AjSelj's Hifi | Stue kino på G - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 235
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor ikke beholde Adamene? Må jo være perfekt med litt store stativhøyttalere sammen med suber i et mindre rom.
    Er du misfornøyd med klangbalansen, så er det vel bare å hyre inn snickers.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hvorfor ikke beholde Adamene? Må jo være perfekt med litt store stativhøyttalere sammen med suber i et mindre rom.
    Er du misfornøyd med klangbalansen, så er det vel bare å hyre inn snickers.
    Hehe, kan ikke si det ikke frister etter det jeg fikk høre i går :-D , men nå har jeg et høyt ønske om å gå over til surround da jeg bruker anlegget mer til film enn musikk.

Det er desverre ikke økonomisk mulig for meg å få til dette om jeg skal ha hjemmekino i Tensor serien da senteren i seg selv vil koste det samme som hele frontrekken koster i eksempelvis Adam Classic mk3 serien...

Etter kjøp av ny TV, PC og eD subber så er jeg redd reciver og en brorpart av de nye høytalere finansieres gjennom salg av Deltaene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt den eD subben? eller kjøper du den uhørt?! Den kommer vel over prisen til 1stk SVS ultra?! Men er sikkert bra da .

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har du hørt den eD subben? eller kjøper du den uhørt?! Den kommer vel over prisen til 1stk SVS ultra?! Men er sikkert bra da .
    Nei, som sagt, den er det INGEN som har hørt.

Det skulle vel bare mangle om den ikke havner over prisen på en Ultra da vi i praksis snakker om ytelsene til 2 stk lukkede Ultra.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er i utgangspunktet en slik subb som er bestilt, men da altså i to mindre kasser.:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adam var da solgt videre og heldigvis kan jeg legge de pengene inn i nytt utstyr.

For 15k er det egentlig noen bedre receiver enn Yamaha 3900 akkuratt nå ?
    Vet det kommer en arvtaker om et års tid, men det gjør det jo nesten alltid uansett.

Siden det er helt tomt her nå må man jo se seg omkring etter nye høytalere også... Må bli stativhøytalere og senter i samme serien, prisklasse 25-35k hadde tenkt å lese en del om forskjellige alternativer, men setter pris på forslag også.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    For 15k er det egentlig noen bedre receiver enn Yamaha 3900 akkuratt nå ?
    Vet det kommer en arvtaker om et års tid, men det gjør det jo nesten alltid uansett.
    Noe nytt er det jo alltid på gang, det er jo det som driver industrien... ;-) Som alternativ til Yamaha ville jeg kanskje også sett på de helt nye til Onkyo, tenker da på NR3007 (og NR1007). For meg frister det med en reciever som har to seperate sub-utganger, men er litt usikker på hvor mye rom til justeringer som ligger pr sub-kanal. Og så er det endelig en reciever som gir 7 kanaler og samtidig "presence" for en overkommelig pris.

Siden det er helt tomt her nå må man jo se seg omkring etter nye høytalere også... Må bli stativhøytalere og senter i samme serien, prisklasse 25-35k hadde tenkt å lese en del om forskjellige alternativer, men setter pris på forslag også.
    Hvilke lyttemessige kvaliteter setter du mest pris på?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er i utgangspunktet en slik subb som er bestilt, men da altså i to mindre kasser.:-D
    Snakker du da egentlig om P7-650?
    Når ankommer herligheten?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2002tii
    Snakker du da egentlig om P7-650?
    Når ankommer herligheten?
    Vel det er samme forsterker og samme elementer, men de du viser der er ikke lukkede kasser, det er den eneste men en viktig forskjeld med tanke på plassen de tar.
    Siden de blir laget på bestilling regner jeg ikke med dem før om ytterligere noen uker desverre, men skal ta noen bilder når de annkommer.

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Noe nytt er det jo alltid på gang, det er jo det som driver industrien... Som alternativ til Yamaha ville jeg kanskje også sett på de helt nye til Onkyo, tenker da på NR3007 (og NR1007). For meg frister det med en reciever som har to seperate sub-utganger, men er litt usikker på hvor mye rom til justeringer som ligger pr sub-kanal. Og så er det endelig en reciever som gir 7 kanaler og samtidig "presence" for en overkommelig pris.
    Du sier noe hadde helt oversett den nyheten der, men da er jeg redd det måtte blitt 1007, skal se litt på den nå, men en annen viktig grunn til at jeg tenker Yamaha er ganske enkelt at jeg liker lyden, og de er langt fremme på mange måter. Synn det ikke var de som akkuratt kom med noe nytt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det klart at ADAM vil forbli en del av også mitt nye system, ADAM audio HM3 frontrekke og Elemental Designs er nå bestilt.

Driver fortsatt å ser på receiver uten at jeg har funnet noen helt spesiellt gode grunne til å velge noe annet enn Yamaha 3900.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Blir spennende, dette. Adam er jo kvalitet så det holder, og Elemental Designs blir du kanskje den første i Norge som får? Spennende.

Jeg ser heller ingen grunn til å velge noe annet enn Yamaha 3900 dersom det er innenfor budsjettet ditt.

Kjør på.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Wow! Blir spennende, dette. Adam er jo kvalitet så det holder, og Elemental Designs blir du kanskje den første i Norge som får? Spennende.

Jeg ser heller ingen grunn til å velge noe annet enn Yamaha 3900 dersom det er innenfor budsjettet ditt.

Kjør på.
    Får se om jeg blir den første med eD eller ikke, bestilte først tror jeg, men de jeg bestilte var laget på bestilling så kan ta litt ekstra tid.

Adam er absolutt kvalitet hele veien, og hadde ikke solgt Deltaene om jeg hadde hatt litt mer cash.:neutral:
    HM serien er også en god serie og hørte HM2 på treffet i vinter, ser så absolutt potensiale i HM3 til å være en utrolig bra frontrekke.

Jeg liker Yamaha lyden, det er hovedgrunnen til at 3900 er høyt på listen.
    Z7 var også en kandidat, men nå ble det litt dyrere høytalere enn de jeg så på først og litt dyrere subber enn den jeg så på først..
    Tror bare ikke jeg kan gå for en reciever som er litt dyrere på toppen av det.
    Med mindre jeg venter en måned til med å kjøpe den da.....
    Har en Yamaha 565 jeg kan låne noen uker, men får tenke litt på det.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra oppsett, jeg har og vurdert adam audio, ja og som du sikkert alerede vet Elemental Designs. Jeg er ikke 100% sikker enda, men valget lener seg sterkt mot dem, jeg vurderer dog 2stk A7s-650.

Ut fra det jeg forsto fra eD så var A/P7s-650 bedre en A7-900 i forhold til kontroll og styrke vs størrelse.

Jeg er usikker på om jeg klarer å vente på at du skal få dine før jeg bestiller noe derfra selv:P Kansje vi kan kappest om å være de første i norge med eD

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Bra oppsett, jeg har og vurdert adam audio, ja og som du sikkert alerede vet Elemental Designs. Jeg er ikke 100% sikker enda, men valget lener seg sterkt mot dem, jeg vurderer dog 2stk A7s-650.

Ut fra det jeg forsto fra eD så var A/P7s-650 bedre en A7-900 i forhold til kontroll og styrke vs størrelse.

Jeg er usikker på om jeg klarer å vente på at du skal få dine før jeg bestiller noe derfra selv:P Kansje vi kan kappest om å være de første i norge med eD
    Vurderer ADAM også ja, jeg hvertfall bekrefte at ADAM låter helt utrolig bra da jeg har hatt høytalere derfra også tidligere.
    Jeg ble hvertfall veldig fornøyd med ADAM audio, og det virker det egentlig som om de fleste som hører dem blir også.

Jeg ville tro at det har noe forseg å velge 13" variantene fremmfor 18" hvertfall slik jeg bor, i en dedikert kino hadde jo 2x18" vert utrolig morro da :twisted:

Ikke vent da, send inn en bestilling og så kanskje vi får dem samtidig
    Så blir vi begge først ute med eD om ingen kommer oss i forkjøpet.
    Jeg tror du kan lese så mye du vill og alikevel ikke finne noe serllig negativt om eD.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var valget tatt, var rundt omkring for å se på hva som faktisk var alternativene.
    Denon 4310 som er svakere enn tidligere modell, måtte eventuelt vente på 4810 som kommer senere i høst.
    Onkyo TX-NR5007 og 3007 var oppe til vurdering men har hørt noen kjedelige historier om det merket samt at jeg aldri har fått hørt på deres recievere skikkerlig og de nye modellene var ikke å finne i butikkene ennå.
    Pioneer SC-LX81 var kanskje den som fristet mest, men uten å ha sammenliknet detaljene ved de to så likte jeg ganske enkelt lyden i Yamaha bedre.

Så sto valget mellom 3900 og Z7 hvor jeg til slutt sto igjen med Z7 som nå er bestilt i svart utgave.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for mindel handler aldrig reciver etter effekt, selv liker jeg onkyo både på utseende, lyd og funsjonalitet. Skal ordne men en TX-NR1007 hvis ikke netshop stikker kjepper i hjulene mine nå(de prøver å nekte meg i å heve kjøpet på feilaktig TX-SR806).

Er ikke Z7 sinsykt dyr?:O

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for mindel handler aldrig reciver etter effekt, selv liker jeg onkyo både på utseende, lyd og funsjonalitet. Skal ordne men en TX-NR1007 hvis ikke netshop stikker kjepper i hjulene mine nå(de prøver å nekte meg i å heve kjøpet på feilaktig TX-SR806).

Er ikke Z7 sinsykt dyr?:O
    Håper du får hevet kjøpet ja, handler ikke på effekt jeg heller, men håper du får hevet kjøpet da 1007 skal være en del bedre enn 806.

Har veldig tro på Z7, den er ikke sån sykt dyr men den koster fort sine 24k den også, tror listepris etter prisoppgang var 27k jeg, men er ikke sikker.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha en 1007 uansett, men får jeg en 806 tilbake fra netshop så kan jeg jo selge den brukt, tapsprosjekt isåfall.

Har ikke lest hele tråden din, hvordan musikk bruker du å høre på og hvordan smak har du i forhold til toneinstilliner(eq/bass/diskant osv)?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha en 1007 uansett, men får jeg en 806 tilbake fra netshop så kan jeg jo selge den brukt, tapsprosjekt isåfall.

Har ikke lest hele tråden din, hvordan musikk bruker du å høre på og hvordan smak har du i forhold til toneinstilliner(eq/bass/diskant osv)?
    Er bestemt på hva du skal ha da hvertfall

Jeg hører i grunnen på det meste av musikk, men i det siste har det gått en del i Massive attack, Infected, Rammstein, Liste pop og litt stemnings musikk ala Ambra og noen "hifi" testplater, Så ganske variert.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.
    Er du fornøyd med Z7 ? Jeg syntes det ikke var store forskjellen på den og3900, men nå bruker jeg ikke forforsterkeren på musikk.
    Bedre filmformidler tror jeg ikke finnes på reciverutvalget.

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •