På tide jeg lager en tråd her å tror jeg...
Vært her noen år og lest mest. Postet lite og stort sett har interessen vært mest framme på vinteren og alt av penger gått til bil men nå tror jeg at jeg har fått forandret litt på det.

Lyd:
Alltid hatt interesse for musikk men vært litt opp og ned på anleggsdelen der.
Akkurat kjøpt inn komplett Audio pro høytalere til 7.1 system. En kamerat har hatt Avantek Nine i mange år og har alltid hatt lyst på det siden jeg hørte det der første gangen. Liker lyden og hvordan de spiller. Så når det dukket opp noen brukte for et par måneder siden og jeg hadde litt penger til overs så ble det en tur til Tønsberg og handlet inn et par i Cherry.
Fikk solgt det Acoustic energy anlegget jeg hadde sammen med en H/k Avr 7500 som jeg hadde hatt i 4 år og vært veldig fornøyd med den tiden til en kamerat.
Så dukket det opp en Avantek Two og et par Avantek One til en grei pris i Oslo så da ble det handlet inn. Bestilte rett før det en ny H/K Avr 255 ettersom de er ganske "lettdrevne" de Avantek Nine'ene og hadde lyst på en som hadde hdmi switch med bra prossesor og mulighet for HD lyd.
Fikk forespørsel av en annen kamerat om jeg ville selge Dali basserne mine og da ble det leting etter en passende sub. Hatt lyst på en SVS lenge men fant en Audio Pro Avanti SW500 til kurant pris, "nye" serien av Avantek så den passet bra inn sammen med det andre. Tok en liten tur til Moss og hentet den.
Hadde en gammel Sony cd spiller uten fjernkontroll og hadde lenge hatt lyst på en kurant kilde ettersom jeg har 400-500 orginal cd'er. Så bestilte en Marantz CD-5003, er ganske ny men lest mye bra om andre fra samme selskap og har blitt kjempefornøyd i forhold til prisen. Solid bygd og spiller bra.
Nå sist i romjula så dukket det opp noen Avantek Five tilsalgs på Kolbotn og syntes de One var litt små som bakhøytalere, hadde gulvstående før så var lite annet å gjøre enn å kjøpe de også. Så da har jeg 7.1 system så lenge, se om det er noen som vil kjøpe de One.
Xindak kabler til frontene, bestilt det til center også. Biltema og Monster til de bak. Aragon signalkabel fra cd til forsterker.

Bilde:
Bruker en Sony 32" Crt til vanlig tv så lenge, HP 24"lcd til noe av det som er av dårlig kvalitet på dataen. Resten går på en Panasonic PT AE700, skal byttes ut med en ful HD i løpet av kort tid men er bra til å være 4 år gammel og ha 720p som oppløsning. Har et Adeo Greyvision lerret, 250 x 150 ca.
Hadde en Denon 2910 som dvd spiller lenge, byttet den ut med en Toshiba Ep-10 Hd-dvd spiller som jeg har vært ganske fornøyd med, ellers går litt via dataen og har hatt noen Blue ray filmer jeg har kjørt via PS3. Men ville ha en egen spiller til de så da kjøpte jeg en Sony BD-S350 i romjula og har handlet altfor mange BR filmer etter det.
Har vel ca 600 dvd'er som jeg får sett litt for lite på å.