Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 44 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 871
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Kari Bremnes..........

Skal jeg virkelig sette meg ned å høre på Kari Bremnes??????

Da må jeg først få tak i en Electrocompaniet forsterker føler jeg.

Sånn det er nå så har jeg Emotiva XPA-5 tilkoblet EC 4.7 og jeg føler at hvis jeg skal sette meg ned å høre på CD så må jeg ha en litt annerledes forsterker.
    EC 4.7 er jo en rykende god pre om du vil kombinere "best of both worlds" må du opp over 40K!
    Husker at g-h (gammel bekjent) testa den og hans inntrykk stemmer med det du tror: Mye "grunt, men lite "refinement"? Mange hjemmekinofolk synes de er en god match. Men muligens pga. ren lyd og rå kraft?
    electrocompaniet selges
    Bruker bruktmarkedet hyppig som du ser

Nei, hvor mye mye man lytter til KB helt opp til en selv...
    Som jeg sier så er det alltid greit å ha referanser å gå etter

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel , nå er jeg motstander av å kjøpe musikk man ikke liker bare for at det er "hifi lyd" men noen testplater kan være kjekt å ha.
    Jeg registrer at flere album fra kirkelig kulturverkstad ofte har god hifi vennlig produksjon.
    Katie melua har og gode innspilinge.

Hvordanb er de re-mastered Fleetwood cdene ?
    Jeg liker best Fleetwood i Peter green årene , og de cdene jeg har i fra denne perioden har ikke så veldig god lyd.

Jeg er litt spent selv på de Emotiva produktene , spesielt på deres kommende prossesor da jeg er i markedet for en slik.

EC burde funke bra det, selv gikk jeg fra EC til Hegel da jeg spiller mye tyngre musikk og liker kontrolert bass.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    EC 4.7 er jo en rykende god pre om du vil kombinere "best of both worlds" må du opp over 40K!
    Husker at g-h (gammel bekjent) testa den og hans inntrykk stemmer med det du tror: Mye "grunt, men lite "refinement"? Mange hjemmekinofolk synes de er en god match. Men muligens pga. ren lyd og rå kraft?
    electrocompaniet selges
    Bruker bruktmarkedet hyppig som du ser

Nei, hvor mye mye man lytter til KB helt opp til en selv...
    Som jeg sier så er det alltid greit å ha referanser å gå etter
    Tråler brukten selv jeg, og det hender jo det kommer noen godbiter.

Har en AW 250 med Larvikittfront på handa, men den må på rep.
    I følge selger så må kondensatorene(12 stk) byttes. Men ringte med EC og spurte de, men de hadde ikke noe tro på det, de hadde sjelden aller aldri byttet kondensatorene på slike. Ihvertfall ikke alle. Og skifte av de kom på 7000,- kroner.
    Det som skjer er at når du slår den av, så smeller/blafrer det i membran på ht. Og selger haddde fått opplyst at det var kondensatorene.

Er i tvil om denne, særlig når det er uvisst hva som er problemet også.

Får bare følge med, det dukker helt sikkert opp noe!

Har også lyst på en DAC, og gjerne EC sin. Den har ikke USB som alle sier man må ha i dag, men hvis jeg kan kjøre coax fra PC til DAC så gjør vel det ikke noe om den mangler USB slik jeg ser det.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er så "herpa" så har du ett meget godt forhandlingsgrunnlag mtp. pris!
    Ville ikke lagt mere enn ca. 4K siden det er en såpass omfattende jobb, og selv om det kun er kondisene så blir det aldri en "ny" forsterker. For alt du vet så kan det gå 2 år så brenner transene?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er så "herpa" så har du ett meget godt forhandlingsgrunnlag mtp. pris!
    Ville ikke lagt mere enn ca. 4K siden det er en såpass omfattende jobb, og selv om det kun er kondisene så blir det aldri en "ny" forsterker. For alt du vet så kan det gå 2 år så brenner transene?
    Ja det er det jeg er redd for. Selger vil ha 7K for den. AW 250 er jo i utgangspunktet en kraftplugg i mitt hode, men er usikker på hva de er verdt i dagens marked.

Nå er jo også EC dyrt i forhold til mye annet, men akkurat denne tror jeg at jeg styrer unna.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er det jeg er redd for. Selger vil ha 7K for den. AW 250 er jo i utgangspunktet en kraftplugg i mitt hode, men er usikker på hva de er verdt i dagens marked.

Nå er jo også EC dyrt i forhold til mye annet, men akkurat denne tror jeg at jeg styrer unna.
    Ja, 250 da den kom var en meget god forsterker, men muligens litt sidrumpa sammenliknet med de nyere utgavene og ikke minst feks. Parasound? Tror kanskje at den ikke vil være ett løft fra Emotiva... Mye har skjedd siden midten av 90-tallet. Skal det være en skikkelig oppgradering så må den vel bli oppgradert til "ny"? Noe som kan bli kostbart i seg selv. Larvikittversjonene er etterspurt, men tror dette kan koste mere enn det smaker.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 250 da den kom var en meget god forsterker, men muligens litt sidrumpa sammenliknet med de nyere utgavene og ikke minst feks. Parasound? Tror kanskje at den ikke vil være ett løft fra Emotiva... Mye har skjedd siden midten av 90-tallet. Skal det være en skikkelig oppgradering så må den vel bli oppgradert til "ny"? Noe som kan bli kostbart i seg selv. Larvikittversjonene er etterspurt, men tror dette kan koste mere enn det smaker.
    Så du mener at feks Parasound heller er vegen å gå?
    Grunnen til at jeg vurderer EC er jo at jeg gjerne vil ha lik "look" på en måte, alt fra en produsent. Men er kanskje bare tull å tenke sånn.

Ny EC er uaktuelt, det koster skjorta og litt til for å si det pent! Blir noe brukt isåfall.

Ikke lett dette her!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg virkelig sette meg ned å høre på Kari Bremnes??????

Da må jeg først få tak i en Electrocompaniet forsterker føler jeg.

Sånn det er nå så har jeg Emotiva XPA-5 tilkoblet EC 4.7 og jeg føler at hvis jeg skal sette meg ned å høre på CD så må jeg ha en litt annerledes forsterker.
    Hvorfor kan du ikke nyte Kari Bremnes på en XPA-5? Rareste jeg har hørt.:???: Du finner folk her inne som har byttet ut netopp AW 250 R mot Emotiva XPA-2. XPA-5 og XPA-2 er minimalt forskjellig i lyden.
    Jeg sier ikke at Emotiva er "bedre" enn den andre, det avhenger av preferanser og match. Men det som er sikkert er at en AW 250 R kan likegodt være en nedgradering.
    (Noe jeg faktisk ville tro ut av det jeg har hørt på Swans tidligere - allerede varm og tilbaketrukken topp)

Parasound kan være topp de. Har selv eid NC2250 og denne byttet jeg ut til fordel for nettopp Emotiva XPA-2, jeg foretrakk Emotivaen med klar margin.

Vil du ha en rimelig oppgradering fra Emotivaen ville jeg lagt de pengene i akustikk og romkoreksjon. Eventuelt bedre høyttalere.

Å legge penger i estetikk som fine XLR kabler eller kjøpe en forsterker pga utseendet er vell ca den dårligeste investeringen av penger om man er ute etter forbedringer i lyden.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hvorfor kan du ikke nyte Kari Bremnes på en XPA-5? Rareste jeg har hørt. Du finner folk her inne som har byttet ut netopp AW 250 R mot Emotiva XPA-2. XPA-5 og XPA-2 er minimalt forskjellig i lyden.
    Jeg sier ikke at Emotiva er ubetinget "bedre" enn den andre, det avhenger av preferanser og match. Men det som er sikkert er at en AW 250 R kan likegodt være en nedgradering.
    (Noe jeg faktisk ville tro ut av det jeg har hørt på Swans tidligere - allerede varm og tilbaketrukken topp)

Parasound kan være topp de. Har selv eid NC2250 og denne byttet jeg ut til fordel for nettopp Emotiva XPA-2, jeg foretrakk Emotivaen med klar margin.

Vil du ha en rimelig oppgradering fra Emotivaen ville jeg lagt de pengene i akustikk og romkoreksjon. Eventuelt bedre høyttalere.
    Ok, takk for innspill. Det kan godt være du har rett, skal ikke motsi deg.
    Jeg satt å hørte litt på U2 i helgen, fant gode gamle Joshua Three på CD i en skuff hjemme.
    Inntrykket mitt var at Bono ikke kom riktig frem i lydbildet på endel av sangene, det hørtes ut som han sto bak en vegg og sang på en måte.
    Mens andre var helt ok.

Må prøve dette mer tror jeg før jeg konkluderer. Kan godt være at Emotivaen bare kan stå som du sier.

Venter endel CDer i posten, bla Fleetwood Mac, Michael Jackson, Genesis og et par andre som jeg er spente på. Får la de få sjansen før jeg konkluderer.

For alt jeg vet så skal U2 platen være sånn også.

Har lurt litt på en EC AW120 også, som jeg kan få for en ok penge. 6-7 år gammel tror jeg. 2 av de hadde også gått an. Men som du sier, jeg skal gi Emotiva en sjanse eller to til!
    Er ikke noen frik i det hele tatt når det kommer til å ha god og riktig lyd, jeg beveger meg på nye områder her.
    Takker for råd og innspill, setter STOOOR pris på andres meninger!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er som du sier det kan være CDen er sånn. Lydforskjellene på innspillinger er store.
    Bra du tok innspillet positivt, mente det bare for å sette ting litt i perspektiv Ikke for å forsvare XPA-5 for enhver pris.
    Det er en del som nevner litt tilbaketrukken gjengivelse av vokaler og Emotiva så kanskje er det noe du opplever i ditt anlegg.
    Sammenlikne ting mot hverandre er det absolut beste, men av og til ikke så lett å få til =)
    Har aldri hørt den Swans modellen du har så vet ikke hvordan lydsignatur den har. Men den ser flott ut ihvertfall.

Selv er jeg så lat at at jeg har bestilt aktive høyttalere, da blir kabalen med matching en del lettere :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amp kanskje?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amp kanskje?

Hva tenker du på her BGuarden?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på her BGuarden?
    EC evt rør i toppen mens emotivaen tar seg av bassen?
    Er det dobbelt sett med terminaler på Swans?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC evt rør i toppen mens emotivaen tar seg av bassen?
    Er det dobbelt sett med terminaler på Swans?
    Kan det være en grei kombo mener du?

Ja det er doble sett på disse. Mange mener at de gikk vekk fra det, og det stemmer. Men på de helt nye Diva 6.2F som jeg har, så er de doble tilbake igjen. mkII som Roger kalte de.

Hadde vært moro å prøvd en slik løsning, må si det!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være en grei kombo mener du?

Ja det er doble sett på disse. Mange mener at de gikk vekk fra det, og det stemmer. Men på de helt nye Diva 6.2F som jeg har, så er de doble tilbake igjen. mkII som Roger kalte de.

Hadde vært moro å prøvd en slik løsning, må si det!
    ...men det kreves vel at det går an å justere gain på den forsterkeren med lavest inngangsimpedans/følsomhet evt. størst effekt eller en kombinasjon

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men det kreves vel at det går an å justere gain på den forsterkeren med lavest inngangsimpedans/følsomhet evt. størst effekt eller en kombinasjon
    Ja det er noe der også ja.......... Og det har jeg jo ikke!

Da ble det med tanken der også!!!!!!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noe der også ja.......... Og det har jeg jo ikke!

Da ble det med tanken der også!!!!!!!
    ..ja men alltids morsomt med en brainstorm
    Synd jeg ikke tenkte på noe sånt da jeg hadde en PA-forsterker for hånden da jeg (10år siden) hadde en PA for hånden da jeg skulle fikse ett sett med JBL høyttalere. Hadde 2 sett på AV X3 drevet av en 100DMB. Ble litt sidrumpa i bassen dessverre.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En kraftplugg på besøk........

Ok, i dag har det kommet en kraftplugg på besøk her.
    Har hentet en Electrocompaniet AW250R som jeg har lånt av en kamerat. Han bygger dedikert kinorom i kjelleren fra bunnen av(ser helt rått ut så langt!!!!) og da ser jeg mitt snitt til å låne hans AW250R for å prøve den mot Emotiva XPA-5, samt for å se komboen Electrocompaniet/Swans Diva 6.2

Takk til Erik som lånte den ut til meg, setter stor pris på dette!

Dette er interessant, er ikke hver dag man får muligheten til å sammenligne sånn helt gratis så det ser jeg frem til. Akkurat nå står den bare i stuen for å bli husvarm, skal prøves i morgen.

Den var tung som juling, tipper samme vekt som XPA-5 omtrent.

Uansett, en slik er på besøk:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en flott forsterker, har siklet på en slik en i snart 14år siden faren til en kompis kjøpte den! (Har fortsatt førsterett når den skal selges)

Noen umiddelbare inntrykk?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det er en flott forsterker, har siklet på en slik en i snart 14år siden faren til en kompis kjøpte den! (Har fortsatt førsterett når den skal selges)

Noen umiddelbare inntrykk?
    Som sagt så skal den testes i dag, men inntrykkene kommer ikke før i kveld.

Har sånn både og forventninger til dette. Er det så bra som jeg forventer så vil jeg vel neppe si meg fornøyd med det jeg allerede har.........

Derimot så blir ikke denne EC stående, det var helt uaktuelt å selge den som han sa.
    Har alltid hatt lyst til å prøve noe sånt, og nå er muligheten her!

Side 7 av 44 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •