Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 44 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 871
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

billig inwall

Disse er ikke dyre, men jag aner ikke hvordan de låter.
    Fence Audio FIW-252 kr 395.- hos fkny.no

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel hatt noen små aktive høytalere du da, for det er vel ekstremt få tver som har innebygget forsterker. Har sett noen, men skjelden vare.

Om du går for aktive høytalere tror jeg ikke du får dem innebygget ettersom jeg har blitt fortalt at det er noen restriksjoner for produsenten på å ha innbygningshøytalere som er aktive.

Tenke i retning vegghengte høytalere kanskje, eller innbygningshøytalere med en liten forsterker under dekoderen..

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Burde vel hatt noen små aktive høytalere du da, for det er vel ekstremt få tver som har innebygget forsterker. Har sett noen, men skjelden vare.

Om du går for aktive høytalere tror jeg ikke du får dem innebygget ettersom jeg har blitt fortalt at det er noen restriksjoner for produsenten på å ha innbygningshøytalere som er aktive.

Tenke i retning vegghengte høytalere kanskje, eller innbygningshøytalere med en liten forsterker under dekoderen..
    Mulig du har rett i dette. Jeg bare husker den gamle plasmaen vi hadde for noen år siden, den var det utganger til ht på, og håpet kanskje at det var det på den LG LCD tven vi hadde på kjøkkenet i leiligheten også.
    Får sjekke når jeg kommer hjem.

Blir ikke noe særlig aktuelt for meg med noe annet enn innbygningsht, da dropper jeg det heller og får bare en skjerm i veggen. Den skal uansett bygges inn, tror det kan bli helt ok.

Hadde bare et håp om litt bedre lyd enn det tven klarer å levere selv, thats all!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Mulig du har rett i dette. Jeg bare husker den gamle plasmaen vi hadde for noen år siden, den var det utganger til ht på, og håpet kanskje at det var det på den LG LCD tven vi hadde på kjøkkenet i leiligheten også.
    Får sjekke når jeg kommer hjem.

Blir ikke noe særlig aktuelt for meg med noe annet enn innbygningsht, da dropper jeg det heller og får bare en skjerm i veggen. Den skal uansett bygges inn, tror det kan bli helt ok.

Hadde bare et håp om litt bedre lyd enn det tven klarer å levere selv, thats all!
    Jeg som leste for dårlig, fikk ikke helt med meg at også tven skulle inn i veggen. Ikke bra nok med at den henger på veggen med andre ord
    Høres ut som om det kan bli bra, selvom jeg ikke har sett det gjort i privat sammenheng før.
    Men hvor skal du ha Sony BDP S550 og parabol dekoder om du bygger inn tven i veggen?

Eneste innwall høytlalerene jeg selv har hatt var B&W, de hadde hvertfall langt bedre lyd enn i noen tv, men har ikke noe sammenlikningsgrunnlag på den typen høytaler.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg som leste for dårlig, fikk ikke helt med meg at også tven skulle inn i veggen. Ikke bra nok med at den henger på veggen med andre ord
    Høres ut som om det kan bli bra, selvom jeg ikke har sett det gjort i privat sammenheng før.
    Men hvor skal du ha Sony BDP S550 og parabol dekoder om du bygger inn tven i veggen?

Eneste innwall høytlalerene jeg selv har hatt var B&W, de hadde hvertfall langt bedre lyd enn i noen tv, men har ikke noe sammenlikningsgrunnlag på den typen høytaler.
    Lydkvaliteten er underordnet, bare det er bedre enn de originale i tven! Er ikke noe annet enn at fruen/samboeren lenge har hatt tv på kjøkkenet, og dette skal brukes videre her vi er nå. Dog så har jeg en perfekt vegg til å bygge ut litt for å få det inni veggen, så da vil jeg prøve det!

Det med dekoder og BDp blir jo en utfordring, det er jeg enig i. Må finne en løsning der også, blir jo ikke helt innertier hvis de står på en hylle under tven som er bygd inn. Det blir liksom litt feil.

Akternativet er jo å ha BD og dekoder på en hylle/benk på veggen ved siden av. Det kan gå det også. Vi får se!

ELLER, så kan jeg felle de inn i veggen også, og ha en "luke" eller noe som jeg kan åpne når film skal dyttes i spilleren. Samt å ha en "åpning" slik at signaler fra fjernkontrollene kan nå frem.

Jeg vet ikke, men dette skal jeg finne en løsning på!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Lydkvaliteten er underordnet, bare det er bedre enn de originale i tven! Er ikke noe annet enn at fruen/samboeren lenge har hatt tv på kjøkkenet, og dette skal brukes videre her vi er nå. Dog så har jeg en perfekt vegg til å bygge ut litt for å få det inni veggen, så da vil jeg prøve det!

Det med dekoder og BDp blir jo en utfordring, det er jeg enig i. Må finne en løsning der også, blir jo ikke helt innertier hvis de står på en hylle under tven som er bygd inn. Det blir liksom litt feil.

Akternativet er jo å ha BD og dekoder på en hylle/benk på veggen ved siden av. Det kan gå det også. Vi får se!

ELLER, så kan jeg felle de inn i veggen også, og ha en "luke" eller noe som jeg kan åpne når film skal dyttes i spilleren. Samt å ha en "åpning" slik at signaler fra fjernkontrollene kan nå frem.

Jeg vet ikke, men dette skal jeg finne en løsning på!

ta kontakt med improtøren av parasound , tror de har noen gode valg til deg

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ta kontakt med improtøren av parasound , tror de har noen gode valg til deg
    Takk for tipset, skal sjekkes!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mere lysstyring!

Fikk disse i dag også, skal brukes til lysstyringer.

Denne(touch bryter med dimming) skal brukes som dimmer på spotene i taket der anlegget står nå:

Denne er en "2 gang" touch bryter uten dimming og skal bare slå 2 lys av/på:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Millmaker prøver nye ting, tv inn i veggen!

Holder nå på med et prosjekt jeg har tenkt på en stund. Kjøkken/spisestue skal jo ha en tv her, og jeg har valgt å prøve på noe "litt ekstra" i den forbindelse. Jeg vil prøve å bygge tven inn i veggen, slik at du kun ser selve skjermen i veggen, resten er skjult.

Dette prosjektet har jeg holdt på med hele helgen, og det er nå klart for å sette på sponplater og deretter veggpanel.

Jeg tenkte på om jeg skulle ha det åpent rundt den for å montere backlight og den biten, i tillegg til å ha en mørk bakgrunn rundt inni "kassa" som da hdde blitt der, men det ble ikke sånn. Vi kjører på med "helintegrert" og hvite veggplater rundt. Så kan man jo diskutere dette med hvitt rundt tven, men det er ikke så farlig om det ikke er "riktig". Det er mest utseendet som teller her føler vi, så får vi se hva sluttresultatet blir.

Litt av byggeprosessen:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så kom jo spørsmålet da, hva med dekoder og blu ray spiller? Siden vi har velgt å montere tven i veggen så blir det dumt med en hylle eller hva det under der med "utenpåmontering" av disse tingene. Gode råd er dyre, og jeg fant ett av mine gamle skap som jeg har hatt filmer i og monterer det inn i veggen også. Dette er et glasskap med skyvedører på, perfekt til formålet!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så var tiden kommet da, vi henger tven på plassen sin for å se åssen det blir. Spennende dette, men det passer veldig bra og jeg har fått det omtrent slik jeg tenkte i knollen før jeg begynte.

Det er mye tenking og måling, men det snører seg sammen:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt mer steinsetting også:

Jeg har også gjort ferdig steinsettingen på den nye benken på kjøkkenet, veldig fornøyd med dette. Monterte litt lys oppunder benkplata også, litt god stemning på kveldstid dette.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hoower
    Det her har jeg trua på!! Gleder meg til å høre det.
    Ja det gjør du nok! Jeg derimot, gleder meg til å lese Hjemmekino i Mars!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt til:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja.. Litt sparkling så

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Se der ja.. Litt sparkling så
    Her skal det ikke sparkles, her skal det panelplater på utenpå sponplatene! Har ikke tolmodighet til å sparkle og den biten der jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra, samme skipsgulv som vi har her også

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Veldig bra, samme skipsgulv som vi har her også
    Ja det er fint deg gulvet, jeg liker det.

Blir spennende å se hvordan veggen blir i kveld når panelplatene skal på.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lovende ut dette!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble flott dette. Hva gjør du hvis det skulle bli noe feil på tv`en og den må ut. Har du en luke for tilgang eller?

Side 38 av 44 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •