Millmaker`s Virrvar - Endelig fått tak i Doxa 8.1 høyttalere! - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 44 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 871
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Morro å se at Doxa lever hos entusiastene fortsatt .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du å skrive noen edruelige ord om hvor mye ekstra moro det gir deg med 2 VS 1 Modell 73 hadde det vært helt topp!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Klarer du å skrive noen edruelige ord om hvor mye ekstra moro det gir deg med 2 VS 1 Modell 73 hadde det vært helt topp!
    Det skal jeg prøve på Ivalos, må bare få den i hus først.

Har et håp om en test til helgen, samboeren skal på fest på Lørdag så da er det håp!

Gleder meg til å få teste dette. Jeg mener at RoKo allerede har 2 slike på sine F2.2, han kan vel også si noe om dette.

Dessuten vet jeg om en som har 2 Doxa 73 på sine Klipsch RF83, det gjorde visst underverker med den løsningen hos han ihvertfall.

Uansett, spennende tider i møte! Utfordringen er at jeg ikke har plass i stereobenken min!

Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med en doxa mod73 til på vei Millmaker! 2 stk mod73 gir masse krefter og et fantastisk lydbilde!! mulig å få en demo etterhverdt....
    Mvh
    Overland

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av overland
    Gratulerer så mye med en doxa mod73 til på vei Millmaker! 2 stk mod73 gir masse krefter og et fantastisk lydbilde!! mulig å få en demo etterhverdt....
    Mvh
    Overland
    Takk for det Overland! Det må da kunne la seg gjøre med en demo etterhvert! Jeg trenger input fra andre også, selv om EN STOR FEIL hos meg er plassering. Men sånn er det bare, får ikke gjort det annerledes!

Og ja, jeg håper at dette skal gi prikken over Ien, selv om jeg er mer enn fornøyd med den ene 73en jeg allerede har!

Dog så valgte jeg en til kontra oppgradering av den jeg har til en 73B. Det kan gjøres senere på begge to.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Jeg mener at RoKo allerede har 2 slike på sine F2.2, han kan vel også si noe om dette.
    Mja..., jeg har jo ikke F2.2 - men et sett ML-høyttalere, og disse er biampet.
    Én forsterker på hver høyttaler, og ikke minst delte kanaler til panel og bass, funker fett!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Mja..., jeg har jo ikke F2.2 - men et sett ML-høyttalere, og disse er biampet.
    Én forsterker på hver høyttaler, og ikke minst delte kanaler til panel og bass, funker fett!
    Sånn var det hos deg ja, stemmer det! Er ikke lett å henge med i jungelen!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en liten oppgradering på gang ja :-D

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Nok en liten oppgradering på gang ja :-D
    He he, ja det ble det gitt! Klarte ikke å la være!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært en utrolig utvikling her siste halvåret

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har vært en utrolig utvikling her siste halvåret
    He he, ja det er vel tatt noen kvantesprang, kan være enig i det. Men sånn er det jo når man er bitt av denne hobbyen!

Så er det jo gøy også da. Teste ut nye ting, sammensetninger man ikke har hørt selv, prøve, feile, le, gråte, you name it!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    He he, ja det er vel tatt noen kvantesprang, kan være enig i det. Men sånn er det jo når man er bitt av denne hobbyen!

Så er det jo gøy også da. Teste ut nye ting, sammensetninger man ikke har hørt selv, prøve, feile, le, gråte, you name it!
    Spørs om kvantesprang er riktig betegnelse da det strengt tatt er et begrep fra microverdenen.....
    Imponerende å se oppgraderingsraten din om dagen. Gøy at du tester ut tingene selv og danner deg egne inntrykk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det Devil, men nå er du pirkete! he he.

Uansett, Doxa 73 er nå på en postterminal nær meg, har et håp om å få den i morgen faktisk.
    Ikke verst med 2 dagers frakt fra vestlandet må jeg si.

Dessuten er jeg hjemme alene resten av uken, det ligger an til testing her! Gleder meg vet jeg!

Syns det er moro å prøve å feile litt, og specen på Doxa skremmer jo ingen sånn i utgangspunktet. Egentlig burde det ikke funke i det hele tatt. Men det gjør det vet du! Og veldig veldig moro at det er Norsk syns jeg da. Det gjør det hele litt mer artig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, trodde du skulle vente på neste generasjon fra Doxa da... Når sender du inn for oppgraderingen da? Må jo oppgradere vet du

Og rapport er påkrevet siden du driver å går opp løypa her.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var enda en Doxa 73 ferdig med postgangen....

og har landet i min stue. Denne gangen var posten kjapp.

Det som sucks er at jeg har forstuet venstre hånd skikkelig og jeg får ikke hverken bygd om eller koblet om i racket på noen dager tror jeg.

Enn så lenge har jeg bare pakket den opp og beskuet den på bordet.

Denne dukket opp i dag, synd jeg bare må se enn så lenge:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var det liv i begge Doxa 73!

Lørdag formiddag er her, jeg er fyllesyk og har fremdeles vondt i venstre hånd. Men............gode råd er dyre og jeg verker etter å høre begge mine Doxa 73 i samspill. Naturlig nok det.

Så hva gjør man når ombygging av rack ikke er mulig? Jo, man setter rett og slett bare den andre forsterkeren på stuegulvet foran "originalen", lirker frem noen kabler og plugger i!

Slik får man stilnet sulten litt ihvertfall, og begge 2 er nå i drift. Den nye trenger litt tid for å bli varm, og nå står Brothers in Arms med Dire Straits i spilleren og deilige toner strømmer utover stua her.
    Kaffen er varm, hodet sier ifra at gårsdagen var tøff, allikevel sitter jeg og smiler!

Dette er moro, gleder meg til det blir mer varme i den nye og jeg kan guffe på litt!

Slik løste jeg dette med å bare må høre åssen det spiller:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varmen stiger!

Da har fyllesyken nesten forlatt en sliten kropp, noen kopper kaffe er svelget unna og Doxaene har stått og småspilt i noen timer.
    De har fått mat i form av 3 album til nå, nemlig Dire Straits, Mylene Farmer og Yello.

Jeg merker at den nyankomne begynner å bli husvarm den også og samspillet mellom de 2 Doxaene begynner å sitte.

Tiden er vel snart inne til å prøve volumknappen litt mer tipper jeg, men sålangt virker det strålende på lavt volum!
    Det er gøy å høre på og jeg har fått på plass enda mer av det meste føler jeg. Da i form av bedre kontroll på elementer, lydbildet er utvidet, mine slitne ører hører detaljer jeg ikke har registrert før etc.
    Det kan jo være at min underbevissthet VIL høre mer av alt også, men sålangt helt strålende!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen lytteinntrykk er vel på sin plass.

Da har jeg hatt noen dager med 2 stk Doxa 73 tilkoblet, og jeg har fått dannet meg et lite inntrykk av hvordan dette spiller sammen.

La meg bare si det først som sist:
    Dette passer ørene mine og mine behov helt fortreffelig! Det er helt sjef!!

Det var litt med bange anelser jeg investerte i nok en Doxa Model 73, og jeg var spent. Hva kunne jeg forvente liksom? Det dobbelte av inntrykket etter min første Doxa 73 var vel ikke å vente kanskje, men jeg forventet jo at nivåeet skulle heves noen hakk allikevel.

Nå vil jeg ikke si at det ble dobbelt så bra som med en Doxa 73, men gud bedre å det leverer allikevel. Jeg kan spille uanstrengt så høyt jeg bare vil på anlegget uten at det viser tegn til slitasje i Swans F2.2. De bare tar imot mat og leverer uanstrengt videre hva jeg har foret de med. Veldig imponerende!

Bassen er strammet opp ytterligere, og lydbildet er bedre enn jeg noengang har hatt hjemme. Jeg er dårlig på å ordlegge meg på hifispråket, ord som brukes der er litt greske for meg. Men at det er et helt klart løft absolutt hele veien er det ingen tvil om, og det er mer spennende enn noengang å høre på musikk. Hele anlegget slapper av når det spilles rolig og det stresser ikke i det hele tatt når volumet økes. Det bare fortsetter å levere godlyd og er en fornøyelse å høre på.

Det er ihvertfall hva mine ører hører, og heldigvis så er det de som gjelder!

Jeg angrer overhodet ikke på dette kjøpet av nok en Doxa 73, og jeg har nå funnet noe som kan bli stående i lange lange tider. Dette er eierglede så det holder for meg, og jeg tror nok at oppgrederingsspøkelset er jaget vekk fra min nærhet i lang lang tid.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er bedre enn at en er fornøyd med duppe dittene sine. Blir det en Logitech Duet også?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ingenting er bedre enn at en er fornøyd med duppe dittene sine. Blir det en Logitech Duet også?
    Ja jeg lurer på det antiloop. Den verden der er litt gresk for meg, og takker for dine forklaringer og tips!

Jeg er lei av måten å spille av musikk på via pc hjemme, og Dueten så ut som en fin sak for meg.

Side 19 av 44 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •