AjSelj's Hifi | Stue kino på G - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 235
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kjører du dem som full-range eller "small" med subber?
    Jeg skal skaffe skum propper til alle de 8 bassportene og teste med "small" tror det vil gi et herlig punch, brukte subb i en times tid, men ble litt for mye av det gode.
    Har desverre ikke noen reciver å dele med så skrudde av subb for å slippe nabonesøk

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Midgardene fungerer bra, men som sakt er det for mange muligheter for forbedring før jeg kan begynne gi mye rose eller ris.

Det som er klart er at det blir svært god kontroll i bassen.
    Jeg har en tendens til å blir sliten av for kvass diskant og selvom jeg likte både Klipsch RF63 og JBL array så blir jeg litt fort fornøyd.
    På swansene er den med rørpre kanskje om mulig litt for avslappet, men det er primært dette jeg ønsker å endre med ny pre.

Jeg har ikke tatt noe valg når det gjelder preamp, fikk et tilbud på Bryston og kunne tenke meg å teste den, men er mange kandidater.
    Fikk jo høre litt på Swans F2.2F i det ene rommet til Kringlyd på Horten messa i år, å mitt førsteinntrykk er som du sier - litt laidback. Ikke så direkte som mine egne Arrayer. Men, det var så mye folk der inne, så det ble jo ikke tid til finlytting. Det hadde vært gøy å fått høre mer av Swans ved en senere anledning.

Driver selv å spiller inn mine egne Array 1400 fortiden, å er så langt meget meget fornøyd. Var litt redd for at rommet skulle ødlegge mye av lytteopplevelsen, så var jeg også spent på hvordan det ville bli med ren Hegel rigg, selvom jeg har hørt det ved flere anledninger. Resultatet sålangt er meget bra, å diskanten blir aldri trøttende å høre på.

Men, som du selv sier med dine Swans har jeg også mye å gå på. Når maset rundt denne juletida har fått lagt seg litt, å Arrayene har fått noen timer til på beina får jeg en Mcintosh C220 rørpre til test. Det gleder jeg meg veldig til. Om det blir elsk eller hat, når jeg for første gang får ett skikkelig rør produkt i heimen

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var jo ikke noe annet en griserått!

Gi de en uke eller to med innspilling før du gjør noe drastisk i forhold til bass eller diskant

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO

Gi de en uke eller to med innspilling før du gjør noe drastisk i forhold til bass eller diskant
    Er det de nye høttalerene til AjSelj du tenker på så er de spilt på i et halvt år(ca500timer), og det skulle vel være nok8)

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    Er det de nye høttalerene til AjSelj du tenker på så er de spilt på i et halvt år(ca500timer), og det skulle vel være nok8)
    Aha, det var jeg ikke klar over....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO

Hehe nei hvordan skulle du vite det
    Men jada kjøpte dem av godeste 8x12_TOM her inne som også ga meg en liten demo av systemet som gjorde at swans ble solgt.
    Om man har mulighet til å dedikere et rom på den måten tror jeg nesten alltid det vil være mulig å overgå det man kan få til i en normal stue. Mener nå det låt svært svært bra på tross av 8x12_TOM's litt beskjedne meninger om rommet sitt

Men Swansene er altså godt innspilt, så eneste jeg trengte å gjøre var å varme opp en kald rørpre og oberon effekt trinn (det blir en lunk på dem også).
    Det gjør ting lettere med tanke på at jeg ikke trenger å gi dem flere hundre timer med innspilling osv, kan gå litt kjappere til verks med tanke på eventuelle tiltak.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Fikk jo høre litt på Swans F2.2F i det ene rommet til Kringlyd på Horten messa i år, å mitt førsteinntrykk er som du sier - litt laidback. Ikke så direkte som mine egne Arrayer. Men, det var så mye folk der inne, så det ble jo ikke tid til finlytting. Det hadde vært gøy å fått høre mer av Swans ved en senere anledning.

Driver selv å spiller inn mine egne Array 1400 fortiden, å er så langt meget meget fornøyd. Var litt redd for at rommet skulle ødlegge mye av lytteopplevelsen, så var jeg også spent på hvordan det ville bli med ren Hegel rigg, selvom jeg har hørt det ved flere anledninger. Resultatet sålangt er meget bra, å diskanten blir aldri trøttende å høre på.

Men, som du selv sier med dine Swans har jeg også mye å gå på. Når maset rundt denne juletida har fått lagt seg litt, å Arrayene har fått noen timer til på beina får jeg en Mcintosh C220 rørpre til test. Det gleder jeg meg veldig til. Om det blir elsk eller hat, når jeg for første gang får ett skikkelig rør produkt i heimen
    Hørt array med McIntosh rørpre og 1200W monoblokker helt fantastisk kult! Faktisk står det fortsatt som noe av det råeste jeg har hørt, men i lengden tror jeg at det hadde blitt litt mye for min del.
    Liker det litt mer "laidback" som du sier, men sån det er nå opplever jeg at det kanskje ble litt for mye av det gode.
    Men ser ut til at jeg skal flytte om ikke så alt for lenge også så da kan en del endre seg.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å du deisen...dette var tøft!! Hvordan er det med disse swans'ene, må da være ett voldsomt "driv" med 4/10" ?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Å du deisen...dette var tøft!! Hvordan er det med disse swans'ene, må da være ett voldsomt "driv" med 4/10" ?
    Det er "driv" i detta serru, 4/10,8" faktisk
    Syns selv punch bassen sitter ganske godt allerede, men nedover må jeg gjøre noen endringer, overgang høytaler/subb og plassering muligens plugge alle portene i swansene, men får se. Har hatt omkring 9 timer forran dem nå, men skal være borte over nyttår så får ikke hørt mer før da.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen har gode tips til preamp setter jeg pris på det, ser som nevnt etter en pre som ikke er spesielt varm i klangen da jeg føler at swansene med den rørpreen jeg har blir litt for "laidback".
    under 20,000,- vil det meste bli vurdert.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt; gratulerer med ett par monstrøse høytalere av den heftige sorten

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Nå står oberon og gir liv til F1.1 her kombinert med en billig rørpre og det er hvertfall ikke en kjedelig kombinasjon, gjør ingen enderlig vurdering før en ny pre er på plass, men tenkte på å få testet Bryston pre og kanskje også effekt på dem så snart det lar seg gjøre.

Om du Skrotnisse eller noen andre har noen vise ord å si om saken skriv gjerne ned noen annbefalninger i tråden min.
    Såvidt jeg kan se er det ganske få som har testet noe serlig med f1 i det heletatt og ordner såklart en demokveld når en bedre preamp er på plass.

Array var og er fortsatt en kandidat for min del dersom swans skulle bli for mektige i stuen over tid, men etter det jeg har hørt tidligere blir de kanskje litt for mye av det gode?

Jeg har desverre ikke testet så mye forskjellig utstyr på disse beista til tross for at jeg hadde de hjemme en ukes tid og også var på en demo hos en fra avforum. Når de sto hjemme hos meg var det den spesialutgaven hvor de var endel av et systemt som inkluder deqx, 2xoberon6.1 og 2xoberon2.1. Dette systemet måtte finstilles fra bunnen av og til tross for Snickers-Is's mange og iherdige forsøk låt det aldri bra hos meg. det lått rett og slett flatt, kjedelig og uengasjerende. Men jeg hørte disse hos en annen fyr, hvor det var et litt mer normalt system og vincent sp991 var kraftleverandøren. Den demoen fikk meg til å vurdere å bytte ut arrayene med disse. F1.1f er ett par grandiose høytalere, men som du sier så er de kanskje litt laidback. Av forforsterkere under 20k så kan jo kanskje parasound p3 være en kandidat å sjekke ut? Denne forforsterkeren er mer "amerikansk morro" enn "hi fi", mulig denne løssluppenheten kan motvirke følelsen av laidback en smule.

Som du nevnte i Kent Ove sin tråd så er oberon ganske så nøytrale, kanskje litt for nøytrale hvis man har en høytaler som i utgangspunktet er litt laidback. Når du finner en likandes preamp bør du sjekke ut noen andre effektrinn, jeg sier ikke at du kommer til å bytte ut oberon, men med tanke på at du har fått deg et par high end høytalere vil du da garantert kunne "plukke fra hverandre" produktenes lydsignaturer

Og om du en dag skal holde en demo og har plass til en nisse frå bøgda må du gjerne rope ut; skulle ha vært skikkelig artig å få hørt disse lydmessige monstrene en gang til
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Først av alt vil jeg gjerne takke for at du har baller nok til å si ting rett ut; det er en sjelden egenskap i dagens forumsamfunn
    Joda skulle bare mangle, godt å høre at noen kan takle litt kritiske spørsmål uten å bli irritert eller furt av den grunn

Jeg er helt enig meg deg i at folk har en lei tendens til å rose produktene de selv har opp i skyene. Og ofte skyldes det nok så absolutt at de gjerne vil rettferdigjøre sitt eget pengebruk. I mitt tilfellet er det nok ikke sånn. Mitt pengebruk er noe jeg ser på en privat sak og jeg har aldri sett noe poeng i å rettferdiggjøre dette ovenfor noen andre.Når det er sagt ligger det nok mer i at jeg har hørt ganske så mye siden tiden med oberon.

Du stiller et meget interresant spørsmål der; er oberon så nøytral at lyden bestemmes i den større grad i kringutstyret, og vil det i så fall si at mange liker effektrinn som farger mer enn oberon? Jeg tror ikke det fnnes et fasitsvar på dette, men jeg vil nok heller litt mot "ja". Det jeg satt stor pris på med oberon var kreftene som aldri tok slutt og at det på det tidspunktet låt fortreffelig. Spesielt med c220. Men etterhvert som jeg testet ut andre effektrinn ble det tidlig åpenbart at oberon fremsto som en litt kjedelig forsterker.

Det man også må ta hensyn til er den berømte matchinga og det like berømte prisforholdet. Oberon på rf7 var for eksempel en langt bedre match enn oberon på array1400.

Så, er oberon en direkte dårlig forsterker? nei så absolutt ikke. Men er den en god forsterker på array 1400? Nope.
    Med akkurat swans f1.1 kan det hende lyden bare tenger mindre farging...?
    Har fått lånt meg en preamp nå som skal være ganske nøytral i seg selv så da får vi se.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt; gratulerer med ett par monstrøse høytalere av den heftige sorten
    Jo først av alt takk, er en viss størrelse på dem ja.

Jeg har desverre ikke testet så mye forskjellig utstyr på disse beista til tross for at jeg hadde de hjemme en ukes tid og også var på en demo hos en fra avforum. Når de sto hjemme hos meg var det den spesialutgaven hvor de var endel av et systemt som inkluder deqx, 2xoberon6.1 og 2xoberon2.1. Dette systemet måtte finstilles fra bunnen av og til tross for Snickers-Is's mange og iherdige forsøk låt det aldri bra hos meg. det lått rett og slett flatt, kjedelig og uengasjerende. Men jeg hørte disse hos en annen fyr, hvor det var et litt mer normalt system og vincent sp991 var kraftleverandøren. Den demoen fikk meg til å vurdere å bytte ut arrayene med disse. F1.1f er ett par grandiose høytalere, men som du sier så er de kanskje litt laidback. Av forforsterkere under 20k så kan jo kanskje parasound p3 være en kandidat å sjekke ut? Denne forforsterkeren er mer "amerikansk morro" enn "hi fi", mulig denne løssluppenheten kan motvirke følelsen av laidback en smule.

Som du nevnte i Kent Ove sin tråd så er oberon ganske så nøytrale, kanskje litt for nøytrale hvis man har en høytaler som i utgangspunktet er litt laidback. Når du finner en likandes preamp bør du sjekke ut noen andre effektrinn, jeg sier ikke at du kommer til å bytte ut oberon, men med tanke på at du har fått deg et par high end høytalere vil du da garantert kunne "plukke fra hverandre" produktenes lydsignaturer

Og om du en dag skal holde en demo og har plass til en nisse frå bøgda må du gjerne rope ut; skulle ha vært skikkelig artig å få hørt disse lydmessige monstrene en gang til
    Når det gjelder F1 systemet som ble vist i Trondheim og som du hadde hjemme hos deg, så var jeg faktisk med på moddingen av dem og holdt noen demoer på dem i Trondheim det året.
    Vet de har potensiale, og selvom jeg selv ikke har tenkt å benytte meg av aktiv deling og DEQX så skal detta låte svært godt.

Nå varmer jeg opp en LFD signatur Preamp her, en utgave med sølv internkabling tror jeg. er nok bortimot lytteklart nå etter et par timer oppvarming, blir spennende å se om jeg får bedre match med denne preampen enn med Jungson preampen.
    Denne skal være forrholdsvis nøytral og har vist seg å være en god match med Oberon tidligere, så får se hva som skjer.

Om jeg skal bytte ut Oberon eller ikke vil nok være en fremtidig diskusjon, har hørt mye bra men så har jeg også hørt Oberon på flere høytalere enn de fleste så jeg vet hva de kan om de får en god match.
    At de ikke passer på alle høyttalere får så være, men om man ikke kan se helt bort ifra priser etc så tror jeg det er og vil være vanskelig for meg å finne effekttrinn jeg liker bedre for noe som helst i nærheten av det de koster.
    Her kommer jo også smaken inn i bildet som med alt annet, så slår ikke fast noe og det er mye jeg ikke har hørt så sier ikke noe sikkert.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var to visninger på nye leiligheter unnagjort og må si jeg ser fram til å komme meg inn i en ny leilighet, har bodd i en eldre blokk som desverre utleier har forsømt litt kan man si.
    Ser nok noen praktiske utfordringer ved å ha Swans F1.1 i en mer moderne leilighet i 5 etasje....:neutral:
    Kanskje jeg heller må se etter et hus i utkanten av byen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøker du å si at du har planer om å selge dem igjen allerede?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og mange fryktet at starten på 09 skulle bli en rolig periode her på avforum... detta kan så absolutt bli spennende!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du veit, sån ære med denna finnnanskrisa...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var det ikke fru Halvorsen som rett før jul oppfordret alle til å handle som et hælvxte for å holde pengestrømmen i gang a? Endel av oss fortjener vel snart en påskjønnelse fra regjeringen for å følge denne oppfordring til punkt og prikke!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var det ikke fru Halvorsen som rett før jul oppfordret alle til å handle som et hælvxte for å holde pengestrømmen i gang a? Endel av oss fortjener vel snart en påskjønnelse fra regjeringen for å følge denne oppfordring til punkt og prikke!
    Hehe ja det burde jo være en påskjønnelse for oss som har og akter å fortsette med å handle over evne :twisted:

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Forsøker du å si at du har planer om å selge dem igjen allerede?
    Det er nok ikke en umulighet det er jeg redd, men om jeg så gjør kommer det noe ennå grommere inn i nyleiligheten det er sikkert!
    Mye vil bli besvart innen de nermeste dagene tenker jeg, har fått lurt meg med på noen demoer hos noen på forumet og så er jo valget av leilighet ikke uvesentlig er jeg redd, liker å bo sentralt og det stemmer dårlig overens med F1.1 er jeg redd jeg har alt erfart :S

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget av leilighet er mer eller mindre tatt, og etter å ha tatt den nermere i øyensyn er også valget tatt om å se seg omkring etter nye høytalere.
    LFD preampen vil desverre bli returnert (likte den svært godt!) og Swans F1.1 vil bli å finne på AVtorget om ikke lenge.
    En svært sterk side ved disse høytalerene føler jeg er bassen, noe som kanskje er ganske innlysende, men både med tanke på at dette vil være noe som alt for skjelden kan vises fram i leiligheten jeg nå skal flytte til. Hensyn til plass og de jeg skal bo med kommer også inn i bildet og gjør at jeg er nødt til å forsøke å finne en fysisk mindre høytaler som forhåpentligvis kan gi meg et like stort lydbilde og like mye hygge som swansene kunne ha gjort.
    Jeg går etter all sannsynlighet oppover i prisklassen for å finne dette, og selvom jeg har noen kandidater så vil jeg sette pris på gode ideer.

Swans F1.1 vil stå klare for demo i leiligheten i sentrum fram til slutten av måneden eller til de blir solgt.

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •