Hifi plumber's stuekino..Plumber gir seg med stuekino.Alt selges.Rubbel og bit! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 30 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 594
    Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja da er det bare å takke for nok en kjempetrivelig dag med deler av østfoldgjengen på besøk :-D
    I går var det den store test dagen,med mange produkter som skulle under lupen.
    Nb1 tok med seg sin EC AW 250R + at hans Dali Helicon 400 allerede stod her.Eksu hadde med seg Emotiva XPA-3 og Xindac DAC-5 + en haug med kabler og Devilej tok med seg sin AudioNote DacOne.Alt dette skulle altså testes opp imot mine Patos Lyric 502 MkIII og Rogue Audio Stereo90.

Vi startet med å teste dac'ene opp mot hverandre med XA50ES som drivverk.Patos stod allerede oppkoblet så vi begynte testen på dem.Her var det store forskjeller ute å gikk,men ikke i ren lydkvalitet.Her stod det mest om egne preferanser og matching mot resten av oppsettet.DacOne ble valgt da den passet best til litt laidback lydsignatur som jo kjennetegner både Patos og Dali.Uansett så må det sies at begge dac'ene var en stor oppgradering fra den interne i XA50ES.

Så tok vi fatt på forsterkertesten.Alle 3 skulle opp mot hverandre på begge høyttalepar.Vi spilte allerede på Patos så vi begynte naturlig nok her.For å gjøre en lang historie kort så fikk vi en nokså overraskende jumbo som jeg tror alle var enige om nemlig AW 250R.
    Vinneren var det vel heller litt delte meninger om.Stereo90 ble i svakeste laget i dette selskapet og måtte se seg slått på krefter,men låt i mine ører best av samtlige om man ser bort fra akkurat den biten.
    Emotiva hadde krefter i bøtter og spann og låt meget bra,men tapte seg litt i mellomtoneområdet mot Rogue.
    Plumber og Devilej var enige om at 2 Stereo90 nok var veien å gå,mens NB1 og Eksu sverget til Emotiva.

Patos ble satt vekk og inn kom Helicon 400.Jeg kan jo bare avsløre med det samme at de blir stående i stua mi,for makan til deilig høyttaler da!
    Lyric 502 har tjenestegjort godt her hos meg i snart 2 år,men nå må de se seg slått og vil bli lagt ut for salg en av de nærmeste dagene.

Når det gjelder forsterkertesten så fikk vi nøyaktig samme resultat på Dali.
    AW 250R nok engang på overraskende jumboplass og delte meninger om førsteplassen.
    I mine ører så trakk Rogue det lengste strået også her.På Helicon 400 så ble heller ikke kraftmangelen i forhold til de 2 andre så fremtredende,men bevares..mer strøm er bare positivt,og nettopp her har Emotiva mer å rutte med,men taper seg litt i mellomtoneområdet også på Dali.
    Plumber og Devilej var vel også her enige om at 2 Stereo90 ville være veien å gå,mens Eksu og NB1 likte Emotiva best.

Jeg må understreke at vi kun testet på musikk.På film ville kanskje resultatet blitt annerledes.

Om det er noe dere er uenige i her gutter så skrik ut og kom gjerne med mere utdypende innlegg dere også.Jeg har skrevet ganske generelt.Det var jo mange flere nyanser ute å gikk her for å si det sånn.

Når jeg skriver at AW 250R ble jumbo så mener jeg selvfølgelig i dette oppsettet.Jeg har hørt den på andre høyttalere hvor den har gjort en mye bedre jobb.Den matchet rett og slett ikke oppsettet og er på ingen måte noen dårlig forsterker!

Takk igjen for en trivelig dag gutter!
    Einar dro vel ved 21 tiden,mens vi andre fortsatte utover natten med plassering og kalibrering.
    Det ble vel ca 12 timer tilsammen dette gutter og selv var jeg ikke i seng før nærmere 3 i natt...trøtt i trynet i dag asså

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hjalp det på filmlyden med ny kalibrering etter at jeg måtte dra? Brukte dere z11 og rogue eller emotiva.

Sjekket spec på xpa-3 og xpa-5 Anders, og begge er oppgitt til 70 pund på nett
    Du må bare ta turen ned og høre en dag Einar.Jeg er storfornøyd etter siste kalibrering!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har ikke hørt dem desverre, kanskje litt på Klubben med det er ikke under optimale omgivelser. Det kaller jeg ikke for demo rett og slett, men dem spiller nok som en drøm der dem passer best uten tvil.
    Det er bare å dra med seg favorittlåtene og ta turen til særp.
    Demo skal du få og velkommen skal du være

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Det er bare å dra med seg favorittlåtene og ta turen til særp.
    Demo skal du få og velkommen skal du være
    Du får si i fra når neste demo blir så tar vi det derfra, selv skal jeg på demo til Da-ty@online.no til helga som blir meget moro. Der står et par flotte Dali Eufonia MS4 som skal spille opp til dans og tjoohei, samt alt det andre feite sakene som skal formidle godlyden.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puh...12 timer med testing og kalibrering tar på en gammel skrott ja
    Timene fløy fort som vanlig, og selv om jeg pinglet ut etter bare 9 timer var jeg ganske kjørt i hodet på vei tilbake til de indre skoger. Siden forrige besøk har anlegget blitt flyttet til andre enden av stua, noe som gjorde hele rommet større og luftigere, noe som kledde huset. All elektronikk var oppgradert, og det var nå på tide å vurdere utskiftning av de uthulte balsatrærne fra sørlandet. Testing av Helicon 400 og C200 sto på dagsplanen. Disse frontene har fått prøvd seg både hjemme hos meg og nb1 med vaierende hell. Hos meg manglet de litt oppløsning i mellomtonen, og hos nb1 gikk bassen ut av sine proposjoner. At disse lekre Daliene setter strenge krav til omgivelsene har de ettertrykkelig bevist. Jeg var derfor spent på hvilken side de ville vise seg fra hjemme hos rørleggern i Særp.
    EC AW250, Rogue Stereo90 og Emotiva XPA-3 skulle få prøve seg sammen med oppsettet. De første 2-3 timene gikk stort sett med til å betrakte HifiPlumber der han lå i utfordrene positur på stereobenken med baken i været mens han prøvde å få koblet kablene på riktig sted, men til slutt fikk vi da lyd i høyttalerene.
    Vi valgte en testlåt hver og spilte på alle 3 forsterkerene på rundgang. De viste seg å være 3 veldig forskjellige lydsignaturer med forskjellige styrker og svakheter, men totalt sett (både på musikk og film) kom nok Emotive best ut. Den har også den klare fordelen av å være en 3 kanaler som derfor også kan dra med seg centern. Blir spennende å se om det ender en Emotiva hos HifiPlumber, eller om musikk får førstepri og 2 x Stereo90 får æren av å gjøre jobben (noe jeg selv heller litt imot).
    Lydmessig kom Helicon oppsettet virkelig til sin rett i det Plumberske hjem. Her leverete de alt de var gode for, og den fantastiske diskant/mellomtonen sto virkelig ut i rommet. Bass og mellombass var kvikk og tørr, og satte en hærlig kropp på vokelen.
    Den klare fremtredende mellomtonen kan også være ganske avslørende på ikke fullt så gode innspillinger, men det er prisen man må betale for å bevege seg opp mot high-end lyd.
    Alt i alt imponerte Helicon stort, og samspillet mellom front og center med tre kanalern fra Emotiva var noe av det mest sømløse jeg har hørt. Identiske elementer med identisk drift skaper uten tvil en komplett harmoni i lydbildet, og jeg er glad jeg valget å la høyttalerene gå vider etter å ha hørt dem spille igår :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kjempe morro å høre hvor flott det spilte etter siste kalibrering i går8) Det ble kjempe flott!!! Emotiva var et kjempe overaskende bekjentskap, av den positive sorten8)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi plumber's stuekino..Plumber gir seg med stuekino.Alt selges.Rubbel og bit!-8f77-jpg

Hifi plumber's stuekino..Plumber gir seg med stuekino.Alt selges.Rubbel og bit!-e718-jpg

Hifi plumber's stuekino..Plumber gir seg med stuekino.Alt selges.Rubbel og bit!-fd46-jpg

Noen amatørmessige bilder av utstyret

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi plumber's stuekino..Plumber gir seg med stuekino.Alt selges.Rubbel og bit!-b2d7-jpg

Hifi plumber's stuekino..Plumber gir seg med stuekino.Alt selges.Rubbel og bit!-0e20-jpg

Hifi plumber's stuekino..Plumber gir seg med stuekino.Alt selges.Rubbel og bit!-fd46-jpg

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Det var kjempe morro å høre hvor flott det spilte etter siste kalibrering i går8) Det ble kjempe flott!!! Emotiva var et kjempe overaskende bekjentskap, av den positive sorten8)
    Jeg ble også meget overrasket over XPA-3.
    Sitter nå og vurderer hva som er viktigst for meg...film eller musikk.
    Rogue har liksom sjel og liv på musikk noe Emotiva ikke har i like stor grad,men den var pokker så god XPA-3 også!

...men først må jeg få slått fingrene i dac'en til Einar :twisted:

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også takke for en meget hyggelig dag/kveld. Det ble testet veldig mye og jeg koste meg storveis hele tiden.

Har egentlig ikke noe å tilføye fra testing, siden jeg er av samme oppfatning som det devilej og plumber skriver. Moro var det at Emotiva gjorde det såpass bra, for jeg var litt spendt på hvordan den skulle gjøre det mot de andre kandidatene.

Dac'ene er egentlig en smaksak, på noen sanger gjorde Xindak'n det best, mens på andre var AudioNote best. På dette oppsettet tror jeg at AudioNote hadde vært det beste valget.

Etter siste runde med kalibrering må jeg si at det spilte meget bra, og sammenhengen mellom kanalene foran var meget bra. Her kunne man helt klart spille meget høyt uten at det låt anstrengt.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt ut lit text og bilder fra treffet vi hadde hos meg(18.07.09) på Østfoldtråden. Hadde hvert gøy og forsatt å blogge om treffene på den tråden. Denne testen i går er gøy lesning og vil gøre seg fint på den tråden

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha koblet opp igjen her hjemme, ser det da ut til at den ene signalkablen min har tatt kvelden. :-?

Jaja, det er godt at Emotiva snart slipper noen kabler da.

Min tråd

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Etter å ha koblet opp igjen her hjemme, ser det da ut til at den ene signalkablen min har tatt kvelden. :-?

Jeg har et par taralaps i god kvalitet du kan låne i mellomtiden:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er synd at den har tatt kvelden,men jaggu godt å høre at det var kabelen som lurte oss.Var en stund jeg ikke skjønte bæret her

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Jeg har et par taralaps i god kvalitet du kan låne i mellomtiden:-D
    Jeg hadde et sett med kabler fra Linn som jeg har tatt i bruk, ellers takk.

Min tråd

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synd at den har tatt kvelden,men jaggu godt å høre at det var kabelen som lurte oss.Var en stund jeg ikke skjønte bæret her
    Hehe ja, det skapte litt forvirring.

Min tråd

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, det skapte litt forvirring.
    Du har ikke åpnet og sett om den kan loddes sammen igjen da?
    Har loddebolt jeg.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Patos frontrekken lagt ut på torget også.Litt vemodig faktisk da jeg har vært veldig fornøyd med dem gjennom ett par år nå,men nå er det faktisk på tide å ta ett steg videre i oppsettet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke åpnet og sett om den kan loddes sammen igjen da?
    Har loddebolt jeg.
    Nei, jeg har ikke gjort det. Får se om jeg ikke gjør det en dag.

Ja, nå er det vel ingen vei tilbake siden Patosene ligger på torget.

Min tråd

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny frontrekke da! Kjenner det er på tide med ny inspeksjon :-)

Side 10 av 30 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •