Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 44 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 871
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da er vi igang!

Da er tiden kommet dithen at jeg går litt amok i det nye huset, og vi gjør om litt på rominndelingen oppe først.

I den forbindelse har jeg slått ut en vegg for å få større stue, men har en ting jeg lurer på i den forbindelse.

Kanskje litt vanskelig å se på bildet, men gulvet i den innerste delen er litt lavere enn parketten dere ser. Jeg må da heise gulvet der inne for å få lik høyde. Jeg har revet teppet som lå der, slik at det er gulvspon igjen, samt noen tepperemser/limrester.

Planen er å lekte opp og legge nye gulvsponplater for å komme i samme høyde som parkettgulvet.

Mellom lektene må jeg vel da ha noe mer isolasjon tenker jeg. Hva bruker man der? Er det harde markmatter som gjelder, eller kan man bruke vanlig isolasjon?

Gulvet som er der nå er jo isolert fra før, men i og med at jeg må heise det 5-7 cm tipper jeg, så får jeg jo plass til mer. Isolasjon kan ikke være dumt uansett tenker jeg da.

Noen tips godtfolk?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lysbrytere ala 2010.

Fant et par kule lysbrytere også(syns jeg selv da), og har bestilt et par for å prøve åssen de er.

De ser slik ut:

Dette er touchbrytere, skal bli artig å se om de virker tilfredsstillende.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Om det er vanlig bjelkelag ( isolert), ville jeg ha brukt vanlig isolasjon
    mellom oppforing av gulvet. Husk og skru eksisterende gulv godt i bjelkelaget
    først, så du unngår knirk der.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt mer oppussingbilder:

Er ikke rare aktiviteten her i tråden min om dagen, men det har sin forklaring i at all tid går med til oppussingen.

Jeg vet jo at forumets medlemmer liker bilder, så jeg slenger ut litt flere av prosjektet vårt.

Det ble ikke heising av gulvet i den nye delen av stuen, det blir isteden en liten kant ned der. Det blir helt greit og et avbrekk inn til en egen liten avdeling på en måte.

det blir også der TV og slikt skal stå, samt at Swans F2.2 skal stå der inntil jeg kan ta de ned i kjelleren.

Litt bilder så dere ser hva jeg driver med for tiden:

Vi river like godt en vegg til vi, samboeren ville ha åpen løsning inn til kjøkkenet. Og da blir det jo sånn!

Gamle brune plater forsvant fort fra veggene:

Litt å finne på ja:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi bygger opp igjen!

Jeg har også begynt å sette sammen ting igjen, og da ser man jo at det skjer ting. Tror dette skal bli bra jeg.

Litt bilder av nytt tak, vegger og gulv:

Panelplater er din venn!

Nytt gulv også, valgte skipsgulv fra Pergo.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det slik i den nye stuedelen:

Master bedroom har også fått en overhaling. Jeg rev ned brystpanel og fikk dekt veggene med panelplater og gulvet med skipsgulv. Altså likt det i stuen.

Har ikke lagt gulvet på dette bildet, men dere skjønner hvorfor jeg har lagt nytt!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også fått dette skiltet i dag, det skal henge over hyllene med HD DVD samlingen min.

Dessuten fikk jeg parabolanlegget jeg har bestilt i dag også.

Fikk en pakke med 3 dekodere, skål og hode,samt noe kabel.
    Har valgt en hd-pvr dekoder av de 3, kan være kjekt med den muligheten på en av de.

Så da er det klart for tv i 3 rom snart!

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra det her Har også veldig sansen for de takplatene, er det ikke symfoni ifra hunton? Skipsgulvet passet flott inn. Skal du ta igjen hele huset?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Blir bra det her Har også veldig sansen for de takplatene, er det ikke symfoni ifra hunton? Skipsgulvet passet flott inn. Skal du ta igjen hele huset?
    Jo takk!

Ja det er symfoni platene. Det var slike plater i taket i stuen fra før av, og hadde lyst på de samme i den nye stuedelen. Var litt redd for at de var vanskelig å oppdrive, men XL Bygg hadde de på lager her i Skien.

De er ikke enkle å legge, man må virkelig tenke og planlegge før man går løs på de slik at mønsteret og skiller mellom platene bllir riktig. Men det gikk da det også!

Det blir endel nytt oppe ja, gikk litt berserk og tok litt mer enn planlagt! Men tar ikke alt, skal la noe være i fred foreløpig.

I dag skal jeg ned å legge samme skipsgulvet i resten av stuen slik at det blir likt gulv i hele stuen og i gangen. Tror det skal bli bra jeg!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det går rette veien om ikke annet.........

En liten ny oppdatering her. Jeg har nå lagt nytt gulv i hele stuen og gangen, samt en liten krok som før var bibliotek. Har brukt samme gulvet hele veien, ble egentlig veldig bra!

Har dessuten satt sammen de nye møblene til spisestuen, skal kose meg med god mat der når jeg er ferdig vet jeg!

På toppen av det har jeg begynt med noe jeg ikke kan i det hele tatt. Jeg har kjøpt litt bekledningsflis til en liten vegg inn til kjøkkenet, moro å prøve noe nytt!

Den veggen tror jeg blir rett så bra, men det er IKKE lett å skjære fliser rett på frihånd! Heldigvis er det så mye "liv" i de originalt, så du legger ikke merke til det før du er helt inni og pirker.

Litt oppdatering på bildefronten:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    En liten ny oppdatering her. Jeg har nå lagt nytt gulv i hele stuen og gangen, samt en liten krok som før var bibliotek. Har brukt samme gulvet hele veien, ble egentlig veldig bra!

Har dessuten satt sammen de nye møblene til spisestuen, skal kose meg med god mat der når jeg er ferdig vet jeg!

På toppen av det har jeg begynt med noe jeg ikke kan i det hele tatt. Jeg har kjøpt litt bekledningsflis til en liten vegg inn til kjøkkenet, moro å prøve noe nytt!

Den veggen tror jeg blir rett så bra, men det er IKKE lett å skjære fliser rett på frihånd! Heldigvis er det så mye "liv" i de originalt, så du legger ikke merke til det før du er helt inni og pirker.

Litt oppdatering på bildefronten:

Hei Millmaker!

De skiferpanelene har jeg lagt mange kvm av har du tilgang på en vannsag er det veldig mye greiere enn å bruke f. eks vinkel kutter!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hei Millmaker!

De skiferpanelene har jeg lagt mange kvm av har du tilgang på en vannsag er det veldig mye greiere enn å bruke f. eks vinkel kutter!
    Hei!

Det fikk jeg lånt meg i går, og da gikk alt så meget bedre! Veggen er nå ferdig, ble veldig bra!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God Jul alle sammen!

Benytter dagen til å ønske alle sammen en riktig

GOD JUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slik ble "skiferveggen"

Slik ble den til slutt, denne veggen jeg har drevet å pyntet opp med bekledningsflis. De er limt på veggen.

Det lille blå lyset dere ser, er mitt siste påfunn, i form av touch brytere til lyset. Artig!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er lyd igjen!!

Da er det jaggu lyd i stua igjen! Har banket kontakter og bært på meg en ødelagt rygg de siste dager, kun for å få anlegget i hus og få satt det opp i stuen oppe. Vi har laget en ny TV-krok oppe og noe av anlegget er der midlertidig inntil jeg kan begynne på kinoen nede.

Har satt opp LG 60", Swans F2.2, og noen av komponentene i racket for å få lyd igjen, og det var godt! Har bare stereo der oppe, og slik skal det forbli også. Skal ikke ha noe surround der.

Måtte bare teste litt også, for å se at det virket igjen og det gikk bra det. Det er en liten krok dette, den er på 12 m2 ca, men det ble da sånn nogenlunde greit.

Må igjen beklage dårlige bilder, må virkelig få gjort noe med dette fremover.

Uansett, slik er den nye kroken min som jeg skal høre på musikk i samt se litt film og tv når det passer.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette Terje. Nå er det vel snart mulighet for en demo på Swans?

Gulver var grisetøft.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her har jeg trua på!! Gleder meg til å høre det.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er vi på nett igjen!

Vi har i dag fått installert internett hjemme, og valget falt på Z-Nett som leverer trådløst internett i Grenland.

Jeg valgte en 10/10 mBit linje hos oss, og det var fort gjort å montere opp dette. Var på nett sporenstreks, og det er jo hyggelig!

Merkelig hvor avhengig man i 2011 er av internett og tilgang til tv, det er litt skummelt!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

In wall høyttalere?

Er det noen av dere som kan foreslå et par billige inwall høyttalere som jeg kan montere i veggen?

Jeg skal sette opp en tv ved spisestuebordet, og har tenkt å bygge dette inn i veggen ved siden av bordet.

Derfor slo det meg at det kunne være artig med et par små høyttalere i veggen samtidig, kun for å erstatte de originale tv-ht.

Skal ikke være noe voldsomme greier dette, kun litt bedre lyd enn i tven. Det betinger jo da at jeg kan koble 2 ht rett i tven på en måte, og det er jeg faktisk usikker på om jeg kan.
    Men HVIS jeg kan det på den tven, er det noen som kan foreslå noen små rimelige ht til å ha i veggen?

Skal som sagt kun brukes på tv titting via parabol samt at en Sony BDP S550 vil være tilkoblet for å se en film hvis ønskelig.

Side 37 av 44 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •