MasterVision MovieTheater - Stor Kino hjemme - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 80
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skikkelig fin hjemmekino du har

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest gjennom www.duewang.no og jeg må si at du fremstår som en aktiv perfeksjonist Strøkent uansett prosjekt. Hva er forresten neste prosjekt?

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har lest gjennom www.duewang.no og jeg må si at du fremstår som en aktiv perfeksjonist Strøkent uansett prosjekt. Hva er forresten neste prosjekt?
    Hei Tiger!

Flott at noen "gidder" å lese alt.... :-)

Det er en stund til neste prosjekt nå tror jeg..... lommeboka er blitt for tynn. Hvis det "dukker opp" noen ubrukte midler går det til nye prosjektor. Det er vel det eneste som jeg ikke er helt fornøyd med.....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke så rart. 140 tommer er vel noe stort for oppløsningen til denne projektoren. Men det er godt å ha noe å glede seg til, den dagen alt er perfekt kommer aldri. Grensen flyttes hele tiden i takt med oppgraderingene. Det er en syk hobby vi har. Men gud så moro. :lol:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det er jo ikke så rart. 140 tommer er vel noe stort for oppløsningen til denne projektoren. Men det er godt å ha noe å glede seg til, den dagen alt er perfekt kommer aldri. Grensen flyttes hele tiden i takt med oppgraderingene. Det er en syk hobby vi har. Men gud så moro. :lol:
    *LER* :shock: :lol: :P

Kunne ikke sagt det bedre selv.... Vi blir aldri helt fornøyd. Hadde jeg hatt en Infocus 5700 eller Action model five hadde jeg vel lengtet etter en 7200 eller en Model One !!

Kort kommentar til din påstandom bildet på 140". Siden jeg sitter ca. 5,5 meter unna lerrete ser jeg ikke en "kornete" oppløsning selv i 800x600. Det jeg er misfornøyd med er tilkoblingsmulighetene og det lille jeg ser av regnebue effekt selv om det er bemerkelsesverdig lite.

Rock On!

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et utrolig gjennomført kinorom, ser utrolig bra ut. Flott løsning med lydbøyler i gulvet, hvor mye ligger disse på pr stk? Er de av samme type som vanligvis brukes i tak?

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo bare helt konge...når det blir hus en dag, da....skal vi se hva jeg får til!

Godt å se at det finnes fler der ute som nyter godt av denne "sykdommen" ja! Selv har jeg mer enn nok tid til å nyte kino hjemme i sommer, hjerteinfarkt i en alder av 28...håper på litt dårlig vær fremover så jeg ikke får dårlig skyldfølelse for å sitte inne!

God sommer alle samme og pass på hjertet

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Gratulerer med et utrolig gjennomført kinorom, ser utrolig bra ut. Flott løsning med lydbøyler i gulvet, hvor mye ligger disse på pr stk? Er de av samme type som vanligvis brukes i tak?
    Det er de samme som brukes i tak. Jeg inngikk en avtale med Rockwool slik at de "sponset" meg med bøylene siden jeg skulle bruke dem i gulvet, noe som ikke var gjort tidligere..... Vet ikke hva de koster pr. stk. tor det er rundt 10-12 kroner stykket.

Vi kinoelsker går nye veier og er villig til å prøve alt for å få det beste resultatet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan fungerer velodyne cht-15. vurderer å kjøpe.. noen erfaring

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått byttet ut min SP4800 med en Benq 8700+. Denne installeres førstkommende torsdag. Det blir knall!

Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg som en liten unge til å sette opp å kalibrere meg frem til en ny filmopplevelse :-). Har også fått kjøpt med en kabel fra USA som gjør at jeg når får komponent signaler direkte levert fra X-burken til prosjektoren. Det skal bety knallbilde på Halo 2! :lol:

Laster opp et nytt bilde tatt med vidvinkel linse. Min lokale avis Varden (Telemarks største avis) hadde tidligere i sommer en 2 sider reportasje om MasterVision. Bildet er det som preget en dobbeltsiden i avisen :lol: 8)

Bildet finner du på www.minhjemmekino.no - Madman69's hjemmekino.

SÅ NÅ MÅ ALLE SOM HAR GITT MEG KARAKTER PÅ WWW.MINHJEMMEKINO.NO ENDRE DENNE TIL ET LITE HAKK BEDRE - FOR DET HAR JO KINOEN BLITT :wink:

Takk for alle hjelp jeg har fått på www.avforum.no !!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene dine er syyyyke

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg som en liten unge til å sette opp å kalibrere meg frem til en ny filmopplevelse :-). Har også fått kjøpt med en kabel fra USA som gjør at jeg når får komponent signaler direkte levert fra X-burken til prosjektoren. Det skal bety knallbilde på Halo 2! :lol:
    Tørr jeg spørre hvilken kabel dette er? Det er nemlig umulig å få progressivt bilde uten modding av Boxen.

Ellers vil jeg gratulere så mye med en ny projektor og nevne at du har en knall kino. Har dog et par bemerkninger:
    -Hvorfor i alle dager har du et 16:9 lerret til en Screenplay 4800?
    -Hvor får du grunnlag til denne uttalelsen: "Kinoen er en av Norges mest velbygde kino med fokus på lydisolering."?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er akkurat sånn jeg vil ha det når jeg skal bygge hus en gang i fremtiden! Helt RÅTT!!

Mulig jeg må invitere meg selv på en liten visitt neste gang jeg er hjemme hos mor og far i skien..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Tørr jeg spørre hvilken kabel dette er? Det er nemlig umulig å få progressivt bilde uten modding av Boxen.
    Komponentkabler fungerer utmerket på umodifiserte europeiske Xboxer. Signalet er riktignok ikke progressivt, men bildet blir ganske bra likevel.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    Dette er akkurat sånn jeg vil ha det når jeg skal bygge hus en gang i fremtiden! Helt RÅTT!!

Mulig jeg må invitere meg selv på en liten visitt neste gang jeg er hjemme hos mor og far i skien..?
    Du er hjertlig velkommen :-)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablen er denne: http://www.gamequestdirect.com./65955667882.html

PS! Modder min andre Xbox i morgen slik at det ikke er noe problem :-)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement

Ellers vil jeg gratulere så mye med en ny projektor og nevne at du har en knall kino. Har dog et par bemerkninger:
    -Hvorfor i alle dager har du et 16:9 lerret til en Screenplay 4800?
    -Hvor får du grunnlag til denne uttalelsen: "Kinoen er en av Norges mest velbygde kino med fokus på lydisolering."?
    Xboxen er moddet. Link til kablen finner du i innlegget over. SP4800 gir et 16:9 bilde (ikke native) men fortsatt 16:9. De som så bildet på 140" ble meget imponert over kvaliteten, noe forøvrig jeg også var. Vi snakker tross alt en projektor til under 10.000,- tatt i betraktning. (men nå har jeg da ikke en 4800 mer, denne ble i dag bytte ut med en 8700+) :-)

Regner med at de som har sin egen hjemmekino (flesteparten da..) har lagt ut kinoen her (kanskje ikke Røkke & Gjelsten hvis de har kino hjemme ..... noe de også kanskje har...) Men ut i fra det jeg har sett og lest av hjemmkinoer i Norge tror jeg at jeg har dekning for å påstå at dette en en av de (LES: en av de) som er best bygget fra bunn med tanke på isolering og lydemping.

Håper jeg ikke tråkker noen på tærne her :?

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg ikke tråkker noen på tærne her :?
    Liten fare for det du. Jeg bor fremdeles hjemme hos muttern.

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norge tror jeg at jeg har dekning for å påstå at dette en en av de (LES: en av de) som er best bygget fra bunn med tanke på isolering og lydemping.

vell vell mye brifing :roll:

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takhøyde nok en gang

Som du skriver på minHjemmekino har u-etg din en takhøyde (råbygg) på 290. Det var da volsomt - og uvanlig! Skulle byggherren ha inn en veldig stor lastebil i det som tidligere var garasje?? Eller har det noe med tilpasning til terrenget rundt huset å gjøre?

Resten av u.etg ser ut til å ha mer normal takhøyde!?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •