny "RuneW-tråd" da men.

Bilder kommer snart!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det treff hos deg i morgen Prosjekt Z11 er ingen spøk:twisted: Hvis jeg er i form så kommer jeg ,og da hadde det vært morro å prøvd patosene rett på Z11. Hvis vi får tid da:-D

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Da var det treff hos deg i morgen Prosjekt Z11 er ingen spøk:twisted: Hvis jeg er i form så kommer jeg ,og da hadde det vært morro å prøvd patosene rett på Z11. Hvis vi får tid da:-D
    Ja, vi får se om vi ikke kan få liv i de "furu-klossene". :-P

Neida, dette blir moro det.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig spent på resultatet på subtrykket du har slitt med etter at Yamaha har kommet i hus. 2 stk PC-Ultra burde riste stuen din vel og lenge om de tunes godt og receiveren ikke skaper problemer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se om vi ikke kan få orden på sakene her i dag.Eksu og nb1 kommer en tur og hjelper meg med litt ht plassering og kalibrering.Alltid greit med flere armer og ører8)

Får vi ikke orden på sakene så tilkaller jeg Yamaha-eksperthjelp fra indre enfold

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg er veldig spent på resultatet på subtrykket du har slitt med etter at Yamaha har kommet i hus. 2 stk PC-Ultra burde riste stuen din vel og lenge om de tunes godt og receiveren ikke skaper problemer
    For å si det sånn...subtrykk er IKKE lenger noe problem.Z11 gruser Onkyo 875 på dette punktet,og for å være helt ærlig på alle andre punkter også.Det er så stor forskjell fra min gamle Onkyo at tilogmed kona utbrøt at forskjellen var enorm!!

Tusen takk til både eksu og nb1 som hjalp til med kalibreringen i dag.Eksu har også gjort underverker med bildet på min TW700 i kveld.Kalibrering med probe kan absolutt anbefales.Bildet er blitt såpass mye bedre nå at ett bytte av prosjektor er satt langt ned på listen:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    For å si det sånn...subtrykk er IKKE lenger noe problem.Z11 gruser Onkyo 875 på dette punktet,og for å være helt ærlig på alle andre punkter også.Det er så stor forskjell fra min gamle Onkyo at tilogmed kona utbrøt at forskjellen var enorm!!

Tusen takk til både eksu og nb1 som hjalp til med kalibreringen i dag.Eksu har også gjort underverker med bildet på min TW700 i kveld.Kalibrering med probe kan absolutt anbefales.Bildet er blitt såpass mye bedre nå at ett bytte av prosjektor er satt langt ned på listen:-D
    Så gøy. Dette er det samme jeg opplevde når vi testet rx-v3800 mot 875. Forskjellen i sub-kontrollen var enorm. Syntes det var rart at 2 x Ultra ikke var nok hos deg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg ikke forstår her nå er hvorfor jeg ikke får med sub'ene i 2ch stereo.Så vidt jeg kan forstå så har jeg satt alle instillinger riktig.

Det som er merkelig er at når vi kjørte ett par test spor etter kalibreringen så var sub'ene med og låt veldig bra.Så testet vi litt frem og tilbake med pure direct og straight modus.Når vi så gikk tilbake til 2ch stereo var sub'ene borte.De er med i straight og surround,men borte i 2ch stereo...merkelig

Er det noen som har vært borti dette på Yamaha før?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det ble jo bra lyd i "furu-klossene" til slutt, så nå får jeg vel slutt med dissingen av disse da. ;-)

Bildet ble også en del bedre, men det gjenstår fortsatt litt arbeid.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Det eneste jeg ikke forstår her nå er hvorfor jeg ikke får med sub'ene i 2ch stereo.Så vidt jeg kan forstå så har jeg satt alle instillinger riktig.

Det som er merkelig er at når vi kjørte ett par test spor etter kalibreringen så var sub'ene med og låt veldig bra.Så testet vi litt frem og tilbake med pure direct og straight modus.Når vi så gikk tilbake til 2ch stereo var sub'ene borte.De er med i straight og surround,men borte i 2ch stereo...merkelig

Er det noen som har vært borti dette på Yamaha før?
    Ja, og det er slik det fungerer på Yamaha. Skal du ha med subbene i stereo må du kjøre "Straight".

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ja det ble jo bra lyd i "furu-klossene" til slutt, så nå får jeg vel slutt med dissingen av disse da. ;-)

Bildet ble også en del bedre, men det gjenstår fortsatt litt arbeid.
    Hehe,endelig så blir det slutt på mobbingen
    I mine ører så oppleves ikke Patosene som tilbakelente i mellomtone og diskant lenger.Spiller rett og slett skikkelig bra på musikk nå!...Bare jeg kan finne ut av dette med sub i 2ch stereo nå så...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og det er slik det fungerer på Yamaha. Skal du ha med subbene i stereo må du kjøre "Straight".
    Aha...så det er derfor altså.Kunne ikke skjønne hva jeg hadde gjort galt.Takk for kjapt svar kenti (nå slipper jeg å ligge søvnløs å gruble i natt !)

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEI. FEIL.
    Jeg kjører 2channel med sub

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ,dette gikk jo riktig så bra8) SVSene satt som et hagleskudd Og patosene låt veldig bra de også!(med tanke på at de er spikka ut av et helt stykke norsk osp:-D) He he

Side 3 av 30 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •