AjSelj's Hifi | Stue kino på G - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 235
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilke høyttalere vurderes som arvtager for Swansene?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hvilke høyttalere vurderes som arvtager for Swansene?
    Har tidligere hørt litt for lite på høytalere i den prisklassen jeg nå beveger meg opp i er jeg redd så skal ikke si noe for sikkert, men skal på en lytterunde inkluderende Tannoy, Burmeister, Audio Physic og Vienna en av dagene denne uken håper jeg.
    Har et en kandidat til som kan komme til å stille svært sterkt, den avslører jeg når jeg har hørt på dem.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skal det blir morsomt å følge med forstår jeg

Burmeister har jeg ikke hørt, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men er AP og Vienna rett vei å gå? Når du nå har Swans, pluss du likte også JBL Array?

Jeg sier ikke at det er feil for deg, men de blir nok fort litt snillere i hele registeret enn hva både Swans og JBL er. Tannoy kan være spennede, det har jeg lurt i flere ganger selv. Hva med Klipsch Palladium?

Palladium har tre gulvstående høyttalere som koster 60k, 85k og 140k.

Kanskje Avantgarde Duo som Skrotnisse har tilsalgs gjerne kunne vært noe?

Det finnes myyyyye på markedet, som er verdt å sjekke ut i denne prisklassen, det vet jeg alt om :roll:

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper da det

Burmeister har jeg bare hørt sporadisk selv, men Tømmervik som tok seg usedvanlig god tid til å prate, ville svært gjerne at jeg skulle låne øret til noen middels store gulvstående av det merket.

Om AP og Vienna er rett vei å gå, vel rimligere høytalere av sistnevnte merke er hvertfall ikke kjedelige. Selvom det ikke nødvendigvis betyr at de større dyrere modellene spiller likt så vil jeg jo gjerne høre

Swans og Array falt begge i smak hos meg, men de kan ikke sies å spille så veldig likt. De to har jeg i motsetning til flere av de andre jeg nevnte hørt en del på, derfor vil jeg forsøke å få demo på noen flere slik at jeg får vite litt hva som er alternativene.

Hoved grunnen til bytte sån det er nå er jo at F1.1 i en liten stue knapt kan kalles en god match, en nedgradering til F2.2 føler jeg blir litt feil vei å gå når jeg først har mulighet til å oppgradere.
    Array er absolutt spennende og kommer ikke til å glemme dem.

Jeg er også spent på Klipsch Paladium, minsteman der vil jeg forsøke å få en demo på samt Tannoy sin Glenair, dette tror jeg skal være mulig hos stereofil.

Avantgarde ja, for å være helt ærlig med deg, så er den høytaleren faktisk litt for spesiell for min del. Lyden er sjef, men jeg kommer nok desverre ikke til å være blant de som ofrer alt for lyden. Syns ikke de er stygge, men de er noe for seg selv.

Det er mye i den prisklassen ja, når jeg sier jeg har hørt litt lite så tenker jeg på i forrhold til rimligere høytalere.
    Fått med meg mange messedemoer og leter sånnsett ikke fulstendig i blinde, men sån i første omgang skal jeg få med meg demoer på høytalere jeg ikke har fått hørt før.

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Her skal det blir morsomt å følge med forstår jeg

Burmeister har jeg ikke hørt, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men er AP og Vienna rett vei å gå? Når du nå har Swans, pluss du likte også JBL Array?

Jeg sier ikke at det er feil for deg, men de blir nok fort litt snillere i hele registeret enn hva både Swans og JBL er. Tannoy kan være spennede, det har jeg lurt i flere ganger selv. Hva med Klipsch Palladium?

Palladium har tre gulvstående høyttalere som koster 60k, 85k og 140k.

Kanskje Avantgarde Duo som Skrotnisse har tilsalgs gjerne kunne vært noe?

Det finnes myyyyye på markedet, som er verdt å sjekke ut i denne prisklassen, det vet jeg alt om :roll:

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Avantgarde ja, for å være helt ærlig med deg, så er den høytaleren faktisk litt for spesiell for min del. Lyden er sjef, men jeg kommer nok desverre ikke til å være blant de som ofrer alt for lyden. Syns ikke de er stygge, men de er noe for seg selv.
    Jeg er helt enig med deg på alle punkter Utseendet på Avantgarde har alltid vært et tema for yndige diskusjoner. Enten elsker man det, eller så hater man det. Det å forholde seg helt nøytral til det skal vel vanskelig la seg gjøre.
    Det at du påpeker at du ikke kommer til å ofre alt for lyden synes jeg bare er positivt, for Duo er ikke en høytaler som man bare kjøper og setter opp "et sted i stua", disse krever nitidig jobb med plassering og matching.

De andre kandidatene du nevner er alt annet enn "ikke spennende", så jeg ser frem imot mange interresante rapporter her (les: ta med deg notatblokk og kom deg ut på lyttereunde, for det er ingenting som er så morro som å ha denne summen til rådighet og dra rundt på jakt etter sin neste høytaler )
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jer også spent på Klipsch Paladium, minsteman der vil jeg forsøke å få en demo på samt Tannoy sin Glenair, dette tror jeg skal være mulig hos stereofil.
    Det kan det

Hm, tar jeg ikke feil er det den mellomste modellen, til 85k som kan høres hos Stereofil.

Dette blir spennede, jeg følger med

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at Swans får et nytt hjem innen månedsslutt, hyggelig kar fra Horten som jobber for fult med å gjøre plass til dem på bekostning av Klipsch og SVS.
    Han bodde i et hus, noe som er et godt utgangspunkt for store høytalere.

Selv blir jeg sittende med Patos basic til 199,- for en tid, noe som er likegreit med tanke på flytting som begynner kommende uke, flytter riktignok ikke ut av sentrum engang, men til en eldre bygård ved Bislet der de desverre skal ha det "forrholdsvis stille"

Har begynt å se på stativ høytalere!
    Fortvil ikke, har ikke gått helt bort ifra det store, 2x15" subber består, men må nok gjennomgå noen oppgraderinger for å holde følge kvalitetsmessig hvis det blir de høytalerene jeg tenker meg nå!

Kan trygt si at jeg fortsetter å bevege meg oppover prisstigen selvom høytaleren blir langt mindre fysisk. Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal få integrert subbene på best mulig måte, men får vel litt assistanse her innefra når høytalere er innkjøpt og leilighet tatt ibruk.

Skulle vel hatt en 60" tv i stedenfor prosjektor også nå som dette blir stående i stua, men får se hva som blir økonomisk mulig nå som det igjen ser ut som om jeg strekker budskjette for å få det jeg ønsker.

Noen som forresten har noen ide om hva en Jungson JA-2 rørpre er verd??
    Kjøpte den brukt, men husker virkelig ikke hva jeg ga for den...
    Preamp som passer Klipsch godt blant annet, men som ligger under 4000,- en plass, den ble egentlig ikke solgt separat men med jungson effekt forsterkerene så sliter litt med å finne en nypris.

Tenker jeg lager en liten tråd jeg for å finne prisen på den.

Legger inn noen bilder tatt i dag, litt bedre tid og litt tips på nett gjorde meg til en litt bedre fotograf, siste foto er gamle travere som har vert med meg lenger enn alt annet

Vedlegg 43980

Vedlegg 43981

Vedlegg 43982

Vedlegg 43983

Vedlegg 43984

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At godeste blend22 skulle få svings seg så kjapt og få solgt sine høytalere og subb dagen etter de ble lagt ut og samme dag dukke opp her for å hente swans var mildt sagt en positiv overaskelse.

Nå sitter jeg høytaler løs for øyeblikket, kanskje likegreit da de bare hadde måttet blitt pakket ned igjen om få dager.

Endte heldigvis med en ikke alt for liten stue i kommende leilighet, men av hensyn til naboer etc har jeg nå bestemt meg for en svært så spennende arvtaker fra Adam Audio.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At godeste blend22 skulle få svings seg så kjapt og få solgt sine høytalere og subb dagen etter de ble lagt ut og samme dag dukke opp her for å hente swans var mildt sagt en positiv overaskelse.

Nå sitter jeg høytaler løs for øyeblikket, kanskje likegreit da de bare hadde måttet blitt pakket ned igjen om få dager.

Endte heldigvis med en ikke alt for liten stue i kommende leilighet, men av hensyn til naboer etc har jeg nå bestemt meg for en svært så spennende arvtaker fra Adam Audio.
    Skal du selge midgard blokkene dine å eller?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Skal du selge midgard blokkene dine å eller?
    Er nok ikke noen umulighet det nei, har bare ikke kommet så langt ennå.
    Preampen legger jeg ut med det samme hvertfall.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hva slags Ht er det som skal inn nå da?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager var litt blind ett øyeblikk, må nok skyldes vodkaen jeg sliter med her. Fortell litt mer om dine "nye HT":-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager var litt blind ett øyeblikk, må nok skyldes vodkaen jeg sliter med her. Fortell litt mer om dine "nye HT":-D
    Hm får ikke lagt ut bilder akkuratt nå.
    Apropo vodka tenkte jeg skulle legge ut et stemningsbilde her, Oberon, Duet subb og Vodkaflasker er det eneste som erigjen

Nok om det, slik blir det forrhåpentligvis bare noen uker og i mellomtiden skal det flyttes alikevel.

Nye høytalerene blir som jeg har nevt tidligere stativhøytalere av typen Adam Audio.
    Det er samme merke og serie som de Akto hadde inne til test og som det nylig sto om i bladet hjemmekino, men da vesentlig mindre.
    Adam-Audio Tensor Delta det dreier seg om : ::ADAM::Professional Audio::
    Har noen flere bilder men som sagt så har jeg pronblemer med at nettleser låser seg når jeg forsøker laste opp bilder.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm får ikke lagt ut bilder akkuratt nå.
    Apropo vodka tenkte jeg skulle legge ut et stemningsbilde her, Oberon, Duet subb og Vodkaflasker er det eneste som erigjen

Nok om det, slik blir det forrhåpentligvis bare noen uker og i mellomtiden skal det flyttes alikevel.

Nye høytalerene blir som jeg har nevt tidligere stativhøytalere av typen Adam Audio.
    Det er samme merke og serie som de Akto hadde inne til test og som det nylig sto om i bladet hjemmekino, men da vesentlig mindre.
    Adam-Audio Tensor Delta det dreier seg om : ::ADAM::Professional Audio::
    Har noen flere bilder men som sagt så har jeg pronblemer med at nettleser låser seg når jeg forsøker laste opp bilder.
    Er dette aktive HT? Høres spennende ut!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette aktive HT? Høres spennende ut!
    Jeg bestilte meg den delaktive modellen, det vil si at den har en 350w forsterker for å drive 9"eren
    tok og målte opp litt her i går og dette er ingen liten stativhøytaler.
    Kan nok tenke meg at det er en del små gulvstående som blir puslete i forrhold. samme element som sitter i senteren hos Akto og om du tar en kikk på bildet der så er den senteren massiv!

Om jeg regner med at veggene er 3cm tykke så er det 38,5 liters kasser!

Jeg kommer uansett til å bruke dem i kombinasjon med to subber og regner med litt jobb med å få integrert det på en skikkerlig måte.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte meg den delaktive modellen, det vil si at den har en 350w forsterker for å drive 9"eren
    tok og målte opp litt her i går og dette er ingen liten stativhøytaler.
    Kan nok tenke meg at det er en del små gulvstående som blir puslete i forrhold. samme element som sitter i senteren hos Akto og om du tar en kikk på bildet der så er den senteren massiv!

Om jeg regner med at veggene er 3cm tykke så er det 38,5 liters kasser!

Jeg kommer uansett til å bruke dem i kombinasjon med to subber og regner med litt jobb med å få integrert det på en skikkerlig måte.
    Få komme å høre på en gang, kanskje?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få komme å høre på en gang, kanskje?
    Hehe, skal da la seg ordne.
    Har jo en stående invitasjon til demo på f2.2 hos deg så er sån jeg ser det en selvfølge at du skal få høre Deltaene her.
    Vel å merke når jeg er vel flyttet da såklart, og det går nok fort noen uker før høytalerene kommer så langt som inn i min stue er jeg redd.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skal da la seg ordne.
    Har jo en stående invitasjon til demo på f2.2 hos deg så er sån jeg ser det en selvfølge at du skal få høre Deltaene her.
    Vel å merke når jeg er vel flyttet da såklart, og det går nok fort noen uker før høytalerene kommer så langt som inn i min stue er jeg redd.
    Det går greit!
    Kanskje litt skummelt å høre på dette. Oppgraderingsspøkelse vet du.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går greit!
    Kanskje litt skummelt å høre på dette. Oppgraderingsspøkelse vet du.
    Joda kan vel hende det er litt skummelt ja men man må da høre
    hadde egentlig sett litt på serien under selv, men har tatt på meg litt gunstig ekstrajobb og fikk dermed økonomisk mulighet til å gå opp til Tensor Delta

Swans er utrolig bra til prisen ingen tvil om det, og hadde jeg ikke skullet flytte hadde jeg nok ikke kvittet meg med dem, men det kommer jo ann på hva man prioriterer, blir spennende å se om jeg kan få lyd like stort som med F1.1 fra Adam's største stativhøytalere kombinert med 15" subber.
    Regner nok med at de slår F1.1 på mange parametre, men blir nok en utfordring en del steder også ja.

Skal ikke være sen med å gi tilbakemeldinger når høytalerene er vel på plass i den nye leiligheten.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda kan vel hende det er litt skummelt ja men man må da høre
    hadde egentlig sett litt på serien under selv, men har tatt på meg litt gunstig ekstrajobb og fikk dermed økonomisk mulighet til å gå opp til Tensor Delta

Swans er utrolig bra til prisen ingen tvil om det, og hadde jeg ikke skullet flytte hadde jeg nok ikke kvittet meg med dem, men det kommer jo ann på hva man prioriterer, blir spennende å se om jeg kan få lyd like stort som med F1.1 fra Adam's største stativhøytalere kombinert med 15" subber.
    Regner nok med at de slår F1.1 på mange parametre, men blir nok en utfordring en del steder også ja.

Skal ikke være sen med å gi tilbakemeldinger når høytalerene er vel på plass i den nye leiligheten.
    Hvor stor er stort er rommet der herlighetene skal stå.

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •