Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 44 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 871
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Dette er eierglede så det holder for meg, og jeg tror nok at oppgrederingsspøkelset er jaget vekk fra min nærhet i lang lang tid.

Hadde vært moro å prøvd med en M73 til... for min del så tror jeg at en oppgradering til B modellen kommer først. Ja du hadde vel ikke glemt av at disse kan oppgraderes Millmaker... Hvis du synes det ble litt kjøligere i rommet nå og en du kan merke anelse lukt av svovel så er nok ikke spøkelset så langt unna.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby

Hadde vært moro å prøvd med en M73 til... for min del så tror jeg at en oppgradering til B modellen kommer først. Ja du hadde vel ikke glemt av at disse kan oppgraderes Millmaker... Hvis du synes det ble litt kjøligere i rommet nå og en du kan merke anelse lukt av svovel så er nok ikke spøkelset så langt unna.
    Akkurat det med en oppgradering til B er fortsatt høyaktuelt Zebby, det vet du jo!!!
    Men ikke nå, det får komme senere. Nå skal jeg nyte disse to en stund, så får oppgraderingen av de komme som et pluss senere.

Men akkurat handlingen og utskiftingen er nok et tilbakelagt kapittel for en god stund. Føler jeg er i mål nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for inntrykk

Ligger nok i kortene at det blir en ekstra Doxa Modell 73 her også etterhvert. Ingen vei utenom he he.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Takk for inntrykk

Ligger nok i kortene at det blir en ekstra Doxa Modell 73 her også etterhvert. Ingen vei utenom he he.
    Ingenting å lure på Ivalos, det er bare å finne en og glede seg!

Utfordringen her nå er å få bygd om racket slik at den kan monteres der.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle CDene jeg har på loftet, hva med dem????

Jeg har tenkt litt på dette i det siste, siden jeg har blitt litt sånn musikkmann igjen! Hva kan jeg gjøre for å få den hverdagen enklere, og å unngå at samboeren blir enda mer gal av alt jeg drar inn her av CDer, filmer og nye komponenter!!!!

Har trålet noen tråder her inne, stilt noen spørsmål og fått mange flotte svar. Utrolig hva dere kan her inne, er til uvurderlig hjelp!!!

Det kan se ut som at dette kan være løsningen for meg, slik at jeg kan få tak i ALL musikken min trådløst, og uten signaltap såvidt jeg forstår(ihvertfall veldig nær!!!):

Da kan jeg legge all musikken min på Netgear ReadyNAS Duo RND2110 1TB. Den kan jeg jo plassere hvor jeg vil, bare den har kablet kontakt med hjemmesentralen til Altibox her.
    Deretter kan jeg bruke Squeezebox Duet til å få kontakt med den, og via fjernkontrollen til Squeezebox labbe rundt her og spille av det jeg ønsker. Alt dette uten å være avhengig av å ha på laptopen eller en ekstern stasjonær gammel pc.

Dette høres nesten for godt ut til å være sant, men jeg har veldig lyst til å prøve et slikt oppsett!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Logitech`n via DAC`n så tror jeg dette kan fungere veldig bra. Samme opplegg som PS3 Media Server løsningen jeg kjører, men jeg tror at Logitechen er en mere elegant løsning hvis kun er snakk om musikk.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Har ikke satt meg inni dette NAS greiene. Men slik du skisserer nå høres jo perfekt ut for meg også...
    Har en gammel stasjonær som bråker noe så inni hampen, samt en enda eldre bærbar som ikke duger til annen enn surfing.

Så med denne NAS saken rett i ruteren til Lyse trenger jeg ingen PC ? Hvordan er det med ripping av cd'er da ? Rippes di direkte til NAS'en ?
    Bekalger alle noob spørsmål, men det er snart leggetid og jeg orker ikke "søke meg ihel" akkuratt nå

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 fungerer ikke som en avspiller fra trådløst nett. Har en nas og koblet den trådløst via ps3 og det hakker og er jævlig.

nettverkskortet til ps3 er gasnke svak og skal være syndebukken.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Hmmm. Har ikke satt meg inni dette NAS greiene. Men slik du skisserer nå høres jo perfekt ut for meg også...
    Har en gammel stasjonær som bråker noe så inni hampen, samt en enda eldre bærbar som ikke duger til annen enn surfing.

Så med denne NAS saken rett i ruteren til Lyse trenger jeg ingen PC ? Hvordan er det med ripping av cd'er da ? Rippes di direkte til NAS'en ?
    Bekalger alle noob spørsmål, men det er snart leggetid og jeg orker ikke "søke meg ihel" akkuratt nå

Ville tro at du kan rippe direkte i NASen Mori, kan ikke se noen grunn til at det ikke går ihvertfall. Det blir jo på en måte en ekstern hardisk det også.

Jeg er like noob selv, så jeg skal trå varsomt. Men uansett så kan du ihvertfall overføre fra pc til NAS om ikke annet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Kjører Logitech`n via DAC`n så tror jeg dette kan fungere veldig bra. Samme opplegg som PS3 Media Server løsningen jeg kjører, men jeg tror at Logitechen er en mere elegant løsning hvis kun er snakk om musikk.
    I mitt tilfelle er det kun snakk om musikk Zebby.

Orker ikke å begynne å rippe mine snart 2000 filmer enda............

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, du ripper direkte til NAS-en. Man mapper den bare opp som en nettverksdisk på PC-en.

Men jeg vil anbefale kablet forbindelse mellom PC-en du skal bruke til ripping og NAS. Jeg gjorde nettopp denne jobben for et par-tre år siden og trodde det var PC-en som var treg til å rippe, siden det tok 30-40 minutter pr CD. Kjørte da trådløst. Så forsøkte jeg med kabel, og vips var jobben gjort på 10 min. pr CD. Kommer sikkert an på signalstyrken riktignok, mulig jeg hadde dårlig signal.

Squeezeboxen er genial synes jeg. Når du har satt det opp en gang, så går det som en lek å sette opp flere avspillere, så man kan ha Squeezeboxer over hele huset.

Savner bare en ting; en plugin for Spotify. Det hadde vært en killerapp.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har ReadyNAS Duo er det viktig å huske på følgende:
    Husk å deaktivere automatisk oppdatering databasen i "ReadyDNLA" i det interne brukergrensesnittet for ReadyNAS Duo.

Dersom du ikke gjør dette, kan du ofte få problemer med å kopiere over til NAS.
    Dette fordi den (mens du kopierer) oppdaterer index, og du får følgende feilmelding etter å ha kopiert ca 70MB: "The specified network name is no longer available"

Siste versjon av programvaren fikser dette, så du har også et valg der.
    NETGEAR ReadyNAS • View topic - * ReadyDLNA Update Addons [Updated: 2010/03/19]

:-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv godt fornøyd med min ReadyNAS Duo (foruten den ovenstående nevnte bug).

Likevel har jeg nå bestilt meg enda en NAS. Valget falt på den nye SYNOLOGY DISK STATION DS210+ 2 BAY NAS SERVER. Den skal visstnok være fantastisk rask og proppet med funksjonalitet, bl.a. streaming til iPod osv..

Jeg bestilte samtidig to stk. WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 2TB SATA/300 64MB (WD20EARS). Liker normalt ikke GP-modellene fra Western, men også disse har fått ytterst gode kritikker. De har den helt nyeste overføringsteknologien, som altså denne NAS-en støtter.
    Med RAID blir overføringshastigheten ekstrem...! :-)
    Den har også støtte for RAID 10 (1+0).

Se test av DS210+ her: Synology DiskStation DS210+ Review

Prisen totalt (for NAS og 2x2TB) ble (relativt) hyggelig (og desidert billigst - kr. 4.947) her:

NAS: SYNOLOGY DISK STATION DS10+ 2 BAY NAS SERVER - Spesifikasjoner
    Disk: WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 2TB SATA/300 64MB - En grøn harddisk med masser af plads - Spesifikasjoner

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    PS3 fungerer ikke som en avspiller fra trådløst nett. Har en nas og koblet den trådløst via ps3 og det hakker og er jævlig.

nettverkskortet til ps3 er gasnke svak og skal være syndebukken.
    Trådløst fungerer svært dårlig, men med kabel er det ingen problemer på verken musikk eller film.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du anskaffe deg en duet, kan det være greit med optisk overføring. Det er faktisk en av de få gangene jeg kan anbefale det. Den elektriske overføringen er ikke helt ok på Duet'en så du kan risikere støy. Fyren ble overrasket over hvor stor forskjell det var og gikk over til Transporter. Optisk overføring støyer ikke siden den ikke kan overføre støy fra A til B

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Skal du anskaffe deg en duet, kan det være greit med optisk overføring. Det er faktisk en av de få gangene jeg kan anbefale det. Den elektriske overføringen er ikke helt ok på Duet'en så du kan risikere støy. Fyren ble overrasket over hvor stor forskjell det var og gikk over til Transporter. Optisk overføring støyer ikke siden den ikke kan overføre støy fra A til B
    Hmmmmmm.........nå kommer tvilen snikende igjen da vet du!!!

Det er optisk på dueten ikke sant? Det du da mener er optisk fra duet til dacen min?(som er noe jeg har planlagt isåfall).

Eller mener du optisk fra NAS-Duet? For da er jeg jo like langt igjen..........

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hmmmmmm.........nå kommer tvilen snikende igjen da vet du!!!

Det er optisk på dueten ikke sant? Det du da mener er optisk fra duet til dacen min?(som er noe jeg har planlagt isåfall).

Eller mener du optisk fra NAS-Duet? For da er jeg jo like langt igjen..........
    Trengs egentlig kun mellom Duet og Dac...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Trengs egentlig kun mellom Duet og Dac...
    Var det jeg håpet og regnet med!

Har hele tiden vært meningen og et mål å kjøre optisk ved en slik løsning.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilket program til FLAC??

Hvis jeg velger en løsning som er diskutert her med Squeezebox Duet og en NAS, så er jo målet å legge inn alle CDene mine i FLAC.

MEN, jeg tok en titt på Windows Media Player som jeg har brukt før til å rippe i mp3.
    Der finnes jo ikke et valg som heter FLAC.

Spørsmålet blir da, hvilket program brukes til å rippe til FLAC??

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker mediamonkey, enkelt og ganske kjapt program syns jeg.

Har selv nettopp kjøpt squeezebox duet, men kjører uten dac forløpig.

Side 20 av 44 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •