Joakim-G_R's nye hjemmekino-stue. (Leking med akustikk-"tuning" ? ) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 74 av 74
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det hørtes jo ikke fullt så hyggelig ut?
    Njææ, men det var bare sånn det måtte til. Går ut av det som venner, så da er det jo bra. ikke nesten 2 år "bortkasta"

Er du med i den "gjengen" som holder til på Aurskog i skogen på Lomsnes (rett navn tro?)? Leste litt om dem i avisen.
    Nei, de vet jeg ikke hvem er. Jeg spiller på ett felt i Fetsund, kjører igjennom sentrum der også kommer man ut i skogen, der har en klubb kalt DPS en bane. ( Damage Pr Second Paintball - Forside || Informasjon hvis det skulle vært interessant ) Vi har også vært i Sverige 2 ganger på noen SIBO-baner, det var utrolig gøy. Var og på ActionGame på Haslemoen militærleir, det kunne vært bedre.. Hehe. Men men
    De på aurskog, var det negativ omtale i avisen eller?

Har du kjøpt deg motorsykkel? Motorsykkel er gøy!
    Fått lappen, låner sykkel av bestefar. en BMW G650X, 07 modell eller så. Morsom sykkel det Men blir vel noe ordentlig til neste år muligens - får se hva som skjer med BMW'en først, han ville egentlig ha en Harley eller noe lignende softchopper, så kan hende jeg får låne BMW'en på "ubestemt tid". Bortskjemt? :razz:
    [img]http://i201.photobucket.com/albums/aa311/motoworkschicago/craigslist/inventory063.jpg[/img

Gøy og ha noen prosjekter? Må ha litt å finne på og se frem til vet du
    Ja, det er gøy å ha no å henge fingra i!
    Er forøvrig fortsatt interessert i litt "akustikk-tuning", så om det er noen som har noen linker med gode forklaringer/tutorialer så hadde det vært gøy. Prøvd litt smått egentlig, men tror ørene mine er for late - hører null forskjell, jeg gjør det nok feil.

Full fart! Oppussing av hus (egentlig som vanlig) og litt nye elektronikk og kabler. Men til helga er det musikkfestival på Bjørkelangen!
    Så bra! Om du skulle ha tid til overs har jeg en hel kjeller som trengs oppussing... :razz: hehe!
    Morsomt med litt nytt utstyr, holdt på å kjøpe meg RX-V1900 opptil flere ganger i sommer. Men vente til jeg får satt istand stua i kjellern, den er jo forsåvidt ferdig, men ikke i mine øyne.

Dette er ikke noe ferdig kinorom! Forslag til løsninger her?

Har ingen nye bilder av stuen - har ikke skjedd stort her i det siste heller.

Og ja, musikkfestival på langen til helgen! Tenkte meg en tur på freda'n, er vel fredag og lørdag i år som tidligere?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt nedprioritert om dagen det her. Men i vinter kan det fort hende det skjer litt både oppe i stua og begynne å rive/bygge opp igjen "kinoen" i kjellern.

Ser etter tv til soverommet, funnet 2 grisebillige alternativer. Vurderer mest Panasonic'en, men er det noen som har noen alternativer i samme prisklasse?
    (Kan røpe at planene er tv inni skyvedørsgarderoben, og med DVD-spiller og etterhvert en forsterker til 5 høyttalere plassert i taket med takfester.)

Linker:
    Panasonic: Lefdal - Panasonic 32" LCD-TV

Toshiba: Toshiba 32AV605PG 32" LCD-TV

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen svar..? Toshiba over Panasonic?

Tenkte også å oppgradere diskanten i Dynavoicene. Er denne verdt oppgraderingen? Vifa D25AG77-06 Tweeter Speakers (1 Pair) FREE SHIPPING - eBay (item 160370202746 end time Nov-14-09 17:50:05 PST)

Har også lyst på ny forsterker, noen som har sett denne før? Pioneer USA - Elite A/V Receivers

Ser den går rimelig på Ebay, bl.anent.

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handla hvertfall en Toshiba til å ha på "tv-rommet" til Angelica(litt mitt gjemmested også) Det var en 32" fra regza serien som var på kampanje til 3000,- på komplett. Funker alldelesen utmerket. Men den trenger kalibrering. Fant instillinger på ett eller annet nettsted som hadde utført test. Da ble skjermen helt super rett å slett

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen!

Fått igjen "gnisten" på AV nå, og går å planlegger kinorommet i kjellern. Blir fullverdig kino, med bar i rommet før. Tror det blir bra.

Har også fått kjøpt TV til soverommet, som jeg ser jeg nevnte sist jeg oppdaterte her. Ble en billigsak, som fungerer helt OK.

Har også blitt pappa, så du kan si de problemene i fjor forsvant.. Hehe. Han er litt over 1 uke gammel nå.

Lurer på om noen har tips til lyddemping og hvordan jeg bør bygge opp veggene i kinoen? Blir nok å rive ned det som er der idag, da jeg ikke vet hvordan forrige eier har mekket yttervegger og slikt.

Tenker på 2 lag gips, og mulig sånt "tekstil" som man limer oppå? (det var vel det Lygren brukte i hytta si, mener jeg?)

GreenGlue (eller hva det het) imellom platene?

Får oppdatere meg litt ordentlig før jeg setter igang for fullt.

Lurer også på hvor man får kjøpt lyddører, og hva sånt koster?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei.

hei hei lurte på om du kunne fortelle meg hvor man kunne få tak i de M85 du skulle bruke som front?ble totalt frelst på de.

Hilsen E.F

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R

Finner de ikke på siden til de

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se har også Dynavoice, men det er ikke umulig at M85 er gått ut av produksjon heller.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på å handle en ny reciever å ha i stua.

Noen som har noen innvendinger mot Onkyo TX-SR608 ? Eneste jeg kan se for meg som er "negativt" må være mangelen på Pre-out..

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Tenkte på å handle en ny reciever å ha i stua.
    Den har jo en konkurrent i DENON AVR-1911 , vis du legger litt mere penger i det så får du DENON AVR-2311 som er meget god.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo er vel mye for pengene, men du er jo ganske låst uten pre out. Jeg ville ikke satset på det.
    Yamaha er også en god reciver produsent. f.eks denne

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge siklet på Yamaha, så skal ikke se bort ifra at det blir en slik. (hvertfall nede i kinoen når den blir fiklet sammen.)

Denon er også interessant, den første var jo VELDIG rimelig priset også.

Grunnen til at jeg spurte ang den Onkyo'en, var fordi jeg kunne fått den for 2500 kr..
    Så da tenkte jeg den kunne vært fin i stuen, og da heller kjøpe en større/en med pre-out til kinoen når den tid kommer. Men, har vel egentlig lært ang "mellomløsninger" tidligere...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar sin tid med enkelte.

Har fått lånt meg en prosjektor, så nå har jeg endelig fått innredet i kjelleren. Har ikke pusset opp, så det hele er litt "midlertidig permanent" enn sålenge. Fant ut at jeg måtte bli "hektet" på dette, før jeg gikk hen og investerte flerfoldige tusenlapper på lyddemping og det som hører med.

Har fått lånt meg en NAD 5.1 forsterker, men denne mangler HDMI, så får ikke HD-lyd.
    Titter igjennom bruktannonser og finner både Yamaha RX-V1900 og Pioneer VSX-LX60 til ålreite priser. Er disse noe å satse på idag, eller bør jeg la mastercarden gå varm på noe nytt?
    Kommer ikke til å investere i noe 3D-greier på en god stund, da jeg vil fokusere på det jeg har nå, for å bli "hektet". Noe jeg allerede begynner å bli, enda jeg bare har 3 timer i "ferdig" rom, og de 3 timene kun er med Xboxen og Battlefield3..

Kommer bilder om litt, har bare tatt noen dårlige mobilbilder for å legge ut på FB for å "skryte" litt, hehe.
    Skal ta med meg speilrefleksen inn dit iløpet av helgen, tenker jeg.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •