Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 44 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 871
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Offf, slått av Millmaker :-?

Jeg fikk det ikke til med switch heller, fikk ikke kontakt med nas'en. Ja, ja, nå har jeg øverført endel iallefall trådløst. Gikk ca 16 timer på 150gb.

Tror også jeg har dårlig forbindelse til nas/nettverket. Tar ganske mangen sekunder og "surfe" rundt blandt albumene. tar det lang tid hos deg Millmaker ?

Har du fått til coverene forresten, jeg sliter med det også...

EDIT : Jeg har lagt til noen cover med navn :folder.jpg Trodde dette skulle gjøre susen men får ikke opp noe bilde enda. Må jeg restarte nas'en eller noe slikt kanskje ?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Offf, slått av Millmaker :-?

Jeg fikk det ikke til med switch heller, fikk ikke kontakt med nas'en. Ja, ja, nå har jeg øverført endel iallefall trådløst. Gikk ca 16 timer på 150gb.

Tror også jeg har dårlig forbindelse til nas/nettverket. Tar ganske mangen sekunder og "surfe" rundt blandt albumene. tar det lang tid hos deg Millmaker ?

Har du fått til coverene forresten, jeg sliter med det også...

EDIT : Jeg har lagt til noen cover med navn :folder.jpg Trodde dette skulle gjøre susen men får ikke opp noe bilde enda. Må jeg restarte nas'en eller noe slikt kanskje ?
    Switchen var plug&play her, bare moro. Plugget i og gjorde ikke noe annet, virket som ei kule!

Surfingen er ikke så ille den, blir vel tyngre jo mer man har kanskje?

Cover er noe rare greier. Noen ganger vises det og noen ganger ikke. Skjønner jeg lite av Mori.

Tar imot tips om cover med glede!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det rett før jeg kaster hele skiten i søppla...

Nå sliter jeg veldig med og finne nettverket (eller nas'en). Jeg bor i et relativt lite hus, duetten er lokalisert i andre etasje, lyse sentralen i første. Luftlinje på ca 5 meter vil jeg tro.
    Er det normalt at den skal slite med kontakten på såpass kort avstand ? Flere ganger i samme låt så begynner duetten og "buffre"... SUKK...

Beklager at jeg bruker tråden din til slike spørsmål, men vi (du) har jo fått et par squeezebox brukere på kroken her

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå sliter jeg veldig med og finne nettverket (eller nas'en). Jeg bor i et relativt lite hus, duetten er lokalisert i andre etasje, lyse sentralen i første. Luftlinje på ca 5 meter vil jeg tro.
    Er det normalt at den skal slite med kontakten på såpass kort avstand ? Flere ganger i samme låt så begynner duetten og "buffre"... SUKK...

Beklager at jeg bruker tråden din til slike spørsmål, men vi (du) har jo fått et par squeezebox brukere på kroken her
    Her er det bare å bruke Mori, syns det er helt greit med spørsmål og svar og irritasjoner!

Snedig det her, min virker som ei kule den. Ingen problemer i det hele tatt her. NAS står riktignok i samme rommet(stua) akkurat nå, men det er stabilt som juling. Avstand ca 5 meter her også og en sofa er eneste hinder for fri sikt mellom de.

Syns det er imponerende at den lille boksen(dueten) kan levere og gjøre det den faktisk gjør! Er ikke størrelsen som er viktig her!

Men det visste vi jo fra før, eller hva gutter?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten ting bare. Sliter du hvis du tar med PCen opp der også? Med signaler tenker jeg på....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc'en står også oppe i andre etasje. Ganske dårlig signal på den også, men den faller aldri ut slik som nas'en.
    Nå oppgraderte jeg nettopp softwaren på den (automatiske oppgraderings greia), den ble faktisk værre nå :-?
    Det at jeg ikke får til album cover få så være, men dette med signal problemene kan jeg ikke leve med... Om jeg ikke får til noe i løpet av helgen så får jeg ringe lyse og spør om råd.

Nå tror jeg at alt blir lagt på is til i morgen (prøve og redde litt av fredagen iallefall), tipper jeg setter alt tilbake til factory settings, da virket den mer stabil. Tror også jeg har lagt inn squeezebox senter på nas'en, tror, fordi jeg har ikke peiling på hva det er godt for...
    Trodde selv jeg hadde ok basis kunnskaper ang pc, men når det gjelder dette har jeg ikke nubbesjangse...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc'en står også oppe i andre etasje. Ganske dårlig signal på den også, men den faller aldri ut slik som nas'en.
    Nå oppgraderte jeg nettopp softwaren på den (automatiske oppgraderings greia), den ble faktisk værre nå :-?
    Det at jeg ikke får til album cover få så være, men dette med signal problemene kan jeg ikke leve med... Om jeg ikke får til noe i løpet av helgen så får jeg ringe lyse og spør om råd.

Nå tror jeg at alt blir lagt på is til i morgen (prøve og redde litt av fredagen iallefall), tipper jeg setter alt tilbake til factory settings, da virket den mer stabil. Tror også jeg har lagt inn squeezebox senter på nas'en, tror, fordi jeg har ikke peiling på hva det er godt for...
    Trodde selv jeg hadde ok basis kunnskaper ang pc, men når det gjelder dette har jeg ikke nubbesjangse...
    Kjedelige greier dette da Mori. Ta deg en pause og kom sterkere tilbake! Gjør som meg, sett deg på verandaen og ta en kald øl!

Skål folkens og god helg til alle!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ett litt annet oppsett enn dere, men min erfaring er at trådløst er som regel er søppel. I en ideel verden sitter du på din egen øde øye med ett trådløst oppsett så kan du bruke det til mere enn bare surfing på nett. Men i dagens samfunn med med all slags trådløse "apparater" i luften er det ikke rart ting kan oppføre seg ustabilt. For meg så er det kun kablet nettverk som gjelder.

Jeg kjøpte ett NAS fra WD, Linuxbasert, maken til dritt. Er så tregt at det er kjappere med en vanlig USB disk. Så når jeg har fått tømt NAS så skal jeg skru ut disken, kjøpe meg ett adapter slik at jeg i det minste kan bruke disken med USB. vanlig USB disk er ca 10 ganger raskere i overføring uten å overdrive. Men det er forskjeller på NAS, men jeg blir aldri å kjøpe noe slikt uprøvd igjen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis forskjellige erfaringer og oppfatninger ute å går angående dette temaet. Og sånn skal det jo være!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slet med dette jeg også. Ble til at jeg la opp nettverks kabler. Og da ble det super raskt og ikke noe tull.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke jobbet så mye med saken i dag.

Men har vel konkludert med at jeg skal prøve en ny trådløs router. Har fått lagt opp kabel til andre etasje fra lyse sentralen, så på mandag blir det handling av en eller annen switch/router.

Jeg ser for meg kabel fra lyse (altså deaktivere trådløst nett ? kan lyse sentralen kjøre med begge deler samtidlig ?) opp til andre atasje, så inn i en trådløs router. Da bør iallefall signalet bli bra i denne etasjen.
    Hvorfor i alle dager har jeg da sentralen i første kan man jo spørre seg... Hehe, jo hadde jeg bare visst at den trødløse overføringen til Lyse suger før jeg fikk den montert opp av lyse...

De switchene dere liket til litt tilbake, det er ikke trådløse vel ?

Må bare skyte inn at jeg dessverre er nødd for å ha trådløst overføring til der pc'en står, kabler trukket over gulv/døropninger kommer ikke på tale
    Visst ikke hadde jeg selvfølgelig droppet hele stresset med trådløst.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det NAS'et som mister WLAN mot ruteren din? Hva slags kort sitter det da i NAS'et?

Har knota veldig med SB selv, og gått tilbake til SC Versjon: 7.3.2. Men fortsatt var det en reciver som mistet kontakt støtt og stadig, selv med 80% signal. Satte så på en AP ala:
    Komplett.no - Linksys Wireless-G Access Point 54 <-- da satt opp som Client mot Ruteren.

Ville kanskje testet en slik på enheten du har problemer med, den kan også settes opp som en repeater, dvs den repeterer signalet videre ifra en moderruter (den du allerede har) og videre til f.eks reciveren din, ved så å koble AP'en direkte til NAS'et, så kan du også be reciveren snakke direkte med AP'en. Prøver med en tegning:

WLAN RUTER (den du har) - wlan -AP- LAN til NAS. Så kobler du reciveren direkte til AP'en som er koblet til NAS .

AP skal da stå i repeater mode . 54mbit er ikke masse, du kan også sjekke ut Jensen 9300, som er en fullruter, men som også kan settes som repeater av en moder ruter... repeating støttes av de fleste rutere, men desverre er det noen som skiller seg ut ( tror det er WDS dette systemet heter).

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke jobbet så mye med saken i dag.

Men har vel konkludert med at jeg skal prøve en ny trådløs router. Har fått lagt opp kabel til andre etasje fra lyse sentralen, så på mandag blir det handling av en eller annen switch/router.

Jeg ser for meg kabel fra lyse (altså deaktivere trådløst nett ? kan lyse sentralen kjøre med begge deler samtidlig ?) opp til andre atasje, så inn i en trådløs router. Da bør iallefall signalet bli bra i denne etasjen.
    Hvorfor i alle dager har jeg da sentralen i første kan man jo spørre seg... Hehe, jo hadde jeg bare visst at den trødløse overføringen til Lyse suger før jeg fikk den montert opp av lyse...

De switchene dere liket til litt tilbake, det er ikke trådløse vel ?

Må bare skyte inn at jeg dessverre er nødd for å ha trådløst overføring til der pc'en står, kabler trukket over gulv/døropninger kommer ikke på tale
    Visst ikke hadde jeg selvfølgelig droppet hele stresset med trådløst.
    Jeg kjører ihvertfall både trådløst og kablet samtidig her hos meg, null problemer med det. Jeh har Skaagerak Fibernett men det er vel samme hjemmesentralen som Lyse går jeg utifra.

Switchen jeg har kjøpt er ikke trådløs nei. Hadde ikke trengt switch hvis det gikk med trådløst. Problemet var at det bare er 1 PC inngang på hjemmesentralen til Skagerak Fibernett.

PS! Jeg har vært i kontakt med en som jobber i Skagerak Fiber og han sier at hjemmesentralen kan programmeres om hvis det er ønskelig med flere PC porter og færre TV porter. Det er som sagt 3 til TV og 1 til PC, men dette kan programmeres om hvis ønskelig. Kanskje noe å ta med seg for noen som har det behovet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for at du prøve og hjelpe Skorob, men har gitt opp trådløs overføring til mandagen iallefall

Har som sagt trukket kabel fra sentralen og opp til andre etasje. Kobler den rett i receiveren (sb), men nå finner ikke kontrollen receiveren lengre... den leter kun på trådløst nett ? ? ei finner jeg oen instillinger for og få den til og se på lokal tilknytting (eller hva det heter...)

Mildt sagt frustrerende dette. Trodde en direkte kabel fra lyse sentralen til sb receiveren måtte være bankers jeg da..:-?

Jeg er virkelig ute og sykkler her nå... Må jeg ha trådløst nettverk til SB'en ?
    Har nå satt den helt tilbake til factory settings, og ved oppstart leter den kun etter trådløse nettverk. (dette har jo jeg deaktivert for å bruke SB'en kablet til lyse sentralen).
    Nå er jeg heeeelt lost her....

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må resette både Controlleren og Squeezeboxen, for å begynne på nytt.
    Du må ikke ha trådløst nett, Controlleren kan kommunisere via Squeezeboxen, men det beste er om man har kablet nett til Squeezeboxen og lar Controlleren være på det trådløse nettet. (Og dette har jeg skrevet før i denne tråden)

Du trenger ikke deaktivere det trådløse nettet for å bruke kabel. Begge deler går helt fint!

Kjøp deg en trådløs router, og deaktiver det trådløse på Lyseboksen. Så får du 4 porter til kablet nett og et bedre trådløst nett i samme slengen. Sjekk litt på forum etc for hvilke routere andre har sammen med Squeezebox, så får du en du vet skal fungere.

Slet veldig med å få Squeezeboxen oppe å gå selv de første dagene, hos meg løste alt seg med ny router.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for at du prøve og hjelpe Skorob, men har gitt opp trådløs overføring til mandagen iallefall

Har som sagt trukket kabel fra sentralen og opp til andre etasje. Kobler den rett i receiveren (sb), men nå finner ikke kontrollen receiveren lengre... den leter kun på trådløst nett ? ? ei finner jeg oen instillinger for og få den til og se på lokal tilknytting (eller hva det heter...)

Mildt sagt frustrerende dette. Trodde en direkte kabel fra lyse sentralen til sb receiveren måtte være bankers jeg da..:-?

Jeg er virkelig ute og sykkler her nå... Må jeg ha trådløst nettverk til SB'en ?
    Har nå satt den helt tilbake til factory settings, og ved oppstart leter den kun etter trådløse nettverk. (dette har jo jeg deaktivert for å bruke SB'en kablet til lyse sentralen).
    Nå er jeg heeeelt lost her....
    Måten jeg har gjort det på er å velge "fabrikk instillinger" samt resetta reciveren. (dvs. holde knappen i front inne i 10-20sek, til den begynner å blinke, så søke den opp igjen). Da får du iallefall valget om ethernet eller WLAN .

EDIT: Men ja, det er veldig sprikende kvalitet på de reciverene, har 2 i hus, den med best signal o.l. faller som oftest ut, derfor tok jeg ibruk et gammel AP av samme typen som jeg ga link til .

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TAKK !

Nå spilles det iallefall musikk her

Jeg hadde ikke fått med meg hvordan man skulle restarte reciveren. På mandag skal jeg spore opp en god trådløs router. Har ikke hatt problemer med at pc'en ramler ut, men signalet har vert dårlig hele tiden. Hadde vert greit meg godt signal over hele fjøla.

Hadde en switch liggendes, så da klarer jeg meg enn så lenge. Kabel fra Lyse sentral til switch, så fra den og til nas & SB. Wooho !!

Nå gjennstår det bare og få til album cover på SB'en 8)

Om noen vil finne frem teskjeen så gaper jeg opp nok en gang ! Jeg trodde det skulle holde med og legge inn "folder.jpg" i samme mappe som albumet ? Men det funker ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen vil finne frem teskjeen så gaper jeg opp nok en gang ! Jeg trodde det skulle holde med og legge inn "folder.jpg" i samme mappe som albumet ? Men det funker ikke
    fungerer fint her med både folder.jpg og cover .jpg, men hvis man legger inn cover etter at musikken er lagt inn i libary på squeezeboxserver, hender det seg at man må velge "clear libary and rescan everything" før cover dukker opp

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Sliter vel litt med hele squeezeboxserveren ? Er det noe jeg skal legge inn på nas'en ? Som et avspillingsprogram ? Det som kalles "squeezeboxsenter" ?

Jeg rota meg inn på en side ang squeezeboxsenter og nas, og det ble altfor komplisert for min "pc brain"...

Har forsøkt og rescane nas'en uten at det hjalp

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter også med coverbilder hos meg. Noen ganger er de der, andre ganger ikke.

Jeg ripper i MM og flytter de bare fra Laptopen til NAS. Har installert Squeezebox server på laptopen, men har ikke brukt det en gang enda.

Alt gikkautomatisk her, Dueten fant NAS og musikk strømmet ut.

Noe lurt jeg kan gjøre i SB server på laptopen?

Side 25 av 44 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •