Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 44 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 871
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ai ai ai ai ai ai ai!!!!!!!!!!!!!

Har fått Sony XA7ES i hus, og spiller nå på den, måtte prøve! EN ting først, den er DØNN strøken! Fantastisk godt holdt, takk til selger og de før han! Moro å få slike pakker, smiler jo bare!
    Kjører coax ut av denne, altså som rent drivverk. Samme som X707ES selv om jeg der bruker digital XLR.

Fantastisk hva denne XA7ES leverer også, liker spesielt skuffen som kommer ut og den tunge dingsen som du setter oppå plata i skuffen.
    Tidlig å si, men jeg mener at denne er enda bedre enn 707. Skal sammenligne mer senere i helga. Noen som har hørt begge to og har en mening? Drivverket er jo forskjellig på de.

Noen vil jo si at digitalt er digitalt uansett, og det kan være de har rett. Men jeg syns jeg har fått enda mer snert i det her.

Dette er en artig hobby og interesse, fasinerende å prøve nye ting!

Hurra for denne sier jeg bare, Sony XA7ES:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fasinerende å prøve gamle ting mener du vel...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    fasinerende å prøve gamle ting mener du vel...
    Jojo, men for meg er de nye! Og gammelt er ikke ensbetydende med dårlig!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del. Det var ikke ment som noe kritikk.. :-D

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    For all del. Det var ikke ment som noe kritikk.. :-D
    Skjønte det da.

Syns det er moro å prøve noe av det gamle som kosta skjorta den gang, det var liksom absurd og noe som var utenkelig for de aller fleste! Hvorfor betale 20000,- + for en CD-spiller liksom!
    Nå kan man få de til en ok penge, og de leverer som bare det, selv i dagens marked!

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med rålekker spiller Millmaker. Har selv XA5ES og er storfornøyd. Bruker den selv som intergrert spiller, men AN-DAC står høyt på lista over ting som må prøves ut

Tror du har gjort et godt kjøp der;-)
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Gratulerer med rålekker spiller Millmaker. Har selv XA5ES og er storfornøyd. Bruker den selv som intergrert spiller, men AN-DAC står høyt på lista over ting som må prøves ut

Tror du har gjort et godt kjøp der;-)
    Takker og bukker!
    Ja de er flotte, og bygd som tanks. Har en EC ECD-1 DAC på mine, har ikke prøvd uten den. Som sagt, rent drivverk.

Har også en Doxa DAC her og et par andre forforsterkere, gleder meg til å prøve å sammenligne med det som er tilkoblet nå.

Ja jeg er godt fornøyd med dette kjøpet, tror det skal bli mye god musikk å høre fra denne også. Jeg aner ikke hva "rangstigen" er på X707ES og XA7ES, men på meg så virker XA7ES enda ett hakk hvassere.
    Sikkert noen kjennere som kan forklare forskjellen på de bedre enn meg.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal jeg legge opp?

Neida, fullt så ille er det ikke.

Men jeg var på demo i går, hos Overland her på forumet. Han har denne perla av en kino:

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/overland

Han viste seg å være en svært hyggelig og imøtekommende fyr, kun 15 minutters kjøring fra meg. Dessuten har han som meg 2 stk Doxa 73 som er huket på Klipsch RF83. Har lenge hatt lyst til å se og høre dette og i går var tiden inne. Han hadde bedt inn til minitreff og jeg var først ute, spent og forventningsfull!
    Kaffen var klar når jeg kom og vi ble sittende å prate litt før det kom noen andre. Det viser seg jo at dette anlegget er justert og kalibrert med cm-mål av Flageborg flere ganger, og han har sågar hatt med seg Mr. Doxa himself, Knut Lauvland dit. Lauvland ville høre 2 Doxa 73 på Klipsch og ble imponert han også. Spennende og jeg skjønner det godt!

Jeg har jo aldri hørt et profft kalibrert anlegg før, og jeg mener jeg hørte at Flageborg hadde vært der nesten 10 ganger, da gjerne for å levere mer utstyr og kalibrere igjen. Dette er et anlegg som er målt med målebånd, og det er nøyaktig lik avstand fra sweetspot til alle høyttalerene i fronten. Han har også 2 stk RC64 i senter, en over og en under lerrettet. Disse er også plassert slik at det er nøyaktig lik avstand til nesetippen din som resten.
    Rommet er ryddig, flott, mørkt og med skråtak. Dette har sikkert vært grobunn for noen utfordringer og det er dempematter i stor skala, dog så mistenker jeg at de er plassert der de er av en grunn, ikke bare tilfeldig!

Etter litt historie om hvordan han har kommet dit han er, så plasserte Overland meg i sweetspot. Det var ikke noe poeng å sitte utenfor sa han. Ok tenkte jeg, og forventningene steg et par hakk!
    Overland satte på noe han kalte Q-sound(er det riktig?) demoplate og lurte på om jeg hadde hørt slike. Jeg har ikke det og spisset ørene.
    Det er bare frontene som spiller sa Overland, og uten subene tilkoblet.
    Ja særlig tenkte jeg, lyden kom jo rundt meg hele tiden, dette virket som et fullt 7.2 på meg! Det var helt villt, lyden kom fra alle kanter og snurret rundt meg som en vind! Men det var bare frontene og dette var visstnok Q-sound eller hva det heter. Fantastisk!

Jeg fikk flere demoer av dette, blant annet fikk jeg et par ganger en pil(som i pil og bue) rett i panna. Måtte nesten dukke et par ganger! Andre ganger kom det en slede inn fra bak/venstre, rundet i front og forsvant ut igjen bak/høyre. Alt dette med denne spesielle demoplata, fantastisk!
    Jeg flyttet meg til setet ved siden av sweetspot i treseteren hans og da var alle disse effektene helt på trynet, ingen sammenheng og den pila jeg fikk i panna før fløy bare rundt å letet etter noe annet å treffe. Sleden kjørte i grøfta den også, det ble bare rart utenfor sweetspot!

Hva med bikkja i bakken sa jeg, har du den? Har hørt mye om bikkja til Roger Waters og at den er langt ute til høyre.
    Joda, han hadde den. Amused to death tror jeg den het. Han fyrte i gang denne og der var jaggu bikkja! LANGT ute til høyre står den å gauler, 90 grader rett ut til høyre for meg! Igjen, jeg flyttet meg ett sete og bikkja var langt fremme, egentlig litt overalt!

Klipsch RF83 og Doxa 73 var en meget god match, de spilte på lag og gikk kjellerdypt når det var nødvendig. Ikke ble den hissig i toppen heller, det virket som Doxa roet den ned, det var rett og slett deilig å høre på. Jeg forventet den hissige Klipsch toppen, men den var ikke der. Det låt spenstig, luftig, dynamisk og med skikkelig punch.

Jeg kan fortsette i det vide og brede om dette her, men jeg nøyer meg med å si at vi avsluttet med noen filmklipp for å nyte et kalibrert anlegg der også.
    Jeg vil trekke frem demoen av Open Range, og kanskje spesielt Pulse demoen. Jeg lover, jeg er sikker på at huset flyttet seg på grunnmuren i Pulse demoen som alle snakker om, det var helt vilt! Det trykte noe så inni he***te, helt utrolig!
    Igjen, det er da 2 stk SVS som er skikkelig kalibrert og spiller på lag med resten!

Jeg vil bare avslutte med å takke for et hyggelig besøk hos Overland, og jeg skal nok ikke legge opp.
    Men det jeg har innsett er at jeg har en lang vei å gå for å få noe som spiller som dette. Det er ikke utstyret det står på, det er rommet og plasseringen som er feil hos meg. Det kan aldri bli så bra heller, da jeg har mitt i stuen. Det blir jo noen kompromisser og det må jeg bare leve med.
    Dog så er det en stor inspirasjon å se hvordan det kan bli med skikkelig rom og tiltak, har fått en mal å strekke meg etter!

Takker for en fantastisk demo, og jeg anbefaler alle som kan å ta turen til denne særs hyggelige karen!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Millmaker. Takk for hyggelig tilbakemelding ang. demo og takk for igår!
    Alltid hyggelig med besøk fra andre lydentusiaster. :-D
    Ta turen snart tilbake for en hyggelig prat og litt testing!
    Vi snakkas
    Tom

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av overland
    Hei Millmaker. Takk for hyggelig tilbakemelding ang. demo og takk for igår!
    Alltid hyggelig med besøk fra andre lydentusiaster. :-D
    Ta turen snart tilbake for en hyggelig prat og litt testing!
    Vi snakkas
    Tom
    Jeg er klar!
    Bestilte akkurat Amused To Death, fant den på CDON til 59,- kroner. Nå skal bikkja til pers, men mistenker at den bare flyr rundt i hele nabolaget!

Tar gjerne med meg dac, pre og HD-DVD opp en dag, vært moro å sett/hørt Eagles - Farewell tour og Pulse i HD-DVD på anlegget ditt.

Takk for at jeg fikk komme i går, inntrykkene sitter i!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nesten på tur til å ringe opp bankkontakten min idag, en søndag, for å etablere meg ett forbrukslån til det store salget...

Flott velskrevet artikkel der Millmaker, derfor synes jeg du skal få fingeren ut å få testet resten av snackset som du har samlet opp siden i vår.

Roger Water, Amused to death er en plate som jeg bruker hele tiden når jeg skal sjekke hvordan det står til med lydbildet. Sitter denne platen så vil jeg si at du er i mål. Anbefaler lett kjøp, Sting, Madonna med flere har også brukt Q Sound på innspillingene sine, må ikke glemme Pink Floyd`s Pulse...fanstastisk... men Amused to Death er den ultimate skiva til dette formålet, jeg vet ikke om noen bedre så langt.
    For å få til denne effekten er det plassering plassering og atter plassering, og en god dose akustikk som gjelder. Det er ikke noe kvalitetstegn på høytalerne eller resten av utstyret, min påstand er at alle høytalere klarer dette så lenge fasen, plassering og akustikk er i orden, selv på laptoppen min sine innebygde høytalere får jeg denne effekten, avstanden her til ørene blir så kort at det blir som direktelyd å regne nesten.

I mine yngre dager hadde jeg ett eget lytterom, dempet med eggekartonger, tunge gardiner på veggene, perfekt oppmåling i forholdt til sweetspot, utstyret kostet godt under 10.000 kroner...der hadde jeg ett gedigent stort lydbilde. I dag har jeg anlegg til nesten 100.000 og er ikke i nærheten en gang, alt pga rommet og dårlig plassering av høytalerne, kompromiss og WAF heter det.

Det kule er at jeg har ett maken rom som Overland stående, og det er bare mitt... Jeg har bare ikke fått ut fingeren enda med å ta det i bruk...:?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Det kule er at jeg har ett maken rom som Overland stående, og det er bare mitt... Jeg har bare ikke fått ut fingeren enda med å ta det i bruk...:?
    Regner med at du er godt i gang med å flytte anlegget nå?

Meget bra skrevet, Millmaker!
    Er utrolig hva litt kalibrering og plassering gjør med et anlegg, nesten litt synd hvor mange som 'missbruker' anlegget sitt (potensiale) når man tenker etter.
    Skulle hatt flere Flageborger som farta rundt og fiksa

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Regner med at du er godt i gang med å flytte anlegget nå?

Meget bra skrevet, Millmaker!
    Er utrolig hva litt kalibrering og plassering gjør med et anlegg, nesten litt synd hvor mange som 'missbruker' anlegget sitt (potensiale) når man tenker etter.
    Skulle hatt flere Flageborger som farta rundt og fiksa
    Takk takk!
    Jeg kommer definitivt under kategori "misbruke"! Det var en sjokkartet opplevelse og en ren nytelse å høre på dette anlegget, en skikkelig tankevekker!
    Selv om han har hverken forforsterker, dac, ren cd-spiller eller pc-basert flac løsning, så satt det som ei kule!

Kan jo nevne at han spiller på Denon 3930 og Denon 3808, og skikkelig kalibrert så var det bare moro!!!!

Alle som har dedikert rom bør vurdere proffhjelp til dette med kalibrering hvis man er usikker på dette. En tidkrevende prosess, men gud bedre for en "nesten gratis" gevinst!!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott skrevet Millmaker, artig å høre at folk har hatt sjamme sjokkopplevelse som meg. Mange her inne som mener at man egentlig kan glemme å uttale seg hvis man ikke har dedikert stereo pre, gode kabler, balanserte komponenter osv osv osv. Det er mye MYE større forskjeller på sammarbeidet mellom rom og høyttalere enn noen annen komponent i anlegget.

Så kan jo folk fortsette å bytte cd spillere, pre amper og amper for nyanser innen klangbalanse, de hører kanskje forskjellene selv. For alle andre vil rommet dominere lyden. Man mister litt denne oversikten i stitt eget annlegg fordi man er så vant til sitt eget rom. Da er det svært nyttig å dra å høre noe annet slik du gjorde og få en skikkelig vekker!

Flott skrevet, fikk lyst til å høre denne kinoen selv! =D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Så kan jo folk fortsette å bytte cd spillere, pre amper og amper for nyanser innen klangbalanse, de hører kanskje forskjellene selv. For alle andre vil rommet dominere lyden.
    Unskyld men her er du helt på villspor når det kommer til synsing. Jeg bytter aldri komponenter når vi kommer til nyanser, men å investere i en forforsterker istedet for å bruke receiveren er den største oppgraderingen jeg har gjort foruten bytte av høytalere, og det var ikke engang en dyr forforsterker. Så dette var skivebom Fredrik. Hvis verden var så enkel som du fremstiller det så hadde det ikke funnes noen HiFi sjapper i norge, da kunne vi alle ha handlet produktene våre på Elkjøp og Lefdal.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jeg egentlig litt enig med både Zebby og Fredrik på en måte. Det er ikke tvil om at du kan hente ut mer av systemet ved å foreksempel kjøpe inn en pre eller dac eller noe sånt når det kommer til stereo.

Men som jeg selv har fått erfare, så setter rommet og plasseringen sine soleklare begrensninger uansett hva jeg gjør hjemme. Så en slik sjokkartet opplevelse som jeg var vitne til på Lørdag er ikke mulig å få til slik jeg bor nå. Det hjelper ikke uansett hva jeg kobler på, et slikt samspill og en slik sammenheng er umulig å få til.

Men gud bedre for en opplevelse det var, og litt av en gulrot å strekke seg etter for alle som ikke har dedikert rom, eller ikke har kalibrert skikkelig.
    Utstyret jeg har hjemme hos meg står ikke tilbake for det jeg så på Lørdag, nesten tvert imot på mange områder, men hva hjelper det når man kan få en slik opplevelse bare ved å måle opp skikkelig, plassere, kontrollmåle, plassere en gang til, kanskje måle litt til etc. etc. etc..........

Jeg syns jo det var kult å se film hjemme fra før av og var egentlig ganske fornøyd med hva jeg hadde fått til, men jeg fikk en skikkelig knyttneve midt i fleisen etter å ha vært der og summet tankene litt når jeg kom hjem igjen.

Nei folkens, vi må brette opp ermene, tenke plassering, demping, målebånd og skikkelig kalibrering! Det gir en oppgradering av de sjeldne!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Nei folkens, vi må brette opp ermene, tenke plassering, demping, målebånd og skikkelig kalibrering! Det gir en oppgradering av de sjeldne!
    Klart det, plassering, akustikk og kalibrering er det billigste og mest effektive virkemidlet vi har. Men vi kommer ikke utenom forbedringene hva en god forforsterker og kilder også kan gjøre med lyden. Det er mye mellom Emotiva og McIntosh, spørsmålet er hva man vil ha og hva man tar seg råd til. Som jeg skrev tidligere, det er ikke noe kvalitetstegn på komponentene at Q Sound sitter som ei kule, det greier man med meget billig utstyr så lenge plassering rommet og akustikken tillater det. Når jeg hadde EMC-1 UP hjemme på prøve, og når jeg skulle beskrive lyden i etterkant så sammenlignet jeg det med å se på ett bilde med scart overføring til å gå over til HDMI og full HD. Det er ikke nyanser...det er en stor forbedring. En god DAC senker støyen i lydbildet, instrumentene er lettere å plassere, lydkvaliteten i seg selv kan oppleves å få ett stort løft som feks sibilanter blir tonet ned til kanskje ingenting...dette er ikke nyanser i mine ører.

Se ikke bort i fra hvis Overland hadde puttet en DAC inn i kjeden at stereo opplevelsen hadde blitt enda bedre i andres ører, min påstand at det faktisk noe å hente bare med å snu stikket i strømkontakten til forsterkeren, det har jeg selv opplevd har gitt forbedringer i lydbildet, så får man tro på det eller la være...

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Unskyld men her er du helt på villspor når det kommer til synsing. Jeg bytter aldri komponenter når vi kommer til nyanser, men å investere i en forforsterker istedet for å bruke receiveren er den største oppgraderingen jeg har gjort foruten bytte av høytalere, og det var ikke engang en dyr forforsterker. Så dette var skivebom Fredrik. Hvis verden var så enkel som du fremstiller det så hadde det ikke funnes noen HiFi sjapper i norge, da kunne vi alle ha handlet produktene våre på Elkjøp og Lefdal.
    Ja da er vi enige om at vi er uenige. Du trenger ikke se langt for å finne folk som bruker amper fra f.eks Mcintosh sammen med recievere fra Yamaha og som stortrives med det. Jeg er helt enig at hele signalveien har mye å si, men de blir stilt i skyggen av høyttalere & akustikk.
    Som jeg sa over: sammenlikner du en god kjede med en dårlig kjede i samme rom vil den gode kjeden femstå som best, kanskje til og med med klar margin.

Men sammenlikner du en middels kjede i et svært godt akustisk rom er det ikke uvanlig at dette systemet låter bedre en systemet med high end komponenter i et dårlig rom.
    Konklusjonen er : heller middels utstyr i bra rom enn bra utstyr i dårlig rom.

Du finner blindtester av komplett forskjellige oppsett med high-end vs kjempebillig elektronikk hvor folk ikke hører forksjeller eller 50/50 (samme høyttaler/plassering & rom) foretrekker det dyre mot det rimelige. Da snakker vi en kjede av elektronikk til 10 000 kr mot en til over 100 000 kr. Det er greit at du syntes forskjellene er enorme, men det syntes ikke alle og en del slike tester tyder på at det betyr mindre enn det mange liker å innrømme.

Forstår ikke hvordan jeg kan være på villspor når det komemer til synsing? Det er jo nettop synsing = personlig mening. Jeg kunne kanskje presisert dette bedre, at dette er min mening. Også er jeg fult klar over at du og veldig mange andre mener noe annet.

Hadde du gjort litt resarch på oppbygning og forskjeller mellom DAC'er som du nevner hadde du forstått at forskjellen mellom DAC'er er på microstadiet. Dacer i moderne recievere har 98% av ytelsen til de beste. Det er snakk om nyanser, ikke SCART VS FULL HD slik du beskriver.
    Jeg har selv testet min Yamaha 665, vs Wolfson Dac (samme som sitter i Linn Acurate til 40k) og spesiallaget preamp som sitter i mine høyttaere og ja, sistnevnte er bedre, har lavere støygulv og mer luft i lyden, men det er småplukk sammenliknet med avvikene i frekvensgang og forvrengningen introdusert av rommet/høyttalere. Det er mulig for meg som kjenner anlegget og rommet så godt å høre forskjellen, men for besøkende er rommet så dominerende at det blir meningsløst og analysere forskjellene.
    Hadde folk sluttet å dette enorme fokuset på enkeltkomponenter og merker og helelr begynt å bry seg om systemet som en helhet hadde mange hatt bedre lyd. Det er min påstand.

BTW: sorry at vi drar tråden din inn på et spor Millmaker, jeg gir meg med denne posten så kan vi fortsette et annet sted om Zebby og andre vil diskutere dette videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting skal jeg være enig med deg Fredrik, mye koster mere enn hva det smaker, og ja det er mye hysteri og grensen på det fanatiske der ute. Jeg vet ikke om du leste mitt siste innlegg før du skrev dette, eller om det gjør noe fra eller til?

At noen ikke er villig til å betale feks 14.000 kroner for ett lydbilde med mindre støy, bedre plassering av instrumentene og kanskje forbedring av lydkvaliteten får være opp til dem. Og ja det jeg skriver forutsetter at man har gjort det man kan med det rommet man har, hvis man ikke tar seg tid til å gi anlegget de beste forutsetninger for å spille best mulig i det rommet anlegget står i er denne diskusjonen dødfødt.

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hadde du gjort litt resarch på oppbygning og forskjeller mellom DAC'er som du nevner hadde du forstått at forskjellen mellom DAC'er er på microstadiet. Dacer i moderne recievere har 98% av ytelsen til de beste. Det er snakk om nyanser, ikke SCART VS FULL HD slik du beskriver.
    Det var da litt av en påstand? Så du mener at det meningsløst å skrive reviews på DAC`r da? Så alle beskrivelsene folk kommer med avfeier du som sprøyt og mikrodetaljer. Sorry Fredrik, jeg vet bedre enn hva du serverer her...

Jeg bare må også legge til, når min samboer, som overhodet ikke er interessert i lyd, hører stor forskjell på EMC-1 UP og en DVD spiller så kan du ikke si at det er mikrodetaljer....det blir for dumt.

Side 28 av 44 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •