AjSelj's Hifi | Stue kino på G - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 235
    Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva koster Adam Delta hos Snickers?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Hva koster Adam Delta hos Snickers?
    Mener det var en prisjustering for ikke lenge siden og at de ligger på 86k eller der i ring er ikke helt sikker i farten.

Når det gjelder Z7 kriller, så har jeg ikke fått høytalerene mine ennå, de står i horten i dag om jeg skjønte rett spå jeg skal nedover der om ikke lenge.
    Syns ikke det var så mye vits i å få recieveren før høytalerene så får også den nå.

Ses i Horten alle som skal dit i helgen

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann , fik dere med alt utstyret hjem ? :-D

Jeg lurte på om du kunne skrevet ned alle låtene som var på den demo/referanse skiva di .

Den som Jørn Rune brukte på lørdags kvelden når han holdt på med Mordaunt Short subene .

Husker kun Chris Jones - no sanctuary here , visst det kan hjelpe deg med hvilken cd det var .

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Heisann , fik dere med alt utstyret hjem ? :-D

Jeg lurte på om du kunne skrevet ned alle låtene som var på den demo/referanse skiva di .

Den som Jørn Rune brukte på lørdags kvelden når han holdt på med Mordaunt Short subene .

Husker kun Chris Jones - no sanctuary here , visst det kan hjelpe deg med hvilken cd det var .
    Hehe ble en del jobb med å få det med ja, jeg fikk med meg en del utstyr som skulle til meg og andre i oslo område, sendte litt og snickers fikk full bil.
    Hadde med en del!

Skal klare å finne sporene på den ja, er hvertfall et år siden jeg lagde den og snickers har den i mappa si, men tror jeg skal klare å finne sporene som er på den. Skriver det her i morgen eller noe da det blir en travel dag og skulle gjerne hatt opp utstyret her, HM3, Z7 og liten ADAM subb var det som ble med meg hjem foreløpig (ADAM subb i utgangspunktet på lån.)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe hastverk , så ta det når du får tid . Er mye viktigere at du får oppsette ditt i sving hjemme først -

Hvilken sub lånte du med hjem ? sw260 ?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle det dukke opp en anleding til demo hos deg etterhvert, er jeg mer enn klar:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe hastverk , så ta det når du får tid . Er mye viktigere at du får oppsette ditt i sving hjemme først -

Hvilken sub lånte du med hjem ? sw260 ?
    Nei fikk faktisk med meg en Sub8 som jeg egentlig ikke finner annet sted enn i studio delen av ADAM's siden. Tenkte ikke over det før nå faktisk.

Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Skulle det dukke opp en anleding til demo hos deg etterhvert, er jeg mer enn klar
    Når jeg har fått jobbet litt med utstyret og det ikke er så ferskt for meg kan det nok tenkes at jeg kan invitere til en liten demo eller to.
    Ble sent før utstyret ble satt opp her, (fulgte med på valget også) så jeg får nok ikke testet så mye før i morgen ettermiddag.

Foreløpig er det satt opp i stereo uten subb fra Z7en uten å ha endret på noe vesentlig.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm ser ut til at HM3ene kommer til å stå mellom 10 - 20 cm for lavt oppå subbene. Noen som har gode forslag til hva jeg kan ha oppå subben men under høytaleren?

Da tenker jeg på subbene som kommer fra eD, ikke ADAM subben.
    Subbene ser ut til å ha målene h45-b45-d49 omtrent og diskanten på HM3 sitter omtrent 25cm opp på høytaleren, ønsker å få diskanten opp på hvertfall 85cm.
    Fikk tips om Leca, men er ikke sikker på om jeg liker ideen.

Har forrøvrig bestilt meg rack i dag som jeg med litt flaks kan hente i morgen

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal HM3'ene ligge eller stå? Jeg ville laget noe av tre. kansje dra til et utsalg eller entreprenørfirma å få en bit(kapp) fra en limtredrager. Kutt den til å lakk den.

De må være en drømm å høre på:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Skal HM3'ene ligge eller stå? Jeg ville laget noe av tre. kansje dra til et utsalg eller entreprenørfirma å få en bit(kapp) fra en limtredrager. Kutt den til å lakk den.

De må være en drømm å høre på:-D
    HM3 har fått snudd diskant fra produsent så det står "vertikal" på eskene med L og R. De skal altså stå på siden av tven, men de kommer litt lavt i forrhold til hva som er optimalt.

Takk for ideen om limtredrageren, skal se hva jeg finner nestegang jeg er innom noe som kan tenkes å ha slikt.

Fortsatt åpen for kreative innspill på hva som kan brukes mellom høytaleren og subben, må være mellom 10 og 20 cm høyt.

Og ja de låter knall, men har myyye å gåpå her da jeg ikke fikk satt dem opp før veldig sent i kveld etter valget, bare putrer på lavt volum her nå.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet Atacama rack i dag type Equinox AVI TL med feste for tven slik at jeg får senter kanalen på plass.
    HM3 med Yamaha spiller veldig bra til tross for at jeg foreløpig ikke har orntlig kilde tilkoblet da jeg mangler digital kabel for øyeblikket.

Har satt opp i stereo med subb for nå, skal montere resten av racket i morgen hvis tiden strekker til.

Sub8 fra ADAM er forrøvrig en morsom liten sak med bra ytelse i forrhold til størrelsen, spiller kjapt og dypt for 8" å være.
    Spennende sak dersom man skal ha HM2 eller andre monitor/stativ høytalere, men kanskje litt liten sammen med HM3, tror i såfall to hadde vert best.
    Får se om jeg får bedre tid til helgen til å teste litt mer selv.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilder sier mer enn 1000 ord :-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilder sier mer enn 1000 ord :-D
    Hehe ja men har ikke stativer til høytalerene så de står på eskene de kom i ops:
    Skal nok få svingt meg med speilrefleksen snart, selvom jeg ikke er så veldig god på det med bilder. Har dessuten ikke tid i dag til å få opp tv stativet på racket, men bilder kommer

Noen som har ide til bakhøytalere?
    De må stå ganske høyt oppå noen skap på hver side av lytteposisjon, ikke optimalt men mulighetene er begrensede her.
    Er også fortsatt intressert i ideer til hva høytalerene kan stå på, trenger noe som er mellom 10 og 20cm høyt og kan stå oppå en subb som måler ca45x48 på toppen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke adam noe som frister til bakht ? Jeg er desverre ikke så mye innpå dette med surround utstyr . Så har ikke så mye å komme med

Hva med og lage noen pene stativer til høyttalerene , og få lakkert i noe av samme stilen som HM3 , eller kansje noe form for stein heler .

Har også sett noen som får sveisa pene alu stativer .

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for sist.. takk for bærehjelp også forresten :-D
    Ellers er det godt å høre at det ikke er bare meg som har pianolakkhøyttalere på pappesker for tiden Jeg jakter jo på stativer selv fortiden, og da kom jeg over disse? Atacama SL | Soundgarden

De laveste bygger jo ikke mer en 20cm. Toppen skal være innenfor HM3 bredden også.

Fredrik

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Hei og takk for sist.. takk for bærehjelp også forresten :-D
    Ellers er det godt å høre at det ikke er bare meg som har pianolakkhøyttalere på pappesker for tiden Jeg jakter jo på stativer selv fortiden, og da kom jeg over disse? Atacama SL | Soundgarden

De laveste bygger jo ikke mer en 20cm. Toppen skal være innenfor HM3 bredden også.

Fredrik
    Jo lige så, ble litt bæring på meg i helgen kan man si så en høytaler fra eller til hva gjør vel det
    Jada har nok mine på noen pappesker her ja, tenkte på de stativene men et par tusen for 20cm a gitt... er ikke sikker jeg stein, leca, alu eller tre i en eller annen form for hjemmebygg er nok vel så aktuelt selvom det sikkert ikke blir like pent som et lite stativ.

Var ute hos de som importerer de stativene i dag faktisk å hentet racket mitt, hyggelige folk.

Du får oppdatere profilen din og signaturen din nå med nyervervelsene HM3 låter hvertfall godt her, og HM2 er vel ikke mye dårligere.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får da kjøpt hobbyplank skikkelig billig, og rundte lengder med tre som er i alle slags diametre. Du kan jo lett lage deg noe fint av det, tar bare noen timer inkludert lakk.

Da har du en fot med føtter, x antal "søyler og toppplate med sort skliduk.

Nå mangler du bare å få eD'ene i hus så er alt ferdig i første omgang? Btw, det er to HM2'er på brukten hvis du kunne tenkt deg som surround=)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Du får da kjøpt hobbyplank skikkelig billig, og rundte lengder med tre som er i alle slags diametre. Du kan jo lett lage deg noe fint av det, tar bare noen timer inkludert lakk.

Da har du en fot med føtter, x antal "søyler og toppplate med sort skliduk.

Nå mangler du bare å få eD'ene i hus så er alt ferdig i første omgang? Btw, det er to HM2'er på brukten hvis du kunne tenkt deg som surround=)
    Du er inne på noe der, får se hva jeg får annledning til å skaffe innen subbene kommer.
    Mangler bare å få dem, PS3 og bakhøytalere i hus så er jeg i mål !
    Må desverre ta en pause i shoppingen etter PS3 så får gå for noen rimlige bakhøytalere foreløpig er jeg redd.
    Gikk med litt for mye på racket i går til å bruke 9k på bakhøytalere

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda et forslag før jeg gir meg: En av de U formede lekkasteinene med en tilklipt duk/tøystykke over for å dekke lekkasteinen. Utført på 10 minutter og koster helt oppi 90kr for to stykk.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke hatt noe godt våpen når det kommer til å ta bilder, men noen mobil bilder får vise hvordan det er nå.
    Har ikke subbene som skal stå under frontene derfor eskene under to av HM3ene.

Er ikke så lett med mobilen da man er veldig avhengi av grei belysning, men slik ble det nå.
    Vedlegg 55234

liten støvtørk kan være på sin plass, men når resten er på plass kommer bedre bilder.
    Vedlegg 55235

Ser PS3en på siden der.
    Vedlegg 55236

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •