Joakim-G_R's nye hjemmekino-stue. (Leking med akustikk-"tuning" ? ) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 74
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Hei.

Du kan jo ta kontakt med Mor10, han har ganske grei kompetanse på akustikk etter han bygde hjemmekino.
    Ja, det var ikke dumt. Høre litt med han kanskje, lese meg -> <- på emnet også, liker å ha litt "grunnleggende viten" også

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du tv-bordet ditt fra? Jeg må trolig ha meg nytt i forbindelse med kjøp av ny hjemmekinoreceiver, da de aktuelle kandidatene er for høy til å passe inn i mitt nåværende tv-bord.

Edit: Ser dette spørsmålet allerede er besvart. Spørs om den blir for bred for meg, så jeg får se om jeg finner annen slags løsning. Har pr nå tv-utgaven av lack, som jo kun har en høyde på 16 cm ca inne i hylla.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Hvor har du tv-bordet ditt fra? Jeg må trolig ha meg nytt i forbindelse med kjøp av ny hjemmekinoreceiver, da de aktuelle kandidatene er for høy til å passe inn i mitt nåværende tv-bord.

Edit: Ser dette spørsmålet allerede er besvart. Spørs om den blir for bred for meg, så jeg får se om jeg finner annen slags løsning. Har pr nå tv-utgaven av lack, som jo kun har en høyde på 16 cm ca inne i hylla.
    Hallo!

En kamerat av meg har den Lack-tv-benken. Han "løste" problemet med å sette alt oppå benken, så kan du jo evt ha BD-spiller, PS3/Xbox, kanskje TV-tuner, under og inni..? Er jo en løsning imens isåfall, om du ikke får plass til noe annet

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Ingen som er råe på akustikk?

Er det å anbefale bassfeller i tillegg til akustikkplater?
    Du får evt. komme innom meg en dag så kan vi ta en liten prat ang. evne...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du får evt. komme innom meg en dag så kan vi ta en liten prat ang. evne...
    Jeg tar invitasjonen til følge, kan kanskje stikke innom en tur til uken? (Julebord i morgen (trodde det var idag:roll: ) og må rydde ut av leiligheten på søndag) Hvis det passer for deg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar invitasjonen til følge, kan kanskje stikke innom en tur til uken? (Julebord i morgen (trodde det var idag:roll: ) og må rydde ut av leiligheten på søndag) Hvis det passer for deg
    Jeg blir ikke å være så mye hjemme neste uke, mulig jeg er hjemme onsdag eller torsdag. Neste helg vil jeg være hjemme og jobbe litt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg blir ikke å være så mye hjemme neste uke, mulig jeg er hjemme onsdag eller torsdag. Neste helg vil jeg være hjemme og jobbe litt.
    Prøve til helgen igjen da, hvis det passer best for deg

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt deg med noe akustikk tuning enda?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har du forsøkt deg med noe akustikk tuning enda?
    Naai, vært endel pes i det siste, jobb, utvasking av leiligheten, osv. Så det har vært rimelig rotete, og ganske lite tid til kosing med "kinoen"..:neutral:
    Må få istand kontoret før jeg får tid til noe annet, betalt litt regninger og slikt idag, og det er til å bli GRØNN av å ikke ha ordentlig plass å organisere papirer på..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke snakk om regninger.... Det er et sant ******* i februar og mars. Nesten kr 6 000 bare i kommunale avgifter...

Nei - nå må vi dra praten inn på noe hyggligere!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke snakk om regninger.... Det er et sant ******* i februar og mars. Nesten kr 6 000 bare i kommunale avgifter...

Nei - nå må vi dra praten inn på noe hyggligere!
    hva? Er 4900 på løken, i halvåret altså :neutral: Ikke fått noen regning på det enda, hm.

Nei, får vel dra praten inn på noe hyggeligere - Kjøpte en BD film i sverige for noen uker siden , men den vil ikke spille? Ikke lyd eller bilde.. Lukter jeg firmware-update?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva? Er 4900 på løken, i halvåret altså :neutral: Ikke fått noen regning på det enda, hm.
    For du den ikke i løpet av 14 dager, ville jeg sjekka ut det - forfaller 1 mars.

Nei, får vel dra praten inn på noe hyggeligere - Kjøpte en BD film i sverige for noen uker siden , men den vil ikke spille? Ikke lyd eller bilde.. Lukter jeg firmware-update?
    Det er nok mye mulig. Hvis ikke kommer det sikkert en ny FW snart som tar seg av problemet. Hvem film var det?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For du den ikke i løpet av 14 dager, ville jeg sjekka ut det - forfaller 1 mars.
    Fysjj!

Det er nok mye mulig. Hvis ikke kommer det sikkert en ny FW snart som tar seg av problemet. Hvem film var det?
    Håper det.. Også er jeg ikke sugen på å ha en USB-penn stående i spillern, det er rævva opplegg!

Det var "Berätta inte för nån", en fransk film.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det.. Også er jeg ikke sugen på å ha en USB-penn stående i spillern, det er rævva opplegg!

Det var "Berätta inte för nån", en fransk film.
    Må den stå i fronten? På min Sony 350 har jeg satt den i bak.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må den stå i fronten? På min Sony 350 har jeg satt den i bak.
    Nei står heldigvis i bakenden, men det er fortsatt litt slitsomt med den usb-pinnen, må da finnes en annen og bedre måte å gjøre det på? Kan man ikke "flashe" spilleren ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei står heldigvis i bakenden, men det er fortsatt litt slitsomt med den usb-pinnen, må da finnes en annen og bedre måte å gjøre det på? Kan man ikke "flashe" spilleren ?
    Filarkiv SAMSUNG - se i denne linken. Der finner du filer til å brenne på en cd og oppgradere fw med.
    Minnepennen er vel bare for å benytte BD-Live ekstramatriale som lastes ned?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filarkiv SAMSUNG - se i denne linken. Der finner du filer til å brenne på en cd og oppgradere fw med.
    Minnepennen er vel bare for å benytte BD-Live ekstramatriale som lastes ned?
    Går inn på den nå, takk for linken

Det er godt mulig, men jeg har prøvd å lese litt rundt emnet, og da har jeg kommet frem til at jeg måtte ha usb-pennen stående i hele tiden. Det er isåfall no ordentlig herk syntes jeg, men det er no bare meg. hehe. :-P
    EDIT: Ser ut til at jeg slipper minnepenn, men det er 2 alternativer, 1: CD 2: med minnepenn.
    Takk

Forresten - Sliter litt med fjernkontrollen også. Programmerer at den skal velge den og den inngangen på tv'en, men den bommer ALLTID :evil:
    Er så tungvindt å måtte gå inn "bakveien" for å fikse det.. Er det noen som har noen tips? Prøvde meg litt frem med lenger tid på signalet, men det fungerte heller dårlig.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det har skjedd noe? Fortsatt liv i deg på Løken?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, se her ja!

Nei, her skjer det ikke store greiene. Frua flytter ut i disse dager, så da får jeg enda mer fritid til anlegg, så kan hende det skjer litt mer utover. Begynner å nærme seg vinter også nå, for allvor!

Begynt med paintball og litt tjarv også, så har gått noen titusener dit allerede i sommer. Også har man fått seg motorsykkellappen - så gått noen timer på motorsykkelen også i sommer.

Neste på agendaen er nok en projektor i stua tenker jeg - kan få tatt noe bilder og slikt snart, har styra litt på soverommet bl.annet der jeg tenker å ha en 37" inni skyvedørsgarderoben, med noen små satelitthøyttalere i surround rundt i taket. Ting tar tid, og spesielt med meg. Men jeg har ikke mistet interessen enda!

Hvordan står det til på Bjørkelangen da?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, her skjer det ikke store greiene. Frua flytter ut i disse dager, så da får jeg enda mer fritid til anlegg, så kan hende det skjer litt mer utover. Begynner å nærme seg vinter også nå, for allvor!
    Det hørtes jo ikke fullt så hyggelig ut?

Begynt med paintball og litt tjarv også, så har gått noen titusener dit allerede i sommer. Også har man fått seg motorsykkellappen - så gått noen timer på motorsykkelen også i sommer.
    Er du med i den "gjengen" som holder til på Aurskog i skogen på Lomsnes (rett navn tro?)? Leste litt om dem i avisen.

Har du kjøpt deg motorsykkel? Motorsykkel er gøy!

Neste på agendaen er nok en projektor i stua tenker jeg - kan få tatt noe bilder og slikt snart, har styra litt på soverommet bl.annet der jeg tenker å ha en 37" inni skyvedørsgarderoben, med noen små satelitthøyttalere i surround rundt i taket. Ting tar tid, og spesielt med meg. Men jeg har ikke mistet interessen enda!
    Gøy og ha noen prosjekter? Må ha litt å finne på og se frem til vet du

Hvordan står det til på Bjørkelangen da?
    Full fart! Oppussing av hus (egentlig som vanlig) og litt nye elektronikk og kabler. Men til helga er det musikkfestival på Bjørkelangen!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •