Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 44 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 871
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tenkte tanken om å installere SB senter på nas'en. Du har sikkert sett det under advansed options i nas'en. Eneste er at da kommer man til en info sak som må leses dersom en skal bruke SB senter sammen med nas.

Her ramler jeg av, synest det var knotete forklart (for meg iallefall), og jeg blir redd for å ødelegge det som tross alt fungerer.

Men merkelig at du får cover på noe da... Jeg har bare prøvd meg med ca 10 stk, ingen av de kommer opp. (addet etter musikken var overført til nas, som folder.jpg).

Misstenker at SB senteret kunne ordnet dette ?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Jeg tenkte tanken om å installere SB senter på nas'en. Du har sikkert sett det under advansed options i nas'en. Eneste er at da kommer man til en info sak som må leses dersom en skal bruke SB senter sammen med nas.

Her ramler jeg av, synest det var knotete forklart (for meg iallefall), og jeg blir redd for å ødelegge det som tross alt fungerer.

Men merkelig at du får cover på noe da... Jeg har bare prøvd meg med ca 10 stk, ingen av de kommer opp. (addet etter musikken var overført til nas, som folder.jpg).

Misstenker at SB senteret kunne ordnet dette ?
    Aner ikke jeg Mori. All min musikk ligger under Musikkmappe på fjernkontrollen, finner ikke en puck under artister, album, sjangere etc.

Går jeg inn på musikkmappe på fjernkontrollen så kommer jeg direkte til mappen Music på NAS og der har jeg lagret alle albumene i hver sin mappe igjen.
    Sikkert tungvint, men det fungerer!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodige greier... Da gjør jeg iallefall noe riktig. Jeg finner albumene mine også under sjanger/årstall o.s.v

Satt nå og bladde gjennom en god del, jeg får faktisk opp 3-4 cover (av 300 )... Hehe, aner ikke hvorfor akkuratt de kommer frem.

Om jeg manner meg opp til det, så skal jeg forsøke og legge inn SB senter på nas'en.... (men det får bli i morgen)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodige greier... Da gjør jeg iallefall noe riktig. Jeg finner albumene mine også under sjanger/årstall o.s.v

Satt nå og bladde gjennom en god del, jeg får faktisk opp 3-4 cover (av 300 )... Hehe, aner ikke hvorfor akkuratt de kommer frem.

Om jeg manner meg opp til det, så skal jeg forsøke og legge inn SB senter på nas'en.... (men det får bli i morgen)

Selv om du bruker NAS som lagringsmedie til musikken?

Sånn jeg tolker det, så er ikke NAS linket mot sjanger/årstall osv her hos meg. Noen som vet åssen jeg kan få til det?

Hos meg virker det som at disse mappene er linket opp mot laptopen på en måte, er ihvertfall ikke linket mot NAS.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, musikken ligger lagret på nas'en.

Har ikke peiling på hvorfor dette fungerer for meg, uansett ikke noe jeg bruker. Nå er det kun album cover jeg savner. Som nevnt så skal jeg (tror jeg) forsøke meg på SB senter på nas'en. Men hvordan det går.... "time will show !"

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ikke finner noe under album, artist etc, kan det virke som om filene ikke er tagget. FLAC, MP3 osv har en tag i filen som Squeezeserveren leser og kategoriserer i databasen. Man kan tagge filene i f.eks. MediaMonkey, men det greieste er jo å gjøre det når man ripper platene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tagget alle plater i Mediamonkey under rippingen.

Men du skriver squeezeboxserveren, da må vi ha det altså ? (har ikke lagt inn noen SB server enda)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tagget alle plater i Mediamonkey under rippingen.

Men du skriver squeezeboxserveren, da må vi ha det altså ? (har ikke lagt inn noen SB server enda)
    Jeg har lagt inn SB server som sagt, men kun på laptopen. Har ikke brukt den i det hele tatt da Dueten får kontakt med NAS utenom laptopen.

Har dog så vidt prøvd SBserveren på laptopen nå, men det er samme der.

Virker som om NAS lever sitt eget liv utenom SB server...........

Tagget alle plater som i "autotag fra internett"? Er det det dere snakker om?

Det har jeg også, men de havner i en egen folder på laptopen min........coverbildene altså.
    Hjalp heller ikke å ta ett av de bildene å plassere i en av albummappene i NAS, kom ikke noe mer coverbilder av den grunn.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke vi må igjennom denne Mori:

Answer

Grøss og gru sier jeg bare......................

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Virker som om NAS lever sitt eget liv utenom SB server...........
    Det er derfor jeg tror vi må legge inn SB serveren direkte på nas'en.
    Du som er så godt inni SB serveren, hva er det for noe ? Avspillingsprogram ? Kan man tagge albumene direkte gjennom SB serveren ?

Har du prøvt og spille av noen låter fra laptoppen gjennom SB serveren ?

Spørs om ikke vi må igjennom denne Mori:

Answer

Grøss og gru sier jeg bare......................
    Hehe, er også redd for det gitt

EDIT;

Nå venter sengen, men et siste spørsmål;
    kan man stoppe musikken uten og slå av selve SB receiveren ? (slik som nå når jeg skal køye, enda opp med og slå av alt... og da kan jeg potensielt få problemer igjen i morgen...)

GO NATT

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Itunes og importert store deler av musikken min med og når jeg etterhvert fikk meg en Squeezeboks radio valgte jeg å legge Squeezeserver på min ReadyNas. Det hele fungerer utmerket men endel coverbilder uteble. Dette har noe med hvordan Itunes oppbevarer tagge infoen. Løsningen var å retagge endel albumer med Mp3tag - the universal Tag Editor (ID3v2, MP4, OGG, FLAC, ...) men som det sies lenger opp det letteste er nok å bruke ett rippeprogram som gjør dette samtidlig som du importerer.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjer lite her, det er ferie.

Her skje det lite om dagen, jeg har ferie og nyter det. Har kjøpt endel plater som er lagt inn på NAS som FLAC-filer og det fungerer jo bra.

Dessuten har jeg benyttet muligheten til å hente endel nye filmer på BD. Har fått inn Hurt Locker og Iron Man i steelbook blant annet. En god tilvekst i samlingen det, begge uåpnet i plast.

Dessuten jakter jeg en ny pre, eller rettere sagt en til.
    Jeg jakter en Doxa pre denne gangen, og da spesifikt en Doxa 06 passiv pre.
    Den har jeg lyst til å prøve sammen med Doxa 73 her hjemme, og sammenligne mot EC 4.7 som står her nå.

Så hvis dere vet om en, eller har en Doxa pre, ta kontakt!!

Har i tillegg fått meg en Sony Xperia X10 som jeg knoter med, touch telefoner er uvant og gir grobunn til mye frustrasjon!!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skje det lite om dagen, jeg har ferie og nyter det. Har kjøpt endel plater som er lagt inn på NAS som FLAC-filer og det fungerer jo bra.

Dessuten har jeg benyttet muligheten til å hente endel nye filmer på BD. Har fått inn Hurt Locker og Iron Man i steelbook blant annet. En god tilvekst i samlingen det, begge uåpnet i plast.

Dessuten jakter jeg en ny pre, eller rettere sagt en til.
    Jeg jakter en Doxa pre denne gangen, og da spesifikt en Doxa 06 passiv pre.
    Den har jeg lyst til å prøve sammen med Doxa 73 her hjemme, og sammenligne mot EC 4.7 som står her nå.

Så hvis dere vet om en, eller har en Doxa pre, ta kontakt!!

Har i tillegg fått meg en Sony Xperia X10 som jeg knoter med, touch telefoner er uvant og gir grobunn til mye frustrasjon!!!!!!!

tror det står ett doxa sett på hifisentralen, vet ikke om det er den du leter etter

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    tror det står ett doxa sett på hifisentralen, vet ikke om det er den du leter etter
    Kom ut ett sett i går, med en 140 Signature(som jeg har allerede), og en 012 pre. Er ikke den jeg søker.

Har et par smånapp på gang allerede, vi får se hva det ender med! Tydeligvis så flommer det ikke over av slike Doxa 06, men det ordner seg vel håper jeg!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda en Doxa!

Enda et Doxa produkt på vei, har funnet en passiv 06 pre som er merket med min adresse.

Fant tilslutt en passiv pre som jeg ønsket, gleder meg til å høre på dette. Den er bygd om til passiv i 2006 og skal være en meget god match til Doxa 73 har jeg blitt fortalt.

Skal sammenlignes direkte med EC 4.7, så det blir spennende!

Denne er på vei:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

**** ta posten!

Da har det seg sånn at pakka står fast i posten et sted, den har stoppet i Oslo, etter det så finnes ingen spor.
    Den er videresendt fra Oslo 6 August står det, der slutter alle spor.

Har ringt posten siden Tirsdag 10, hver dag. Kommer i morgen sier de, KISS MY ASS!

Ringte akkurat også, og da sier de at de må åpne en sak/etterlysning på den.

MEN, det må avsender gjøre! Jeg som mottaker kan ikke opprette denne saken, og må nå få tak i avsender for å få han til å åpne sak.
    Greit nok det, men hva om den kom fra Uganda eller Kina for eksempel. Lett å få tak i noen derfra for å åpne en sak/etterlysning tenker jeg.

Siste spor er altså en uke gammelt, og kundeservice driter de ihvertfall i.

Jeg vil ha pakka mi jeg, men sannsynligvis så er det vel noen som har rappet den tipper jeg.

Vi får se hva som skjer..........

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Doxa ville hjem........?

Da kan det se ut som at de har klart å spore opp pakka mi. Den er visstnok nå sendt til meg på nytt, denne gangen fra Kristiansand!

Det kan virke som at Doxaen ville hjem til Lauvland spør du meg! Kanskje den fikk hjemlengsel!

Da har den altså tatt turen fra Bergen til Oslo, fra Oslo til Kristiansand og stoppet opp der.
    Den skulle vært i Stokke før den kom til meg i Skien, men der har den ikke vært.
    Ikke spør meg åssen de får det til, det er i dag 18 dager siden selger sendte pakka!

Trøsten er at den er funnet ihvertfall, så får vi håpe at den kommer frem denne gangen, og at den er hel og fin.

Den stakkars Doxaen må jo være utsultet etter den lange turen, jeg får håpe jeg kan få noe "mat" i den snart!

To be continued.........................

PS! Tusen takk til selger for hjelpen med etterlysning og informasjon!!!!! Setter pris på det!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, høres ut som ett småfrustrerende prosjekt. Litt spent på sammenligningen... Jeg har forøvrig en Parasound NC 2100 underveis...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hmm, høres ut som ett småfrustrerende prosjekt. Litt spent på sammenligningen... Jeg har forøvrig en Parasound NC 2100 underveis...
    Litt? MØE FRUSTRERENDE vil jeg nå si!!

Ja jeg har sett at du har en Parasound på vei, blir spennende å høre hva du har å si der!
    Moro det at vi tester litt forskjellig for å finne frem til "godkombinasjoner". Håper vi ihvertfall!!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda et Doxa produkt.......

I påvente av Doxa 06 passiv pre som er på tur med posten, så tok jeg en tur i området her og plukket opp en strøken Doxa 07 Pre.

Ikke passiv, men en veldig god pris gjorde at jeg slo til på den for å prøve den også!

Denne er nå i hus:

Side 26 av 44 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •