Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 44 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 871
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Skjønner tanken, selv kunne jeg ha tenkt meg ett par stativhøytalere i stuen, B&W805D feks. Men når jeg omsider får flyttet anlegget mitt inn i min påtenkte kino så tror jeg at jeg har nok stereo. Skal tross alt ha elektronikk til 805D også.

Du som er i oljebransjen kan jo bare åpne tappekrana litt og ta ut litt sort gull!

Neida.

Men er enig og skjønner tankegangen her også. Jeg jakter ikke noe kongeanlegg oppe i stuen jeg heller. Det jeg ser for meg er et par Doxa 8.1, Doxa passiv pre(har jo en passiv 06), en Doxa dac og enten Doxa 140 Signature som jeg allerede har, eller en av mine Doxa 73. Eller begge!

Jeg får se, har lyst på et helt Doxa oppsett oppe ihvertfall. Synd han ikke laget CD spillere!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EC 4.7 solgt!

Da var EC4.7 forforsterkeren solgt allerede, det gikk unna!

En hyggelig kar her for en halv time siden og hentet den, raskt og enkelt.

Han ville gjerne ha F2.2 også, men da sa jeg STOPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Da var EC4.7 forforsterkeren solgt allerede, det gikk unna!

En hyggelig kar her for en halv time siden og hentet den, raskt og enkelt.

Han ville gjerne ha F2.2 også, men da sa jeg STOPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Skal innrømme at den så fristende ut, men nå har jeg jo allerede slått i fra meg 4.8, men det noe med disse boksene fra EC.

At folk sikler på F2.2 overrasker meg ikke, jeg har en fille liggende klar for å pusse av merker etter fingrer når det kommer folk som ikke har sett dem før, de bare må "klå" på dem...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innrømme at den så fristende ut, men nå har jeg jo allerede slått i fra meg 4.8, men det noe med disse boksene fra EC.

At folk sikler på F2.2 overrasker meg ikke, jeg har en fille liggende klar for å pusse av merker etter fingrer når det kommer folk som ikke har sett dem før, de bare må "klå" på dem...
    Jeg tror ikke det er rette veien å gå for å få skikkelig liv i F2.2 via Doxa 73 hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg tror vi får mer igjen for en annen forforsterker.

Men for all del, jeg koste meg med lyden i går kveld også, etter at jeg byttet om fra Doxa 06 til EC4.7. Det er mye godlyd i den også, men du er liksom ikke helt i mål. Det er noe snert som mangler hele veien.

Kunne jo bare sagt ifra Zebby, så skulle du fått en god pris på den. Men nå er det for sent, selv om det ikke var dyrt uansett.

Når du snakker om fille, hva slags fille er det? Noen spesiell slags fille du bruker og kan dele med oss som jakter noe som funker?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne jo bare sagt ifra Zebby, så skulle du fått en god pris på den. Men nå er det for sent, selv om det ikke var dyrt uansett.

Når du snakker om fille, hva slags fille er det? Noen spesiell slags fille du bruker og kan dele med oss som jakter noe som funker?
    njaa, som sagt, ble ikke helt fornøyd med 4.8 så da så jeg ikke noe poeng i gå sette inn en 4.7, men takk uansett. Du kan nå heller vurdere om du vil avse en av de mange doxa forforsterkerne du har "støvsugd" markedet for. :wink:

Filla kommer fra Jordan, grønn mikrofiberklut. Tar støv og fingermerker effektivt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått en pris på Oppo BDP 93 nå.

Jeg får den hjem for kr. 4290,- inkl frakt og annet tull, levert på døra. Er det noe å si på den prisen folkens?

Den er spell ny og sonefri, hardware moddet.
    Ligger en her: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=76560&cat=all

Uten chip vel og merke.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøver noe nytt igjen.

Siden letingen etter et par Doxa 8.1 høyttalere ser ut til å være nyttesløst, så fant jeg ut at jeg ville prøve noe annet. Doxa eierne vil tydeligvis sitte på sine 8.1 og det er jo forståelig. Men syns det er snodig at det er helt dødt liksom.

Men uansett, som sagt så fikk jeg et illebefinnende av å prøve noe nytt. Og etter litt snoking på nettet så kom jeg over et merke jeg aldri har hørt på eller prøvd før. Spennende tenkte jeg, vi prøver!

Så nå har jeg hentet et eksemplar av denne:

En Conrad-Johnson PF-R forforsterker. Noen år har den på bena siden den er fra 96 eller noe sånt, men litt lesing tilsier at denne kan være spennende.
    Så i kveld så ryker Doxa 06 passiv pre ut av racket, og inn med en Conrad-Johnson. Den har til og med fjernkontroll, har savnet det med Doxa 06 til tider.

Skal bli moro å sjekke ut denne raringen litt, og spennende å se om jeg får forandringer i lyden hjemme.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøvelytting av Conrad Johnson PFR

Da har jeg fått Conrad Johnson PFR i hus, pakket den opp og koblet til. Står nå og småspiller for å få noe varme i den.

Plukket også opp et TV-bord i dag som jeg fikk billig. Skal stå i en liten TV-krok vi holder på med. Brukes til tv/spill og litt film av datteren til samboeren når det passer slik. Den lille kroken skal jeg nå pusse opp, men bordet ser slik ut ihvertfall:

Så over til Conrad. Som sagt fått den i hus og holder på med oppvarmingen av den. Vil ikke si så mye om lyden enda, men en spennende sak dette. Det er ihvertfall sikkert.

Slik ser den ut:

Her er den på plassen sin og igang med å formidle Dire Straits ut til mine ører.

Egentlig litt deilig med fjernkontroll igjen, det har vært litt savnet. Og så er det en voldsom gain på den i forhold til både Doxa 06 og EC4.7 som jeg har prøvd her.
    Skal ikke snurre mye på volumknotten for å få fart i anlegget med denne her, og foreløpig syns jeg det spiller flott jeg. Syns den har en flott mellomtone ihvertfall, og ikke skarp i toppen for mine ører ihvertfall.

Skal bli spennende å høre litt mer når den er god og varm.

Foreløpig: Conrad-Johnson er et spennende produkt!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende møte dette!

Har nå sitti i godstolen en stund med denne nyankomne inntrengeren her, Conrad Johnson PFR. Absolutt en hyggelig overraskelse som strør om seg med mye godlyd! Fungerer veldig bra med Doxaene syns jeg, langt over mine forventninger.

Spiller rundt den EC 4.7 jeg hadde her ihvertfall, og den imponerer med mye mer godlyd enn jeg våget å håpe på.
    Jeg syns den er bedre enn Doxa 06 som jeg har hatt her en stund også, men der er det vanskeligere å peke så bestemt som kontra EC4.7.

Mellomtonen er bra syns jeg, og som med Doxa 06 er det mer enn nok i bunn. I toppen er den myk og deilig i mine ører, det er rett og slett behagelig å høre her nå. Men det er nå mine ører, og det er de som er her daglig!

Skal høre mer på denne rakkeren i helgen vet jeg, jeg er faktisk imponert over hva den klarer her.
    Ja, den har en vannvittig høy gain i forhold til EC og Doxa, men det er jo lov å bruke fjernkontrollen!
    Den spiller høyt som sagt, og swansene får virkelig strekt på membranene sine her nå. Moro å dra på litt innimellom, men det går jo stort sett i moderat lyttenivå.

Conrad-Johnson har jeg som sagt aldri hørt på før, og om det er lov å bruke slike ord etter så kort tid: Jeg er litt blown away sålangt!

Spennende+ og litt til!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukt helgen til å lage ny tv-krok.

Denne helgen har jeg brukt til å lage en ny tv-krok for små og store. Ingen plass med fokus på lyd/bilde egentlig, bare en kosekrok.

Hadde lyst til å prøve en ide jeg har hatt i knollen en stund, og har her gjort et forsøk på å lage en vegg som har rast sammen, og bak kommer det en ny vegg tilsyne. Bisarr tanke kanskje, men når jeg ser det ferdig så ble det ganske stilig. Syns ihvertfall vi som bor her!

En annen tanke har vært å bruke materialer beregnet på gulvet for å lage en vegg, og har også prøvd dette på dette lille prosjektet. Det er flislignende laminat som er brukt her.

Sånn ble det seende ut:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo utrolig pent, Millmaker. 8)

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei jo tøft dette8-) Fantasien din er ikke noe og si på...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, bærre lekkert!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trives enda med CJ? Har den HT inngang forresten?

Og når det gjelder oppgradering fra a til 73 b, do it. Nå er Doxa 73 ett ferdig produkt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trives enda med CJ? Har den HT inngang forresten?

Og når det gjelder oppgradering fra a til 73 b, do it. Nå er Doxa 73 ett ferdig produkt.
    Halla!

Ja jeg trives med CJ jeg, spiller nydelig i mine ører. Står fremdeles i racket den. Det sagt så er det lite brukt på denne tiden, egentlig altfor lite. Har ikke tid og årstiden tilsier egentlig at slike ting nedprioriteres endel!

Tror neppe jeg kommer til å gå for 73B, blir det noe så blir det 62 på meg. Men er nok redd jeg prioriterer å få begynt på rommet i kjelleren før jeg oppgraderer noe på effektsiden i det hele tatt.

Har begynt på jobben med å sette istand sommerbilen igjen også, den har stått altfor lenge stille så den trenger en overhaling. Skal bytte bremser, lykter, tenning, kalesjen, lister, you name it.................

Skal bli moro å se den i live igjen selv om den er gammel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sommerbilen??

Hmm... Hva er dette for slags bil da??? Spennende.:grin:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bussulf
    Hmm... Hva er dette for slags bil da??? Spennende.:grin:
    He he, det er ikke akkurat så veldig spennende. En gammel Audi cab jeg har stående bare. Har funnet ut at jeg vil vekke den til live igjen og da må det jobbes litt!

Har vel egentlig bestemt meg for at den blir i mitt eie til den er veteran, absolutt en veteranbil jeg kan kose meg med om en 10-11 år. Håper jeg da!

Er ikke verdt stort uansett, så da kan man likegodt beholde den.

Det er denne som skal vekkes til live igjen:

Har kjøpt inn nye bremser, gummilister nederst på dører og skjermer, linselykter, ny kalesje og litt annet greier.

En artig bil å gli rundt med på sommeren, det var ihvertfall det før jeg satt den vekk!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekkert det derre, Mill!
    Har faktisk tenkt i samme baner mtp de steinflisene. Burde pga. mønster ha en gunstig effekt på lødbølger. Dvs. spredning

Plages med gain på Konrad Johnsen? Burde vel holde med en motstand i utgangen?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Utrolig lekkert det derre, Mill!
    Har faktisk tenkt i samme baner mtp de steinflisene. Burde pga. mønster ha en gunstig effekt på lødbølger. Dvs. spredning

Plages med gain på Konrad Johnsen? Burde vel holde med en motstand i utgangen?
    Takk for det. Ja det ble veldig bra for å si det rett ut, litt uvanlig men samtidig røft og tøft.

Plages og plages, det er ihvertfall høy gain på den. Hvor stor motstand snakker vi om isåfall, noen ideer?

Det som egentlig plager meg mer, er at når jeg ser på tv så kjører jeg jo også den lyden gjennom CJ. Men da kommer det et svare spetakkel i form av støy. Det blir mye verre i lyse scener på tv sendingene, ved mørke scener er det nesten borte.

Koblet fra HDMI kabelen som går fra reciever til tv og da er støyen borte. Lyden har jeg fremdeles så det er tydelig at det er noe som skjer enten fra tven eller HDMI kabelen. Var aldri sånn før med Doxa pre og EC pre, men det kan bli ille innimellom med CJ.

Når jeg hører på musikk og slår av tven og den biten så er det også helt tyst, da bare nyter jeg!

Noen tips? Kan det være selve tven som sender ut noe som CJ tar tak i og gjør om til støy?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fenomenet med støy har jeg opplevd på enkelte plasmaskjermer, men da har det støyet veldig fra selve apparatet. Blir som du sier, mørke partier så er det tyst, men blir det lyst så støyer det. Litt rart at du får støyen tilbake i lyden på annlegget. Prøv å flytt forforsterkeren så langt unna skjermen som overhodet mulig, kan være stråling som CJ`n er følsom på. Prøv også å skille power, strømforsyninger kan plukke opp støy og lage ******* i systemet også, som feks den til Canal Digital, den er ikke god når det kommer til stråling, den holdes langt unna signal og høytalerkabler.

Når jeg hadde effekttrinnet fra EC her så kunne ikke det stå på i nærheten av Doxaen pga strålingen, låt forvrengt og helt jævlig. Når jeg skrudde av AW250R så låt det helt fint, og da var det kun power som var koblet til AW250R.

Side 41 av 44 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •