AjSelj's Hifi | Stue kino på G - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 235
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Æsj a meg, nå merket jeg at jeg ble smått misunnelig her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer !!
    Får håpe du slipper å vente så alt for lenge på disse herlighetene.
    Tøft med litt større stativhøyttalere. Tipper de kan spille ganske så heftig. Og i svært mange rom fungerer stativhøyttalere langt bedre enn de gulvstående alternativene. I tillegg koster de jo en del mindre, slik at man har råd til å velge høyttalere i en litt høyere kvalitet.

Selv sitter jeg på et par "baby" Array'er med en beskjeden høyde på 74cm, og en vekt på 18Kg pr stk
    Så nå er jeg på jakt etter et effekttrinn som matcher Arrayene best mulig innenfor rimelighetens grenser...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Æsj a meg, nå merket jeg at jeg ble smått misunnelig her.
    Hehe, etter en lang lang dag sitter jeg forran Adamene nå
    Skal sette på noe jeg er bedre kjent med så jeg kan si mer, men sålangt er alt vel

Hørte rykter om at det Adam systemet som alt er satt opp i Lørenskog også låt svært bra.
    Går ting som de helst skulle så er jeg vel der selv i morgen kveld med Deltaene og et par DIY subber mer eller mindre klare til dyst.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Gratulerer !!
    Får håpe du slipper å vente så alt for lenge på disse herlighetene.
    Tøft med litt større stativhøyttalere. Tipper de kan spille ganske så heftig. Og i svært mange rom fungerer stativhøyttalere langt bedre enn de gulvstående alternativene. I tillegg koster de jo en del mindre, slik at man har råd til å velge høyttalere i en litt høyere kvalitet.

Selv sitter jeg på et par "baby" Array'er med en beskjeden høyde på 74cm, og en vekt på 18Kg pr stk
    Så nå er jeg på jakt etter et effekttrinn som matcher Arrayene best mulig innenfor rimelighetens grenser...
    Slapp å vente så alt for lenge heldigvis, ststivhøytalere er i noen tilfeller lettere å plassere og få til å låte godt.
    Men en stativhøytaler til 100 høvdinger har jeg naturligvis store forventninger til

De er riktignok "bare" 56cm høye, men på min vekt er de omtrent 32kg per stykk !! Det er ganske nøyaktig like tunge som JBL Array 1000 som er den mellomste gulvstående arrayen hehe.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er det mye penger for et sett høyttalere, men ser en i forhold til andre høyttalere i den klassen er det ikke så ille. Adam kommer med forsterkere og aktivt delefilter inkludert.

Mine Utopia høyttaler med eff.forsterker i samme "klasse", koster ikke langt unna et sett Tensor Beta, og da har jeg ikke aktivt delefilter med egen forsterker til hvert element. En løsning som isolert sett naturligvis er en stor forbedring fra "gammeldagse" passive delefilter.

Kunne tenkt meg å se nærmere på Adam, så det er bra de får en egen importør her til lands.

Hørte også på lille (og forholdsvis rimelige) A5 og jeg har aldri hørt så bra lyd fra et sett PC-høyttalere/monitorer. Han dærre Adam vet hva han driver med...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! :-) De er større enn jeg trodde ut fra bildene på sidene til Adam Audio. Meget macho for en stativhøyttaler.

Gleder meg til å høre om dine lytteinntrykk og se bilder når de har kommet seg opp på mer "designriktige" stativer. ;-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opptatt i dag Anders?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

Er litt usikker på hva jeg skal bruke som stativ da de er vesentlig større enn noen stativhøytaler jeg har sett selv, men finner sikkert en løsning.
    Du får sjekke om ADAM har noen egne stativer til dem da
    Forundret om noe annet skulle være tilfelle

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Opptatt i dag Anders?
    hehe ja har vert litt opptatt i dag, en del timer i sweetspot ble det ja
    Skal si litt om opplevelsene sålangt iløpet av morgendagen, blir tidlig start i morgen så må få meg noen timer på matta.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Du får sjekke om ADAM har noen egne stativer til dem da
    Forundret om noe annet skulle være tilfelle
    Får høre med dem, men kan ikke si jeg har sett noe av den sorten på dere sider. Står ganske bra nå men får se om jeg ikke finner en penere og mer permanent løsning.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde desverre ikke mer enn en mobiltelefon tilgjengelig i dag, men blir flere bilder på profilen min ved en senere annledning.
    Har blitt mye musikk de siste dagene og selvom jeg ikke ennå har subbene på plass er det virkelig imponerende hvordan disse høytalerene spiller.
    Får vel forsøke å skrive mer om hvordan dette låter, men ønsker å få på plass de siste komponentene før dentid.

Vedlegg 47006

Vedlegg 47007

Vedlegg 47008

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fornøyd er du sålangt på en skala fra 1 til 10?

Neida! ADAMene har ett utseende jeg liker meget godt, og låter de minst like bra kan jo det være intressant. Jeg skal ikke legge skjul på at etter ADAM "tok av" her på forumet, har jeg vært inne på hjemmesiden deres å snust litt på Gamma

Gleder meg til ett lengre referat om hvordan du oppfatter lyden i Delta, ADAM er ett meget spennende høyttaler merke!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hvor fornøyd er du sålangt på en skala fra 1 til 10?

Neida! ADAMene har ett utseende jeg liker meget godt, og låter de minst like bra kan jo det være intressant. Jeg skal ikke legge skjul på at etter ADAM "tok av" her på forumet, har jeg vært inne på hjemmesiden deres å snust litt på Gamma

Gleder meg til ett lengre referat om hvordan du oppfatter lyden i Delta, ADAM er ett meget spennende høyttaler merke!
    Hehe skala fra 1 - 10 på systemet som helhet så blir det nok en 8, mangler en god nok kilde og skal gjøre litt mer med rommet, står ikke helt optimalt da den ene høytaleren står litt nerme sideveggen.
    Subbene skal også inn, men om jeg trenger dem er en annen sak .
    Skal se om jeg ikke får satt opp en liten "felle" der for å utgjevne det litt.
    Høytalerene har sålangt spilt etter forventningene, og som de fleste sikkert forstår så var det ganske store forventninger

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Får høre med dem, men kan ikke si jeg har sett noe av den sorten på dere sider. Står ganske bra nå men får se om jeg ikke finner en penere og mer permanent løsning.
    Du får sjekke her:
    Liedtke-Metalldesign Hifiracks, Boxenständer, Lautsprecherständer, Spikes und vieles mehr

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom siden der, ganske kostbare saker.
    Kan vel få en møbelsnekker jeg kjenner til å lage meg noe til en rimligere penge tenker jeg.
    Får se om jeg ikke er heldig og får det til å passe med å ha subbene under høytalerene før jeg legger penger i eventuelle stativer.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva syns vi?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hadde jeg nesten håpet at det skulle stå noen inntrykk her - med tanke på trådtittelen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var spent jeg nå.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes VI?
    Vil det si at vi i felleskap skal synse oss frem til noen inntrykk

Tyder nesten på det siden det ikke står noe i tråden her heller..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nok litt for kjapp med å oppdatere overskriften her om dagen beklager, var ikke meningen å "lure" noen, men var ei her som ikke syns tiden skulle brukes på AVforum når hun var her:???: ville heller ikke være noe serlig med på å høre på forskjellig musikk....? rart detta.

Jeg har hvertfall vert så heldig at jeg nå har hatt et par Delta i snart to måneder og man må kunne si at de er godt innspillt nå
    Det skal nevnes at jeg desverre ennå ikke har fått kjøpt en god DAC til bruk med SB Dueten som jeg bruker som lydkilde, men snakket med gutta på Stereofil i går og bestiller nok en fra dem om ikke lenge.

Har i de siste par månedene testet nesten all musikk jeg har på disse helaktive "småstore" høytalerene og for min del kan jeg trygt si at det aldri har vert morsommere å høre på musikk enn nå.
    Min smak når det gjelder lyd har hatt en tendens til å være mot det varme og noe tilbakelente, det skal være detaljert og bra med attak uten at det blir for slitsomt og rotete selvom man skulle føle for å gi litt ekstra gass.
    Som om ikke det var nok så vil jeg faktisk at det skal være morsomt å lytte til også samme hvilken sjanger det dreier seg om, ikke for analytisk og forsiktig.

Det er godt å kunne si at Adam Audio Tensor Delta innfrir på alle punkter.
    Er ikke alltid like lett å sette fingeren på for min del, men jeg har fått erfare at det ikke er uten grunn at Adam har fått skammros for sin "ART" mellomtone og diskant. Har tidligere fått annledning til å høre både store Avantgarde horn og elektrostater som jeg syns har vert utrolig rått og kult på noen typer musikk, men på en eller annen måte henter Adam frem mange av styrkene som jeg har oppfattet i flere andre måter å lage høytalere på og putter det inn i en mer tradisjonell høytaler om man kan kalle dem det.

Det jeg kanskje har merket meg best er høytalerens evne til å holde orden i ellers ganske krevende musikk som Tool ,har brukt det som testplate ved noen annledninger og det har en tendens til å bli mye "grøt", musikk som ofte tidligere kunne være litt slitsom blir ryddigere uten å miste dynamikken.

Når det gjelder bassen er jeg også godt fornøyd selvom jeg ikke føler det er akkurat har sin beste side, de er store, men det fortsatt en stativhøytaler og i melodier jeg vet det skjer en del helt i bunn er det fortsatt en del å hente med en god subb.
    Får på plass subb nr2 forrhåpentligvis kommende uke så blir det litt mer jobb før det forrhåpentligvis blir ennå bedre også nedover.

Jeg er med andre ord svært godt fornøyd med høytalerkjøpet sålangt.:-D
    Skal få svingt meg og tatt noen bilder igjen om ikke lenge, mobiltelefon bildene av dette skammer jeg meg litt over

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •