Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 44 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 871
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HiFi-Messe i Horten, mine inntrykk.

Tok meg en tur på HiFi-Messa i Horten på Lørdag, litt uventet tur siden jeg egentlig hadde andre planer. Men de skar seg, så da tok jeg turen til Horten isteden.
    Lenge siden jeg har vært på en slik messe, og forventningene var vel sådær. Hadde egentlig ikke peiling på hva jeg forventet meg, og inntrykket jeg sitter igjen med er vel også sådær!

Det var litt knotete å finne frem i alle rom og trapper og korridorer, men som de fleste andre fikk jeg da med meg det meste tror jeg.

Jeg hadde på forhånd blinket ut en tur til Soundwave for å slå av en prat med Roger, men han hadde reist i bryllup eller noe sånt fikk jeg beskjed om. Så da ble det litt småprat med Flageborg blant annet. En veldig hyggelig fyr og jeg reiste hjem med 2 av hans demo-plater under armen. Tok med både den til film og den til musikk. Kjekt å ha når man skal ha en liten demo, slipper å bytte i stor skala.
    Swans 2.6 sto jo der og spilte, og det ble til å suge noen inntrykk ut av de også. De var faktisk mindre enn jeg trodde sånn rent fysisk, men de spilte jo helt greit der de sto og fungerte bra sammen med subene syns jeg.
    Det var vel det rommet som var artigst å oppholde seg i syns jeg, men det blir kanskje sånn når man har Swans hele veien selv. Men jeg konkluderte med at mine F2.2 blir stående der de er, har ingen planer om å bytte de til f.eks 2.6.
    McIntosh blokkene så skumle ut. Vannvittig store og det er tydelig at det bor krefter i de. Skulle jo nesten bare mangle også, de så jo ut til å være heist inn med kranbil!

Electrocompaniet var jeg også innom en tur. De spilte med sin helt nye DAC, og den så jeg ikke komme. En spennende sak med USB og en liten dings som de overførte trådløs musikk til, via en sender og en PC. Absolutt en spennende sak og det er mulig at den kan bli en kandidat for meg på sikt. Den kommer også med fjernkontroll og jeg har bare godord å si om dette produktet. Aberet er jo kanskje prisen i forhold til konkurentene. Den kommer på 10990,- tror jeg det var han sa, og da bør den kanskje levere deretter også. Uansett en spennende sak som er satt på min "følge med på" liste.

Midgard brukte jeg også litt tid hos. En hyggelig prat fikke jeg og en god demo av Adam som sto der og spilte. Spennende høyttalere det selv om det var mitt aller første møte med Adam.
    Ellers så ble det noen hyggelige minutter sammen med Snickers sine nye konstruksjoner som mange andre har fått med seg. Det er helt tydelig for meg at han er på vei mot noe der, jeg syns de spilte fortreffelig. Og artig at han kobler de opp med "skolisser" i forhold til andre som har "høyspentledninger" omtrent. De var skikkelig gøy å høre på de, jeg vil anta at dette kan bli en suksess for Snickers! De engasjerte og jeg hørte ingenting annet enn godord om disse spennende kontruksjonene. Skal bli moro å følge de og se hvordan de tilslutt blir seende ut. Keep up the good work!

Så til messas høydepunkt, ihvertfall for min egen del.
    Mens jeg satt hos Snickers og hørte på Adam høyttalerene kom det inn en mann jeg dro litt kjensel på. Var det ikke....................?

Jo det var det. Det var Knut Ø. Lauvland himself! Mannen som lager de produktene jeg er blitt så glad i kom inn. Mannen bak Doxa produktene kom inn, sammen med en kompanjong som går under nicket Doxastein.
    Det kunne jeg ikke la forbigå i stillhet, så jeg introduserte meg og fikk en særdeles hyggelig prat med Lauvland og Doxastein. Han la ut i kjent stil om sine tanker og ideer om hvordan produktene hans er bygd opp og filosofien bak hans valg. Vi vanlig dødelig faller av lasset rimelig fort, men det er inspirerende å høre på han. Han smilte bredt når jeg fortalte om alle mine Doxa produkter og som han sa: "den passive 06 forfosterkeren du har er en skikkelig luring og den skal du behandle godt." Han la ut om innholdet i den, men jeg ramlet av underveis, han snakker om ting vanlige dødlige ikke skjønner tilslutt! He he.
    Etter en god samtale med de begge, så sa de jo at de var der med en forsterker også. Det hadde ikke jeg fått med meg, og på meg så så det ut som de jeg har hjemme. Det så ut som en Doxa 73 som sto der og spilte.
    Men det var ikke det vet dere. Det var den helt nye forsterkeren han jobber med det, den mystiske jeg har hørt litt om. Det var Doxastein sin, den han har hjemme til test og som de utvikler.
    Den kommer i salg rundt påske 2011 sa Lauvland, og den er fremdeles en prototype på en måte. Den er ikke endelig.
    Får han til det han snakket om med denne så er jeg spent! Det kan bli en skikkelig spenstig sak og jeg har på en måte allerede sett meg ut den som en forsterker jeg vil prøve. Det sa jeg også ifra om og jeg følger spent med. En liten lytt ble det også på den og jeg er spent på det endelige produktet!

Vi rundet av den hyggelige seansen etter ca en halv times hyggelig prat, jeg takket så mye for all informasjon og det endte da med at de ba meg nedover til de for å se og høre mer på denne nye konstruksjonen de har på gang.
    Jeg takket selvfølgelig ja på flekken. Det skal bli moro å høre mer om dette, og få se gutta i sitt rette element!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker

Electrocompaniet var jeg også innom en tur. De spilte med sin helt nye DAC, og den så jeg ikke komme. En spennende sak med USB og en liten dings som de overførte trådløs musikk til, via en sender og en PC. Absolutt en spennende sak og det er mulig at den kan bli en kandidat for meg på sikt. Den kommer også med fjernkontroll og jeg har bare godord å si om dette produktet. Aberet er jo kanskje prisen i forhold til konkurentene. Den kommer på 10990,- tror jeg det var han sa, og da bør den kanskje levere deretter også. Uansett en spennende sak som er satt på min "følge med på" liste.
    yesss, gjett om det er en som er glad for at han kjøpte seg billig dac i første omgang... Så den ut som ECD-1 eller var det ett nytt design?

Så du traff mr.Lauvland, jeg synes det var konge å bare snakke med han på telefonen, samme når jeg fikk Per Abrahamsen i tale, det er spesielt når man tenker på hva de har konstruert opp igjennom tidene. Høres ut som man beskriver de rockestjernene, men det blir nesten det når man har ett forhold produktene deres...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyeste Doxa-produkt hentet.

Hentet i dag det nyeste medlemmet i min lille Doxa-familie.
    Denne gang som nevnt enda en Doxa 014 DAC, med oppgradert strømforsyning.

Planen er å teste denne og Doxa 06 passiv pre i morgen. Dog så vil det foregå i rolige former grunnet en alvorlig naboklage sist helg!

Mens jeg var i Horten på messe, hadde samboeren en liten "jentekveld" hjemme og det ble spilt litt for høyt altfor lenge!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    yesss, gjett om det er en som er glad for at han kjøpte seg billig dac i første omgang... Så den ut som ECD-1 eller var det ett nytt design?

Så du traff mr.Lauvland, jeg synes det var konge å bare snakke med han på telefonen, samme når jeg fikk Per Abrahamsen i tale, det er spesielt når man tenker på hva de har konstruert opp igjennom tidene. Høres ut som man beskriver de rockestjernene, men det blir nesten det når man har ett forhold produktene deres...
    Den var i nytt design vil jeg si. Litt smalere enn dagens, tipper standard størrelse(43cm?). Litt slankere og med lys som dimmes etter få sekunder slik at den blir helt sort. Dog så var ikke finish helt ferdigstilt, det var en prototype.

Ja det var spesielt å prate med Lauvland, og ekstra spesielt når man har endel av produktene hans! Blid som ei sol han!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Wizard of Oz (70th Anniversary Ultimate Collector's Edition) [Blu-ray] (1939)

Bestilte denne i dag:

The Wizard of Oz (70th Anniversary Ultimate Collector's Edition) [Blu-ray] (1939)

Deal of the day 36,99$. Satt ned fra 84,99$. Amazon.com

Amazon.com: The Wizard of Oz (70th Anniversary Ultimate Collector's Edition) [Blu-ray]: Judy Garland: Movies & TV

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt spesielt å treffe folk som man har ett visst forhold til sånn sett.
    Da jeg fikk problemer med AW100'en så hadde jeg en prat med Per sjøl, da jeg var på Hi-fi messa i Stavanger (2006) så traff jeg på og hadde en lengre samtale med Bent Holter (Hegel) og Gunnar Brekke (Fidelity). Så hadde jeg en lengre mailrunde med Audio Note's Peter Qvotrup senere samme år. Har også hatt en lengre passiar med Jørn Kviserud (Midgard)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Litt spesielt å treffe folk som man har ett visst forhold til sånn sett.
    Da jeg fikk problemer med AW100'en så hadde jeg en prat med Per sjøl, da jeg var på Hi-fi messa i Stavanger (2006) så traff jeg på og hadde en lengre samtale med Bent Holter (Hegel) og Gunnar Brekke (Fidelity). Så hadde jeg en lengre mailrunde med Audio Note's Peter Qvotrup senere samme år. Har også hatt en lengre passiar med Jørn Kviserud (Midgard)

Ja det er spennende og veldig engasjerende! Og moro å høre historien til de produktene du har hjemme i stua!
    Satt umåtelig pris på det for egen del!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilt litt flere CD-plater

fra diverse steder. Noen fra play.com, noen fra Amazon.uk og et par fra cdon:

Dire Straits - On Every Street

George Michael - Twenty Five 2CD

George Michael - Faith

Katie Melua - Collection

Katie Melua - The House

Leonard Cohen - Im Your Man

Mark Knopfler - Sailing To Philadelphia

Sting - Fields Of Gold

Toto - The EssentialToto 2CD

Åge Aleksandersen - En Samling

Satser på at det er noe godlyd inni alle disse CDene.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tok en rask test av Doxa 06 og 014.

I går hadde jeg en rask test av et par av mine innkjøpte "vintage" produkter, da i form av Doxa 06 passiv pre og Doxa 014 dac med oppgradert strømforsyning.

Jeg byttet ut EC ECD-1 dacen med Doxa 014 og byttet ut EC 4.7 med Doxa 06 passiv pre.
    For de som ikke vet hva en passiv pre er, så er det en forforsterker som er bygd om litt og den er ikke engang tilkoblet strøm. Den er kun matet med signalkabler inn og ut.

Jeg knotet litt med tilkoblinger for å få det til å virke, men det kom da lyd tilslutt og en liten lytteseanse kunne begynne. Seansen foregikk i rolige former grunnet et par alvorlige naboklager sist helg, jeg ville ikke provosere igjen!
    Nyinnkjøpte Dire Straits - On Every Street fant veien inn i Sony XA7ES og toner strømmet ut i rommet. Hmmmmmmm..........her var det pondus tenkte jeg aller først. Det var da vitterlig mer liv i bassen på lavere volum enn det jeg var vant til fra EC produktene. Instrumentene kunne plasseres i stereobildet på en enkel måte, her var det ikke bare alt i senter for å si det sånn. Mark Knopfler kom frem på en flott måte og lukket jeg øynene en periode så sto han da vitterlig foran tven og sang? Veldig bra tenkte jeg, dette var moro!
    Ulempen ved dette var jo at jeg ikke hade spilt plata før, den var ikke testet på EC produktene. Det var litt amatørmessig, men det var en kort seanse. Nyskjerrigheten min var stor for å teste dette utstyret, så det ble med å høre igjennom den plata og litt på Mark Knopfler - Sailing To Philadelphia.

Dette spilte fortreffelig i mine ører, og Doxa 06 skal jeg høre mere på. Veldig spennende med denne passive løsningen, selvom det jo blir tungvint uten fjernkontroll. Så late er vi blitt! Dessuten er det to ratt for volumjustering på den. En til vanlig volum og en til fine tuning. Hva det innebærer i paksis er usikkert, men den gjør at man kan finne en løsning i mellom det forholdsvis store hoppet på den vanlige volumknotten.
    Neste test blir å bytte ut Doxa 014 dac mot EC sin dac for å høre på det. Doxa dacen er 16 bit såvidt jeg har forstått, og hva som er den store forskjellen opp imot EC ECD-1 er jeg usikker på. Jeg forventer dog litt forskjeller i lytteinntrykk.

Sånn raskt konkludert vil jeg si at Doxa 06 spiller nydelig sammen med Doxa 73, en veldig hyggelig liten seanse ble det. Den overrasket meg egentlig mye, men jeg må høre litt på samme plata på det vanlige oppsettet for å konkludere noe mer. Førsteinntrykket er veldig veldig bra, spent på videre test.
    Litt tungvint i forhold til det å måtte bytte kabler med denne gamle saken, men jeg tror det er verdt det.
    For summen disse to Doxa produktene kostet meg, så er jeg vannvittig imponert av hva de leverte, og de skal beholdes og bli behandlet med varsomhet!

Mangler bare et par med Doxa 8.1 nå, så har jeg et skikkelig vintage system som jeg tror vil spille helt fantastisk!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tidenes pubsykkel observert!

Tok en rask titt på det som i mine øyne er tidenes pubsykkel i dag.

Dette er en elektrisk tråsykkel med en motor på 250 watt som hjelper deg å trå. En fantastisk sak som jeg har prøvd tidligere. Dog i litt mindre og "normal" skala, ala den som står i bakgrunnen.

Det er en venn av meg som tar inn og selger disse, og han har nå fått denne i sitt sortiment:

Hvis ikke det er en sykkel for pub til pub runder for oss gutta så vet ikke jeg!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt tøff, med en balangsert HARRY faktor Genial til puben ,men kansje livsfarlig ned bakker hjem fra puben

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Sinnsykt tøff, med en balangsert HARRY faktor Genial til puben ,men kansje livsfarlig ned bakker hjem fra puben
    Neida! det er da bremser på den! Det geniale med de er at det er mopedgass, altså man vrir på håndtaket på høyre side. Da starter motoren og den kan gå for egen hjelp i 25 km/t tror jeg det er. Eller man kan sitte avslappet og tråkke løst på pedalene for så å oppleve at motoren starter og hjelper deg fremover i behagelig tempo.

Disse er rent ut geniale i mitt hode, og batteriene virker sånn ca 3-4 mil!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen på en slik herlighet da?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Hva er prisen på en slik herlighet da?
    Jeg er usikker på den chopperen, har ikke fått noen pris enda.

Men de andre han har starter på 6790,- ink. mva.

Ta gjerne en titt på sidene hans:

http://www.sgnet.no/

Den robotstøvsugeren er også helt konge!

Litt avsporing her, men det må være lov innimellom!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et par nye "hjemme hos" besøk på plakaten.

Jeg har et par nye hjemmebesøk på plakaten fremover. Til helga er planen å pakke ned den ene Doxa73 jeg har og ta med meg den til mr x her på forumet.

mr x er i markedet etter nye effektforsterkere og har spurt om han kan få høre på Doxa 73. Eller rettere sagt, jeg tilbød meg å kjøre inn til han for å teste!
    Dessuten skal han teste Hegel og Bladelius Thor i tillegg til sammenligningen til Parasound som han har nå.

Gleder meg til å høre på hans Vienna Kiss HT, det skal bli moro! For ikke å snakke om muligheten til å teste de med forskjellig effekt tilkoblet!

Dessuten fikk jeg i dag en ny invitasjon ned til Doxastein for å høre på nye Doxa produkter under utvikling, og det gleder meg at invitasjonen jeg fikk på Horten-messa står ved lag. Dette er absolutt noe jeg vil, og jeg gleder meg til en tur til det blide sørland også!

Moro at medlemmer åpner dørene sine og tar imot andre med samme lidenskap!

Takk til mr x og Doxastein for invitasjoner!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Doxastein"...
    Mener du Doxa-Øystein?

Newcomer DoxaStein sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli hyggelig å få besøkl her nede på sørlandet

Hilsen
    Stein

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    "Doxastein"...
    Mener du Doxa-Øystein?
    Nei jeg mener Doxastein, han som har svart i innlegget under dette. Du vet nok hvem det er RoKo!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Går svanger med et oppbevaringsrom for filmer etc.

Hmmmmmmmmmm...........

Blokka her skal dreneres snart, og i den forbindelse har jeg fått en ide om å bruke den ene boden i kjelleren og gjøre den om til et rom der jeg kan samle alle filmene, spill, effekter og mine komponenter jeg ikke bruker. Har jo endel Doxa-produkter etterhvert og de kan også få plass der nede.

Tanken må jo da bli å legge gulv der, nye vegger, tak, en liten varmeovn, lys og hyllesystemer for alt sammen.

Det er veldig mange filmer, både DVD, BD og HD DVDer rundt om her, og en haug meg gamle PS2 spill, PS3 spill, gamle konsoller etc etc etc.

Har ikke målt opp rommet, men det må da være en 4-5 meter langt og 2,5-5 meter bredt kanskje? Eller litt under kanskje, jeg er usikker. I dag er det bare en råkjeller som samler rot og rask.

Ser for meg separate hyller til forskjellige formater, litt stilig lyssetting kanskje. Vi får se.
    Uansett noe jeg tenker endel på om dagen, om noen har forslag så taes de imot med takk!

Rommet vil for alltid forbli et kjellerrom, så det er ikke aktuelt å gjøre det til et oppholdsrom på en måte. Jeg må også tenke isolering og lufting der nede, det lukter kjeller som sagt, men det vil vel bedre seg med dreneringen håper vi.

Stay tune, kanskje det skjer noe der fremover.........men som sagt først drenering!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av tanken med dette er å få ting frem i lyset. Jeg har for mange filmer og ting&tang slik at mye av det er stuet vekk på loft, i poser og sekker.

Tanken min er da et eget rom der jeg kan ha alt samlet og få en bedre oversikt, i tillegg til muligheten til å presentere det på en ok måte. Jeg har trua på at dette kan bli et ok rom hvis det gjøres litt tøft, og i tillegg drar det vel opp helheten på leiligheten når den skal selges håper jeg.

Når de da endelig har bestemt seg for å drenere her, så åpner det seg en mulighet for å bruke de to bodene i kjelleren til noe mer fornuftig enn bare å samle skrot.

Side 30 av 44 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •