Labbetuss' studentkinotråd - Back in buisness - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 248
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Men det er ikke lett når luksusen ligger foran deg, du kikker og graver i boken som det finnes svært lite til en slik hobby. Får heller se sånn på det så det man ikke betaler cash, betaler man i rimelige rater i 100år og resten i byretten.

Er ikke så ille så jeg sover om nettene fremdeles. Denne hobbyen er så dyr, så jeg tviler den vanlige mannen i gata kjøper drømmeanlegget på dagen....
    Så sant så sant, men personlig kjøper jeg alt cash av opptjente penger. Får vondt av å tenke på å kjøpe på kreditt, men dette er helt klart opp til enhver å vurdere selv! :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    En SA-7S1 til salgs på sentralen. Marantz SA7s1 - kr 35.000
    Den er ikke dum

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    En SA-7S1 til salgs på sentralen. Marantz SA7s1 - kr 35.000
    ugh ugh, tenke tenke, sjekke konton.... tenke tenke8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer du med bilder av den nye prossessoren da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer, det kommer!

Skal prøve å få lagt ut noe ikveld!

Subene er forresten kommet i hus idag oxo! :grin: NAM!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tatt noen raske bilder. Er desverre litt begredelig kvalitet på dem; trøtt fotograf og billig kompaktkamera går ikke gått i sammen. Jeg må også beklage alt rotet i rommet etter mye kalibrering og testing og flytting på rommet!

Men det gir iallfall et inntrykk av hva som er kommet i hus :grin:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med doruller og ny prosessor :-) Fortell gjerne hvordan du opplever 1570 ift. 1068 (eller var det 1098?), ikke bare lydmessig men også funksjonsmessig!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig har jeg ikke fått lyttet så veldig mye, men har kalibrert opp subene og inntrykket så langt er voldsomt for å si det slik...

Du verden for et skyv det er i disse tubene, og hvilken effekt de hadde på både RF-7 sin atferd i rommet (fungerer som bassfeller også?) og hvor deilig det er å ha en sub i hvert hjørne til å supplere det som "trengs" i det nedre register. Jeg tror ikke jeg kan beskrive det annerledes enn at rommet blir til gele nå man skrur opp - da gjerne med Infected Mushroom..... Merker at signalstyrken må tweakes mer, det er utrolig mye output i rommet nå :roll:

Frontene måtte naturligvis litt lenger fram på gulvet enn det de var, noe som førte til at de står relativt nærme sweetspot. Kombinasjoner her skal jo naturligvis prøves ut, men det var samtidig veldig uvanlig deilig å lytte til dem slik. Her er det mye som må prøves!

RSP-1570 er helt definitivt flere klasser opp fra 1068 og Marantz AV8003 i mitt system og rom. Finner mye av samme åpenhet, rom og detaljrikdom i 1570'en som jeg gjorde i AV8003, men langt mer råhet og dynamikk. Så lang veldig veldig fornøyd med denne prosessoren!
    Gleder meg til Ayon kommer i hus og jeg får testet utstyret skikkelig i stereo - både med Ayon og 1570 som prosessor!

Jeg fikk desverre feil type y-ledd med, men Jan Ove sender nye til meg imorgen og jeg sender tilbake de jeg fikk med. Dette gav meg og min bror en liten unote i kalibreringen siden vi måtte benytte Low Level out fra ene suben til siste sub (har kun tre utganger fra SMS-1), Måtte da kompensere for eksakt tapt gain her slik at alle fire subene hadde like forutsetninger. Det gikk veldig fint egentlig, men det en liten "urk-følelse" når man på nytt måtte flytte på alle beistene, hehe

Alt i alt en utrolig spennende kveld dette, men er samtidig veldig fornøyd med førsteinntrykket. Mye arbeid står igjen - definitivt - men får ta en ting av gangen. Det meste må egentlig tweakes og tilpasses på nytt, men fundamentet og samspillet er utrolig herlig. Det er deilig å høre/kjenne basse kommer fra hele rommet.

Beklager igjen rotet på bildene, bedre bilder skal komme!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kjekt med doruller og ny prosessor :-) Fortell gjerne hvordan du opplever 1570 ift. 1068 (eller var det 1098?), ikke bare lydmessig men også funksjonsmessig!
    Hehe, ikke så verst å riste vekk danglebær med disse dorullene her :-D

Jeg har desverre ikke fått et så veldig omfattende inntrykk av hvordan 1570'en er enda. Det er veldig mye som må prøves for å få et komplett inntrykk av den, men kan jo dele førsteinntrykkene.

Først av alt, alt fungerer helt plettfritt, overhodet ingen unoter e.l. som med f.eks AV8003. Har kun testet via HDMI og herfra er lyden meget bra. Stikkord som slo/slår meg er åpenhet, detaljer, ro i lydbildet, dynamikk og faktisk et langt varmere lydbilde enn det jeg hadde med 1068. Minner litt om Marantz når jeg tenker meg om. Ved bruk av optisk overføring (og en rimelig optisk kabel) blir lyden langt hardere i toppen av registeret. Jeg bør derfor strengt tatt vente litt til jeg har fått testet prosessoren sammen med/opp mot Ayon CD-1 - både ved bruk av analog og digital overføring. Vil få et mer komplett inntrykk av ytelse i stereo da.

Menyen er mye det samme, og lite er egentlig gjort for å få mer nøyaktig avstandskompensering til høyttalerne. Den er nesten helt lik ut - litt forbedringer på skrift. En rask titt i online manuelen bekrefter også det, men alt dette visste jeg da jeg kjøpte den Den har alt jeg elsket med 1068, den gode bassmanagement'en i forhold til lydspor og preferanser i forhold til disse. Etter min mening en langt mer vellykket og fullført konstruksjon enn AV8003.

"Bildeprosesseringen" den innehar er helt perfekt her hos meg, skaleringen og kvaliteten på "switchingen" er helt knall! Resten tar Gennum i pj'en seg av.

Utseendemessig er den mye mye flottere og noe større. Det eneste lille irritajsonsmomentet med den er fjernkontrollen. Noe dårligere følsomhet enn på den som fulgte med 1068 og litt uvillig i mørke rom (!).

Alt i alt er jeg kjempefornøyd og skal komme med mer tilbakemeldinger underveis, har overhodet ingen problemer med å anbefale den til andre

Litt mer lytting nå og så er det lalletid God natt folkens!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr i hus! Den som venter på noe godt...

Tipper potteplantene over dorullene får luftet seg godt fremover.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dette er og blir rått! Gleder meg til å få en demo en gang ut i fremtiden

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart vi skal få til demo Frodo! Alle som vil komme å høre er hjertelig velkommen, men vil bare få ting på plass både lydmessig og praktisk før demoen. Jeg liker ikke å ha demo når ting er litt halvveis eller det er rotete pga at jeg er midt oppi en tuningfase.

Fikk tweaket plasseringen av frontene idag og resultatet så langt er utrolig bra. Lydbildet har aldri vært så bra noen gang tror jeg!

Ultraene bak RF7'ene ser nesten ut til å fungere som bassfeller for frontene i tillegg til å være basspumper, for RF7'ene alene spiller nå bedre enn de noengag har gjort i dette rommet - og ironisk nok er nesten subbehovet i stereo nesten borte pga denne effekten.

Når Ayon spilleren og de nye y-leddene kommer i hus skal subene kalibreres opp på nytt igjen tenkte jeg slik at jeg får det virkelig "spot on".

Takk for gratulasjonene kenti! Var utrolig godt å få dette i hus, det har lenge vært en drøm!
    Nå står bare Ayon for tur 8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg det meste står og hopper om subene får puste fritt i 25hz og 20hz settinger nå :-D

Testing av SPL på Pulse og Transformers snart ? :-D
    124db burde da være grei skuring med EQ slått av :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigivs ikke noe som hopper, men det forplanter slik irommet at absolut hele rommet er i bevegelse.... :-D

Det litt skumle var da jeg dro på med Inf. Mush. igår kveld. Pj'en gynget i takt med forplantningene i rommet! Ikke bra for pj, men det var jo litt morsomt ops:
    Men det er første gang jeg har sett en pj gynge (ikke riste) opp og ned i takt med forplantningene...... Så her har jeg visst en utfordring

Skal få testet dette så snart jeg får tid og anledning, men vil ha ting 100% på stell før tester slike ting, da blir inntrykket fort mye bedre også.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vibrasjonsdemping under subene og til proj..

Sikket nok headroom til og kjøre PC`ne i 10hz modus også :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har naturligvis vibrasjonsdemping under alt

Kan sikkert kjøre tubene i 10hz og boksene i 16hz modus uten problem, men synes det blir for mye fokus på det aller nederste da. Liker litt ekstra i ovre bassregister også

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker til at prosessoren er defekt etter testing av mye forskjellig materiale idag, så denne må nok sendes i retur. Sabla synd og irriterende, men lite man kan gjøre med det... Får sende den mandag tenkje eg :neutral:

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Yamaha klubben er åpen for tiden hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vet det, og har naturligvis vurdert Z11, men den blir i overkant dyr - og når jeg er i prisklasse Z7 eller mindre velger jeg å gå for dedikert pros. Får se hva som skjer nå....

Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •