dypen's Hjemmeunderholdning - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den beste TV/Medie Benken jeg har sett til nå er denne hvis vi skall ta hensyn til andre møbler som vi har i kirsebær.

BDI Avion 8527-C

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En enkel løsning kan være å kjøpe noen heltre benkeplater i kirsebær, sette på bein og avstandsstykker mellom platene (feks rustfrie rør). Det er etterhvert endel her på forumet som har gått for den løsningen. Løsningen utgår selvfølgelig dersom skuffer og skapfronter er et krav.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har nå bestemt meg for denne tv / mediebenken her, TV-benk valnøttfarget-sorte skuffer B168 D40 H50 kr. 2695,-

Siden "Kokken" tipset om "Get box HD PVR" har jeg lest litt om dette produktet og jeg må si det frister litt Total pris pr. år er kr. 4316,- i følge Bekkelund sin blogg.

Martin Bekkelund » Get HD PVR

Tidlig i denne tråden når jeg ble tipset om "Samsung LE46A786 46" LED LCD-Tv Full-HD" hadde netshop.no 8 stk. på lager samt noen andre hadde også på lager, nå er det ingen som har denne tv`n lengre.

Satser på å skaffe meg en brukt "Sony Playstation 3 60GB", trodde jeg hadde kjøpt men leter videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i kveld montert min nyinnkjøpte "Commander" TV-benk med 3 hyller, 3 skuffer i farge valnøtt / sort. Valnøttfarget benk med sorte høyglans skuffefronter og med målene B168cm, D40cm, H50cm. Benken har plass til tre komponenter i øvre rekke med åpen bakvegg, trenger jeg plass til ett eller flere komponenter starter jeg med å ta ut mittre skuffe nede og tar hull på bakveggen. Ser og føles veldig bra og robust. Tok meg god tid på monteringen med lim på alle plugger og alt er godt sammenskrudd :-D

Tok meg tid til å se på de fysiske målene på "Onkyo TX-SR606" med B435mm og H174,5mm

Største åpningen på min benk er nede når jeg tar ut mittre skuff med målene B509mm og H174, dette går ikke

Ser på bildene av "Onkyo TX-SR606" og andre surroundreceiver der alle har fire bein eller støtter de står på. Kan disse eller deler av de fjernes for å få receiver`n inn i benken ?

Det blir jo åpent både foran og bak med god plass på sidene, er det mulig å ta av beina litt blir det litt åpent både under og over også.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil uansett ikke få nok lufting til receiveren om du tar av benene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Du vil uansett ikke få nok lufting til receiveren om du tar av benene.
    Jeg ser det er andre receivere som er noen fattige mm lavere som fysisk går inn i benken uten noen form for inngrep.

Hvordan er luftstrømmen i disse receiverene, går det ut bak eller ?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dypen
    .......Største åpningen på min benk er nede når jeg tar ut mittre skuff med målene B509mm og H174, dette går ikke ........
    Da må du gjøre som meg da, finne fra stikksaga

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er vel å sette Onkyo'n oppå benken? De fleste receivere har behov for mye luft tilgang både på siden og over. Finnes noen varianter som har vifte bak, men da får du støy. Alternativt velge en receiver som er vesentlig lavere/mindre.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt her? Fikk du fram stikksaga?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Noe nytt her? Fikk du fram stikksaga?
    Benken er på plass, har blitt litt usikker på TV størelsen etter noen diskusjoner med W. Receiveren finner jeg utav. Har vært opptatt nå og ut neste uke før jeg kommer videre. Takk for omtanken :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting tar tid :-D 9.januar var jeg på hugget med dette prosjektet som jeg er kommet ett stykke videre med nå.

"Commander" TV-benk er på plass som tråden viser tidligere.

Etter mange runder med W (som "kokken" beskriver) hentet jeg i går en "Samsung LE40A786R2F" fra AVshop. Tok en titt på tv`n i deres lokaler på Økern og hentet i Smalvollveien, raskt og greit betalte kr. 10999,- pluss kr. 50,- i ekspedisjonsgebyr. AVshop sine opplysninger til tv`n var att den ikke hadde norsk meny, det har den!

Velge norsk meny:
    Slå av tv for deretter trykk Info-Menu-Mute og Power tv'n skrur seg på i service menyen. Første linje i service menyen velges, i neste liste velges Nordic On. Slå på tv`n på vanlig måte. Gå inn i meny velg land, velg språk, justerer klokke. Nordic On i servicemeny kobler ut den analoge tuneren i tv`n. Du må ha en ekstern tuner for å bruke tv`n med norsk meny, jeg bruker GET sin box.

Info vedr. tv`n fant jeg i "lygren" sin LED tråd, leste alt i den i løpet av gårdagen. Det tok noen timer

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-46a786.html

På sikt må jeg prøve "lygren" sine bilde innstillinger utfra hva jeg har lest i hans tråd, det blir vel et løft i forhold til fabrikkoppsettet ?

"GET box HD PVR" er også på plass, hentet i ettermiddag. Alt er oppe og testet i kveld. Veldig fine bilder når du kommer fra 28" tjukkas tv. :-D

Neste skritt videre nå blir lyd og BluRay spiller, ligger godt i løypa i forhold til tidligere pris estimat. Satser på en god receiver med de rette målene og gode små høytalere 5.1 som ikke tar for mye plass i stua som tidligere nevnt.

BluRay spiller blir vel PlayStation 3 som også gir mulighet for spill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag funnet frem stikksaga som "bidda" anbefalte og ryddet plass for receiver :-D Tok ut mittre skuffe og ryddet litt her, målet er å få inn en Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver som er noen fattige millimeter slankere i forhold til Onkyo TX-SR606.

Har pakket ut alt i dag av det som er kommet i hus, ser frem til å få lyd i dette når receiveren som er bestilt kommer over helga Håper ikke det blir mye problemer med å få dette til å fungere, spesielt med tanke på kontrollen fra Harmony One. Budsjettet er strukket litt i forhold til estimert for "Kokken". Det ble følgende komponenter i mitt hjemmeunderholdnings anlegg til slutt:

• Commander TV-benk
    • Samsung LE-40A786R2F
    • Pioneer VSX-LX51
    • KEF KHT3005SE
    • Get Box HD PVR
    • Sony PlayStation 3 med Schmartz PS3IRX1
    • Sony PlayStation 2 (denne har jeg hatt i mange år,kan brukes)
    • VCR Philips VR500/13 (denne har jeg hatt i mange år,kan brukes)
    • Harmony One Universal Fjernkontroll
    • Dell Inspiron 6400 (denne har jeg hatt i mange år,kan brukes eks. Spotify)
    • Monster Cable HT800 Power Senter
    • Aurora, Ground Breaker Antenna (jordskille)
    • Monster og WURESCR tech+link kabler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dypen
    • Commander TV-benk
    • Samsung LE-40A786R2F
    • Pioneer VSX-LX51
    • KEF KHT3005SE
    • Get Box HD PVR
    • Sony PlayStation 3 med Schmartz PS3IRX1
    • Sony PlayStation 2 (denne har jeg hatt i mange år,kan brukes)
    • VCR Philips VR500/13 (denne har jeg hatt i mange år,kan brukes)
    • Harmony One Universal Fjernkontroll
    • Dell Inspiron 6400 (denne har jeg hatt i mange år,kan brukes eks. Spotify)
    • Monster Cable HT800 Power Senter
    • Aurora, Ground Breaker Antenna (jordskille)
    • Monster og WURESCR tech+link kabler
    Pioneer VSX-LX51 LINK er vanskelig å få tak i, laaang ventetid. Derfor ble det en Yamaha RX-V1900 LINK som er kommet i hus. Mindre utvendige mål som passer meg bra og en ekstra HDMI inngang, altså fire HDMI innganger som var utgangspunktet i starten av tråden

Pioneer VSX-LX51 vs Yamaha RX-V1900 LINK

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nokså typisk at det en planlegger ikke alltid er like gjennomførbart, i alle fall når produktene ikke er å få tak i... Og typisk nok blir det alltids litt dyrere enn opprinnelig budsjett.

Det er snart på tide med noen bilder synes jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Kokken, jeg koser meg etterhvert som ting faller på plass og bilder av oppsettet kommer :-D I kveld har det blitt lyd i anlegget og Harmony One er også oppe.

Det skjulte høytaler kabel opplegget i stua viste seg ikke være som jeg trodde da dette skulle brukes for bakhøytalerene. Ikke lyd i disse enda, men de er på plass på modifiserte (25 cm x 25 cm) hyller fra Bohus som er lakkert i sort silkematt.

Her må det inn med stakefjær for å finne ut om det er mulig å trekke om kablene så de kan gå fra langvegg til langvegg, slik det er nå er kablene trukket fra hjørne til hjørne på langveggen. Jeg skall ha kabler tvers over på kortveggen, går ikke det må det bli en annen løsning.

Kjøpte noen anbefalte bluray filmer her på avforum fra play.com, har testet Pirates of the Caribbean nå i kveld og jeg er imponert over både lyd og bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmeunderholdning

Commander TV-benk

Samsung LE-40A786R2F

Yamaha RX-V1900

Get Box HD PVR

Sony PlayStation 3 med Schmartz PS3IRX1

KEF KHT3005SE

Subwooferen

Bakhøytalere på hyller

Harmony one fjernkontroll

Skjult kabelstrekk bakhøytalere

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne velig godt tenkt meg en mediabenk slik du har satt opp der, det ser unektelig bra ut og ikke minst så er det et hav av WAF :-)

Hva er det du har brukt av kabel til bakhøyttalerene. Det ser ut som det er en eller annen skjermet sak?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel

Kabelene er plukket frem av en dyktig og hyggelig fyr hvor jeg kjøpte store deler av utstyret (Expert Metro)

Monster Standard THX speaker cable for home cinema surround sound, levert til meg på 30m rull.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •