Wilma`s hjemmekino. Ny projektor på plass med bilder. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 82
    Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wilma
    Jeg er kjempefornøyd med min ihvertfall
    Jeg har fått et inntrykk av at mange mener at det kanskje er litt for lite krefter til å drive mine Swans og bør tenke på å få en effektforsterker. Vil jeg merke stor forskjell på lyden?
    Jeg skal kjøpe effektforsterker etterhvert, Tror nok at du vil merke forskjell ja.Kunne tenkt meg å prøvd ut Hegel 200 på Swans.
    Blir ikke så mye mellomlegg hvis jeg selger Onkyo 905 og går for Yamaha 3900.Så derfor frister dette.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok

Høres spennende ut med planene dine. Jammen dyr hobby vi har hehe.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut med planene dine. Jammen dyr hobby vi har hehe.
    Ja, når vi har lagt så mye arbeid i kinoen så kan vi ikke knusle med lyden.
    It's only money.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny projektor og lerrert på plass:)

Endelig begynner hjemmekinoen å bli en "ekte" kino
    Projektoren og lerretet er på plass. Fikk første test i går kveld. Har brukt min 50" Pioneer til nå men jammen ble den liten plutselig.
    Skal få lagt ut bilder på siden min.
    Venter nå bare på suben. Da blir kinoen komplett......foreløpig hehe.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/wilma

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh... Utrolig lekkert, det senterstativet. Liker godt hvordan du har felt racket inn i veggen.

Kjempebra jobbet, og riktig lekkert ser det ut! :-)

Kritthvite vegger er vel kanskje det eneste jeg ville vurdert å gjøre noe med, men så skal det jo være et møblert hjem også...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for fine ord.

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Åh... Utrolig lekkert, det senterstativet. Liker også godt hvordan du har felt racket inn i veggen.

Kjempebra jobbet, og lekkert ser det ut også! :-)

Kritthvite vegger er vel kanskje det eneste jeg ville vurdert å gjøre noe med, men så skal det jo være et møblert hjem også...
    Bygget huset i 1999. Da var sterke, mørke farger "in". Stua var mørkegrønn. Ble ganske tungt etterhvert. Var deilig å få lyse vegger. Ble mye større men som du sier er nok ikke det ideelt for kino
    Har kjøpt grått lerret for å få det beste resultatet i et lyst rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble sinnsykt bra dette her! Moro å lese at du er fornøyd med Swans og Yamaha En rå kombo til hjemmekino, og funker absolutt på stereo i tillegg.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott kino du har fått deg Ser veldig fint og rent ut. Hvite vegger er ikke optimalt nei, men det er jo fortsatt en stue, og ikke bare en hjemmekino. Og all respekt til staviene du har lagd, de var råe!!! :twisted:

Jeg lurte litt på hvordan du vil beskrive diskanten på disse høytalerne? Jeg har tenkt å se om jeg får meg en demo på disse høytalerne, for jeg vurderer dem til min hjemmekino (som bare blir brukt til film). Jeg har allerede en Rotel RB1092 (2 x 500 ICEwatt) som jeg vurderer om kan brukes som effektforsterker til disse. Dette sammen med en Swans F1.1C med Rotel RB1091 /1 x 500 ICEwatt) effektforsterker.

Du har ikke testet Rotels ICEwatt på disse høytalerene? Disse effektforsterkerene er jo ganske nøytrale.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Veldig flott kino du har fått deg Ser veldig fint og rent ut. Hvite vegger er ikke optimalt nei, men det er jo fortsatt en stue, og ikke bare en hjemmekino. Og all respekt til staviene du har lagd, de var råe!!! :twisted:

Jeg lurte litt på hvordan du vil beskrive diskanten på disse høytalerne? Jeg har tenkt å se om jeg får meg en demo på disse høytalerne, for jeg vurderer dem til min hjemmekino (som bare blir brukt til film). Jeg har allerede en Rotel RB1092 (2 x 500 ICEwatt) som jeg vurderer om kan brukes som effektforsterker til disse. Dette sammen med en Swans F1.1C med Rotel RB1091 /1 x 500 ICEwatt) effektforsterker.

Du har ikke testet Rotels ICEwatt på disse høytalerene? Disse effektforsterkerene er jo ganske nøytrale.
    Har hørt at midgard Oberon er en bra match, så tror vel at Rotel 1092 kan være bra uten at jeg har hørt de.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er basert på ICE-teknologi, men fra forskjellige produsenter. Oberon er vel basert på Bang & Olufsens ICE-moduler, som ikke er noe å skimse på Men begge forsterkerene spiller relativt lyst (tror jeg med tanke på at det er ICEteknologi?), så jeg lurer på hvordan diskanten er på disse høytalerene. En lys og markert diskant (som ved horndiskant) er ikke å anbefale til Rotellen ihvertfall, da den er veldig nøytral. Jeg har ikke hørt oberon, men rotellen passer ikke sammen med en lys diskant, men mer laid-back.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er basert på ICE-teknologi, men fra forskjellige produsenter. Oberon er vel basert på Bang & Olufsens ICE-moduler, som ikke er noe å skimse på Men begge forsterkerene spiller relativt lyst (tror jeg med tanke på at det er ICEteknologi?), så jeg lurer på hvordan diskanten er på disse høytalerene. En lys og markert diskant (som ved horndiskant) er ikke å anbefale til Rotellen ihvertfall, da den er veldig nøytral. Jeg har ikke hørt oberon, men rotellen passer ikke sammen med en lys diskant, men mer laid-back.
    Det låter ikke lyst og kaldt selv om det heter ICE. ;-) Man bør høre på disse, og ikke bare tro.

ICEpower er et Bang & Olufsen varemerke, og både Rotel og Midgard Audio bruker moduler fra samme leverandør (altså ICEpower-moduler fra B&O), så jeg regner med at lydsignaturen til Oberon og nevnte Rotel ikke er vesensforskjellig, altså temmelig nøytrale og med full kontroll og dynamikk i basselementene. Har selv Midgard Audio Oberon i mitt oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diskant

Jeg må nok si at jeg ikke har prøvd ulike effektforsterkere. Bruker bare min Yamaha og er foreløpig veldig godt fornøyd. Vet ikke om jeg tør å prøve. Er redd det kan bli dyrt hehe.
    Jeg opplever lyden i Swanshøyttalerne som veldig mektige. Diskanten er behagelig. Ikke på noen måte skarp. Jeg hadde opprinnelig bestilt full Klipschpakke men leste at mange sliter med nettopp diskanten. Er strålende fornøyd med valget

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det låter ikke lyst og kaldt selv om det heter ICE. ;-) Man bør høre på disse, og ikke bare tro.

ICEpower er et Bang & Olufsen varemerke, og både Rotel og Midgard Audio bruker moduler fra samme leverandør (altså ICEpower-moduler fra B&O), så jeg regner med at lydsignaturen til Oberon og nevnte Rotel ikke er vesensforskjellig, altså temmelig nøytrale og med full kontroll og dynamikk i basselementene. Har selv Midgard Audio Oberon i mitt oppsett.
    Ååå... viste ikke det var samme ICE-moduler... Men da låter dem vel ganske likt ja. Lyst å kaldt Hehe... Jeg trodde at ICEwatt var relativt lysere i toppen. Men jeg har ikke hørt mye på ICEforsterkere, men det er den erfaringen jeg har av ICEwatt, mer nøytral.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok si at jeg ikke har prøvd ulike effektforsterkere. Bruker bare min Yamaha og er foreløpig veldig godt fornøyd. Vet ikke om jeg tør å prøve. Er redd det kan bli dyrt hehe.
    Jeg opplever lyden i Swanshøyttalerne som veldig mektige. Diskanten er behagelig. Ikke på noen måte skarp. Jeg hadde opprinnelig bestilt full Klipschpakke men leste at mange sliter med nettopp diskanten. Er strålende fornøyd med valget
    Bra du er strålende fornøyd Jeg gleder meg til å få lyttet til disse, og vil sikkert like lyden. Når jeg drar på en demo, så skal jeg ta med meg rotellen min og høre hvordan de låter sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo

Bra du er strålende fornøyd Jeg gleder meg til å få lyttet til disse, og vil sikkert like lyden. Når jeg drar på en demo, så skal jeg ta med meg rotellen min og høre hvordan de låter sammen.
    Så spennende da. Du får gi en rapport etterpå

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får gjøre det, men det blir ikke med det første. Jeg bor i Trondheim, og det er ingen (som jeg vet om) som fører swans her i trondheim. Så jeg må vente til anledningen bryr seg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow swans

kun soundwave og avshop i norge

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    kun soundwave og avshop i norge
    Ja, det er bare de jeg også vet om, så demo blir ikke før jeg tar turen sørover en gang... kanskje i sommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo

Ja, det er bare de jeg også vet om, så demo blir ikke før jeg tar turen sørover en gang... kanskje i sommer?
    Da må du komme innom en tur for en demo

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent. :-)

Eg har Z11 og Vincent SP991 på mine 2.2 Vart eit stort løft med meir power. Stålkontroll og nytelse når du kan berre dra på med volume.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •