AjSelj's Hifi | Stue kino på G - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 235
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forrøvrig er prosjektor solgt og jakter på en bra 50" - 52" tv til en overkommelig pris, er ikke så godt vant med bilde delen så skal forsøke å holde meg under 15k for tven, noen gode ideer?

Har sett litt på LG 50PG7000 , Sony KDL-52V5500 og Panasonic TH-50PZ80
    Men både LG og Pana kommer med nye modeller nå og sonyen som er nevnt er så ny at jeg ikke finner tester av den engang.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Plasma eller LCD som frister mest?

Jeg vurderer selv LG 50PG7000 viss jeg skal bytte ut Hitachi skjermen min i sommer. Panasonic vet jeg er meget bra, da jeg har flere bekjente som har modeller fra Panasonic.

Selvfølgelig frister Pioneer mest, men det blir automatisk utelukket da jeg ser for meg å holde meg i samme prisklasse som deg.

Hva med Samsung da? Tenker på en modell som heter PS50A566.

Hardware.no - Prisguide - Samsung PS50A566

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående avataren din. Blir det noe AV Expo, og foreligger det noen planer rundt det som isåfall skjer?? Aktuele utstillere etc.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk ikke noen sterke preferanser når det gjelder valget mellom LCD og Plasma. Syns forskjeldene rent ytelsesmessig er mindre nå enn de var og siden tven som ender hos meg både skal brukes omtrent 50/50 spill/film er det LCD best på det ene og Plasma best på det andre.

Panasonic vet jeg selv har usedvanlig godt bilde også på sine rimligere modeller, men jeg har merket meg at jeg ganske lett blir irritert av dårlig panorering, vet ikke hvordan det er på 50" deres i min prisklasse.

Jeg vurderte en liten stund å strekke meg opp til de 20k som pioneer koster for å få "det beste" men selvom sortnivå og bilde er helt knall så syns jeg ikke de er så bra på nettopp panorering, og på film og dokumentarer med "glidende" lanskapsbilder etc blir det meget irriterende

LG kan jeg si er en het kandidat, en av de rimligere jeg har sett på er den også, har en bekjent som har 6000 modellen og skryter av den.

Samsung har jeg oversett litt med vilje, var egentlig bestemt på Panasonic, men når jeg faktisk fikk penger til tv så begynte jeg å lese litt tester og liknende igjen og så ble jeg bare usikker igjen.

Jeg har fått meg en oversikt over modellprogrammet til Sony, Panasonic og LG egentlig derfor jeg har sett mest på de merkene, da har jeg en viss anelse om hvilke av deres modeller jeg skal følge med på.

Skal imidlertid ta en kikk på den tven du nevner og se om jeg ikke leser litt om samsung også, er alikevel veldig på jakt etter noen som har kjøpt eller testet de nye seriene fra sony 5500 seriene, likte veldig godt det jeg så på sony senteret her forleden dag.

Hold meg oppdatert hvis du skulle ta valget før meg da KentOve, gi tilbakemeldinger på valget ditt.

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Er det Plasma eller LCD som frister mest?

Jeg vurderer selv LG 50PG7000 viss jeg skal bytte ut Hitachi skjermen min i sommer. Panasonic vet jeg er meget bra, da jeg har flere bekjente som har modeller fra Panasonic.

Selvfølgelig frister Pioneer mest, men det blir automatisk utelukket da jeg ser for meg å holde meg i samme prisklasse som deg.

Hva med Samsung da? Tenker på en modell som heter PS50A566.

Hardware.no - Prisguide - Samsung PS50A566

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Har i de siste par månedene testet nesten all musikk jeg har på disse helaktive "småstore" høytalerene og for min del kan jeg trygt si at det aldri har vert morsommere å høre på musikk enn nå.
    Min smak når det gjelder lyd har hatt en tendens til å være mot det varme og noe tilbakelente, det skal være detaljert og bra med attak uten at det blir for slitsomt og rotete selvom man skulle føle for å gi litt ekstra gass.
    Som om ikke det var nok så vil jeg faktisk at det skal være morsomt å lytte til også samme hvilken sjanger det dreier seg om, ikke for analytisk og forsiktig.

Det er godt å kunne si at Adam Audio Tensor Delta innfrir på alle punkter.
    Er ikke alltid like lett å sette fingeren på for min del, men jeg har fått erfare at det ikke er uten grunn at Adam har fått skammros for sin "ART" mellomtone og diskant. Har tidligere fått annledning til å høre både store Avantgarde horn og elektrostater som jeg syns har vert utrolig rått og kult på noen typer musikk, men på en eller annen måte henter Adam frem mange av styrkene som jeg har oppfattet i flere andre måter å lage høytalere på og putter det inn i en mer tradisjonell høytaler om man kan kalle dem det.

Det jeg kanskje har merket meg best er høytalerens evne til å holde orden i ellers ganske krevende musikk som Tool ,har brukt det som testplate ved noen annledninger og det har en tendens til å bli mye "grøt", musikk som ofte tidligere kunne være litt slitsom blir ryddigere uten å miste dynamikken.

Når det gjelder bassen er jeg også godt fornøyd selvom jeg ikke føler det er akkurat har sin beste side, de er store, men det fortsatt en stativhøytaler og i melodier jeg vet det skjer en del helt i bunn er det fortsatt en del å hente med en god subb.
    Får på plass subb nr2 forrhåpentligvis kommende uke så blir det litt mer jobb før det forrhåpentligvis blir ennå bedre også nedover.

Jeg er med andre ord svært godt fornøyd med høytalerkjøpet sålangt.:-D
    Skal få svingt meg og tatt noen bilder igjen om ikke lenge, mobiltelefon bildene av dette skammer jeg meg litt over
    Vurderer selv Tensor, så det er interesant å lese dine betrakninger.

Er det noen i likhet med for eks. Beta noen justeringsmuligheter på disse? I så fall - har du gjort noen endringer der?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Vurderer selv Tensor, så det er interesant å lese dine betrakninger.

Er det noen i likhet med for eks. Beta noen justeringsmuligheter på disse? I så fall - har du gjort noen endringer der?
    Det er et utvalg justeringsmuligheter bakpå høytalerene også her, om det er like mye som det er på Beta er jeg noe usikker på, men tror det var omtrent de samme mulighetene.

Jeg har testet litt med instillingene blant annet nå som det skal spille sammen med subb, er ikke helt rutinert nok til å integrere subbene helt uten hjelpemidler desverre, men skal få lånt meg noen hjelpemidler og da er nok innstillings muligheter gode å ha.

Får se om det ikke blir en liten forum aften om noen helst vil gjøre seg opp en mening selv...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal nevnes at jeg desverre ennå ikke har fått kjøpt en god DAC til bruk med SB Dueten som jeg bruker som lydkilde, men snakket med gutta på Stereofil i går og bestiller nok en fra dem om ikke lenge.
    Med såpass avslørende utstyr som Adam tror jeg nok at lydbildet vil få enda mer HD-effekt (oppløsning og definisjon) ved å få inn en annen DAC enn den som er innebygget i SB.

Jeg er med andre ord svært godt fornøyd med høytalerkjøpet sålangt.:-D
    Det er jo bra. Nok en gang gratulerer! Det blir spennende å høre om erfaringene videre etterhvert som resten av anlegget gradvis forbedres.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Med såpass avslørende utstyr som Adam tror jeg nok at lydbildet vil få enda mer HD-effekt (oppløsning og definisjon) ved å få inn en annen DAC enn den som er innebygget i SB.
    Regner med et ytterligere løft i lyden når DACen kommer inn, ideelt sett skulle jeg kanskje lagt ennå mer penger på preamp og kjøpt en svindyr kilde også, men jeg liker å tro at høytaleren er det aller viktigste .

Skal ikke nekte for at Adamene er ganske avslørende, men det er alikevel ikke slik at jeg irriterer meg over det, Adam driver vel fortsatt mest med studio utstyr og det er kanskje noe av det som vises, mest til det gode syns nå jeg.

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er jo bra. Nok en gang gratulerer! Det blir spennende å høre om erfaringene videre etterhvert som resten av anlegget gradvis forbedres.
    takker for det, er kanskje litt lett noen ganger å bli litt ivrig når man gjør noen slike oppgraderings hopp som jeg har hatt mulighet til det siste halvåret.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig Plasmaen klar til henting, ble som nevnt en LG 50PG7000 som ikke er det beste man kan finne men den har et godt bilde og er svært bra til prisen at den ser svært bra ut trekker ikke ned det heller.

Spøker litt for at det blir flytting igjen i sommer, hva det vil si for AVmorroa er litt usikkert foreløpig.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det avklart at det blir flytting i sommer, dette medfører for meg noen endringer i hva jeg kan ha og lettere sånsett blir det heller ikke når det er kommet dame med i regnestykket

Legger ut litt på torget her tenker jeg for å se om det er noe interesse for det så får jeg heller starte litt fra børjan når jeg har fått meg et mer permanent sted å bo.

Er jeg heldig kanskje jeg finner et sted hvor jeg kan bruke hifien mer enn det jeg har fått gjort til nå, gammel bygård og leilighet i 3 etsaje har lagt noen begrensninger på bruken.
    Om jeg skal ytterligere oppgradere er det et must for meg å kunne bruke det ennå mer. Dersom Adamene blir solgt er det absolutt mulig det blir en større Adam modell på meg om muligheten byr seg, jeg er hvertfal en fan.
    Letteste å beholde under en flytteprosess er jo Micromegaen, men får se hvordan interessen er.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj. Mye salg av nesten nye produkter om dagen. Hadde jeg vært ute etter stativhøyttalere hadde jeg nok kastet meg over dine Adam i allefall.

Damer kan være skummelt når det kommer til AV.

Bruktmarkedet ser forøvrig ut til å være litt tregt om dagen, men det tar vel seg litt opp når det er skattepenger/feriepengeutbetaling. :-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe, er heldig å være i kjøper modus akkuratt nå.

Hehe damer kan være skummelt ja, har dessuten ca 0 forståelse for at det går med så mye penger til dette desverre.

Ja før sommeren er det jo ikke beste tiden å selge sakene på kanskje, men nå var det midt på sommeren jeg skulle flytte så legger det ut nå for å se om jeg får solgt det før den tid.
    Blir nok ennå mer snakk om Adam i tiden som kommer da de kommer til å bli husket av de som hører dem

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Oj. Mye salg av nesten nye produkter om dagen. Hadde jeg vært ute etter stativhøyttalere hadde jeg nok kastet meg over dine Adam i allefall.

Damer kan være skummelt når det kommer til AV.

Bruktmarkedet ser forøvrig ut til å være litt tregt om dagen, men det tar vel seg litt opp når det er skattepenger/feriepengeutbetaling. :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lille jeg hørte av Adam-ene på Lørenskog-treffet var hvertfall svært overbevisende (de var vel for øvrig dine?). Nå hadde kanskje Snickers-is mekket litt med noe ekstrautstyr i akkurat dét oppsettet?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det lille jeg hørte av Adam-ene på Lørenskog-treffet var hvertfall svært overbevisende (de var vel for øvrig dine?). Nå hadde kanskje Snickers-is mekket litt med noe ekstrautstyr i akkurat dét oppsettet?
    Stemmer at de var mine, det var bra der også men det var alikevel godt å høre at det bare ble bedre når de var i hus.
    Om det var "mekket" noe på dem der eller ikke skal jeg ikke si for sikkert, tror ikke det, mener det var delingen til subbene etc men for meg så har mulighetene på høytalerene, subbene og preampen vert gode nok.

Det meste av det oppsettet som var på lørenskog treffet var forsovidt mitt, subben, Adamene og micromega preampen som ble brukt til.
    Var forresten satt opp noen høytalere bak i forbindelse med noe snickers skulle vise under sitt opplegg, kanskje noe av det som kunne ses som "ekstrautstyr" ?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det lagt ut annonser for Adam høytalerene, subbene og Micromega preampen, kan vel egentlig si at alt er for salg bortsett fra TVen.
    Får jeg solgt blir det sannsynligvis store nyheter etter sommeren

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S
    Var forresten satt opp noen høytalere bak i forbindelse med noe snickers skulle vise under sitt opplegg, kanskje noe av det som kunne ses som "ekstrautstyr" ?
    Ja det var dette jeg tenkte på, men dette var vel kun for å demonstrere hvor viktig det er med kontroll på spredningsmønsteret.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Micromega solgt, har kjøper på subbene og fortsetter å legge ut Høytalerene for salg i noen uker til før jeg reiser på lang ferie
    tror ikke jeg tar meg bryet med å legge ut SB og kabler på torget men selger nok det også om noen er på jakt etter noe slikt.

Med tanke på at bolig situasjonen på dette tidspunkt er noe uviss hadde det vert greit å kunne starte på ny frisk.

Nytt anlegg vil bli kjøpt utpå høsten, men det er leilighets avhengi hvor stort det blir naturligvis.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er altså sånn "kjøper" humør her på forumet nå, blir jo ikke mindre lysten på noe nytt selv av slikt.

Det nye rommet jeg har til disposisjon ser ut til å bli 16kvm og jeg kommer desverre ikke unna en leilighets tilværelse så får desverre ikke testet eD subben jeg hadde håpet.

Funderer litt på no om jeg skal gå for en gulvstående modell eller en mindre stativhøytaler med tillhørende subb.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av to subber solgt samt preamp, rack, kabler og en SB.
    Venter for å se om jeg finner kjøper på Adam og andre subben før jeg får bestilt nye høytalere og forsterker, går for en forrholdsvis kompakt hjemmekino nå, sannsynligvis bygget rundt en yamaha reciver da jeg har hørt mye bra om dem og da jeg liker lyden på både 565, 663 og 1900 som jeg alt har hørt.
    Annet enn det har jeg sett litt på hele fire forskjellige alternativer, med forrholdsvis store forskjelder i pris. Regner med at mye er avklart innen september og da har jeg også forrhåpentligvis fått demoer på to oppsett jeg ønsker å få hørt før jeg bestemmer meg.

Dette kommer nok til å bli brukt 40/60 til musikk og film, lytter til alle typer musikk så en veldig utpreget kino høytaler blir sannsynligvis ikke å foretrekke.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eD bestilt!

Hadde tenkt å vente med bestilling av nye saker til jeg hadde solgt unna det siste, men bestemte meg for å sende inn en bestilling på et par eD subber:-D .

Valgte å gå for noen helt nye eD subber kalt P7s - 650
    Om jeg husker rett så skal betegnelsen bety:
    P= To kasser
    7= 1300w forsterker
    s= lukkede kasser
    650= 2st 13" (13"~325mm)x2 = 650

Slik jeg forsto det vil ytelsen matche A7s - 650 men en 13" i hvert sitt kabinett så man får muligheten til å ha en på hver side.

Kassene blir omtrent på størrelse med XTZ's W12.16 men med en vekt på rundt 50kg stykket.
    Disse er helt nye og lages på bestilling så blir litt leverings tid, men det skal jeg klare å leve med. Kjøper på Adamene trakk seg desverre så får bare ha tolmodighet med tanke på utskiftninger på høytaler fronten.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •