Labbetuss' studentkinotråd - Back in buisness - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 248
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Næsjda, fikk ny prosessor i hus idag. Det gikk jo veldig fort, veldig bra Neby!

Ja, har vært i idialog med dem og skal gi dem noen målinger, men før jeg kan gjøre det må jeg få systemet 100% opp å gå slik at det blir noenlunde representabelt

Kommer nok til å ta litt tid dette, det må en vel forvente med slike planer, men satser på å få det til innen rimelig tid.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Næsjda, fikk ny prosessor i hus idag!

Ja, har vært i idialog med dem og skal gi dem noen målinger, men før jeg kan gjøre det må jeg få systemet 100% opp å gå slik at det blir noenlunde representabelt

Kommer nok til å ta litt tid dette, det må en vel forvente med slike planer, men satser på å få det til innen rimelig tid.
    Det er jo stas da. Fikk du svar på hva som var galt med den gamle?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, gjorde desverre ikke det, men feilene var desverre fremdeles tilstede.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig testet den nye i hele kveld og den funket helt plettfritt, kjempebra!

Edit: Nå gjenstår det bare å rydde opp i hele rommet, kalibrere og måle opp alt på nytt, samt vente på CD-3

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hello!
    Var det ikke du som kjøpte CD1 av Frode/Marantz? Er det da denne som er solgt videre tl Daniel?
    Hva fikk du isåfall for den?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, var jeg som kjøpte av Marantz. Trodde folk hadde fått det med seg, sorry :-D

Daniel fikk kjøpe den for det samme som jeg gav for den, dvs 14k. Er vel ingen upris det?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næsjda, fikk ny prosessor i hus idag!

Så bra ny og FUNGERENDE prosessor er på plass!:-D
    Godt å höre at Svanå har tatt kontakt, blir spennende å lese hva som skjer etterhvert.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, er veldig spent selv også, men nå skal visst bilen på EU-godkjenning i tillegg - og det legger automatisk en liten demper på AV-budsjettet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, er veldig spent selv også, men nå skal visst bilen på EU-godkjenning i tillegg - og det legger automatisk en liten demper på AV-budsjettet
    du trenger da ikke bil for å bruke AV'n hjemme...
    dårlig prioriterting her, kompis! ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kan jo være kjekt med bil slik at man kommer seg til arbeid og kan tjene mer penger til AV

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... så du mener det er en investering for AV'n...?

hvis du legger frem en detaljert plan, som viser til mer AV i lengden med bil, så skal jeg støtte deg... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, må jo ha bil for å komme meg på jobb

Klart, jeg kan jo få meg en jobb som er nærmere, men dog ikke like godt betalt. Er tross alt student og kan ikke velge og vrake av godjobber :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var CD-3 kommet i hus også! Gjett om jeg glder meg til å sette første plate i denne juvelen! :-D

Takk til akto for en fin fin handel!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var CD-3 kommet i hus også! Gjett om jeg glder meg til å sette første plate i denne juvelen! :-D

Takk til akto for en fin fin handel!
    Nice Gratulerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, men ser ut til at jeg ikke kan nyte det helt ennå. Spenning var helt tydelig i overkant av det Rotelen trivdes med.

Noen med gode anbefalinger til ikke-fargende alternativer for dette issuet?

Det ble også veldig mye summing i høyttalerne da jeg slo denne på, noen som vet hva som kan gjøre dette? Har noe summing fra før (pga PS3'en), men det ble kraftigere ved påslag av CD-3.

Er det nettfilteret mitt (Monster HTS1000) som ikke er ideellt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, men ser ut til at jeg ikke kan nyte det helt ennå. Spenning var helt tydelig i overkant av det Rotelen trivdes med.

Det ble også veldig mye summing i høyttalerne da jeg slo denne på, noen som vet hva som kan gjøre dette? Har noe summing fra før (pga PS3'en), men det ble kraftigere ved påslag av CD-3.

Tror faktisk FLageborg og MrMyagi testet frem og tilbake ang Monster nettfilter. Ble meget dårlig lydbilde med denne saken, men om det er årsaken til summingen vet jeg nå ikke.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil bare komme med et par tilbakemeldinger:

1. Nettfilter er det fra Ayon sin side ikke anbefalt å bruke. Jordet stikk er et "must", og det er anbefalt å koble alle rørprodukter fra Ayon (og mange andre rørprodusenter, deriblant Rogue) rett i jordet stikk. Summingen du hører kan nok være jordstøy?

2. Et utgangsnivå på 5V er ikke uvanlig på flere High End-spillere som er basert på high gain-rør som 6H30. Utfordringen ligger på "mottakersiden", da mange multikanalsprodukter har en begrensning på inn-nivået på RCA-inngangene, og da gjerne rundt en 2,4V. Når signalet som blir mottatt er såpass mye høyrere vil dette kunne føre til forvreningning i surroundreceiveren.

En løsning er da å dempe utsignalet. Dette kan gjøres på to måter. Det ene er å fysisk gjøre et inngrep inni spilleren og sette på en motstand på utgangen som reduserer spenningen. Dette må da gjøres av autorisert servicepersonell. Det andre, og mye rimeligere alternativet, er å sette på motstand på selve kontakten som reduserer spenningen med et gitt antall dB. Vi har i disse tilfellene valgt dempeplugger fra Rothwell, som demper signalet med 10dB.

Jeg har registrert at noen brukere mener at disse pluggene farger lyden mye, og at dette er et opplest faktum. Jeg er ikke enig i dette. Vi har også hos oss utført tester og ikke funnet noen stor degradering av lydkvaliteten. Det er lett å la seg lure av en såpass stor volumendring, så dette må en være helt sikker på er kompensert for når en skal sammenligne.

Jeg vil til slutt bare påpeke at det ikke er uvanlig for mange high-end produsenter av CD-spillere at utsignalet ligger over 5V. Dedikerte stereoprodukter (integrerte/forforsterkere) har ikke denne begrensningen på mottak av signal på RCA, og vi har heller aldri fått noen slike tilbakemeldinger fra andre enn brukere som kombinerer Ayons CD-spillere med surroundforsterkere.

Vi sender deg gjerne slike dempeplugger gratis om du måtte ønske.

Rune
    Sound Planet
    Importør av Ayon Audio.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei Anfield!

1. Stikkontakten er jordet og støyen/summingen kommer uansett om Ayon/PS3 er koblet til nettfilter eller direkte i stikkontakt. Kan det være å anbefale med et Supra grenuttak/filter?

akto hadde bare glemt å legge attenuatorene med i emballasjen, og de er på vei

Var ikke meninge å se på fargingen som et faktum, kun å høre om noen evt. hadde liknende erfaringer. Om de i realiteten gjør det vil jo evt. la høre fra seg :-D

Takker og bukker for svar i tråden også!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tror faktisk FLageborg og MrMyagi testet frem og tilbake ang Monster nettfilter. Ble meget dårlig lydbilde med denne saken, men om det er årsaken til summingen vet jeg nå ikke.
    Hmm, det hørtes veldig lite lovende ut gitt.

Noen som har enbefalinger av gode grenuttakk/nettfilter som virkelig er gode og som ikke koster så himla mye?

Er Supra sine gode?

Isotek sine er så dyre at jeg nesten ikke orker å se på dem engang

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0