Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 44 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 871
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Ja det er fint deg gulvet, jeg liker det.

Blir spennende å se hvordan veggen blir i kveld når panelplatene skal på.

blir sikkert knallbra :-D

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ble flott dette. Hva gjør du hvis det skulle bli noe feil på tv`en og den må ut. Har du en luke for tilgang eller?
    Vi får jo håpe at det ikke skjer!

Men ja, jeg kan ta av listene som skal rundt tven og ta den ut der, eller jeg kan åpne kortveggen og lure meg inn der og reparere/fikse/bytte kabler eller andre ting.

Det vil dog ikke være synlig fra utsiden noe luker eller noe sånt, blir skjult bak listene. Men som sagt, kortveggen blir skrudd sånn for sikkerhets skyld.

I skapet under tven har jeg montert paraboldekoderen og Sony BDP 550, fungerer glimrende med fjernkontrollene selv gjennom glasset, perfekt!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nesten i mål!!!!!!

Panelplater på vei opp:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strøm må man ha:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og lister er kjekt:

Dekoder skimtes:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slik ble det:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si...
    Du er kjapp, men ser ikke sånn ut på utførelsen!
    Vakkert!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si du er effektiv.. 8) Men jeg tror du må notere et foto apparat på ønskelisten..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Skal si du er effektiv.. 8) Men jeg tror du må notere et foto apparat på ønskelisten..
    Det er helt riktig, mobilbilder blir jo bare vås. Tragisk er vel mer dekkende!

Fikk det ikke til jul desverre!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uhøytydelig lyttetest i går.

I går kveld hadde jeg besøk av to bekjente av meg, blant annet hoower her på forumet. De kom til byggeplassen vår, altså huset vi bor i nå for å ta en liten lytt på anlegget i stua. Jeg har hardnakket påstått at det er noe rart med den ene høyttaleren min, og ville gjerne ha en sjekk på dette via andre sine ører.

Det er ofte greit å få andres mening og inntrykk på ting, man har lett for å gå seg vill i sin egen verden i denne hobbyen har jeg forstått for lenge siden!

For å ta det først som sist, de fant ingen grunn til å tvile på høyttaleren, de mente vel heller at det måtte skrives på kontoen for dårlig innspilling på platene.

Det er VELDIG forskjell på innspillingene på forskjellige plater, det er helt skremmende hvor stor forskjell det er.

En annen ting som bør nevnes er at anlegget bare er plassert der, det er ikke foretatt noen oppmålinger eller noen form for kalibreringer eller andre målinger. Rommet er jo heller ikke dempet eller gjort noe med, og det er jo ikke noe lytterom i den forstand. Kun endel av stuen vår.

Vi hørte på mye rart i går kveld, og hoower og han andre fikk sitt første møte med Swans. Det er aldri lett å definere en høyttaler du aldri har hørt før, inntrykkene kan bli så mange i forhold til hva du kanskje er vant til. Så også her. Hoower har siden steinalderen og litt før det igjen sverget til Quadral, han har ikke hatt så mye annet tror jeg. Så han er veldig fortrolig med lydsignaturen i disse. Han bruker nå også romkorreksjon på sitt anlegg og har integrert subene sine i stereobildet også. Dette er gjort med pinlig nøyaktighet av Flageborg himself og resultatet er visstnok blitt fantastisk bra.
    Dette kan vi alle lese om i Hjemmekino snart såvidt meg bekjent.

Hoower er en luring som er glad i bass, samtidig som han kan sitte å finlytte etter detaljer. Han må ha disse på plass før han blir fornøyd, det holder ikke med trykket i bånn hvis det andre ikke er på plass. Altså ikke i nærheten av noe Cerwin mann, det må være riktig hele veien.

Hans første inntrykk var vel egentlig bare et glis. Han ble vel egentlig litt overrasket over hvor feit lyden var og hvor langt ned det krabber. Trenger ikke noe sub her som han sa. Og det har han rett i, jeg har vel heller ment at det er litt vel mye bass selv. Han var heller sånn " nei nei, dette er rått!"

Timene gikk og vi pløyde oss igjennom mye rart. Vi prøvde bikkja til Waters også, jeg har ikke fått rotet meg til det før nå. Jeg var redd at den sto i nabohuset egentlig men det var ikke så ille. Den var ute på høyresiden, dog litt på skrått fremover. Den skulle vært litt mer rett ut til høyre, men hva kan man egentlig vente seg når det bare er plassert der? Prøvde et par andre artige Qsound effekter også, og effekten er jo der selv om det ikke er hundre.

Lydbildet kan til tider bli litt rotete hos meg, det er vi enige om alle tre. Det var jo ikke en uventet konklusjon i det hele tatt, rommet tatt i betraktning. Det visste jeg jo før de kom, men allikevel så spiller det helt greit. Det er en feit god bunn der, og behagelig uten å bli stressende oppover. Hoower ble nesten litt forelsket i disse Swans F2.2 mens han satt der, jeg tror han ble imponert av både utseende og hva de ga fra seg av lyd. "Her kan jeg sitte LENGE å bare kose meg" kom vel et par ganger og det er hyggelig å høre. Swans F2.2 krabber dypt i samarbeid med Doxa 73, det er ingen hemmelighet. Men de fikk seg en aha-opplevelse begge to tror jeg. Det var vel ingen av de som trodde at de krabbet så mye som de faktisk gjør.

Alt i alt en hyggelig kveld dette, og vi ble vel enige om at det spiller veldig bra som det er, tatt i betraktning at det ikke er gjort annet enn å satt det der. Jeg kunne sikkert tatt en runde eller fem med akustiske tiltak, men det er ikke aktuelt i denne stuen. Den får være som den er, det er en tv krok, ikke et lytterom. Så får vi heller ta den runden når anlegget flyttes ned i kjelleren. Men det er ingen grunn til å ikke sitte der og kose seg i timer av gangen, det er morsomt og inspirerende og får frem godfølelsen i meg.

Grunnen til at jeg nevner dette er at jeg fikk et par SMSer av han i natt. Han tok med seg noen plater vi spilte hjem og gikk vel rett ned i kjelleren for å sammenligne tror jeg. Han er en ivrig herremann som er litt over middels opptatt av lyd som mange av oss andre, så han måtte bare teste litt hjemme mens inntrykkene fra Swans fremdeles var der.

Første SMSen jeg fikk sto det bare: "hel***e å.........."

Hva svarte jeg, hva skjer?

"mangler noe her......"

Han påstår at det er mer liv i bunn hos meg med mine Swans F2.2 enn han klarer hjemme hos seg med sine Quadraler og 6 stk 12" bassere. Trykket er jo bedre hos han, men det går ikke så dypt. Jeg har vanskelig for å tro på det, men skal opp til han en av dagene for å ta en lytt. Har ikke vært der etter Flageborg sin kalibrering, så det blir spennende.

Da skal jeg ta med meg en av mine Doxa 73, EC dacen og EC 4.7 forforsterkeren. Kanskje også en Sony X707ES blir med, vi får se.

Han ville gjerne prøve en Doxa for å se om de kunne sparke mer liv i Quadralene enn han klarer med sin EC AW250R og det skal jo bli spennende. Alltid moro å prøve noe nytt, og så også her.
    Så får vi jo se om jeg klarer å få han til å bytte til Swans eller Doxa!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten oppdatering på den nye tv kroken til a`mor!

Da er jeg nesten ferdig med den nye tv-kroken til a`mor. Bare noe småtteri igjen der nå, resultatet ble slett ikke verst syns vi selv ihvertfall.

Slik var det for en mnd siden:

Slik ser det ut nå:

Litt forskjell er det jo. Og a`mor storkoser seg med tv i veggen og BDP S550 samt dekoder innfellt og ingen kabler i veien! Altså gevinst for meg!

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blei jo megabra det.. du er no snill med frua. Noen baktanker kanskje før du begynner på rommet i kjelleren

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Dette blei jo megabra det.. du er no snill med frua. Noen baktanker kanskje før du begynner på rommet i kjelleren

Takk takk! Jo det kan vel hende jeg har det Carra! He he

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva skal jeg med vinyl?????

Jeg har ikke vinylsnurrer, allikevel gikk jeg bort å handlet en vinylplate. Forstå det den som kan.

Uansett, jeg har kjøpt denne:

Pink Floyd - Pulse. På vinyl altså, har den jo i CD fra før av.

Grunnen til at jeg kjøpte den, er at jeg har registrert at den selges for ganske mye penger rundt om, og siden jeg fikk den såpass rimelig som jeg gjorde, så skal den få en plass på hylla ved siden av The Black Album med Prince. Også den på vinyl.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Ferdig med hjemmekinoromet snart da...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke mye å melde, men litt er på gang.......

Det skjer ikke mye i kjellerprosjektet mitt forløpig, har nok å surre med i resten av huset foreløpig.

Men har i dag fått tak i noe jeg har hatt lyst på i lang tid, og som har vært altfor dyrt syns jeg.

Kom over denne i dag:

Den har jeg nå kjøpt og skal hente den i morgen.

Den er under ett år gammel og helt strøken.

Hvis ikke det går an å se film og kose seg i en slik en, så går ingenting an mener nå jeg!

Glær mæ!!!

Samtidig kan jeg titte på en gullplate på veggen, denne er på vei:

Kan da umulig være såmange som har en Moby - Play gullplate på veggen?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj... det kan en kalle sovesofa :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweeeeeeeeet sofa!!!

Ser nøyaktig ut som min drømmesofa

Når du sitter vanlig i den, kommer ørene over kanten bak?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Sweeeeeeeeet sofa!!!

Ser nøyaktig ut som min drømmesofa

Når du sitter vanlig i den, kommer ørene over kanten bak?
    Jeg vet ikke helt, for jeg har ikke prøvd den enda, har bare kjøpt den jeg. Fikk en god pris på den og slo til. Kan sjekke det når jeg henter den i ettermiddag.

Ja det er vel ikke feil å kalle dette en drømmesofa når det kommer til filmrom ihvertfall.
    Foreløpig skal nok vi ha den oppe et sted, men den skal jo ned i kjelleren etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha meg en sånn sofa når hjemmekinorommet blir ferdig...

Side 39 av 44 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •