Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 44 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 871
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lytting i gang...............

Vet ikke hva jeg skal si jeg enda................

Kjørt noen timer her nå, med både Emotiva XPA-5 og EC AW250R.

Så langt biter Emotiva bra fra seg, det vil jeg påstå.

Har lyttet endel på Dire Straits - Brothers In Arms og Michael Jackson - Bad(Special Edition)

Savner litt spark i brystkassa og det helt i bunnen som jeg er vant til fra film med SVS her. Men annet er vel ikke å forvente.

Og så savner jeg at det kanskje spiller høyere, kan bunne volumknotten uten at AW250R anstrenger seg veldig, og fremdeles er det helt ok å høre på.
    Ikke noen forvrenging der nei! Swans har fått kjøre seg litt med god power, uten at de blir stresset av den grunn.

Alt går pent og rolig for seg, her kan man vri bånn guffe på EC 4.7 uten at det er fare på færde....moro det da!!!!!!!

Litt Pink Floyd skal i spilleren nå................

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy med litt head to head testing. Tipper Emotiva er den mest engasjerende av dem, mens kanskje EC'n har fyldigere mellomtone/diskant.

EC'n stikker av med en klar seier på utseende ihvertfall.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er inne på noe der altså. Jeg hører at det er mer luftig i toppen, men allikevel ikke helt der jeg ønsket og håpet det skulle være. Men nå er jeg ny i denne musikkverden, så jeg vet jo egentlig ikke hva jeg prater om!

Syns dog at vokalen av og til gjemmer seg, og det er ikke hva jeg trodde det skulle være.Hadde håpet at vokalen kom enda bedre fram.

Hører nå på Genesis, der er det helt toppers igjen! Phil Collis står frem foran instrumentene, akkurat som jeg ønsker!

Men jeg hadde trodd at forskjellen mellom Emotivaen og AW250R skulle være større, dog litt lite underlag å vurdere på enda.
    Få helga på meg, så bllir det bedre.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av de hadde du håpet var best da? :-D

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvilken av de hadde du håpet var best da? :-D
    Hadde jo regnet med at en EC til 40 lapper eller så skulle gruse Emotivaen for å være ærlig!
    Nå er ikke denne AW250R jeg har her helt ny, men er ikke så gammel heller.

I mitt hue bør det være større forskjell enn det det er så langt, men må høre mer før jeg konkluderer.

Mulig jeg er for kjapp i vendingene her, hvem vet. Har ikke kjørt Emotiva på full guffe enda, så om den oppfører seg lik det vet jeg ikke enda. Tenker da på om den er like uanstrengt!

Dog så er jo ECen 10 ganger penere i racket! Det skal den ha!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som har gått på den smellen når det gjelder Emotiva.:-P "Trodde det skulle være stor forskjell på Emotiva og en forsterker til X ganger prisen"
    En ting jeg mener man skal ha i bakhode er at det en vil/tror at skal være best er en sterk psykologisk faktor. Man hører ofte mye etter forbedringer, men lite etter hva som faktisk kanskje er svakere.

Min mening er at man kan komme langt med godt konstruert, rimelig utstyr om man sørger for å optimalisere arbeidsbetingelsene. Da tenker jeg på plassering, akustikk og romkoreksjon. Sitter disse tingene så er det ikke tvil om at det spiller bedre en "high end" under dårlige forhold. Dette har jeg sikkert sagt alt for mange ganger nå, så da skal jeg ikke spamme tråden mer.

kos deg med lyttingen =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt spent på konklusjon din jeg... ender vel med en EC du å

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Alt går pent og rolig for seg, her kan man vri bånn guffe på EC 4.7 uten at det er fare på færde....moro det da!!!!!!!
    Kan du ta volumet på fullt på 4.7en så er det noe rart/galt, da må enten signalet inn til 4.7en være svært lavt eller noe tull med signalet mellom 4.7 og AW250. Har vært borti samme kombo selv ved flere anledninger og ikke vært i nærheten av å kunne maxe volum på 4.7.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Kan du ta volumet på fullt på 4.7en så er det noe rart/galt, da må enten signalet inn til 4.7en være svært lavt eller noe tull med signalet mellom 4.7 og AW250. Har vært borti samme kombo selv ved flere anledninger og ikke vært i nærheten av å kunne maxe volum på 4.7.
    Stusser litt på dette selv, men det er ikke tull. Jeg kan bunne 4.7 uten problemer, og det er ikke høyt. Ihvertfall ikke så høyt som jeg trodde det skulle være. Hadde regnet med at jeg skulle nå en grense der, men det er bare å mate på.

Kan godt hende det er noe rart i signalveien, jeg aner ikke.

Bruker en Sony CDp X707ES, EC 4.7 og da AW250R. Såvidt meg bekjent er det kun i EC 4.7 jeg kan justere volumet. Om det finnes noen gainkontroller på noen av produktene aner jeg ikke.

Kan også nevne at det brukes RCA kabler hele veien her. Bruker dog XLR inngangen på AW250, da med en overgang XLR-RCA.

Mulig det ligger noe her, jeg vet ikke.

Noen tips folkens? Noe jeg har glemt siden jeg kan bunne uten at det gjør noe?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Mange som har gått på den smellen når det gjelder Emotiva.:-P "Trodde det skulle være stor forskjell på Emotiva og en forsterker til X ganger prisen"
    En ting jeg mener man skal ha i bakhode er at det en vil/tror at skal være best er en sterk psykologisk faktor. Man hører ofte mye etter forbedringer, men lite etter hva som faktisk kanskje er svakere.

Min mening er at man kan komme langt med godt konstruert, rimelig utstyr om man sørger for å optimalisere arbeidsbetingelsene. Da tenker jeg på plassering, akustikk og romkoreksjon. Sitter disse tingene så er det ikke tvil om at det spiller bedre en "high end" under dårlige forhold. Dette har jeg sikkert sagt alt for mange ganger nå, så da skal jeg ikke spamme tråden mer.

kos deg med lyttingen =)
    Takker for alle innspill jeg, bare å spamme i vei!!

Rommet er ikke optimalt, langt ifra. Det står i stuen. For enkelthetens skyld kan vi si at stuen er 5x5 meter(sånn ca ihvertfall).
    ANlegget står da i det ene hjørnet, begynner i hjørnet og går langs den ene veggen. Er vel ca 2.5 meter mellom høyttalerene tipper jeg.
    Så det blir jo ikke helt riktig, men der er hva jeg har!!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalveien: Du bruker RCA -> XLR overgang leser jeg: Har du da fjernet kortslutningen på minusen på hver av de ubenyttede "minus"-RCA inngangene?

Ref: http://www.electrocompaniet.com/file...als/aw250r.pdf side 3

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Signalveien: Du bruker RCA -> XLR overgang leser jeg: Har du da fjernet kortslutningen på minusen på hver av de ubenyttede "minus"-RCA inngangene?

Det har jeg IKKE gjort! Det står noen rare plugger i bak der, det stemmer. Har brukt den som eier sier jeg skal, han har hatt de pluggene i. Han lurte på hva de var til riktignok, men jeg kunne jo ikke svare for meg!

Kanskje det skjer noe hvis jeg fjerner disse da? Men hva skjer? Den spiller jo som pokker nå også, men savner litt VOLUM!!

Pokker så mye rare komboer det var på denne da, blir jo rar av å se alle muligheten bak på den!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvilken utgeng på cd-spilleren er det du bruker? Fixed eller variable?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Men hvilken utgeng på cd-spilleren er det du bruker? Fixed eller variable?
    Bruker jeg ikke Fixed der da tro, jo det er det.

Variable er jo sånn at du kan styre volumet direkte fra cd-spilleren hvis du bruker hodetelefoner feks. Ihvertfall så langt jeg har fått med meg!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken

Da har jeg fjernet kortslutningene bak der. Og det løsnet syns jeg, vokal kommer mer frem og alt virker mer dynamisk. Mellomtonen og diskanten kommer bedre frem syns jeg.
    Har ikke dratt på noe enda, så om jeg får mer volum vites ikke enda.

Flere inntrykk kommer, men jeg syns det er mye bedre.

Kan jo bare være mitt rare hode også da, som vil at det skal være mye bedre.......
    Eieren av AW250R vet alt om det.................

Sitter forøvrig å hører på denne,helt sjef den:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og leser litt på Ec 4.7 her, og såvidt jeg skjønner så har du +6db på XLR utgangen i forhold til RCA utgange(som jeg bruker).

I mitt hode så er det en vesentlig forskjell, kanskje jeg må få fortgang i de XLR DIY-kablene jeg venter på?

Heie posten, få fingeren ut av der sola aldri skinner og Co2 utslippene er størst!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten bestilt en ny CD akkurat.

Eieren av Aw250R minte meg på noe vi spilte som gale i ungdommen, den gangen vi brukte all tid på bilstereo og bygde basskasser og drit over en lav sko! Det var tider!!!

Uansett, denne er bestilt, mener det var den som rullet hardt den gangen:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Sitter og leser litt på Ec 4.7 her, og såvidt jeg skjønner så har du +6db på XLR utgangen i forhold til RCA utgange(som jeg bruker).

I mitt hode så er det en vesentlig forskjell, kanskje jeg må få fortgang i de XLR DIY-kablene jeg venter på?
    Det vil jo si en 3 dobling så vil si at du får atskellig mere lyd, so to speak

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Det vil jo si en 3 dobling så vil si at du får atskellig mere lyd, so to speak
    Hmmmmmmmmm...............

Det sagt så spiller den høyere og bedre nå som de kortslutningspluggene bak er fjernet. Er faktisk ganske stor forskjell.

Jeg vet at eieren av AW250R følger med her, og han fikk vel en aha han også når han leste det og hørte om det.

Blir spennende å se videre, men om den leverer noe særlig mer i bånn enn Emotivaen er jeg usikker på.
    oppover i registeret derimot, der er det forskjeller.
    Heldigvis, for du får jo nesten 6 Emotivaer for en EC!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De balanserte signalene har en høyere gain enn de ubalanserte. Hvis du ikke bruker overganger fra rca til xlr men holder deg til rca-rca eller xlr-xlr vil du få utnyttet hele potensialet i ampen.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Side 8 av 44 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •