Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 44 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 871
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om det er meningsløst eller ikke finnes det ikke noe svar på. Om de 2% jeg snakket om er viktig for deg og du har nok av penger gir det kanskje mening.

På en annen side kan det være meningsløst for en person som er ute etter å forbedre lyden av sitt oppsett å teste 10 forskjellige DAC'er for å finne den beste om rommet/høyttalerne ikke er bedre en at forskjellene på DAC'ene er betydelige. Dette gjelder de aller aller fleste.
    Du nevner også målbare paramtere som støy osv, men de fleste som tester og kjøper DAC'er bryr seg ikke om slike målte data, de kjøper dem utfra subjektive lyttetester slik du beskriver i ditt oppsett. Luft, klang, bredde, høyde, timing, punsj er stort sett begrunnelsen de fleste bruker.
    For de som er svært opptatt av enkeltkomponenter er eiergleden av en dyr DAC nok til å gjøre den verdt det alene. Chippene derimot som sitter i DAC'er til 50.000 koster en hundrelapp eller to rett fra produsenten. Det meste av prisen er brukt på design, markedsføring, salg og fortjeneste.

Disse samboerne med utrolige lytteevner har vært brukt som sannhetsvitne 1000 ganger på dette forumet, det biter ikke på meg.

For siste gang, dette er min mening og jeg respekterer at du er uenig. Men ikke kom å fortell meg som det er en objektiv sannhet at du vet bedre. Du kan nøye deg med å si: jeg mener noe annet.

Denne har du sikkert lest før? Matrix-Hifi
    Finnes flere av disse, men det går vel ikke innpå deg som vet alt mye bedre enn de i den testen der...?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kudos til Millmaker for å gi sin åpenbaring. Symmertri og

gir et vanvittig godt utgangspunkt før man starter med elektronikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Om det er meningsløst eller ikke finnes det ikke noe svar på. Om de 2% jeg snakket om er viktig for deg og du har nok av penger gir det kanskje mening.

På en annen side kan det være meningsløst for en person som er ute etter å forbedre lyden av sitt oppsett å teste 10 forskjellige DAC'er for å finne den beste om rommet/høyttalerne ikke er bedre en at forskjellene på DAC'ene er betydelige. Dette gjelder de aller aller fleste.
    Du nevner også målbare paramtere som støy osv, men de fleste som tester og kjøper DAC'er bryr seg ikke om slike målte data, de kjøper dem utfra subjektive lyttetester slik du beskriver i ditt oppsett. Luft, klang, bredde, høyde, timing, punsj er stort sett begrunnelsen de fleste bruker.
    For de som er svært opptatt av enkeltkomponenter er eiergleden av en dyr DAC nok til å gjøre den verdt det alene. Chippene derimot som sitter i DAC'er til 50.000 koster en hundrelapp eller to rett fra produsenten. Det meste av prisen er brukt på design, markedsføring, salg og fortjeneste.

Disse samboerne med utrolige lytteevner har vært brukt som sannhetsvitne 1000 ganger på dette forumet, det biter ikke på meg.

For siste gang, dette er min mening og jeg respekterer at du er uenig. Men ikke kom å fortell meg som det er en objektiv sannhet at du vet bedre. Du kan nøye deg med å si: jeg mener noe annet.

Denne har du sikkert lest før? Matrix-Hifi
    Finnes flere av disse, men det går vel ikke innpå deg som vet alt mye bedre enn de i den testen der...?
    Herregud Fredrik, jeg gir meg... Din mening og oppfatning sier at jeg med flere lyver i våre oppfatninger, eller lider jeg/vi av vrangforestillinger? Tror enda du ikke har fått med deg halvparten hva jeg skriver i innleggene mine.

Edit: priser meg lykkelig for at jeg ikke har nevnt at jeg hører forskjell på kabler også...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    eg med flere lyver i våre oppfatninger, eller lider jeg/vi av vrangforestillinger?
    Nei, dere mangler bare helt elementære kunnskaper om menneskers sanse- og vurderingsevner, og ønsker ikke å sette de oppfatningene dere engang har gjort dere, på prøve...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Nei, dere mangler bare helt elementære kunnskaper om menneskers sanse- og vurderingsevner, og ønsker ikke å sette de oppfatningene dere engang har gjort dere, på prøve...
    Nå synes jeg du var litt urettferdig Fahnsen, men ok...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: priser meg lykkelig for at jeg ikke har nevnt at jeg hører forskjell på kabler også...
    Du tror det hadde tiltet for meg hvis du nevnte det? hehe

Har nok lest og deltatt i mange nok debatter til at dette ikke overrasker meg spessielt.
    Jeg respekterer faktisk fult ut at du mener det du gjør. At for deg er det verdt det å prioritere bruk av penger og energi på det du gjør. Jeg utelukker ikke engang at du har evner til å oppfatte lyd som overgår mine, selv om jeg tror og mener noe annet. Så kan du kanskje respektere meg litt også? Syntes alle postene dine inneholder hersketeknikker og nedlatende kommentarer du ikke finner i mine.

I mine yngre dager hadde jeg ett eget lytterom, dempet med eggekartonger, tunge gardiner på veggene, perfekt oppmåling i forholdt til sweetspot, utstyret kostet godt under 10.000 kroner...der hadde jeg ett gedigent stort lydbilde. I dag har jeg anlegg til nesten 100.000 og er ikke i nærheten en gang, alt pga rommet og dårlig plassering av høytalerne, kompromiss og WAF heter det.
    Som du selv sier er vi kanskje ikke helt uenig når du ser hva du selv skriver.

Om du i tilegg tar med at det finnes enda råere metoder for å designe rom på enn eggekartonger, gardiner og målebånd sier vel dette det meste? Ja det er forskjeller på elektronikk, men når man har kommet opp på et vellfungerend nivå her er forskjelle å beskrive som detaljer sammenliknet med rom og høyttalere (Da mener jeg ikke elektronikken i kompaktanlegg fra elkjøp, jeg snakker om elektronikk som koster kanskje 20 000 vs noe til 100k)

Kan vi ikke rett og slett være enige om at vi er uenige. Uten å bli uvenner av den grunn?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BURN!

Haha, nice Fredrik.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere leste innleggene til hverandre med litt andre briller, ville det gå opp for dere at dere ikke er så veldig uenig allikevel FredrikC og Zebby.
    Begge har mer eller mindre rett og Millmaker har jo egentlig sagt/skrevet akkurat det samme - før dere............

Har men et rom med dårlig akustikk og feil plassering av høyttalere og/eller lytteposisjon VIL bytting av enkeltkomponenter (og kabler) forbli mikroskopiske forskjeller som man sjelden finner at er verdt pengene.

Så ja FredrikC, jeg er enig, akustikken og samspillet mellom rommet og høyttalerne er langt viktigere og en MYE større forbedring enn hva man oppnår med å legge masse penger i en ny forforsterker/DAC eller annet.

MEN har man først rommet og akustikken på stell, så vil disse "små" oppgraderingene straks virke større og viktigere, og man vil enklere høre forskjeller og forsvare kostnaden, akkurat som Zebby påpeker.

Jeg er derimot uenig med Zebbys påstand om at man er i mål om QSound funker. Akkurat den effekten oppnår man med hva som helst av utstyr/høyttalere bare man noenlunde symmetri i plasseringen.

I min stuekino hvor samboeren har bestemt materialer og utseende, har jeg noe av den verste akustikken jeg noensinne har hørt, og musikklytting er stort sett slitsomt. Men bikkja til Roger Waters og andre Q-Sound effekter er allikevel spot on.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er derimot uenig med Zebbys påstand om at man er i mål om QSound funker. Akkurat den effekten oppnår man med hva som helst av utstyr/høyttalere bare man noenlunde symmetri i plasseringen.
    Ikke for å virke teit nå Norcad, men her må jeg faktisk forsvare Zebby, han har sagt nøyaktig det samme på forige side

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kudos til Millmaker for å gi sin åpenbaring. Symmertri og

gir et vanvittig godt utgangspunkt før man starter med elektronikken.
    Den brettbare treflisa er bare for å sette opp høytalere til nærfeltslytting, et minimum bør være en 5 meters

til grovmåling og en

til perfeksjonismen...:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Hvis dere leste innleggene til hverandre med litt andre briller, ville det gå opp for dere at dere ikke er så veldig uenig allikevel FredrikC og Zebby.
    Begge har mer eller mindre rett og Millmaker har jo egentlig sagt/skrevet akkurat det samme - før dere............
    Derfor jeg lurer på om han faktisk leser innleggene mine eller skummer gjennom dem...

Sitat Opprinnelig postet av norcad

I min stuekino hvor samboeren har bestemt materialer og utseende, har jeg noe av den verste akustikken jeg noensinne har hørt, og musikklytting er stort sett slitsomt. Men bikkja til Roger Waters og andre Q-Sound effekter er allikevel spot on.
    Det jeg prøvde å si var med tanke på holografi, men det kom litt dårlig frem. Jeg fikk ganske bra med høyde i tillegg til bredde på DM683, men Swansene som skulle spille rå "3D" har sålangt ikke overbevist meg helt, det sitter ikke i det hele tatt i min stue, verken med trefliser eller laser...

Syntes alle postene dine inneholder hersketeknikker og nedlatende kommentarer du ikke finner i mine.
    Som du selv sier er vi kanskje ikke helt uenig når du ser hva du selv skriver.
    hehe, må være dagens...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe, må være dagens...
    Det som må være dagens er at du quoter en setning fra meg vedr dine hersketeknikker for så å kjøre på enda et eksempel på dette.

Jeg har lest postene dine, jeg har sagt meg uenige i dem. Er det virkelig så vanskelig for deg å akseptere det?

Min først post henvendte seg overhodet ikke til deg men så begynte du med:

Unskyld men her er du helt på villspor når det kommer til synsing
    . Så dette var skivebom Fredrik. Hvis verden var så enkel som du fremstiller det så hadde det ikke funnes noen HiFi sjapper i norge, da kunne vi alle ha handlet produktene våre på Elkjøp og Lefdal.
    Jeg bare må også legge til, når min samboer, som overhodet ikke er interessert i lyd, hører stor forskjell på EMC-1 UP og en DVD spiller så kan du ikke si at det er mikrodetaljer....det blir for dumt.
    Herregud Fredrik, jeg gir meg... Din mening og oppfatning sier at jeg med flere lyver i våre oppfatninger, eller lider jeg/vi av vrangforestillinger? Tror enda du ikke har fått med deg halvparten hva jeg skriver i innleggene mine.
    Jeg har fått med meg at du også syntes akustikk og plassering osv er viktig. Det er fint det og dette har jeg da ikke kritisert for?
    Du setter mine påstander under kritikk med dine subjektive erfaringer som bevis og det er ok, men da må du regne med at jeg svarer på nettopp dette! Jeg henvendte meg ikke til deg i utgangspunktet, det var du som kom å skulle sette meg på plass. Husk det
    Hvis du fortsatt har lyst til å forstette med dette kan du jo bare stå på i samme stilen. Jeg har forsøkt å bli enige om at vi er uenige og at det er greit. Jeg trenger ikke omtale dine meninger som skivebom, dumme eller påstå at du ikke leser hva jeg skriver.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg har lært om deg Fredrik er at du har dine meninger og synspunkter og andre er løgnere med vrangforestillinger. Mine beskrivelser avfeier du som usannheter, og du ber meg respektere dine meninger og synspunkter? Samtidig messer du om hersketeknikker som du er veldig dårlig på å skjule selv... Det i seg selv er en form for herskekteknikk på forums.

Jeg gidder ikke å forurense tråden til Millmaker med denne kverruleringen, om du vil fortsette er jeg tilgjengelig på PM.

jeg beklager Millmaker, dette skal ikke gjenta seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg har lært om deg Fredrik er at du har dine meninger og synspunkter og andre er løgnere med vrangforestillinger.
    Her trår Zebby langt over streken.

Fredrik er en fyr som alltid underbygger meningene sine med kunnskap, og som påpeker det når motstanderen ikke gjør det.

Det må være lov i en diskusjon. Det er faktisk det som er diskusjon. Annet er demagogi.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg henger meg på beklagelsen til Millmaker.

Når det gjelder nok et angrep på meg og meg som person
    En ting jeg har lært om deg Fredrik er at du har dine meninger og synspunkter og andre er løgnere med vrangforestillinger. Mine beskrivelser avfeier du som usannheter, og du ber meg respektere dine meninger og synspunkter? Samtidig messer du om hersketeknikker som du er veldig dårlig på å skjule selv... Det i seg selv er en form for herskekteknikk på forums.
    Nok et angret på meg...

Jeg får jeg bare si at det er synd du har fått denne oppfatningen av meg. Det var ikke min hensikt og jeg tror og håper at andre også ser dette i mine poster. Syntes det er litt sterkt å dømme andre etter noen små diskusjoner vedr viktigheten av hi-fi relaterte ting. Jeg tror ihvertfal ikke at jeg kjenner deg pga noen få poster.

Har aldri beskyldt deg for å lyve ikke andre heller. Det var det du selv som sa. Jeg har prøvd å trekke frem at jeg respekterer ditt syn og ber om respekt for at jeg har mitt. Det har tydeligvis ikke skjedd.

Jeg skjønner egentlig ikke vitsen med å delta på et fourm hvis du ikke tåler at jeg svarer når du sier at jeg er på villspor, at det jeg sier er for dumt eller at jeg ikke leser det som står her. Du henvender deg til mine poster gang etter gang. Og jeg akter å svare. Jeg forholder meg saklig som best jeg kan og mener ingen harme. Takler du ikke dette er det egentlig bare ditt problem.

PM meg gjerne, jeg bærer intet nag, men jeg står for det jeg har sagt her.

@ Fahnsen, takk for hyggelig kommentar

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje dere skulle ha forsatt krangelen en annen plass og ikke søle til den
    ellers så intressanne tråden til Millmaker

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oisann!!!!!!!!!!

Her tar det av ser jeg!!!
    Etter en ettermiddag med varmepumpemontering og befaringer på dette, så kommer jeg hjem og ser at det spisser seg til i tråden min!

Det er artig med diskusjoner og meninger, det er jo derfor man lager en tråd! Og temaet kan jo diskuteres til evigheten og tilbake igjen, det er ikke slik at vi kommer frem til en felles løsning uansett!
    Det vil alltid være delte meninger om dette, men jeg føler at vi lar de heteste innleggene ligge her nå og kutter ut den personlige krangelen som har oppstått.
    Ikke misforstå, det er hyggelig med innlegg og meninger her, men når det kommer til personlige angrep omtrent så tar vi det på PM.OK?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator: Da satser vi på at trådstarters oppfordring følges og at man holder seg en smule i skinnet med tanke på videre diskusjon i denne tråden.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye snadder i postkassa?

Fått et par CDer de siste par dagene, her MÅ det være endel godlyd ute og går vel?

Kalibrering og plassering får så være, jeg får nøye meg med litt godplater:

Kari Bremnes - Svarta Bjørn

Eric Johnson - Ah Via Musicon

Dronning Mauds Land - Noe Som Har Hendt

Hanne Boel - Kinda Soul

Roger Waters - Amused To Death

Dance With A Stranger - The Best Of 2CD

Duffy - Rock Ferry

Moby - Go Remixes

Killers - Day&Age

Peter Jøback - East Side Stories

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke spør meg hvorfor, men nå ble det jaggu enda et Doxa produkt.

Jeg kjøpte en Doxa 014 DAC, og de som følger godt med vet at jeg har en slik fra før.
    Denne nye er oppgradert, og kostnaden på dette gjorde at det ble billigere å kjøpe en oppgradert en, enn å oppgradere den jeg har.

Derfor har jeg nå snart 2 stk Doxa 014 DAC, og som nevnt før her:

Kanskje et Doxa museum er i emning!

Side 29 av 44 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •